Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Een mooie dijkroute vandaag meegemaakt, en genoten van het uitzicht :] en van de rust }:O
 

Bijlagen

  • C710AF20-542A-472B-A957-9DF7553C89B9.jpeg
    C710AF20-542A-472B-A957-9DF7553C89B9.jpeg
    198,4 KB · Weergaven: 8
  • C6582964-3185-4B0E-BC49-162472A69491.jpeg
    C6582964-3185-4B0E-BC49-162472A69491.jpeg
    216,5 KB · Weergaven: 8
Het rustig rijden in de regen is vaak het probleem. Een tweewielig motorvoertuig heeft de beste grip als zowel de vering als de aandrijving belast zijn. Je band heeft onder druk ook nog wat meer contact met de weg. Wat je moet doen is vloeiend rijden, zonder abrupte snelheidsverschillen, maar zeker niet voorzichtig want dat werkt averechts.
Dat heeft hij geprobeerd, maarreehhh Beyond That?
 
Leuke bezigheid en leuke wagen. :Y
Zat ff te kijken maar ik geloof niet dat ik mijn drie kids van rond de 1m80 daar achterin krijg gepropt. Twijfel zelfs aan twee als ik zelf voorin moet passen.
Bekijk bijlage 1419544
Maar erg leuk spul. :Y
En 200% offtopic. :Y
twee knapen van 180, 16 jaar oud, maar wel afgetraind, met tussenin kleindochter van 8. Was maar voor een tripje van pakweg 20 km, berg op en af. No problem. De trip naar Italië waren we met ons tweetjes, de rest kwam met vliegtuig.
 
Onlangs aangehouden door agenten in bebouwde kom :/
Bij stoplicht die op rood stond, na groen, even gashendel open gezet (op overigens lege weg). Zie ik 2 rotondes later 'opeens' politie (auto) achter me rijden.
Langs de kant gezet en het was afgedaan met een waarschuwing,
'Waarschijnlijk zag je ons niet direct, want we konden je niet bijhouden....' ondertussen loopt 1 van de agenten een rondje om mn fiets, '...maar goed dat wil ook wel hea..zo'n ding' _O-

Zo kan het dus ook gelukkig, anders was het gevalletje rijbewijs kwijt |(
 
Laatst bewerkt:
Onlangs aangehouden door agenten in bebouwde kom :/
Bij stoplicht die op rood stond, na groen, even gashendel open gezet (op overigens lege weg). Zie ik 2 rotondes later 'opeens' politie (auto) achter me rijden.
Langs de kant gezet en het was afgedaan met een waarschuwing,
'Waarschijnlijk zag je ons niet direct, want we konden je niet bijhouden....' ondertussen loopt 1 van de agenten een rondje om mn fiets, '...maar goed dat wil ook wel hea..zo'n ding' _O-

Zo kan het dus ook gelukkig, anders was het gevalletje rijbewijs kwijt |(
Lege weg zonder zijwegen, zebrapaden, spelende kinderen e.d?
 
Onlangs aangehouden door agenten in bebouwde kom :/
Bij stoplicht die op rood stond, na groen, even gashendel open gezet (op overigens lege weg). Zie ik 2 rotondes later 'opeens' politie (auto) achter me rijden.
Langs de kant gezet en het was afgedaan met een waarschuwing,
'Waarschijnlijk zag je ons niet direct, want we konden je niet bijhouden....' ondertussen loopt 1 van de agenten een rondje om mn fiets, '...maar goed dat wil ook wel hea..zo'n ding' _O-

Zo kan het dus ook gelukkig, anders was het gevalletje rijbewijs kwijt |(

Overkwam mij ook, net over de Mulder grens in BBK. Dat was dus wel duur.
Brede 4 strooks ontsluitingsweg met vangrails en middenberm.
Irritante was dat ik niet eens bezig was met "hardrijden" voor mijn gevoel was ik rustig aan het cruisen.
Smoes -> Mij dus een beetje laten leiden door de weginrichting.
Voornemen: Voortaan beter op de snelheid & spiegels letten. O-)
 
Ik reed gisteren in blik naar huis en toen reed ik ineens achter een auto waarbij de bestuurder (+- 35-40 jr. oud) even een balonnetje aan het hijsen was. Tijdens het rijden. In de bebouwde kom. Lekker slingerend ook nog eens, logisch als je licht in je hoofd bent. Rustig afgewacht tot het veilig was om er voorbij te gaan. Waar ben je dan mee bezig...
 
Onlangs aangehouden door agenten niet in buiten bebouwde kom :/
Bij stoplicht die op rood stond, na groen, even gashendel open gezet (op overigens lege weg). Zie ik 2 rotondes later 'opeens' politie (auto) achter me rijden.
Langs de kant gezet en het was afgedaan met een waarschuwing,
'Waarschijnlijk zag je ons niet direct, want we konden je niet bijhouden....' ondertussen loopt 1 van de agenten een rondje om mn fiets, '...maar goed dat wil ook wel hea..zo'n ding' _O-

Zo kan het dus ook gelukkig, anders was het gevalletje rijbewijs kwijt |(
Er lijken wel maar 2 soorten agenten te zijn,
ofwel ze blijven net zo lang kijken/zoeken tot ze ergens een boete voor kunnen schrijven
Of ze kijken naar de omstandigheden en laten je meestal met een waarschuwing gaan als je geen al te gekken dingen doet.

Ooit staande gehouden en boete gekregen omdat ik 's avonds op de fly-over van a20>a16 gewoon 100 doorreed toen het daar destijd 70 max was voor alleen de fly-over (inmiddels is het alleen een adviessnelheid). Grote bek tegen een fietser die netjes vroeg of hun groot licht uit konden doen want ze verblindden de hele straat en enkele huizen en vervolgens 5x om me heen lopen of ze nog meer konden vinden om te schrijven. Vriendin die mee was kreeg langzaam paniek aanval zo agressief waren de agenten.
Boete overigens nooit gekregen omdat ze het kenteken verkeerd overnamen en ik zei maar niets O-)

Maar ook wel eens KLPD naast me gehad terwijk ik 200+ reed (lege snelweg, 's nachts) die alleen gebaarden dat het wat rustiger kon en na afzakken tot 160 reden ze weer door.
 
Er lijken wel maar 2 soorten agenten te zijn,
ofwel ze blijven net zo lang kijken/zoeken tot ze ergens een boete voor kunnen schrijven
Of ze kijken naar de omstandigheden en laten je meestal met een waarschuwing gaan als je geen al te gekken dingen doet.

Ooit staande gehouden en boete gekregen omdat ik 's avonds op de fly-over van a20>a16 gewoon 100 doorreed toen het daar destijd 70 max was voor alleen de fly-over (inmiddels is het alleen een adviessnelheid). Grote bek tegen een fietser die netjes vroeg of hun groot licht uit konden doen want ze verblindden de hele straat en enkele huizen en vervolgens 5x om me heen lopen of ze nog meer konden vinden om te schrijven. Vriendin die mee was kreeg langzaam paniek aanval zo agressief waren de agenten.
Boete overigens nooit gekregen omdat ze het kenteken verkeerd overnamen en ik zei maar niets O-)

Maar ook wel eens KLPD naast me gehad terwijk ik 200+ reed (lege snelweg, 's nachts) die alleen gebaarden dat het wat rustiger kon en na afzakken tot 160 reden ze weer door.
Inderdaad, zo had ik een paar jaar terug in m'n auto op de snelweg een telefoongesprek via mijn carkit (met de gsm in de houder op het raam). Word ik aangehouden dat ik rijdend zit te bellen met de telefoon in mijn hand? Waarop ik verbaasd kijk en wijs naar mijn telefoon die in mijn houder zit en dan ook vraag, waarom ik de telefoon vast zou houden als ik een carkit heb? Nee, meneer de agent wist het zeker en was ook zeer onvriendelijk.
Ik vroeg nog of het verboden was om de telefoon te bedienen terwijl die in de houder zit (opnemen / ophangen), dan kon ik hem nog enigszins begrijpen, maar dat was niet het geval. Sfeer werd ook steeds grimmiger en hij bleef maar volhouden. Omstanders (was de agent gevolgd naar benzinepomp) waren inmiddels ook al aan het kijken wat er aan de hand was, daar ze de hele conversatie konden meeluisteren.
Uiteindelijk gezegd, dat ie dan maar camerabeelden moet laten zien.....maar die had ie niet. Zijn collega stond overigens alleen maar toe te kijken...
Ik moest niet zo bijdehand doen en mocht doorrijden.....Wait whut, ik bijdehand?! |(

Man man man....wachten tot ik de fout inga...ik moet dan echt heel rustig blijven en zit mezelf van binnen dan zo op te vreten bij zulk gedrag ....8)7

Maar goed, laten we hopen dat dat incidenten zijn.
 
...........Man man man....wachten tot ik de fout inga...ik moet dan echt heel rustig blijven en zit mezelf van binnen dan zo op te vreten bij zulk gedrag ....8)7

Maar goed, laten we hopen dat dat incidenten zijn.
tja, zelfs bij politieagenten heb je fietsbellen en gevuldekoeken, af en toe zijn het net gewone mensen, verkeerde been uit bed enz...... Altijd rustig en beleefd blijven, op bureau denkt hij ook: wat ben ik toch een eikel 🤔(of z'n collega zegt dat tegen hem)
 
Ik reed gisteren in blik naar huis en toen reed ik ineens achter een auto waarbij de bestuurder (+- 35-40 jr. oud) even een balonnetje aan het hijsen was. Tijdens het rijden. In de bebouwde kom. Lekker slingerend ook nog eens, logisch als je licht in je hoofd bent. Rustig afgewacht tot het veilig was om er voorbij te gaan. Waar ben je dan mee bezig...

Inhalen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan