Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Net ingeblikt onderweg naar huis, Beemer naast me, die sneller is dan ik (geen punt) zie dat zijn linker achterwiel zwabbert.
Bij verkeerslicht naast hem en raam open, na aandringen hij ook. Gezegd dat het er ernstig op lijkt dat zijn wiel los zit, of heel krom is.

Bedankje van hem, na de lichten zette hij hem stil om te kijken, hoop voor hem dat het meevalt (was een Roemeen, voor diegene die naam en toenaam wil ipv politiek correcte benamingen :+:+:+:+ )
 
Het mooiste dat ik heb meegemaakt in de tijd dat ik sinds April weer rijdt is het volgende. Rijdend op mijn Fazer 600 werd ik ingehaald door een R1. Ik zag direct " deze Vogel kan echt rijden". Bij een volgend tankstation kwam ik in gesprek met hem en bleek een superaardige vent te zijn. Hij maakte een rondje op mijn Fazer omdat ik een hik voelde bij een bepaald toerental en benieuwd was wat hij ervan vond. Vervolgens mocht ik op zijn R1 rijden. Met een heel voorzichtige gashand heb ik dat gedaan. Nog mooier Dan de ervaring an sich vond ik ik het blijk van vertrouwen. Dat is onbetaalbaar....
 
Het mooiste dat ik heb meegemaakt in de tijd dat ik sinds April weer rijdt is het volgende. Rijdend op mijn Fazer 600 werd ik ingehaald door een R1. Ik zag direct " deze Vogel kan echt rijden". Bij een volgend tankstation kwam ik in gesprek met hem en bleek een superaardige vent te zijn. Hij maakte een rondje op mijn Fazer omdat ik een hik voelde bij een bepaald toerental en benieuwd was wat hij ervan vond. Vervolgens mocht ik op zijn R1 rijden. Met een heel voorzichtige gashand heb ik dat gedaan. Nog mooier Dan de ervaring an sich vond ik ik het blijk van vertrouwen. Dat is onbetaalbaar....
Jij blijft van mn Nato af....stel dat ze begint te hikken......😂
 
Mare vandaag ook weer ff 300 km snelweg gedaan met mn oude dame. Geen slag verkeerd, maar ook bij het filteren geen motoren achter mij. Gek genoeg ook geen voor mij. O je een bm.... maar aan de andere zijde van de reling richting noord man man hele horders......is er wat te doen of zo daar...😕
 
Mare vandaag ook weer ff 300 km snelweg gedaan met mn oude dame. Geen slag verkeerd, maar ook bij het filteren geen motoren achter mij. Gek genoeg ook geen voor mij. O je een bm.... maar aan de andere zijde van de reling richting noord man man hele horders......is er wat te doen of zo daar...😕
Ik denk dat ze richting Assen gingen voor de TT, maar kan er ook naast zitten hoor.. :+
 
Gister tijdens een rit in de auto gezien hoe een Harley rijder na een hele aso inhaalmanoeuvre opgevangen werd door meneer de motoragent. Wij wisten wel dat er verderop een politiecontrole was, hij niet. :')

De situatie was een 1 baansweg (80km) waar op de kruising stoplichten stonden met een voorsorteerstrook voor links afslaan. Hele stoet auto's voor hem die daar al even op groen aan het wachten waren en hij ziet dat het groen wordt, auto's trekken op en hij besluit dus over die voorsorteerstrook voor links afslaan langs die auto's te knallen over de kruising. Reed ook zonder fatsoenlijke kleding dus ik vond het dan ook helemaal niet zo erg dat hij even meegenomen werd.
Ik zie het probleem niet. Daar heb je toch een motor voor. Zolang je het verkeer maar niet hindert.
 
Mare vandaag ook weer ff 300 km snelweg gedaan met mn oude dame. Geen slag verkeerd, maar ook bij het filteren geen motoren achter mij. Gek genoeg ook geen voor mij. O je een bm.... maar aan de andere zijde van de reling richting noord man man hele horders......is er wat te doen of zo daar...😕

Wat moet je met oud wijf op de snelweg 🤔
 
Ik zie het probleem niet. Daar heb je toch een motor voor. Zolang je het verkeer maar niet hindert.
Een motor onder je kont geeft je geen vrijbrief om alle verkeersregels aan je motorlaars te lappen.

Bij stilstaand verkeer voor een stoplicht rijd ik naar voren wanneer dat lukt bij voldoende ruimte. In de geschetste situatie is het overduidelijk dat dit tegen alle verkeersregels indruist. Optrekkende automobilisten verwachten niet dat ineens een motorrijder hard voorbij komt scheuren over een andere voorsorteerrijstrook. Je creëert daarmee voor jezelf en voor de medeweggebruikers een onveilige situatie.
 
Laatst bewerkt:
Dat inderdaad. Naar voren rijden bij een stoplicht wat op rood staat daar zul je me niet over horen, maar dit was inderdaad gewoon gevaarlijk en onnodig. Het verkeer had al groen en begon weer gang te maken, dan heb je als motorrijder echt geen vrijbrief om niet in die rij aan te sluiten. Maar goed, dat vond meneer agent dus ook. ;)
 
Ik zie het probleem niet. Daar heb je toch een motor voor. Zolang je het verkeer maar niet hindert.
Je mag niet over een voorsorteervak naar links of naar links ineens rechtdoor. Maakt niet uit of je met auto of motor of vrachtwagen of bus bent, voorsorteervakken voor verkeer naar links of naar rechts mag je gewoon niet gebruiken om rechtdoor te gaan. Dus terecht van de weg geplukt.
 
Vanmorgen even voor 9u in de file op de A10 zag ik opeens een aantal bikers op de rechterbaan in rouwstoet. Niet gezien of ze een embleem op hun rug hadden staan want was toch vooral op de auto's om me heen aan 't letten toen ik ze zag. Iemand van hier in de stoet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan