Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand nog de 'panel' kap (met bijbehorende zijkapjes) liggen? Ik mis deze nog.
Gaat om een SV650S K3.

1619608599784.png

1619608654836.png
 
Als je geen ervaring of voldoende vertrouwen hebt in eigen sleutelkunsten zeker igv remmen naar een garage of iemand anders met ervaring. En het is garantie, maar ik bedoel alleen dat het een ‘reparatie’ van 10 seconden kan zijn. Succes, ‘t komt goed.
Hij staat bij de dealer. Mogelijk ontstaan na ombouw clip-ons naar normaal stuur. Daarbij zijn de remleidingen vervangen ivm lengte.
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Is overigens de onderkant, die heb ik :)

Heb onder een ander bouwjaar bij boonstra toch nog één kunnen vinden. Ik ben voorzien!
 
Is er overigens iemand hier met een S-model die: verlaagde voetsteuntjes en een hoger stuur heeft? Kan diegene me daar wat meer over vertellen?
 
Is er overigens iemand hier met een S-model die: verlaagde voetsteuntjes en een hoger stuur heeft? Kan diegene me daar wat meer over vertellen?
Ik heb geen verlaagde voetsteunen (denk ik.. bij de vorige meet-up voelde het alsof de SV1000 waar ik even op kon zitten veel hogere steppies had dan mijn 650). Wel heb ik een ABM superbike kit klaar liggen voor montage.

Ik kan je er dus nog niet iets nuttigs over vertellen, behalve dat bij het proefzitten op die 1000 (ook met een superbike-stuur) dat als een wereld van verschil voelde.
 
Ik heb een verhoogd stuur, echt een aanrader. Stuurt prima, stuk relaxter met als groot voordeel voor mij dat de rijwind niet meer op de helm staat (stiller en minder schudden). Ook minder last van de polsen. Je hebt wel een verlengde gaskabel nodig. Ik heb een link daarvoor ergens in dit topic staan. En nu hier ook.


Ik heb net de Bridgestone T32 banden er onder. Wat een heerlijke banden! Nog nooit met de sv zo lekker gestuurd.
 
Ik heb een verhoogd stuur, echt een aanrader. Stuurt prima, stuk relaxter met als groot voordeel voor mij dat de rijwind niet meer op de helm staat (stiller en minder schudden). Ook minder last van de polsen. Je hebt wel een verlengde gaskabel nodig. Ik heb een link daarvoor ergens in dit topic staan. En nu hier ook.


Ik heb net de Bridgestone T32 banden er onder. Wat een heerlijke banden! Nog nooit met de sv zo lekker gestuurd.

En wat voor stuur heb je dan? En is het rechtop zitten, of iets minder voorover?
 
Is er overigens iemand hier met een S-model die: verlaagde voetsteuntjes en een hoger stuur heeft? Kan diegene me daar wat meer over vertellen?
Mijn vrouw heeft altijd met verlaagde voetsteunen en een verhoogd stuur. Gaskabels en koppelingskabel hebben we verder niet hoeven te vervangen. :t

Dat zorgde in ieder geval voor een ruimere zit. Bij de knieën wat meer ruimte en het stuur zorgt voor een wat rechtere zit.

Je maakt de motor wat meer "hooligan" terwijl je er makkelijker mee kunt touren.

Mocht je de verlaagde voetsteunen willen proberen. Ik heb ze nog liggen. Je mag altijd een pb sturen!:Y
 
En wat voor stuur heb je dan? En is het rechtop zitten, of iets minder voorover?
Houding is behoorlijk rechterop, maar met een lichte buiging. Mijn lengte is 186cm

O ja, je hebt spiegel verlengers nodig.
 

Bijlagen

  • 20210429_192425.jpg
    20210429_192425.jpg
    283,2 KB · Weergaven: 19
  • 20210429_192447.jpg
    20210429_192447.jpg
    215,6 KB · Weergaven: 17
  • 20210429_192500.jpg
    20210429_192500.jpg
    279,2 KB · Weergaven: 15
Houding is behoorlijk rechterop, maar met een lichte buiging. Mijn lengte is 186cm

O ja, je hebt spiegel verlengers nodig.
Bedankt voor de informatie!

Waarom spiegel verlengers? Je ziet anders niks?
Heb je nog een stuk van het stuur moeten zagen? Raakt het de kappen niet?
Heb je ook verlaagde steps?
 
Waarom spiegel verlengers? Je ziet anders niks?
Jawel, je schouders/armen
Heb je nog een stuk van het stuur moeten zagen?
Nee
Raakt het de kappen niet?
Nee
Heb je ook verlaagde steps?
Nee

Ik heb de originele stuurgewichten gebruikt. Die zitten vast in de buis met een rubber, welke je er uit moet trekken. Er was iets nodig om die weer vast te krijgen in het verhoogde stuur. Ik geloof dat ik dat heb opgelost met een extra wei en moer.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw heeft altijd met verlaagde voetsteunen en een verhoogd stuur. Gaskabels en koppelingskabel hebben we verder niet hoeven te vervangen. :t

Dat zorgde in ieder geval voor een ruimere zit. Bij de knieën wat meer ruimte en het stuur zorgt voor een wat rechtere zit.

Je maakt de motor wat meer "hooligan" terwijl je er makkelijker mee kunt touren.

Mocht je de verlaagde voetsteunen willen proberen. Ik heb ze nog liggen. Je mag altijd een pb sturen!:Y

Is je vrouw erg lang? Wat voor verlaagde stepjes heb je?
 
Is je vrouw erg lang? Wat voor verlaagde stepjes heb je?

Heb het haar even gevraagd. Ze vind van niet :+

Ze is +- 1.80m. De verlaagde stepjes maakten de motor net even wat ruimer.

WhatsApp Image 2021-04-29 at 21.21.01.jpeg


Deze stepjes:

Met deze verlagers:

Ze heeft de 30mm variant gekozen toen.
 
Kende dit niet. Bedankt voor de link. 30mm is best flink.

s-l500.jpg


Ik heb zelf zoiets gekocht. Dan gaat het hele zwikkie 2.5 cm omlaag en naar achteren. Dan zit je echter wel met je achterremlichtschakelaar die het niet meer doet.
 
Kende dit niet. Bedankt voor de link. 30mm is best flink.

s-l500.jpg


Ik heb zelf zoiets gekocht. Dan gaat het hele zwikkie 2.5 cm omlaag en naar achteren. Dan zit je echter wel met je achterremlichtschakelaar die het niet meer doet.
Als je ijzerdraad hebt kan je de trekveer naar de achterrem schakelaar wat langer maken. Dan werkt deze wel gewoon. Ik heb ook verlaagde voetsteunen.
 
Beste mensen , ik lees hier al een tijd mee en heb sinds deze week een SV650N van 2004 aangeschaft. Na een eerste controle bleek echter dat de vorige eigenaar de originele "dogbones" heeft aangepast. Ze zijn doorgeslepen en dan aan de zijkant een stuk aangelast zodat ze één cm langer zijn gemaakt (dat denk ik toch). Aangezien de vorige eigenaar niet de grootste was vermoed ik dat hij hiermee de motor heeft willen verlagen.
Nu mijn vraag : wil iemand met een 2de generatie SV650 eens meten hoelang die dogbones origineel zijn , gemeten h.o.h. tussen de bevestigingsogen. Dan weet ik zeker wat de originele hoogte moet zijn , anders maak of bestel ik er andere want de zitpositie is wat aan de lage kant voor mij.
Alvast bedankt voor de hulp!
 

Bijlagen

  • IMG_20210430_174952.jpg
    IMG_20210430_174952.jpg
    143,9 KB · Weergaven: 23
  • SV650 2.jpg
    SV650 2.jpg
    148,9 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan