Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik heb de pest aan automobilisten die met licht aan rijden als het zicht voldoende is.
Vroeger (ja, ik ben een oude l@l) reden alleen motorfietsen overdag met licht aan, en waren daardoor extra opvallend in het verkeer. Sinds koekblikkers ook met licht aan zijn gaan rijden (ergens begin jaren negentig) vallen wij veel minder goed op.

Bij mijn auto van 25 jaar oud kunnen ze niet uit. (Vast wel als ik de schakelaar verbouw)
Dus ik heb niet echt een keuze, ook al ben ik het met je eens
 
Blij dat ik dit nog schrijf..........

Vanmiddag onderweg in 30km zone, reed ook erg rustig,is een rot kruising,kon dus op tijd stoppen voor die lijnbus!! die met 50 van links kwam, hij schoot net voor m'n bumper langs, heeft nog geen gas los gelaten.

Net ook nog weer een auto van links die net goed ging.

't blijft behelpen, maar sinds zondag rijd ik weer een beetje auto (automaat), anders lukt het niet.

Vanmiddag, gelukkig, de moeder en de eigenaar van de auto van de "dader"gevonden. Hij reageerde niet op telefoontjes en had mij zelfs geblokkeerd,dus was al bang zelf overal voor op te draaien.
Donderdag een afspraak om verzekering in te vullen
 
Ik maak eigenlijk niet zo heel veel mee onderweg, maar vanochtend op de A16: een auto zonder verlichting, met een gangetje van 120 slingerend over twee rijstroken, gebruikte geen richtingaanwijzers met baanwissels en toen ik er langs ging viel het kwartje, alle aandacht voor de telefoon :N
 
Valt het jullie ook op dat er een hoop automobilisten zijn die constant op de linkerbaan blijven plakken met (soms) lagere snelheden dan toegestaan? Vanochtend had ik er 3 op de snelweg. Bleven rijden op de linkerbaan terwijl rechts helemaal vrij is en dan ipv. 100 km/u rijden houden ze een snelheid aan wisselend van 80 km/u tot 100 km/u. En als je ze dan inhaalt aan de rechterkant (wat eigenlijk niet mag, maar ongeoorloofd links blijven rijden ook niet) viel me op dat alle 3 niet eens op hun mobiel o.i.d. zaten te kijken of bellen.
 
Ik zag vanmorgen iemand die heel netjes op de middelste rijstrook bleef rijden. Netjes, want hij was gewoon aan het inhalen en bleef goed op z'n eigen strookje. Daar kon ik zonder gekkigheid zo weer links voorbij.
Ik dacht: jeetje, wat gek, iemand die zo netjes rijdt! Toch eens naar binnen kijken. Zit de bestuurder gewoon een banaan te eten! Een banaan! Sjonge...
 
Ik zag vanmorgen iemand die heel netjes op de middelste rijstrook bleef rijden. Netjes, want hij was gewoon aan het inhalen en bleef goed op z'n eigen strookje. Daar kon ik zonder gekkigheid zo weer links voorbij.
Ik dacht: jeetje, wat gek, iemand die zo netjes rijdt! Toch eens naar binnen kijken. Zit de bestuurder gewoon een banaan te eten! Een banaan! Sjonge...
Was t Bokito ?stel je voor een banaan
 
Valt het jullie ook op dat er een hoop automobilisten zijn die constant op de linkerbaan blijven plakken met (soms) lagere snelheden dan toegestaan? Vanochtend had ik er 3 op de snelweg. Bleven rijden op de linkerbaan terwijl rechts helemaal vrij is en dan ipv. 100 km/u rijden houden ze een snelheid aan wisselend van 80 km/u tot 100 km/u. En als je ze dan inhaalt aan de rechterkant (wat eigenlijk niet mag, maar ongeoorloofd links blijven rijden ook niet) viel me op dat alle 3 niet eens op hun mobiel o.i.d. zaten te kijken of bellen.
Ja, dat is echt een probleem van deze tijd. Rechterbaanvrees. Ik rij dagelijks meerdere automobilisten rechts voorbij op de A12.
 
Valt het jullie ook op dat er een hoop automobilisten zijn die constant op de linkerbaan blijven plakken met (soms) lagere snelheden dan toegestaan? Vanochtend had ik er 3 op de snelweg. Bleven rijden op de linkerbaan terwijl rechts helemaal vrij is en dan ipv. 100 km/u rijden houden ze een snelheid aan wisselend van 80 km/u tot 100 km/u. En als je ze dan inhaalt aan de rechterkant (wat eigenlijk niet mag, maar ongeoorloofd links blijven rijden ook niet) viel me op dat alle 3 niet eens op hun mobiel o.i.d. zaten te kijken of bellen.

Ja zo vaak. Nog verbazingwekkender vind ik, dat als je dan vlak achter ze gaat rijden, ze dan aan de kant gaan en als je dan voorbij bent ze weer terug gaan naar de linkerbaan om daar vervolgens weer lekker links te rijden... Zo raar!
 
Een banaan??? Ik heb Katja Schuurmans een keer een banaan zien eten toen ze jong was, ik ben een week van streek geweest
@Ronnie1974 Er is een verschil tussen te langzaam en langzamer dan toegestaan hoor, wat ik uit jouw post opmaak reed er niemand langzamer dan toegestaan... wel te langzaam
Je hebt gelijk wat betreft langzaam rijden en te langzaam rijden maar op een snelweg met 2 rijbanen pertinent op de linkerbaan te blijven rijden met een lagere snelheid met a) geen enkele auto voor jou en b) vrije ruimte op de rechterbaan.... Dan ben ik ervan overtuigd dat je niet weet wat je aan het doen bent in die auto op de snelweg. Rechts inhalen mag niet, maar onnodig links blijven rijden zoals in deze 3 gevallen die ik heb meegemaakt mag ook niet. En je dwingt andere weggebruikers om rechts te gaan inhalen met alle gevolgen van dien. Want zeg nou zelf, als je in een kleine autootje rijdt op de linkerbaan met 80 a 90 km/u pertinent op de linkerbaan terwijl er voor je over en afstand van haast een kilometer geen enkele auto rijdt en op de rechterbaan meer dan voldoende ruimte is om in te voegen en op de rechterbaan te gaan rijden en je zit niet op je mobiel te kijken of te bellen of je eet geen banaan, waar ben je dan in godsnaam mee bezig???? Waar zit je met je verstand? Het enige waar je mee bezig bent is onnodig een file creëren op de linkerbaan.


Of eerder deze week, klein type autootje, ook weer op de linkerbaan met 80 km/u op een 100 km/u snelweg. Op het punt waar je van baan kan wisselen (wisselstroken) pertinent blijven plakken op de linkerbaan met dezelfde snelheid en van links en rechts ingehaald worden door auto's en vrachtwagens (enkele zelfs hard toeterend vanwege de door de kleine autootje veroorzaakte dreigende gevaar (gevaar van aanrijding door in- en uitvoegend verkeer) ). Rij ik er voorbij, zit er een dame achter het stuur... naja, bijna bovenop het stuur, zo'n dikke jas aan, dikke sjaal om haar haar, zag aan haar handen dat ze het stuur krampachtig stevig beet had. Dus die zat met dicht geknepen kontgat en samengeknepen billen achter het stuur. Wellicht vanwege de auto's en vrachtwagens die haar zowel links en rechts inhaalden en het getoeter. Maar absoluut niet doorhebbend dat zij degene is die zorgt voor die gevaarlijke situatie!

Ik vraag mij dan soms af waarom zulke types achter het stuur kruipen als ze überhaupt echt niet doorhebben wat ze aan het doen zijn.
 
Ja zo vaak. Nog verbazingwekkender vind ik, dat als je dan vlak achter ze gaat rijden, ze dan aan de kant gaan en als je dan voorbij bent ze weer terug gaan naar de linkerbaan om daar vervolgens weer lekker links te rijden... Zo raar!
Ohja! klopt helemaal! Ook paar keer meegemaakt dat ze dat deden. Van links naar rechts en weer terug terwijl er totaal geen enkele noodzaak is om weer naar de linkerbaan te gaan. Zelfs ook al meerdere keren meegemaakt op een stille snelweg zondagochtend.....
 
Ze vinden de linkerbaan gewoon lekker. Ik zie vaak op de A20 Rotterdam Gouda op het driebaansstuk mensen eindeloos onnodig op de middenbaan rijden en dan waar het tweebaans wordt blijken ze toch opeens naar rechts te kunnen. Voor de duidelijkheid de rechterbaan was dan de hele tijd leeg. Zo omgekeerd zie je bij het van twee naar drie banen worden, richting Rotterdam mensen opeens de linkerbaan opschieten en daar blijven, ook al is de middenbaan vrijwel leeg.
 
Midden in de nacht ook op de A12... Geen hond onderweg. Er komt inderdaad één Alto de invoegstrook af en zit op strook 4. Ik zit er nog een kilometer vanaf.... Klik-klak-klik netjes richting, naar strook 3... Ik zit netjes rechts maar moet wel naar strook 2 om de 90 rijdende Alto in te halen... Dat kan trouwens héél sierlijk...
 
Ze vinden de linkerbaan gewoon lekker. Ik zie vaak op de A20 Rotterdam Gouda op het driebaansstuk mensen eindeloos onnodig op de middenbaan rijden en dan waar het tweebaans wordt blijken ze toch opeens naar rechts te kunnen. Voor de duidelijkheid de rechterbaan was dan de hele tijd leeg. Zo omgekeerd zie je bij het van twee naar drie banen worden, richting Rotterdam mensen opeens de linkerbaan opschieten en daar blijven, ook al is de middenbaan vrijwel leeg.
Bekende situatie op die weg...je kan daar soms kilometers lang over de rechterbaan iedereen inhalen zonder dat de je vmax overschrijdt :')
 
Ja, dat is echt een probleem van deze tijd. Rechterbaanvrees. Ik rij dagelijks meerdere automobilisten rechts voorbij op de A12.

Zo is dat, echt een actueel dingetje wat dat betreft. Ik denk dat de middelste baan dan toch het fijnste rijdt. Grappige is dan ook dat het gedurende de hele dag is tegenwoordig, eerder was het meestal alleen in de spits een dingetje. Nu het drukker wordt is het altijd een dingetje. Ik moet zeggen dat ik zelf een rechtsrijder ben en zeker met de motor. Veel mensen kunnen ook moeilijk inschatten dat ze wel even naar rechts kunnen ook al is het gaatje nog zo klein. Kan me herinneren dat er ooit door agenten in wegmisbruikers een richtlijn is gegeven van 10 seconden. Met andere woorden schat je in dat je langer dan 10 seconden rechts moet rijden om in te halen? Dan ga je naar rechts.

Ik heb het wel opgegeven om bij driebaanswegen of in het geval van een geopende spitstrook helemaal naar de linkerbaan te gaan. Tegenwoordig ga ik als de situatie zich daarvoor leent er ook rechts voorbij. Kan een boete opleveren maar goed dat nemen we dan maar voor lief. En ik moet zeggen wanneer ik het met de motor doe, krijg ik eigenlijk nooit een 'vijandige' reactie van een automobilist. Moet het met de auto niet doen dan kan het ineens weer niet.
 
Vroeger, toen je nog maar 100 mocht, reed ik met mijn cb750 vrijwel uitsluitend op de linker baan. Als er iemand achter me zat, ging ik net iets harder rijden totdat hij het opgaf. Toen waren er haast geen snelle auto's.
 
Vroeger, toen je nog maar 100 mocht, reed ik met mijn cb750 vrijwel uitsluitend op de linker baan. Als er iemand achter me zat, ging ik net iets harder rijden totdat hij het opgaf. Toen waren er haast geen snelle auto's.
Klopt, vroeger had je alleen maar paard en wagen :+
 
Ik maak eigenlijk niet zo heel veel mee onderweg, maar vanochtend op de A16: een auto zonder verlichting, met een gangetje van 120 slingerend over twee rijstroken, gebruikte geen richtingaanwijzers met baanwissels en toen ik er langs ging viel het kwartje, alle aandacht voor de telefoon :N

Je klinkt verbaasd...
Das toch net nieuwe rijden tegenwoordig!?
 
Ik had begrepen dat het gat minimaal 10s moest zijn dus bij 100km/u (ca 27m/s) moet het gat 270m om naar rechts te moeten gaan.
Maar goed los daarvan.. zie je tegenwoordig veel de twee uiterste. Als je naar rechts gaat en je rijd niet veel harder dan de auto die je inhaalt dan zorg je er ook voor dat je je ook aan de 2s regel houdt. Dus gooi je hem er niet 5m voor zodat de rechtsrijder gelijk van het gas af moet om voldoende afstand te houden.
Zoals gezegd je ziet tegenwoordig eigenlijk alleen die of links blijven rijden of auto's die zo snel naar rechts gaan dat je blij mag zijn als je bumper er nog op zit.

Het mag beide best een beetje normaler.

Och, heb het regelmatig.
Rijd je je 'eigen' snelheid van bv 100, wordt je normaal links ingehaald met 105/110
Gaan ze keurig (lees meer, pleuren ze hem) naar rechts om vervolgens voor je bakkes 95 te gaan hobbelen-O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan