Ik heb altijd een paar volle blikken bier bij me om door zijn voorruit te gooien. Helaas gaan die steeds weer leeg tijdens de rit.Even een vraagje voor iedereen, aangezien ik nog redelijk nieuw ben op de motor (half jaartje m'n motorrijbewijs).
Reed vandaag op de A4 links achter alle auto's die +-10km harder reden dan de max snelheid. De ford achter mij was flink aan het 'bumper'kleven. Ik ben maar naar rechts gegaan (incl gas los) om die eikel erlangs te laten, om vervolgens weer naar links te gaan.
Hoe lossen jullie dit normaliter op?
Je kunt ze weer volpissen voordat je ze gooit ...Ik heb altijd een paar volle blikken bier bij me om door zijn voorruit te gooien. Helaas gaan die steeds weer leeg tijdens de rit.
Dat hangt van de situatie af. Wat was jouw plaats op de weg? Even goed recht voor de bestuurder van die auto gaan rijden (dus links van 't midden, zoals het je eigenlijk geleerd is) kan helpen om de automobilist te laten inzien dat er nog een motor tussen hem en de auto daarvoor zit.
Maar sommigen zijn gewoon kloothommels die blijven duwen, en dan is wat jij gedaan heb de allerbeste oplossing die er is.
Ik weet niet wie je rijschoolhouder is geweest, maar hij is je nog een paar lessen schuldig.
Edit: je hebt het wel goed opgelost natuurlijk; gewoon er langs laten, doei zeggen, en vrolijk verder blijven leven, maar het verbaast me dat iemand die pas zijn rijbewijs heeft deze vraag stelt; een rijschoolhouder moet je hier op voorbereiden volgens mij. Wat is er trouwens mis met rechts rijden?
Gelukkig niet, ik rijd er wekelijks minstens 120 km/u.Op de N307 mag je 100 km/u, maar het is een nieuwe weg zonder kruisingen en er wordt niet gecontroleerd omdat er geen gevaar is.
Ik begrijp het, ik bedoelde het ook niet om je in de maling te nemen hoor... maar ik herinnerde mezelf ineens een goeie instructeur van heel lang geleden ...Je kan tijdens je rijlessen onmogelijk op alle soorten situaties voorbereid worden.
In dit geval was het langzamer rijden en het gevaar van een bumperklever wegnemen door langzamer te gaan rijden mijn inziens de beste oplossing.
Ik rijd verder ruim 40k km per jaar in de auto zakelijk dus heb best wat ervaring op de weg. Was gewoon benieuwd hoe medemotorrijders dit soort situaties oplossen.
Niks dacht ik. Ik meende zelfs dat dat moest. Maar idd, er zijn er die er anders over denken.Ik weet niet wie je rijschoolhouder is geweest, maar hij is je nog een paar lessen schuldig.
Edit: je hebt het wel goed opgelost natuurlijk; gewoon er langs laten, doei zeggen, en vrolijk verder blijven leven, maar het verbaast me dat iemand die pas zijn rijbewijs heeft deze vraag stelt; een rijschoolhouder moet je hier op voorbereiden volgens mij. Wat is er trouwens mis met rechts rijden?
Ik ben ook een echte rechtsrijder, want dat was toch de deal toen je je rijbewijs haalde ... rechtsrijden. Maar ik ben wel opgehouden met me te ergeren aan linksrijders. Rechts inhalen is ook gewoon inhalen. Maar daar verschillen we dan misschien weer van mening.Niks dacht ik. Ik meende zelfs dat dat moest. Maar idd, er zijn er die er anders over denken.
Ik ben ook een echte rechtsrijder, want dat was toch de deal toen je je rijbewijs haalde ... rechtsrijden. Maar ik ben wel opgehouden met me te ergeren aan linksrijders. Rechts inhalen is ook gewoon inhalen. Maar daar verschillen we dan misschien weer van mening.
Altijd er langs laten gaan. Op enkelbaans wegen zoek ik vaak een parkeervak of een uitvoegstrook op waar ik even op kan rijden zodat iemand er voorbij kan. Blijkbaar wil ie sneller. Lekker laten gaan is voor mij de veiligste optie. Dat het niet eerlijk is en er dus alleen maar voor zorgt dat ie het vaker doet klopt. Maar ik ben geen politie. Die komt ie vanzelf tegen.Even een vraagje voor iedereen, aangezien ik nog redelijk nieuw ben op de motor (half jaartje m'n motorrijbewijs).
Reed vandaag op de A4 links achter alle auto's die +-10km harder reden dan de max snelheid. De ford achter mij was flink aan het 'bumper'kleven. Ik ben maar naar rechts gegaan (incl gas los) om die eikel erlangs te laten, om vervolgens weer naar links te gaan.
Hoe lossen jullie dit normaliter op?
Die hadden vrijwel direct weer een doorstart gemaakt. En vooralsnog gaat het nu prima. Ik beheer de voorraad van dat bedrijf in mijn functie bij de dienstverlener dus ik ben er vrij zeker van dat ze open zijn. Anders gaat al mijn voorraad naar een verkeerd adres.
Mijn Diversion in ieder geval wel. Erg handig.Mijn Diversion had hem volgens mij ook.
Ik vind dat dit onder de noemer kaas van het brood eten valt. Hij komt er bij mijn jiet voorbij. Kleven is bij mij zolang ik vrij baan heb toch wat moeilikker omdat ik 150 / 160 rij. Plakkers maak ik duidelijk met een gebaar dat ik er niet van gediend ben, anders van het gas af tot ze het doorhebben of mijn voorganger rechts voorbij. 150 / 160 heeft als voordeel dat ze niet gauw achter je hangen, datis een zeker gevoel... de bekeuring die je eventueel krijgt???? Contributie voor garantie op overlevenEven een vraagje voor iedereen, aangezien ik nog redelijk nieuw ben op de motor (half jaartje m'n motorrijbewijs).
Reed vandaag op de A4 links achter alle auto's die +-10km harder reden dan de max snelheid. De ford achter mij was flink aan het 'bumper'kleven. Ik ben maar naar rechts gegaan (incl gas los) om die eikel erlangs te laten, om vervolgens weer naar links te gaan.
Hoe lossen jullie dit normaliter op?
Even tellen, stel, ik houd het op die 150km/u, wat bij mijn motor 144km/u is in real, en dus 24km/u boven v-max (in België), is een boete van minimum 150€ (wederom in België). Als ik 20 dagen op een maand werk, zijn dat 40 ritten (heen en terug samengeteld). Als de trajectcontrole eens een maand lang actief staat, is dat 3.000€ ... oei, dat is een heel pak meer dan ik verdiend heb die maand ... dure veiligheidsvoorziening ... die evenmin niet waterdicht is ...Ik vind dat dit onder de noemer kaas van het brood eten valt. Hij komt er bij mijn jiet voorbij. Kleven is bij mij zolang ik vrij baan heb toch wat moeilikker omdat ik 150 / 160 rij. Plakkers maak ik duidelijk met een gebaar dat ik er niet van gediend ben, anders van het gas af tot ze het doorhebben of mijn voorganger rechts voorbij. 150 / 160 heeft als voordeel dat ze niet gauw achter je hangen, datis een zeker gevoel... de bekeuring die je eventueel krijgt???? Contributie voor garantie op overleven
Ja ik begrijp het wel hoor. In B is trajectcontrole ook aangegeven, hoe het komt dat 80% nog steeds goed doorrijd weet ik niet.Ik blijf er zelf wel relaxed bij, het gebaar is vriendelijk, gauw begrepen en een duimpje na. Hier in NL is trajectcontrole aangegeven... de contributie van de afgelopen 20 jaar is 28 euro en 7 administratiekosten... je hebt mijn bericht denk ik niet best begrepen...
Mecloud zijn beslissing is ook prima maar ik vind niet dat ik zo'n plakker de ruimte moet geven, dan wint hij iets wat hij niet hoort te winnen. Laat jij mensen in de supermarkt voor die hun karretje voor de kassa tegen je enkels douwen???
Garantie op overleven krijg je nergens, hoeveel je ook bereid bent aan het CJIB te offeren ...Ik vind dat dit onder de noemer kaas van het brood eten valt. Hij komt er bij mijn jiet voorbij. Kleven is bij mij zolang ik vrij baan heb toch wat moeilikker omdat ik 150 / 160 rij. Plakkers maak ik duidelijk met een gebaar dat ik er niet van gediend ben, anders van het gas af tot ze het doorhebben of mijn voorganger rechts voorbij. 150 / 160 heeft als voordeel dat ze niet gauw achter je hangen, datis een zeker gevoel... de bekeuring die je eventueel krijgt???? Contributie voor garantie op overleven
Dat dus idd!Belgen zijn zulke aardige mensen, altijd hoffelijk, vriendelijk, vooral verzorgd... Maar zet ze asjeblieft NIET in een auto, dan worden het SS-Gorilla's