Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was ook mijn verwachting maar dat valt eigenlijk dus wel tegen. Veel SV's van die generatie maar weinig nakeds.
Volg marktplaats al maanden als een havik.




Jammer! Hier in de groep of via de marktplaats op motor-forum?
Dat klopt. Nakend zijn ze inderdaad een stuk schaarser dan getopkuipt. Nogmaals succes met de zoektocht.
 
Maassluis, klinkt bijna tzelfde maar is onder de rook van Rotterdam. En laat t maar weten wanneer je wilt komen Frances!
Morgen gaan ik naar Leeuwarden, dan is geertje er ook, dus dan gaan we alles even kortsluiten :). Als ie vanaf maassluis in Lelystad komt, staat ie in ieder geval dichterbij zijn huis hahah
 
Morgen gaan ik naar Leeuwarden, dan is geertje er ook, dus dan gaan we alles even kortsluiten :). Als ie vanaf maassluis in Lelystad komt, staat ie in ieder geval dichterbij zijn huis hahah
Ja idd! Iets van halverwege. 275 km is voor Nederland gewoon echt ver!
 
Al gezien?

Ja, dat wel. Wel bedankt voor het doorsturen.

Ik vond hem wat aan de prijs. Vorig jaar had ik een hele nette 2003 gekocht in dezelfde kleurstelling voor 1850. Nou was dat een koopje maar toch.

Ik houd hem in de gaten misschien als die er wat langer op staat dat er dan te praten valt.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, heeft er iemand een duidelijke foto van de voorvork waar de as in gaat en dan ook spacer tussen vork en wiel van een gen 1 sv.

Vond het al raar dat het slijtplaatje van de remklauw was afgebroken, maar nu heb ik links veel meer ruimte dan rechts tussen de schijf en de voorvork.
Spacer in voorvork van de as steekt ook een stukje uit bij volledig vast, nu weet ik niet of dat zo hoort.

Alvast bedankt.
 
Vraagje, heeft er iemand een duidelijke foto van de voorvork waar de as in gaat en dan ook spacer tussen vork en wiel van een gen 1 sv.

Vond het al raar dat het slijtplaatje van de remklauw was afgebroken, maar nu heb ik links veel meer ruimte dan rechts tussen de schijf en de voorvork.
Spacer in voorvork van de as steekt ook een stukje uit bij volledig vast, nu weet ik niet of dat zo hoort.

Alvast bedankt.
Zal er zo ff één maken voor je, motor staat nog buiten welke kant?
 
47FC7776-FA30-4931-98F6-0FF290B1A4CD.jpeg
323B34D5-6197-4EB0-9A60-FC96D93B8EC8.jpeg
Heb je hier iets aan?
47FC7776-FA30-4931-98F6-0FF290B1A4CD.jpeg
 

Bijlagen

  • 95FF04A0-B3E4-4148-B029-356A71C5A406.jpeg
    95FF04A0-B3E4-4148-B029-356A71C5A406.jpeg
    138,2 KB · Weergaven: 4
De spacer komt tussen de bus die in de vork is geklemd en het lager in de naaf. De bus hoort heen en weer te kunnen schuiven in de onderpoot tijdens montage. Deze past zich aan aan de lengte van de ingedraaide as. De boutjes om de bus te borgen als laatste aandraaien dus. 23 Nm uit mijn hoofd.
 
Jep, zeker moer zit dus niet op de as en die ruimte heb ik ongeveer ook.
Mmm eens kijken wat het nu is.
Die onderpoten zullen toch niet krom zijn.
 
als er iets krom is zijn het de binnenpoten. Het kan ook zijn dat het niet recht in de kroonplaat zit. Even alle bouten lossen behalve die in de bovenste kroonplaat. Even flink inveren en heen en weer rossen zodat alles zich recht kan zetten en daarna weer op moment vastzetten. Dan zou het allemaal spanningsvrij en recht moeten zitten. Als er iets krom is zul je dat ook merken met insteken van de wielas in de linker onderpoot, die niet 'lekker tegenover' zit in dat geval.
 
als er iets krom is zijn het de binnenpoten. Het kan ook zijn dat het niet recht in de kroonplaat zit. Even alle bouten lossen behalve die in de bovenste kroonplaat. Even flink inveren en heen en weer rossen zodat alles zich recht kan zetten en daarna weer op moment vastzetten. Dan zou het allemaal spanningsvrij en recht moeten zitten. Als er iets krom is zul je dat ook merken met insteken van de wielas in de linker onderpoot, die niet 'lekker tegenover' zit in dat geval.
Vandaag nieuwe lagerbussen er in gezet.
Alles ging soepel terug. T stuk en kroonplaat in 1 lijn, alles ging soepel en zonder gezijk, behalve dan de rechter remklauw en toen viel op dat de afstand van de schijf naar de binnenpoot niet gelijk is.
Zijn nieuwe schijven en nieuw (recht) voorwiel.

Lijkt ofdat de bussen niet goed zitten, of de lagers zitten net niet lekker.

Morgen even uitzoeken, pak ik het oude wiel er bij.
 
Succes. Lager niet diep genoeg kan ook, maar als je het wiel met deze lagers al succesvol hebt gebruikt niet natuurlijk. Je komt er vast uit ;)
Succes.
 
Succes. Lager niet diep genoeg kan ook, maar als je het wiel met deze lagers al succesvol hebt gebruikt niet natuurlijk. Je komt er vast uit ;)
Succes.
Ja zat ik ook te denken, maar de bus in het midden zit gewoon vast dus ga er vanuit dat de lagers dan ook op het aanlegvlak liggen.
We gaan even stoeien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan