Het grote vakantie-blunder topic!

Ik heb een reservesleutel voor mijn koffer ergens achter een kap van de kuip vast gemaakt. Als je niet weet waar hij zit ga je hem niet vinden, maar zo heb ik hem wel altijd bij me. De overige reservesleutels zitten in de koffer.
 
In Schotland met zijn 10 en. Een whisky fabriek bezocht , stevig geproefd. Vervolgens naar de pub. Lachen en dikke pret. Van dat bier moet je pissen. Vervolgens kreeg ik na gedane zaken de plee deur niet meer open. Roepen, schreeuwen. De maten horen niets, lalden maar door. Dan maar de schouder er tegen. Was het een schuifdeur….
Pub baas was sportief. You must be a strong man. Nou eerder zat.
 
In Schotland met zijn 10 en. Een whisky fabriek bezocht , stevig geproefd. Vervolgens naar de pub. Lachen en dikke pret. Van dat bier moet je pissen. Vervolgens kreeg ik na gedane zaken de plee deur niet meer open. Roepen, schreeuwen. De maten horen niets, lalden maar door. Dan maar de schouder er tegen. Was het een schuifdeur….
Pub baas was sportief. You must be a strong man. Nou eerder zat.
_O- _O- _O-
 
In Schotland met zijn 10 en. Een whisky fabriek bezocht , stevig geproefd. Vervolgens naar de pub. Lachen en dikke pret. Van dat bier moet je pissen. Vervolgens kreeg ik na gedane zaken de plee deur niet meer open. Roepen, schreeuwen. De maten horen niets, lalden maar door. Dan maar de schouder er tegen. Was het een schuifdeur….
Pub baas was sportief. You must be a strong man. Nou eerder zat.

De humor van veel van die gasten, daar aan de overkant, is onbetaalbaar. :}
 
Ik rij lekker op de N171 bij Imst in Oostenrijk, en denk ineens: "Waarom slaat mijn jas ineens zo bol van de wind? Die rugzak zou dat toch moeten teg........"

GVD @#$()#$!!!! ;( ;( -O- -O- :N

Kwam ik er na 2 uur rijden achter dat ik mijn rugzak vol met kleding en andere toeters en bellen boven op het terras van de Silvretta Hochalpstrasse had laten liggen....
 
Na een veel te drukke werkweek op vrijdagmiddag de kampeerspullen vlug achterop de motor binden en scheuren maar.
De hele tijd had ik al zo'n gevoel dat ik iets vergat en na een anderhalf uur rijden denk ik ineens k#t! Mijn tent vergeten :X
Toen ik bij het eerste stopje aan mijn reisgenoten vertelde wat ik vergeten was geloofde niemand me.......🙄
Uiteindelijk na veel zoeken maar een flut tentje bij de bouwmarkt gekocht, waar ik uiteindelijk met mijn bijna 2 meter strak in bleek te passen. Ik had meer het gevoel dat ik het tentje aan moest trekken, soort regenpak met scheerlijnen.... :P
 
Nog een leuke, mijn reisgenoot had naar een motortreffen zijn uiteraard onmisbare fles whisky in zijn slaapzak gerold zodat ie goed beschermd zou zijn en niet kapot kon rammelen.
Toen zijn tentje stond rolde hij met geweld zijn slaapzak uit en oh ja, daar zat die fles whisky in!!! Fles kapot alles eronder B|
Drankmisbruik was het! ;(
 
..Van de zomer op de enfield de waarschuwing 'bad road' over mijn voorgenomen route genegeerd.. :$
 
Niet met de motor, wel met de camper.
Luifel ingedraaid, stroomkabel los alles klaar om een dagje naar de Mont Blanc te gaan vanuit een camping in de buurt.
Vrouw en ik voorin, motor gestart, in zijn achteruit koppeling omhoog, metertje achteruit.

Zie ik door de voorruit onze hond naar ons kijken....
Vast aan zijn lijntje op de camping plaatst :W

Dusss....maar goed dat we geen kinderen hebben denk ik dan maar.
 
Laatst bewerkt:
Niet met de motor, wel met de camper.
Luifel ingedraaid, stroomkabel los alles klaar om een dagje naar de Mont Blanc te gaan vanuit een camping in de buurt.
Vrouw en ik voorin, motor gestart, in zijn achteruit koppeling omhoog, metertje achteruit.

Zie ik door de voorruit onze hond naar ons kijken....
Vast aan zijn lijntje op de camping plaatst :W

Dusss....maar goed dat we geen kinderen hebben denk ik dan maar.
Volgens mij is de grootste blunder om met een camper naar de mont blanc te gaan maargoed......... :X
 
Afgelopen nazomer een huisje gehuurd in de Ardennen. Mijn broer, vader en ik met de motor ernaartoe en mijn broers vrouw en mijn vrouw met de kinderen met de auto. Wij hele dag motorrijden, en de avond samen in het huisje. Best tof omdat je zo goed als zonder bagage rijdt. Het was lekker weer dus ik had mijn leren pak aan, maar te textiel had ik voor de zekerheid ook mee. Laatste ochtend alles opruimen en de auto's inladen. Nadat we helemaal afgerond waren reden de auto's weg. 10 minuten later willen wij weg en zien midden in de gang mijn complete 2de motorpak liggen. Ik proberen te bellen, maar de vrouwen natuurlijk niet bereikbaar tijdens het rijden. Ik in de stress want mijn kriega r15 zat al zowat vol met regenoverall, geel hestje en nog wat zooi. Gelukkig had mijn broer in zijn gsxr nog genoeg ruimte voor mijn gele hestje, mijn vader in de fazer voor mijn dikkere handschoenen, en in zijn kriega r25/35? voor mijn pak. Dus met wat proppen konden we toch vertrekken. Blijft bizar dat werkelijk iedereen een stuk of 15 keer over die spullen heen moet zijn gestapt tijdens het inladen...

Overigens hebben we die vakantie ook een keer op benzinedampen gereden tot een pomp. We waren via een fietspad in een wielrenwedstrijd terecht gekomen en de Marshalls lieten ons er gewoon niet af. We bleven dus maar rondjes rijden, inmiddels zonder benzine. Er eenmaal vanaf bleken er pompen niet meer te bestaan die de Garmin aangaf. Ik heb me er echt weer toe moeten zetten om vrolijk te worden nadat we getankt hadden. Het had sowieso niet veel gescheeld of ik was een Marshall te lijf gegaan...

Mijn vrouw heeft ook afgezien dat weekend. Zoonlief had een licht buikgriepje en heeft op de heen en terugreis een paar keer de auto onder gespuugd....
 
Voordat ik met navigatie reed na een dag rijden op zoek naar een camping. Donkere wolken en een dikke bui hing in de lucht. Bordjes richting camping volgen, maar voor ik zover was brak de hel los. Snel schuilen onder een hele dikke boom, die natuurlijk na verloop van tijd ook begon te druppen. Na zeker een half uur was ik het zat en toch maar opgestapt op weg naar de camping. Bleek dat de ingang slechts 200 meter vanaf de plek lag waar ik stond te schuilen. Die boom stond zelfs aan de rand van het veld, maar dat kon je door een schutting niet zien.

Vakantiespul inpakken, wat nieuwe en compactere spullen gekocht, dus met een beetje slim inpakken blijft de topkoffer leeg en kan wel thuisblijven. Tot het na 2 dagen wat warmer werd en die warme trui wel uit kon, shit waar ga ik die nou weer laten... En de boodschappen, waar moet ik daar nou weer mee heen? De grootste blunder is dat me dit eigenlijk elke vakantie weer overkomt :o
 
Leuk topic!

Op vakantie naar Noordkaap, vriendin met rode Fazer, ikzelf op de Tenere (met maar liefst één dag off-the-road ervaring)(tanx nog Frazer :)

In ieder geval, lekker rijden totdat we op een provinciale weg bergopwaarts bij wegwerkzaamheden terecht komen. Dat doen ze nogal rigoreus in Noorwegen: het hele wegdek er in 1x af en gelijk nieuw asfalt er op.
De onderlaag (grof grind) voor het asfalt ligt nog uit te dampen en wordt gewalst, terwijl wij in een rijtje met blikkers bij een tijdelijk verkeerslicht vooraan staan te wachten. Ik grap nog over de intercom: "Straks moeten we over die versgelegde bodembedekking heen, zal toch niet?"
Ehmmm, dus wel, verkeersregelaar gebaart: Eroverheen!
Snel tips aan vriendin; staan, knieën tegen de tank, iets gebogen en gewicht gebruiken om te sturen! Ow ja, en blijven rijden!
Benauwd klinkt het: Okay, ik ga mn best doen...
Enfin, ikzelf ook staan etc, en rij dat grind in..vers en warm dus! Laag van dik 10 cm dik, ik trek een geul en voel de moto haar weg zoeken. Beetje gas erop en het geheel ploegt wel door.
Hoor ineens over de intercom: help help help! Zie in mn spiegels dat vriendin en Fazer zo rechtsaf over dat grind richting de wals rijden, die dat op zijn beurt gelukkig in de gaten heeft en stopt.
Vriendin weet moto onder bedwang te houden en slingert door dat grind achter mij aan, eveneens een dikke geul gravend. Na dat stuk even gestopt natuurlijk en stoom afgeblazen.
Ze is wel stoer want, en een close encounter met een wals, én een dikke laag grind met een Fazer gaan je niet in de kouwe kleren zitten. Achteraf kunnen we er nog om lachen. :)

Wat we nog steeds niet begrijpen; behalve wij gingen ook de blikkers over dat grind. Kwestie van werkverschaffing of iets dergelijks?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de grootste blunder om met een camper naar de mont blanc te gaan maargoed......... :X
Klopt we hadden beter thuis kunnen blijven want het is daar echt afzien met de camper:
1483185030-800-x-600px-IMG_20160821_120431.jpg
 
Op vakantie naar Noordkaap, vriendin met rode Fazer, ikzelf op de Tenere (met maar liefst één dag off-the-road ervaring)(tanx nog Frazer :)

In ieder geval, lekker rijden totdat we op een provinciale weg bergopwaarts bij wegwerkzaamheden terecht komen. Dat doen ze nogal rigoreus in Noorwegen: het hele wegdek er in 1x af en gelijk nieuw asfalt er op.

Nu ik daar aan denk komt er bij mij ook nog eentje boven. Zelfde verhaal, op de Tenere bij wegwerkzaamheden in Noorwegen. De rits voertuigen van mijn kant was waarschijnlijk net doorgereden, dus ik stond helemaal vooraan en moest stoppen. De verkeersregelaar komt vertellen dat ik 20 minuten moet wachten (dat is vrij normaal in Noorwegen, maakt niemand zich ook druk om, kunnen ze hier nog wat van leren). Geen probleem, het is vakantie en ik heb geen tijdschema. Motor op de jiffy, verstand op nul en wachten. Langzaam zakken de oogjes dicht maar even later kom ik verschrikt weer tot mijn positieven omdat ik het gevoel heb mijn evenwicht te verliezen... Dat klopte ook wel, blijkbaar zakte ik een beetje de verkeerde kant op (dus niet de kant van de jiffy) en begint het hele spul te kantelen. Gelukkig een relatief lichte motor en lange benen, dus ik kon hem echt net op het nippertje nog opvangen :o Die verkeersregelaar zag het gebeuren en lag ook bijna op de grond, maar dan van het lachen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan