Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Rijdende kermis!

Overigens wordt de motor wel erg heet moet ik zeggen... Heb het idee dan de 650 daar niet zo'n kast van heeft. Of was er niet zo mee bezig. Toch maar een keer weg voor 'n grote beurt en kleppen stellen.

IMG_8943.jpeg
 
Ik heb besloten om te stoppen met rijden.
De motor wordt zo weinig gebruikt en 6 km naar werk is het allemaal net niet.
Kleppen zijn gesteld nieuwe banden, beurtje
Nieuwe koppeling etc
Olie verbruik is minimaal denk ik 300 op 5000

De bike mag van mij weg voor 1400 a 1500.
Het ding staat hier toch alleen maar.
Mocht iemand interesse hebben
Zonde! Maar logische keuze.... Moet bekennen dat ik nu wel erg verleid wordt om mijn sv weg te doen en om te ruilen voor de jouwe!

Daarover gesproken... Morgen naar de garage... Uit het werk getankt, starten, schakelen...poef. motor slaat af. Voorafgaand aan wat geratel. Leek wel of de tanden er niet in wilde? Paar keer opnieuw geprobeerd maar niks dan ellende. ANWB erbij en na een paar keer ging ie er toch weer in... Hopelijk is t wat kleins. Haringvlietbrug vanaf vanavond 2 maanden dicht. Dus een motor ga ik wel nodig hebben om op mn werk te komen (regio Schiedam)...
 
Een ijzerzaagje kost je de kop niet toch?
Even mooi aftekenen langs de zijkappen. Kappen eraf en heel rustig zagen. Laatste gaatje laten zitten!! Daarna van een staalplaat een kentekenplaathouder maken er je bent er. Wel tijd, maar veel geld ben je er niet aan kwijt.
 
Rijdende kermis!

Overigens wordt de motor wel erg heet moet ik zeggen... Heb het idee dan de 650 daar niet zo'n kast van heeft. Of was er niet zo mee bezig. Toch maar een keer weg voor 'n grote beurt en kleppen stellen.

Bekijk bijlage 1889416

Wat vind je heet? Hoe warm wordt die volgens het dashboard? Ik heb al een flinke tijd niet meer gereden op mijn 1000N, maar wat ik onthouden heb kwam die met rijden 60+ niet boven de 90 graden terwijl het buiten 30+ graden was.
 
Heb je wellicht de Ali link voor mij? Of waar ik op kan zoeken? Ik zie veel maar niet deze prachtige combinatie van materialen.
Hmmm.. zal effe moeten zoeken.. dat wat ik had was dik.. wat ik nu vind is allemaal 1-2mm
 
Ja zoiets.. het is al lang geleden dat ik het gekocht heb.. wellicht kwam t niet van ali af.. het was iig een lap van zoveel bij zoveel cm.. geen rol.. 🤷🏻‍♂️
 
Wat vind je heet? Hoe warm wordt die volgens het dashboard? Ik heb al een flinke tijd niet meer gereden op mijn 1000N, maar wat ik onthouden heb kwam die met rijden 60+ niet boven de 90 graden terwijl het buiten 30+ graden was.

Met snelweg zit ik nu op max 105 graden met dit weer. En vind het blok ook heet 😂.

SV1000S 2007
 
Laatst bewerkt:
Met snelweg zit ik nu op max 105 graden met dit weer. En vind het blok ook heet 😂.

SV1000S 2007

Dat is echt veels te heet -O- , volgens mij slaat de fan al aan als die net de 100 graden is gepasseerd. Draaiende koelfan terwijl je op de snelweg rijdt dat heb ik nog nooit meegemaakt bij geen enkele motorfiets.

Misschien zit er niet genoeg koelvloeistof in of is die niet goed ontlucht, te strakke kleppen kan natuurlijk ook, maar hoor je tikkende kleppen als die draait en remt die enorm hard af op de motor? Dat laatste kan ook een teken zijn dat je uitgaande kleppen te strak staan.
 
Dat is echt veels te heet -O- , volgens mij slaat de fan al aan als die net de 100 graden is gepasseerd. Draaiende koelfan terwijl je op de snelweg rijdt dat heb ik nog nooit meegemaakt bij geen enkele motorfiets.

Misschien zit er niet genoeg koelvloeistof in of is die niet goed ontlucht, te strakke kleppen kan natuurlijk ook, maar hoor je tikkende kleppen als die draait en remt die enorm hard af op de motor? Dat laatste kan ook een teken zijn dat je uitgaande kleppen te strak staan.

Op de snelweg ~80 graden

Tja uhmm koelvloeistof net bijgevuld, kon zo snel uiteraard niet bij de radiator.

Kleppen weet ik echt niet.... Daarvoor moet ik 'm toch echt wegbrengen

Heb bijna het idee dat de vorige eigenaar niet helemaal eerlijk is geweest over het onderhoud maar dat is speculatie....

Hopelijk geen kat in de zak 🫣
 
Laatst bewerkt:
Op de snelweg ~80 graden

Tja uhmm koelvloeistof net bijgevuld, kon zo snel uiteraard niet bij de radiator.

Kleppen weet ik echt niet.... Daarvoor moet ik 'm toch echt wegbrengen

Heb bijna het idee dat de vorige eigenaar niet helemaal eerlijk is geweest over het onderhoud maar dat is speculatie....

Hopelijk geen kat in de zak 🫣

Oké, 80 graden op de snelweg klinkt al een stuk beter! Hopelijk loopt die na een grote beurt niet meer zo warm en kun je lekker van de motor genieten met dit goede weer :).
 
Ik heb van een oude sv nog een luchtfilter liggen. Mocht iemand deze willen is hij op te halen in de buurt van Leiden of tegen verzendkosten bij jou op de deurmat. Stuur even een pm bij interesse aangezien ik zelf nooit in dit topic kijk. Was volgens mij voor een motor uit 1997, maar weet ik niet zeker meer.
IMG20230611101742.jpg
 
Goedendag allen, na weer een hele tijd alleen lezen een volgende vraag. Wat zou mijn sv’tje nog waard zijn?
De reden dat ik dit graag zou willen weten is omdat ik m moet verkopen. Na een ritje van een goed uurtje gister toch weer te veel pijn in de knieën en heupen door de houding. Er wordt dus driftig gezocht naar een opvolger van m’n trouwe blauwe.
Details die misschien relevant zijn om een inschatting te maken;
-blok is kurk droog. De garage waar die al een paar jaar droog geparkeerd staat heeft nog geen drupje olie opgevangen.
-tank minimaal 98/v power van de Shell (toch een voordeel van in het zuiden tegen DE aan wonen)
-laatste onderhoud bij 19k gedaan. Grote beurt en ketting kit.
-tank heeft een deukje meegekregen van de vorige eigenaar. Daarnaast ook wat kleine krasjes bij t buddy zitje.
-zwarte plastic kapjes (die je er af haalt als je het zadel wilt demonteren) zitten niet meer vast. Schroeven willen er niet meer in gedraaid worden.
-wat vlieg roest op glimmende delen
-buddy zit wordt er bij geleverd

Al met al dus geen nieuwe motor, maar wel absoluut betrouwbaar. Altijd in 1 keer starten, loopt als een zonnetje. Bijgevoegd wat beeld materiaal ter beoordeling. Ik hoor graag van jullie. Ook voor mooie tips aangaande een volgende bike. Wat relaxtere houding, rond de 6k, meer voor rondje stad dan echt verre tochten.
De kogel is definitief door de kerk, de blauwe trouwe mag naar een volgende eigenaar.
Had eigenlijk afgelopen vrijdag in DE een ktm 690 uit 2016 willen ophalen. Kreeg ik de avond voor onze afspraak een mailtje dat de eigendom papieren volgende week opgestuurd zouden worden.. Uhm nee dan laat maar.
Nou heb ik van mijn schoonbroer de optie gekregen om op zijn originele USA import (wat een voordeeltje, verhuizen voor het leger) HD 883 een seizoen of wat rond te rijden. Niet echt een motor die ik zelf zou kopen, toch zeker wel gewaardeerd door de vrouw. Wie weet gaat zelf zelfs een keer mee als backpack.
Maar goed, voor 2k mag ie dus op zoek naar nieuwe avonturen. Zoals beschreven in het vorige bericht, prima motor, die optisch niet helemaal meer 100% is. Daar in tegen technisch nog nooit teleurgesteld.
Ik bied hem eerst hier aan, vindt het idee van een liefhebber belangrijker dan het onderste uit de kan halen.
 
De kogel is definitief door de kerk, de blauwe trouwe mag naar een volgende eigenaar.
Had eigenlijk afgelopen vrijdag in DE een ktm 690 uit 2016 willen ophalen. Kreeg ik de avond voor onze afspraak een mailtje dat de eigendom papieren volgende week opgestuurd zouden worden.. Uhm nee dan laat maar.
Nou heb ik van mijn schoonbroer de optie gekregen om op zijn originele USA import (wat een voordeeltje, verhuizen voor het leger) HD 883 een seizoen of wat rond te rijden. Niet echt een motor die ik zelf zou kopen, toch zeker wel gewaardeerd door de vrouw. Wie weet gaat zelf zelfs een keer mee als backpack.
Maar goed, voor 2k mag ie dus op zoek naar nieuwe avonturen. Zoals beschreven in het vorige bericht, prima motor, die optisch niet helemaal meer 100% is. Daar in tegen technisch nog nooit teleurgesteld.
Ik bied hem eerst hier aan, vindt het idee van een liefhebber belangrijker dan het onderste uit de kan halen.
Jammer dat je seatcover geen Vigor Blue Metallic YKY is anders had ik die wel willen overnemen.

Succes met de verkoop en de zoektocht!
 
Toolbox = foetsie... hopelijk gaat dit ook schelen...

In de winter de onderkant van de accubak maar netjes afwerken.

En moet het reservoir vastzetten ofzo want die kan draaien en draait dus naar beneden... lang leven DIY

IMG_9004.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo, even voorstellen ben al heel wat jaren actief op het forum, diverse motoren gehad. Echter sinds vorige week eigenaar van een SV650S uit 2005. Wil hem gaan gebruiken voor op straat met een aantal circuitdaagjes per jaar.
Ik heb al wat zitten lezen over de vering enzo. Voorvork wil ik de standaard gebruiken en geen conversie naar radiaal. Maar toch even de vraag van mensen die ervaringsdeskundige zijn.

Wat hebben jullie aan de vering gedaan, aftermarket zoals HK, Hyperpro of juist een surrogaat dus van andere merken een demper/vering gebruikt? Ik hoor het graag
 

Bijlagen

  • 21EDD7F7-7171-44A2-BB6B-0FCE869CB00C.jpeg
    21EDD7F7-7171-44A2-BB6B-0FCE869CB00C.jpeg
    395,3 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan