Horn
MF veteraan
- 24 mei 2019
- 1.205
- 2.651
Zal ik zachtjes in je oor fluisteren?Rijden met een instructeur achter je is één ding, nu alles daadwerkelijk toe gaan passen in de praktijk zonder feedback in m'n oor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zal ik zachtjes in je oor fluisteren?Rijden met een instructeur achter je is één ding, nu alles daadwerkelijk toe gaan passen in de praktijk zonder feedback in m'n oor.
Zal ik zachtjes in je oor fluisteren?
Is inderdaad iets wat ik aan kan raden, bij gas los altijd even de rem (voor of achter maakt niet uit) aangetikt houden (zonder dat je daadwerkelijk remt) alleen zodat je remlicht aan is.We nemen het mee .
Ik roep wel iets....maak je geen zorgenAlleen als je het afwisselt met af en toe "en nu GAS GAS GAS" roepen, anders komt de ervaring niet overeen.
WEG misbruik wordt gestrafd!!Ik begin het nu wel een beetje kwijt te raken...
behangERIK..?Hohoho, mijn naam is Erik...
En dan zie je ineens iedereen naar z'n/d'r gasmasker zoeken …Alleen als je het afwisselt met af en toe "en nu GAS GAS GAS" roepen, anders komt de ervaring niet overeen.
Is inderdaad iets wat ik aan kan raden, bij gas los altijd even de rem (voor of achter maakt niet uit) aangetikt houden (zonder dat je daadwerkelijk remt) alleen zodat je remlicht aan is.
Bij mijn motor is dat echt nodig, die heeft zo veel compressie dat wanneer ik het gas loslaat dat het effect heeft alsof ik echt flink rem (van 130km/h naar 60km/h in een paar seconden). Heel gevaarlijk als er dan geen remlicht brandt.
Maar dat is nu net de ervaringen die Judi mist....Wat ik een beetje mis in de reacties, met de motor hou je gewoon langer gas open dan met de auto, juist door die remmende werking van de motor. Ik blijf met de motor gewoon nog gas houden tot halverwege de afrit, draai dan mijn gas dicht, schakel terug en ga daarna eventueel eens remmen. Met de vrachtwagen daarentegen, kan ik 600m voor de afrit al mijn cruisecontrol eraf halen omdat die veel meer snelheid vasthoudt door de hoge massa.
Maar dat is nu net de ervaringen die Judi mist....
Wat ik een beetje mis in de reacties, met de motor hou je gewoon langer gas open dan met de auto, juist door die remmende werking van de motor. Ik blijf met de motor gewoon nog gas houden tot halverwege de afrit, draai dan mijn gas dicht, schakel terug en ga daarna eventueel eens remmen. Met de vrachtwagen daarentegen, kan ik 600m voor de afrit al mijn cruisecontrol eraf halen omdat die veel meer snelheid vasthoudt door de hoge massa.
Maar dat is nu net de ervaringen die Judi mist....
Ben heel dankbaar voor alle reacties! Je krijgt natuurlijk van alles te horen met les, maar lang niet alle situaties komen ook daadwerkelijk voor tijdens het lessen. En als je dan in je eentje aan het rijden bent, is het ook weer een gevalletje van "wat moest ik alweer in deze situatie doen". Uiteraard wordt het steeds makkelijker naarmate je langer rijdt, maar juist door dit soort tips word ik hopelijk sneller een betere motorrijder .
Dus hij zag jou net op tijd om een ongeval te voorkomen en ging terug naar de rechter rijstrook?Hij aarzelde eerst, maar gaf toen toch maar een ruk aan het stuur naar rechts.
Judy je moet het zo zien: If it doesn't kill you, it makes you strongerBen heel dankbaar voor alle reacties! Je krijgt natuurlijk van alles te horen met les, maar lang niet alle situaties komen ook daadwerkelijk voor tijdens het lessen. En als je dan in je eentje aan het rijden bent, is het ook weer een gevalletje van "wat moest ik alweer in deze situatie doen". Uiteraard wordt het steeds makkelijker naarmate je langer rijdt, maar juist door dit soort tips word ik hopelijk sneller een betere motorrijder .
Pas jij je snelheid niet aan in zo'n situatie? Ik zou gas geven, terwijl die auto nog op de invoegstrook rijdt, zodat ik voor die auto had gezeten in plaats van er naast / onder.Gister op de A325 ri. Nijmegen kwam een koektrommel van de oprit uit Bemmel de weg oprijden en wilde - knipperlicht aan - meteen doorschuiven naar de linkerrijstrook. Daar reed ik al. Hij aarzelde eerst, maar gaf toen toch maar een ruk aan het stuur naar rechts.
Ja. Ik zag hem wel en kon zo nodig nog uitwijken, remmen of snel gas geven. Heb een dergelijke situatie wel vaker meegemaakt.Dus hij zag jou net op tijd om een ongeval te voorkomen en ging terug naar de rechter rijstrook?
Op de rechterrijstrook reed al een rijtje blikken. En dit zijn idd blikken die kunnen doden …Pas jij je snelheid niet aan in zo'n situatie? Ik zou gas geven, terwijl die auto nog op de invoegstrook rijdt, zodat ik voor die auto had gezeten in plaats van er naast / onder.
Eh, en?Op de rechterrijstrook reed al een rijtje blikken.
Natuurlijk, maar toen ik merkte dat de koekblikker mij zag en een ruk aan het stuur gaf hoefde dat niet meer.Eh, en?
Ook op de strook waar jij reed kun je gas geven toch?
Ja. Ik zag hem wel en kon zo nodig nog uitwijken, remmen of snel gas geven. Heb een dergelijke situatie wel vaker meegemaakt.
Nee, dat kan ik me niet herinneren. Ik reageerde adequaat en effectief. Misschien heb ik het voorval niet van milliseconde tot milliseconde voldoende nauwkeurig beschreven … Maar goed, een probleem was het uiteindelijk niet. Ben vanmorgen weer vrolijk opgestapt!Maar je besloot toch af te wachten of het spannend werd ipv vooraf te reageren? Regeren is vooruitzien.