Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren was ik voor lunch in Amsterdam, reed ik t.h.v. de Heineken Experience, kwam er een oorverdovend kabaal op mij af. Drie dikke Harley fietsen met muziek over de speakers en eentje met een klassieke vooroorlogse pothelm van koper die niet ECE-gekeurd zou kunnen zijn, maar dat terzijde. Ik was een rijtje auto's voorbij gegaan bij de verkeerslichten, komen die HD's via de voorsoorteerstrook van linksaf mij voorbij en zetten de drie fietsen op het zebrapad tot aan bijna het einde van het pad. Dat mag toch echt niet hoor...

Nu was elk van die fietsen even lang als het hele zebrapad hoor maar de mensen op de benenwagen moesten er wel ongelukkig langs. Het was gelukkig niet druk met voetgangers maar wat bezielt je om zo te rijden...

Oh en gisteren en vandaag olie moeten bijvullen. Mijn vierde cillinder lekt olie. :( Straks op weg naar huis voor de zekerheid nog een fles bij de pomp halen, ik verlies een halve fles op 70 kilometer momenteel. Ook even een afspraak bij de garage maken. Dan kunnen er gelijk nieuwe banden onder.
 
Gisteren was ik voor lunch in Amsterdam, reed ik t.h.v. de Heineken Experience, kwam er een oorverdovend kabaal op mij af. Drie dikke Harley fietsen met muziek over de speakers en eentje met een klassieke vooroorlogse pothelm van koper die niet ECE-gekeurd zou kunnen zijn, maar dat terzijde. Ik was een rijtje auto's voorbij gegaan bij de verkeerslichten, komen die HD's via de voorsoorteerstrook van linksaf mij voorbij en zetten de drie fietsen op het zebrapad tot aan bijna het einde van het pad. Dat mag toch echt niet hoor...

Nu was elk van die fietsen even lang als het hele zebrapad hoor maar de mensen op de benenwagen moesten er wel ongelukkig langs. Het was gelukkig niet druk met voetgangers maar wat bezielt je om zo te rijden...
Dat mag alleen in Italië
 
Gisteren TT was weer een drukte zeg, vergeet in het jaar altijd hoeveel motoren er wel niet zijn_O-

hier stukje van terugweg richting Zwolle, maar mensen op talud van Assen tot na Apeldoorn:}

 
Er zullen wel weer genoeg motorrijders flinke boetes en/of innames gehad hebben afgelopen weekend. Wel weer typerend dat er in de video weer mensen OP de redirigeerstrook rijden... Die zijspannen konden naast elkaar nog tussen de auto's door...
 
Er zullen wel weer genoeg motorrijders flinke boetes en/of innames gehad hebben afgelopen weekend. Wel weer typerend dat er in de video weer mensen OP de redirigeerstrook rijden... Die zijspannen konden naast elkaar nog tussen de auto's door...
Het is nu vrij rustiger de in- en uittocht. Voordat alles beter gereguleerd werd en strenger toezicht werd gehouden. had je zulke beelden niet. In het verleden was het veel en veel erger, een oom van woont vlakbij de snelweg Nieuweschans-Groningen. Als je hem hoorde vertellen wat ie allemaal wel niet zag gebeuren door de motorrijders uit Duitsland/Denemarken...... Complete chaos, wanorde en anarchie! Vind het nu wel zeer braaf uitzien.
 
Het is nu vrij rustiger de in- en uittocht. Voordat alles beter gereguleerd werd en strenger toezicht werd gehouden. had je zulke beelden niet. In het verleden was het veel en veel erger, een oom van woont vlakbij de snelweg Nieuweschans-Groningen. Als je hem hoorde vertellen wat ie allemaal wel niet zag gebeuren door de motorrijders uit Duitsland/Denemarken...... Complete chaos, wanorde en anarchie! Vind het nu wel zeer braaf uitzien.
Tja, ik ben nou eenmaal het braafste jongetje uit de klas. Een korte wheelie trekken of met een belachelijke snelheid ergens langs vind ik bijvoorbeeld erg kwalijk. Zelfs met een hogere snelheid dan 50 km/h door de file / langzaam rijdend verkeer.

Maar wel goed om te horen dat de verkeersveiligheid rondom dit onderwerp elk jaar naar de verbeterende hand is. Daar heeft iedereen profijt van.
 
Tja, ik ben nou eenmaal het braafste jongetje uit de klas. Een korte wheelie trekken of met een belachelijke snelheid ergens langs vind ik bijvoorbeeld erg kwalijk. Zelfs met een hogere snelheid dan 50 km/h door de file / langzaam rijdend verkeer.

Maar wel goed om te horen dat de verkeersveiligheid rondom dit onderwerp elk jaar naar de verbeterende hand is. Daar heeft iedereen profijt van.

_O- _O- _O- _O- Tja of je bent jaloers omdat je dat niet voor mekaar krijgt met een XJ 700/900 :+:+:+:+
 
_O- _O- _O- _O- Tja of je bent jaloers omdat je dat niet voor mekaar krijgt met een XJ 700/900 :+:+:+:+
Of ik heb liever niet dat iemand dom onderuit gaat en daar een andere motorrijder in mee neemt? :j Mijn motoren kunnen met legale snelheden prima mee. Meer is ook niet nodig. Ik hoef mijzelf niet op een auto/bus/vangrail/whatever te pletter te rijden hè? :Y Dan zou ik straks nog de schuld krijgen ook, want ja, motorrijder, die zijn gevaarlijk.

Straks weer lekker op de fiets van Amersfoort naar Amsterdam en dan weer terug naar Utreg. Wel even naar de pomp rijden voor een flesje olie. |(
 
Ja, want op de A2 kun je hard rijden met nagenoeg continue trajectcontrole. :P Ik ging er vandoor, ik ging er niet snel vandoor. En ik ging er ook niet tussendoor, netjes linksdoor. ;)

Ja ,ja, 😏 een hoop woorden om je statement te maken🤔
Volgens mij ben jij stiekum een raggertje die hier mooie praatjes houdt maar als iemand je wheelyend voorbij komt gaan bij jou de stoppen door en het hok open🧐
 
Aanname, aanname, aanname

Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij,Volgens mij, 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan