Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben mij aan het oriënteren op een andere uitlaat demper. Nu valt het mij op dat er voor de SV modellen vanaf 2017 tm heden verschil zit in dempers die geschikt zijn. Heeft dit enkel en alleen met euro 4 en euro 5 te maken? Zijn de montagepunten anders per bouwjaar? Kan iemand mij hier wat meer info over geven? Alvast bedankt!
 
Beste mensen , ik lees hier al een tijd mee en heb sinds deze week een SV650N van 2004 aangeschaft. Na een eerste controle bleek echter dat de vorige eigenaar de originele "dogbones" heeft aangepast. Ze zijn doorgeslepen en dan aan de zijkant een stuk aangelast zodat ze één cm langer zijn gemaakt (dat denk ik toch). Aangezien de vorige eigenaar niet de grootste was vermoed ik dat hij hiermee de motor heeft willen verlagen.
Nu mijn vraag : wil iemand met een 2de generatie SV650 eens meten hoelang die dogbones origineel zijn , gemeten h.o.h. tussen de bevestigingsogen. Dan weet ik zeker wat de originele hoogte moet zijn , anders maak of bestel ik er andere want de zitpositie is wat aan de lage kant voor mij.
Alvast bedankt voor de hulp!

Gefeliciteerd.

Zie je niet vaak die kleur. Waar heb j ehem vandan? Zag hem niet langskomen op de gebruikelijke plekken.
 
De allerrrrlaatste keer...
Anders gaan ze zondag de kliko in.
Eenmaal, andermaal: gratis af te halen en in goede staat.
 

Bijlagen

  • 16198164555215324804497640218184.jpg
    16198164555215324804497640218184.jpg
    163,3 KB · Weergaven: 35
Gefeliciteerd.

Zie je niet vaak die kleur. Waar heb j ehem vandan? Zag hem niet langskomen op de gebruikelijke plekken.
Bedankt , in België;). Ik heb em omwille van de kleur genomen. Die had ik nog nooit gehad_O-. In het echt is het geel nog voller , op de foto komt het wat flauw over.
 
Sjiek. Lijkt een beetje dezelfde kleur als de gen 1. Ziet er netjes uit.

Maarre... wat is er met dat stuur gaande?
 
Goed opgemerkt ;) , zit een (zelfgemaakte??) verhoger op. Vorige eigenaar had last van zijn schouder.
Voorlopig mag het er op blijven....
 
En dan heb je de "custom" schakelpedaal nog niet gezien _O-_O-
Wat hier de bedoeling van is...????
Deze gaat er zeker af :Y , enkel nog een andere scoren.
 

Bijlagen

  • IMG_20210422_162703.jpg
    IMG_20210422_162703.jpg
    131,8 KB · Weergaven: 30
Ik ben mij aan het oriënteren op een andere uitlaat demper. Nu valt het mij op dat er voor de SV modellen vanaf 2017 tm heden verschil zit in dempers die geschikt zijn. Heeft dit enkel en alleen met euro 4 en euro 5 te maken? Zijn de montagepunten anders per bouwjaar? Kan iemand mij hier wat meer info over geven? Alvast bedankt!
Pasvorm is hetzelfde. Heeft inderdaad met E4 en E5 te maken. Volgens mij is het enige verschil dat bij E5 de DB-Killer niet met een boutje te verwijderen is, maar is vast gelast.
 
Pasvorm is hetzelfde. Heeft inderdaad met E4 en E5 te maken. Volgens mij is het enige verschil dat bij E5 de DB-Killer niet met een boutje te verwijderen is, maar is vast gelast.
Maw, ik kan gewoon 1 kopen voor de SV 650 vanaf 2016? Dan wordt het 1 met een verwijderbare db killer 😊
 
Beste mensen , ik lees hier al een tijd mee en heb sinds deze week een SV650N van 2004 aangeschaft. Na een eerste controle bleek echter dat de vorige eigenaar de originele "dogbones" heeft aangepast. Ze zijn doorgeslepen en dan aan de zijkant een stuk aangelast zodat ze één cm langer zijn gemaakt (dat denk ik toch). Aangezien de vorige eigenaar niet de grootste was vermoed ik dat hij hiermee de motor heeft willen verlagen.
Nu mijn vraag : wil iemand met een 2de generatie SV650 eens meten hoelang die dogbones origineel zijn , gemeten h.o.h. tussen de bevestigingsogen. Dan weet ik zeker wat de originele hoogte moet zijn , anders maak of bestel ik er andere want de zitpositie is wat aan de lage kant voor mij.
Alvast bedankt voor de hulp!

Ging mij om de volgende tekst: Klopt, die van mij is uit 2003. De dikte klopt neem ik aan wel? Ik meen dat de H.o.H. lengte 145mm is voor een pointy? (Standaard)
 

Ging mij om de volgende tekst: Klopt, die van mij is uit 2003. De dikte klopt neem ik aan wel? Ik meen dat de H.o.H. lengte 145mm is voor een pointy? (Standaard)
bedankt , daar kan ik mee verder
 
Vandaag met een koppelstukje de stepjes wat lager en naar achter gezet. Bij het setje zat een soort koppelstukje om de shiftrod te verlengen. Anders staat het schakelpedaal niet goed.

Ik krijg die met de beste wil van de wereld niet goed afgesteld. Met dom geluk kreeg ik hem semi-stabiel in elkaar maar hij is nog veels te lang. Is iemand dit wél gelukt?

Verder lukte het mij ook niet echt om fatsoenlijk met een ijzerdraad dat veertje van het achterremlicht te verlengen. Misschien een ziptie maar later proberen. Kan je daar niet langere veertjes voor krijgen?


Op dit kogeltje zat trouwens een behoorlijke speling. Hoort dat? Het is met 96000 km ook niet helemaal ondenkbaar dat dit soort onderdelen niet helemaal fris achter de oren zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_5702.JPG
    IMG_5702.JPG
    240,5 KB · Weergaven: 17
  • IMG_5693.jpg
    IMG_5693.jpg
    179,9 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Vandaag met een koppelstukje de stepjes wat lager en naar achter gezet. Bij het setje zat een soort koppelstukje om de shiftrod te verlengen. Anders staat het schakelpedaal niet goed.

Ik krijg die met de beste wil van de wereld niet goed afgesteld. Met dom geluk kreeg ik hem semi-stabiel in elkaar maar hij is nog veels te lang. Is iemand dit wél gelukt?

Verder lukte het mij ook niet echt om fatsoenlijk met een ijzerdraad dat veertje van het achterremlicht te verlengen. Misschien een ziptie maar later proberen. Kan je daar niet langere veertjes voor krijgen?


Op dit kogeltje zat trouwens een behoorlijke speling. Hoort dat? Het is met 96000 km ook niet helemaal ondenkbaar dat dit soort onderdelen niet helemaal fris achter de oren zijn.
Staat uw schakelpedaal niet te laag zo ??
 
Ik denk dat die nog korter gesteld kan worden aan de linker kant met dat koppelstukje wat ik er tussen gezet hebt maar het lukt mij niet om hem vaster te draaien zonder dat die ergens los komt.
 
Ik denk dat die nog korter gesteld kan worden aan de linker kant met dat koppelstukje wat ik er tussen gezet hebt maar het lukt mij niet om hem vaster te draaien zonder dat die ergens los komt.
Kan je dat linkse deel (kortste schroefdraad) niet wat inkorten ? Misschien eens testen met 5mm er af te zagen/slijpen en zien wat je dan wint ?
 
Ik denk dat die nog korter gesteld kan worden aan de linker kant met dat koppelstukje wat ik er tussen gezet hebt maar het lukt mij niet om hem vaster te draaien zonder dat die ergens los komt.
heb je rekening gehouden met de linkse en rechtse schroefdraad, als het goed is moeten de "gewrichtjes" blijven zitten en door het asje te draaien gaan beide dan tegenovergesteld over de draad waardoor je de lengte veranderd. Dan borgen met de moertjes
 
heb je rekening gehouden met de linkse en rechtse schroefdraad, als het goed is moeten de "gewrichtjes" blijven zitten en door het asje te draaien gaan beide dan tegenovergesteld over de draad waardoor je de lengte veranderd. Dan borgen met de moertjes

Ah ja. Ik denk dat ik al door heb wat ik verkeerd deed. Al werkte het met dat koppelstukje ook niet helemaal lekker. Dat asje liet ziet niet goed indraaien. Volgens mij had dat borgmoertje gemoeten naar het andere stuk van dat koppelstukje en rechts zat die al tegen het borgmoertje aan .



Kan je dat linkse deel (kortste schroefdraad) niet wat inkorten ? Misschien eens testen met 5mm er af te zagen/slijpen en zien wat je dan wint ?

Ik heb daar niet de mogelijkheid toe maar ik denk ook niet dat het mij zou lukken om een goede snede te maken.
 
Dat inkorten is niet nodig. Je kunt ‘m standaard al naar standje gescheurde achillespees draaien. Handigste in asje er helemaal uit, borgmoerjes helemaal ingedraaid en dan in beide ‘gewrichtjes’ tegelijk gaan indraaien. Hoogstens 1 winding verschil, zeg maar tussen voor en achter. Dan komt alles goed.
 
Dat inkorten is niet nodig. Je kunt ‘m standaard al naar standje gescheurde achillespees draaien. Handigste in asje er helemaal uit, borgmoerjes helemaal ingedraaid en dan in beide ‘gewrichtjes’ tegelijk gaan indraaien. Hoogstens 1 winding verschil, zeg maar tussen voor en achter. Dan komt alles goed.

Bedankt voor de tip! Ik ga van het weekend nog maar even een poging wagen. Dan gelijk even een fris schakelpedaaltje opzetten met nieuw kogelgewrichtje.
 
Vanmiddag een beetje bezig gehouden aan de SV van mijn lief.

- Oliefilter en oliewissel
- Remvloeistof
- Ketting en tandwielen volledig proper gemaakt
- Beetje uitgeleefd op de uitlaatbochten

Voor:
b45aa906-a322-44d4-98bd-b2d24cb62195.JPG


Na:
c01ba81a-1343-4fe2-8c94-3266ec3fc5f3.JPG


Eigenlijk nog de bougies vergeten te doen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan