Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

een rotonde is een rechtdoorgaande weg met afslagen , niets anders , mensen geven tegenwoordig op de meest achterlijke manieren richting aan , of helemaal niet meer , geef gewoon richting aan als je een rotonde verlaat , punt , ik snap niet waarom het cbr daar wat over te zeggen zou moeten hebben
 
een rotonde is een rechtdoorgaande weg met afslagen , niets anders , mensen geven tegenwoordig op de meest achterlijke manieren richting aan , of helemaal niet meer , geef gewoon richting aan als je een rotonde verlaat , punt , ik snap niet waarom het cbr daar wat over te zeggen zou moeten hebben

Mee eens of niet: als het CBR dat nog als 'gewenst gedrag' ziet, kun je het maar beter opvolgen als je dat roze pasje wilt halen :+
 
Dat gaf ik ook al aan, maar daarna hoeft het niet. Ik vind 't wel verontrustend dat sommigen hier verontwaardigd reageren omdat ik me niet aan de CBR-doctrine wil houden...
 
Dat gaf ik ook al aan, maar daarna hoeft het niet. Ik vind 't wel verontrustend dat sommigen hier verontwaardigd reageren omdat ik me niet aan de CBR-doctrine wil houden...

Als je iets op een bepaalde manier hebt aangeleerd, is het niet vreemd dat je dit zo blijft doen (tenzij je het hele richting aangeven overboord zet). Ik heb het ook zo geleerd (motor en auto) en heb nog steeds af en toe die neiging, ook al woon ik al 15 jaar in Duitsland, waar dit dus niet mag.
 
ik heb het ook nog eens een keer niet zo geleerd , ze bedenken veel te veel onzin waardoor alles steeds onoverzichterlijker aan het worden is , kijk voor de lol eens wat een woud aan verkeersborden overal staan , heel veel van die dingen zijn overbodig als je gewoon zelf normaal nadenkt ,
 
ik heb het ook nog eens een keer niet zo geleerd , ze bedenken veel te veel onzin waardoor alles steeds onoverzichterlijker aan het worden is , kijk voor de lol eens wat een woud aan verkeersborden overal staan , heel veel van die dingen zijn overbodig als je gewoon zelf normaal nadenkt ,

Helemaal met je eens.
De Nederlandse overheid helaas niet '( Die heeft liever niet dat de burger zelf nadenkt :(
 
Als je iets op een bepaalde manier hebt aangeleerd, is het niet vreemd dat je dit zo blijft doen (tenzij je het hele richting aangeven overboord zet). Ik heb het ook zo geleerd (motor en auto) en heb nog steeds af en toe die neiging, ook al woon ik al 15 jaar in Duitsland, waar dit dus niet mag.
Enig idee waarom het (daar) niet mag? Wat is er mis mee?
 
ik heb het ook nog eens een keer niet zo geleerd , ze bedenken veel te veel onzin waardoor alles steeds onoverzichterlijker aan het worden is , kijk voor de lol eens wat een woud aan verkeersborden overal staan , heel veel van die dingen zijn overbodig als je gewoon zelf normaal nadenkt ,
Vooral die snelheidsborden. 40 jaar geleden had ik als regel: snelheid op het bord verdubbelen of 100 bij optellen, het hoogste getal telt.
 
Richting aangeven doe ik pas als ik de rotonde verlaat (of ik zet hem vast aan voordat ik oprij als ik direct naar rechts moet). Met de huidige generatie zombies achter het stuur zie ik het eerder gebeuren dat als ik met mijn linkerknipper aan op de rotonde rij iemand denkt 'heu, z'n richtingaanwijzer staat aan, dan gaat 'ie nu afslaan', en zonder te kijken naar welke richting 'ie aan staat gewoon erop draait. Autootje koppen heb ik tot nu toe nog kunnen ontwijken, en dat zou ik graag zo houden. Alleen tijdens mijn AVD-examen natuurlijk wel gedaan, ik wilde graag dat roze pasje hebben... :+
 
Enig idee waarom het (daar) niet mag? Wat is er mis mee?
Wat er mis mee is: mensen gan doorredeneren. "Als je je knipper aan moet zeten als je je stuur naar links draait, dan ook als je hem naar rechts draait."

Ik zie dus mensen hun knipper naar rechts aanzetten voor ze de rotonde opdraaien, dan naar links als ze eenmaal op de rotonde rijden en nog een keer naar rechts als ze er echt afgaan, maar dan wel pas op het laatste moment.

... en ik heb ook al gezien dat ze die laatste (de enige die verplicht is) dan ook nog vergeten.
 
En dan heb je ook ngo het soort wat naar links richting aangeeft als ze de 2de afslag pakken.

Kunnen we die apart hangen aub ?
Of naast de mensen die voor een lege rotonde gaan wachten tot er iemand voorbijkomt om er dan meteen aan vast te "haken"

Woon in een "stad"met veel rotondes, die om de paar jaar vervangen/gewisseld worden voor kruisingen om het daarna weer terug te brengen naar hoe het was.
1 voordeel, fietsers en voetgangers en dat soort gespuis heeft hier geen voorrang ! Zoals het hoort
 
vanochtend dikke mist, altijd weer interessant hoe automobilisten reageren bij slecht zicht; op 2m van de voorligger gaan rijden :')

Helaas zag ik bij rottepolder plein een ongeval waarbij een motor op de linkerbaan lag... hopelijk is de berijder er goed vanaf gekomen
 
Net weer zo'n 'medeweggebruiker waarvan ik twijfel aan de cognitieve functies' die eerst veel te dicht achter me rijdt en vervolgens na het inhalen z'n beide ruitenwisservloeistofreservoirs meent te moeten legen in m'n bakkes... Diep van binnen wens ik hem zeer onprettige jeuk toe, maar heb maar gedaan alsof het gewoon regende. Ik gun zo'n stakker z'n pretje dan ook weer niet.
 
yep , weer een rotonde probleem met zo`n oud kadaver , ik rij goddomme op de rotonde en die lul gooit hem er zo voor , en in het half donker met zijn stadslichten aan , zucht
 
Ben net een stukje wezen wandelen, Ze hebben hier in het dorp overal gestrooid! En niet zo'n beetje ook..

Elke kruising / drempel / fietspad ligt vol strooizout.. nog meer dan ik normaliter poedersuiker op m'n pannenkoek doe, gewoon hele hoopjes zout bij elkaar.. 😡

Sinds wanneer strooit de gemeente als het 6-7 graden is geweest 's nachts; en het morgen met bakken uit de hemel gaat komen, zijn ze gek geworden? (dat wist ik al wel) of moeten ze van het strooizout af?

Wilde eigenlijk nog een rondje touren.. maar de hele weg is nat van het zout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan