Het grote VF 500/750/1000/1100 C/F/F2/R topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
full
 
Ik heb er mee gereden en hij liep wel goed, hij moet wel een beurtje hebben maar van het schakelen heb ik niks gemerkt ik heb hem toen hij warm genoeg was een keer flink in zijn 2 doorgehaald en hij bleef mooi in zijn versnelling zitten, en op en terug schakelen ging ook goed ;)

A.s donderdag ga ik hem ophalen, en ik neem dan gelijk deze mee ;)

Hier zijn waarschijnlijk de krukas lagers van uit gelopen :(

DE motor was al gedeeltelijk gedemonteerd dus ik heb hem niet kunnen proberen, hij ziet er qa plaat werk heel goed uit :9~ dat is alleen niet goed op de foto's te zien!
full
 
wat een enorme wijze dingen zijn het toch!! zien er ook erg strak uit voor hun leeftijd! :} hoeveel hadden ze eigenlijk gelopen?

weet je al wat je met de rood/wit/blauwe gaat doen als hij weer in elkaar zit? O-)

succes ermee!!
 
wat een enorme wijze dingen zijn het toch!! zien er ook erg strak uit voor hun leeftijd! :} hoeveel hadden ze eigenlijk gelopen?

weet je al wat je met de rood/wit/blauwe gaat doen als hij weer in elkaar zit? O-)

succes ermee!!
De defecte 61000 en de bruikbare 51000km, ik weet nog niet wat ik met die r/w/blauwe dan ga doen, eerst even kijken wat er nu aan de hand is met de motor, de vorige eigenaar had er mee geraced op Assen :( en daar zijn waarschijnlijk de krukas lagers eruit gelopen :(
 
ben benieuwd! zal het topic blijven volgen.. als je er over denkt om er een te verkopen dan hou ik mezelf aanbevolen ;)
 
dat is juist de charme ervan ;) (heb ook gebrikt, maar nu ff niks..)

voor woon werk verkeer zit ik altijd in een koekblik :(
 
ik zal maar geen foto posten van mn koekblik ;) :r

ben zelf vanaf m'n 14e aan't sleutelen/rijden geweest met honda's, ben toch wel een beetje verslaafd aan dat merk...
nu mag ik ondertussen zwaar, vandaar dat ik langzamerhand op zoek ga, vind dit in ieder geval erg mooie fietsen, zit ook te kijken naar een Bol, niet zo gaaf als een vf, maar die is qua zithouding fijn (ben 1,90, is dat een beetje te doen op een vf1000r? hoorde dat je hoofd ervanaf vliegt als je boven de kuip uitkomt :P )

we verwachten donderdag wel een uitgebreide rij-impressie en fotosessie hé! O-)
 
ik zal maar geen foto posten van mn koekblik ;) :r

ben zelf vanaf m'n 14e aan't sleutelen/rijden geweest met honda's, ben toch wel een beetje verslaafd aan dat merk...
nu mag ik ondertussen zwaar, vandaar dat ik langzamerhand op zoek ga, vind dit in ieder geval erg mooie fietsen, zit ook te kijken naar een Bol, niet zo gaaf als een vf, maar die is qua zithouding fijn (ben 1,90, is dat een beetje te doen op een vf1000r? hoorde dat je hoofd ervanaf vliegt als je boven de kuip uitkomt :P )

we verwachten donderdag wel een uitgebreide rij-impressie en fotosessie hé! O-)
Ik heb jarenlang bolletjes gereden, maar er ook veel aangesleuteld zie link
Bol d'Or liefhebbers show your bike!!!
De Cb1100R is vergelijkbaar met de VF1000r, alleen de VF trilt een stuk minder en is smeuiger ;)
Jos, weet van de VFjes heel veel(anderen uiteraard ook), en ik van de Bolletjes(anderen uiteraard ook)
Een bol is uiteraard ook geschikt voor jou, en een Vf ook, als je +160 gaat rijden en je kijkt over het ruitje heen dan krijg je bij alle motoren een klap!

Ik heb vandaag nog met de VF even 180 gereden en dat gaat best wel goed
 
Een bol is uiteraard ook geschikt voor jou, en een Vf ook, als je +160 gaat rijden en je kijkt over het ruitje heen dan krijg je bij alle motoren een klap!

ik heb alleen 160+ gereden op een naked, geen ervaring met kuipwerk :P

thanks voor de tips! had het bol topic al gevonden, super :}
Zelf wel testgereden op een vf1000f, wat is dat snel zeg als je van een cb350 afstapt! Ben alleen niet helemaal weg van het model, de vf1000r vindt ik echter een van de mooiste motoren van de jaren 80!

de Bol is financieel wat beter haalbaar voor me, maar ik zie het ook wel zitten om door te sparen, zit echt nog in dubio, prijzen van de vf1000r schommelen ook best wel en onderdelen zijn zoals ik al zag erg duur, van de Bol is alles makkelijk te verkrijgen en de aanschaf ligt vaak een stukje lager.

zal deze topic zeker in de gaten houden, succes ermee!
 
ik heb alleen 160+ gereden op een naked, geen ervaring met kuipwerk :P

thanks voor de tips! had het bol topic al gevonden, super :}
Zelf wel testgereden op een vf1000f, wat is dat snel zeg als je van een cb350 afstapt! Ben alleen niet helemaal weg van het model, de vf1000r vindt ik echter een van de mooiste motoren van de jaren 80!

de Bol is financieel wat beter haalbaar voor me, maar ik zie het ook wel zitten om door te sparen, zit echt nog in dubio, prijzen van de vf1000r schommelen ook best wel en onderdelen zijn zoals ik al zag erg duur, van de Bol is alles makkelijk te verkrijgen en de aanschaf ligt vaak een stukje lager.

zal deze topic zeker in de gaten houden, succes ermee!
Als je een keer verlegen zit om advies kan je altijd bij mij terecht, ik heb al 22 rij en sleutel ervaring ;)
Met een Bol kan je idd veel kanten op, maar je kan ook een kat in de zak kopen, maar dat is ook bij een VF zo, het blijven toch motoren van +15 jaar oud, de Vf die ik vandaag heb gekocht is ook al 20 jaar oud!
 
ja ja daar gaat ie dan , ook zo.n collectors item . ;) :9~ *D
full
Ik zal het in mijn achterhoofd houden, maar het zijn wel liefhebberfietsen, niet echt geschikt voor woonwerkverkeer!



 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan