Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

In 3A rondspelen met een 650…. Ik haakte af bij 3D
Haha bedankt. Ik stond ff raar te kijken bij de inschrijf hoor. Maar na 2 sessies ben ik ook overgestapt, naar 3D toevallig, want 3B en C reed net zo hard. Ik had gewoon geen vertrouwen meer, nadat ik mijn zijstandaard aan de grond reed. Ze raadden mij ook echt aan de vering af te laten stellen.
Als het tussen mijn oren goed zit en ik eindelijk eens goede lijnen rijd (stuur nog altijd te vroeg in), zit er nog wel meer in met die 650. Je kunt stiekem een eind meekomen. Rechte stukken natuurlijk niet. En het is zo grappig wanneer mensen door hebben hoeveel vermogen dat ding heeft. XD.

Zit nu alleen terug te kijken naar mijn eigen filmpje.. maakte daar een hellingshoek van 56 graden. Ik rijd dat niet typisch, maar dat is echt (te) veel. Toevallig volgende week een knee down training bijgeboekt bij 2 The Experience, misschien dat ik daar wat anders opsteek. En anders is een keertje een 'echte' cursus boeken.


In groepje 2 reden trouwens 2 SV650's in hetzelfde groepje, die samen waren aangekomen met een trailer. Iemand van hier toevallig? Een bronzen en zilveren SV650S, gisteren op Mettet.
 

Bijlagen

  • schraap.jpg
    schraap.jpg
    79,8 KB · Weergaven: 25
technische vraag voor de kenners:
mijn dochter heeft een sv 650 1st gen (denk ik ) 2003.
het licht doet het niet meer, zowel stadslicht (het kleine lampje onderin) niet als dimlicht.
grootlicht doet het wel.
waar zou ik als eerste moeten gaan zoeken?.
 
wie kan mij vertellen wat dit onderdeel is?
1656851738164.png


ik vermoed het kleine stadlichtje?......maar staat er niet bij, wordt wel direct aangestuurd met kenteken verlichting en achterlicht
 
@Bamidrone , dit is ‘m.
Bj 1999, je mag kiezen uit blauw metallic of bordeauxrode metallic tank , kapjes en spatbord. Alles in zeer nette staat. Als je perse geel met zwarte racestreep wilt kan dat ook. Uitlaat naar keuze, OEM , yoshimura of steel-mount Alimura (zie foto in OP) Ik heb er meerdere. Keuze uit clipons of hoog stuur, zilveren of antraciet wielen. Alles wordt uiteraard netjes afgeleverd. Banden (dunlop roadsmart) met voldoende profiel, goede remmen, ketting , accu, alles onderhouden en nieuwe koppelingskabel. Carbs moet ik nog reviseren, maar ook dat gaat gebeuren. Niet dat alles nieuw is, maar veel wel. Alles werkt. Ook de ‘dual-function’ brandstofindicator. 😁 hoofdframe en blok zijn gepekeld. Op het Frame is niets van te zien. Op het blok een heeeel klein beetje. Altijd met vet beschermd geweest. Het achterframe en de voorvork remklauwen etc zijn pekelvrij en komen van mijn huidige SV en hebben 12.000 km gemaakt.
Ik ruil geen rommel, dus gewoon een veilige, nette motor, maar zonder kofferrek. Nieuwe olie en filter zijn erin gekomen voor de langdurige stalling. Zelfs weer ververst na 200 km ‘spoelen’ dus kraakheldere , ongebruikte olie er nu in. Het enige dat je zelf nog moet laten doen is kleppen stellen. Dat is het enige dat ik zelf ook altijd laat doen. Kost 120-200 euro bij de Suzuki dealer. Afhankelijk van hoeveel er gesteld moet worden, maar die van jou zit er ook nog maar 2000 km vanaf.
B82F5878-7602-4899-BFDC-F878EA38D90A.png
Onderhoud ter inzage/overname. Originele boekjes er ook nog bij. De radiatorcover gaat er nog af en de ori kapjes komen er weer op want ik hèb natuurlijk nog gewoon een 1st gen 650.
Jouw brommer wil ik wel met kofferrek en koffers, overigens. Bij interesse even verder via een PB graag, anders wordt het hier zo’n off-topic puinhoop. Originele achterspatbord en knippers komen er ook weer op terug overigens. Zit er momenteel aan. Het gaat NIET om de vette SV waar ik momenteel op rijd, maar zijn voorganger. Alle gepekelde delen zitten op mijn huidige en de nieuwe (12 dkm) delen op de motor waarover ik het heb.
 
Laatst bewerkt:
@Bamidrone , dit is ‘m.
Bj 1999, je mag kiezen uit blauw metallic of bordeauxrode metallic tank , kapjes en spatbord. Alles in zeer nette staat. Als je perse geel met zwarte racestreep wilt kan dat ook. Uitlaat naar keuze, OEM ook nog aanwezig ik heb er meerdere. Keuze uit clipons of hoog stuur, zilveren of antraciet wielen. Alles wordt uiteraard netjes afgeleverd. Banden (dunlop roadsmart) met voldoende profiel, goede remmen, ketting , accu, alles onderhouden en nieuwe koppelingskabel. Carbs moet ik nog reviseren, maar ook dat gaat gebeuren. Niet dat alles nieuw is, maar veel wel. Alles werkt. Ook de ‘dual-function’ brandstofindicator. 😁 hoofdframe en blok zijn gepekeld. Op het Frame is niets van te zien. Op het blok een heeeel klein beetje. Altijd met vet beschermd geweest. Het achterframe en de voorvork remklauwen etc zijn pekelvrij en komen van mijn huidige SV en hebben 12.000 km gemaakt.
Ik ruil geen rommel, dus gewoon een veilige, nette motor, maar zonder kofferrek. Nieuwe olie en filter zijn erin gekomen voor de langdurige stalling. Zelfs weer ververst na 200 km ‘spoelen’ dus kraakheldere , ongebruikte olie er nu in. Het enige dat je zelf nog moet laten doen is kleppen stellen. Dat is het enige dat ik zelf ook altijd laat doen. Kost 120-200 euro bij de Suzuki dealer. Afhankelijk van hoeveel er gesteld moet worden, maar die van jou zit er ook nog maar 2000 km vanaf. Bekijk bijlage 1778918Onderhoud ter inzage/overname. Originele boekjes er ook nog bij. De radiatorcover gaat er nog af en de ori kapjes komen er weer op want ik hèb natuurlijk nog gewoon een 1st gen 650.
Jouw brommer wil ik wel met kofferrek en koffers, overigens. Bij interesse even verder via een PB graag, anders wordt het hier zo’n off-topic puinhoop. Originele achterspatbord en knippers komen er ook weer op terug overigens. Zit er momenteel aan. Het gaat NIET om de vette SV waar ik momenteel op rijd, maar zijn voorganger. Alle gepekelde delen zitten op mijn huidige en de nieuwe (12 dkm) delen op de motor waarover ik het heb.
En hoe ziet de VETTE SV eruit ;)?
 
Dat is deze, dus hetzelfde alleen dan nòg vetter 🤣
Nou… aanziénlijk vetter eigenlijk, maar puntgaaf en onverweerd eronder 👍🏻
 
Er staan de laatste tijd vele mooiere op voor nette prijzen, Dan. Zoek je weer een nieuwe?
 
Die gaat behoorlijk plat over t circuit heen als ik de rullen op de banden zie zitten
 
de zekering is het niet, heb er drie uitgewisseld en zijn ok.
daarna gemeten bij de zekering, ik heb daar al geen 12V....
achterlicht doet het ook niet....
zou het in het handvat kunnen zitten links?...
of iemand een goed idee?....
het stadlampje, achterlicht en kenteken licht worden volgens mij via contactslot gevoed...
snap de logica nog niet dat beide het niet doen, alleen het grootlicht werkt......
 
Ik zoek geen nieuwe :). Moest laatst gewoon huilen toen ik deze zag, wat een gedrocht. Was wel even benieuwd naar de vraagprijs, en daar schrok ik ook van 😅.
O op die fiets. Ik had ‘m ook al gezien en wilde ‘m eigenlijk ook al posten onder de categorie ‘creatief met geperforeerd aluminium.’ Mijn smaak is het ook niet.
 
de zekering is het niet, heb er drie uitgewisseld en zijn ok.
daarna gemeten bij de zekering, ik heb daar al geen 12V....
achterlicht doet het ook niet....
zou het in het handvat kunnen zitten links?...
of iemand een goed idee?....
het stadlampje, achterlicht en kenteken licht worden volgens mij via contactslot gevoed...
snap de logica nog niet dat beide het niet doen, alleen het grootlicht werkt......
De parkeerverlichting wordt inderdaad gevoed via het contactslot als je dat in de parkeerlichtstand zet. Als het dan werkt, maar niet via stuurschakeling redelijke kans dat daar iets fout zit. Anders kabelbreuk tussen die twee schakelpunten en relais. Als niets werkt kan het ook de massa zijn. Zie WPHB voor elektrisch schema.
 
Binnenkort weer tijd voor het grotere onderhoud: kleppen stellen, voorvork olie vervangen, en voel ook een steeds meer merkbaar een knikje in het balhoofdlager.
Nog geen groot onderhoud aan deze motor gedaan, wel aan mijn GS500. Dus ik hoop dat ik er met het haynes boek en een volle dag aan tijd uitkom. Maar als ik het laat doen, kan ik bijna beter een ander kopen.

Ketting is er ook meer in een super staat en zit er nog maar 8k km op. Dat lijkt me wat kort.
Ook zit ik over de laatste 4 a 5000 km op ongeveer een 1 liter olie bijvullen. Valt mee zover ik kan zien op het internet, maar zeker wel merkbaar (en soms irritant)

Als er iemand voor deze klussen nog tips heeft die niet in het haynes boek staan, zijn ze welkom. Zo hoorde ik dat voor kleppen stellen de radiator er niet echt af hoeft, maar dat als je deze een beetje scheef laat hangen er ook wel bij komt. Ook lijkt wat dikkere olie in de vorken mij misschien wel wat.
 
Binnenkort weer tijd voor het grotere onderhoud: kleppen stellen, voorvork olie vervangen, en voel ook een steeds meer merkbaar een knikje in het balhoofdlager.
Nog geen groot onderhoud aan deze motor gedaan, wel aan mijn GS500. Dus ik hoop dat ik er met het haynes boek en een volle dag aan tijd uitkom. Maar als ik het laat doen, kan ik bijna beter een ander kopen.

Ketting is er ook meer in een super staat en zit er nog maar 8k km op. Dat lijkt me wat kort.
Ook zit ik over de laatste 4 a 5000 km op ongeveer een 1 liter olie bijvullen. Valt mee zover ik kan zien op het internet, maar zeker wel merkbaar (en soms irritant)

Als er iemand voor deze klussen nog tips heeft die niet in het haynes boek staan, zijn ze welkom. Zo hoorde ik dat voor kleppen stellen de radiator er niet echt af hoeft, maar dat als je deze een beetje scheef laat hangen er ook wel bij komt. Ook lijkt wat dikkere olie in de vorken mij misschien wel wat.
Als dan toch groot onderhoud gaat doen met kleppen stellen dan zou ik absoluut wel de radiateur eraf halen, punt 1 dat ding hangt vol in de weg (trust me) punt 2 je kunt gelijk je koelvloeistof verversen dit hoort ook om de 2 of 5 jaar (afhankelijk van wat erin zit) maar niemand doet het.
 
Als dan toch groot onderhoud gaat doen met kleppen stellen dan zou ik absoluut wel de radiateur eraf halen, punt 1 dat ding hangt vol in de weg (trust me) punt 2 je kunt gelijk je koelvloeistof verversen dit hoort ook om de 2 of 5 jaar (afhankelijk van wat erin zit) maar niemand doet het.
Jawel hoor. @Disaster-Master doet dat. Voor de olie: Het verbruik is inderdaad wat aan de hoge kant. @Prut_Potje en ik hebben beiden gemerkt dat het olieverbruik daalt tot nauwelijks zichtbaar na overstap op volsynthetische olie. In mijn geval 5W40, in het andere geval waarschijnlijk gewoon 10W40. Mijn verbruik ging van halve liter per 10 dkm naar niet meetbaar met het oog dus zeg 100 ml. Bij prut daalde het ook naar nihil, en volgens mij verbruikte zijn motor daarvoor meer dan die van mij deed. 8000 km voor een ketting is extreem kort. Hij moet ooit slecht onderhouden (missende o-ring??) of verkeerd gesteld zijn geweest (te strak of scheef). Ik heb zeer goede ervaring met DID ketting en JT-Sprockets tandwielen. 15t/45t. Heerlijk 😋
De huidige set zit er meer dan 60 dkm op en loopt nog als nieuw. Wel met osco oiler, maar dan nog. Succes met groot onderhoud.
 
Ik ben bezig met het aanpassen van een ketting beschermer en vroeg me af hoeveel MM ruimte er aan de bovenzijde van de ketting moet zijn.

3A485E8A-0A5E-4F2A-B704-A50EB7FDCE7C.jpeg9585EFB1-D030-47E6-B3D6-CE6C4550EC0A.jpeg
 
Net zoveel als aan de onderkant. Staat in WPHB. 20-25 mm? Ik houd altijd iets slapper aan. Leuk kapje. Het wordt nog wel zwart toch?
 
tijdens het rijden niet inderdaad, maar als je aan de ketting gaat trekken om de speling, dus maximale uitslag te meten is het uiteraard net zo veel. Het slappe part klappert tijdens rijden uiteraard meer dan het strakke part. Bij afremmen op de motor is de bovenloop het slappe part 🙂
 
Als dan toch groot onderhoud gaat doen met kleppen stellen dan zou ik absoluut wel de radiateur eraf halen, punt 1 dat ding hangt vol in de weg (trust me) punt 2 je kunt gelijk je koelvloeistof verversen dit hoort ook om de 2 of 5 jaar (afhankelijk van wat erin zit) maar niemand doet het.
Hoho. Dat deed ik keurig om het jaar hoor :Y
Heb zelfs nog een fles Castrol staan.. nog nieuw zelfs als ik me niet vergis..
 
Terug
Bovenaan Onderaan