Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat word daar héél veel gedaan... zodat men niet in de rij hoeft aan te sluiten voor links af...
Als het al zo druk was daar voor links-af, reed ik daar (met auto) iets verder door, om daar legaal links af te slaan...
Daar kan je het TU-terrein op of meteen weer links draaien om weer bij die verkeerslichten uit te komen om daar rechts af te gaan.
't is dat ik het TU-terrein niet goed genoeg ken... anders zou het sneller zijn om over het TU-terrein naar de andere uitgang (aan de Onze Lieve Vrouwestraat) te rijden dan daadwerkelijk over de OLV-straat te rijden... die rijd dan ook niet echt lekker door...
En als je binnen * minuten weer het TU-terrein af gaat hoef je ook niet te betalen voor je "parkeer kaartje" :+

Veel mensen die naar Helmond/die richting moeten gaan ook wel eens een afslag eerder over deOrpheuslaan, om vervolgens in de rij aan te sluiten op de Van Oldenbarneveltlaan om de Eisenhowerlaan richting Helmond te kunnen nemen.

Ze zouden dat stuk daar eigenlijk net zo moeten inrichten als 't kruispunt "verder op" bij de Fontys....
de Pastoriestraat en Veldmaarschalkmontgomerylaan...
met een "fly-over" / "tunnel" voor het doorgaande verkeer en dan afslagen voor links/rechts af slaand verkeer.
Niet meer half doorrijden en dan een gekke bocht maken.
Klopt. Ik ben er ondertussen ook wel bedacht op, alleen het is in deze tijd (vakantie + corona) totaal niet nodig om te doen. Je kunt ook in de spits op dit moment vaak gewoon met het eerste stoplicht mee.

Die van de Orpheuslaan ken ik ook. Dan ben je alleen nóg langer onderweg. Helemaal met de motor, want daar kun je er niet tussendoor.

Ik denk dat de enige echte oplossing al een paar keer is voorgesteld. En dat gaat ook nog wel gebeuren, alleen moet eerst Nuenen geannexeerd worden door Eindhoven.
 
Voor me een Golfje die nogal langzaam reed en slingerde. Ging 3/4 rotonde over en zonder richting aangeven van rotonde af maar zwiepte ineens naar links en stoekte met 2 wielen eerst tegen en toen over de verkeersheuvel. Mistte net verkeerspaaltje wat op de heuvel stond.
Mijn vermoeden was: telefoon in de hand.
Ging er langsrijden en door open raam zag je de overtreding.
Ik: flikker op met je telefoon..🤬
Hij schrok zich een ... en sloeg eerstvolgende rechtsaf.
Boetes bij die overtreding maar eens optrekken naar €509,=.
 
Voor me een Golfje die nogal langzaam reed en slingerde. Ging 3/4 rotonde over en zonder richting aangeven van rotonde af maar zwiepte ineens naar links en stoekte met 2 wielen eerst tegen en toen over de verkeersheuvel. Mistte net verkeerspaaltje wat op de heuvel stond.
Mijn vermoeden was: telefoon in de hand.
Ging er langsrijden en door open raam zag je de overtreding.
Ik: flikker op met je telefoon..🤬
Hij schrok zich een ... en sloeg eerstvolgende rechtsaf.
Boetes bij die overtreding maar eens optrekken naar €509,=.
 
Vandaag voor het eerst boodschappen gedaan op de motor! :+
En ik had een topkoffer om mijn helm in te doen zodat ik er niet mee door de supermarkt hoefde te sjouwen!!:}
En ja, misschien had ik hem voor mijn eigen veiligheid, en die van anderen, in dit Corona tijdperk beter op kunnen houden, maar het was daar een beetje te warm voor. :Y
 
^^ ik gebruik mijn helm dan als een klein mandje :P

Ja, omdat ik dus al op de voorrangskruising / voorrangsweg reed en hij voor de haaientanden en het voorrangsbord had moeten wachten totdat de kruising vrij was.

Bij gelijkwaardige kruisingen gaat wel altijd de korte bocht eerst.
Als jij op de kruising rijdt maar niet van de voorrangsweg vandaan kwam is dat niet relevant. De voorrangsborden slaan alleen op kruisend verkeer, en dat was jij niet (je kwam uit de tegenovergestelde richting). Dus die auto had toch voorrang.

Wel mooie actie met die flitspaal. Had ie maar beter op moeten letten :P
 
Als jij op de kruising rijdt maar niet van de voorrangsweg vandaan kwam is dat niet relevant. De voorrangsborden slaan alleen op kruisend verkeer, en dat was jij niet (je kwam uit de tegenovergestelde richting). Dus die auto had toch voorrang.

Wel mooie actie met die flitspaal. Had ie maar beter op moeten letten :P
Ja, toch een beetje genoegdoening na zijn toch wel ego gedrag op die kruising en daarna bewust niet doorrijden bij groen licht.

Hij reed waarschijnlijk zelf geen motor, want als je ziet dat een motorrijder de bocht al haast genomen heeft, en jij de bocht nog moet nemen, laat je die motorrijder, die veel sneller is, toch gewoon even doorgaan.

Maar aan motorrijders wordt wel vaker niet de ruimte gegund of voorrang verleend, als ze die wel hebben, door zelfingenomen egotrippers in bepaalde automerken (leasebakken).
 
Ja, toch een beetje genoegdoening na zijn toch wel ego gedrag op die kruising en daarna bewust niet doorrijden bij groen licht.

Hij reed waarschijnlijk zelf geen motor, want als je ziet dat een motorrijder de bocht al haast genomen heeft, en jij de bocht nog moet nemen, laat je die motorrijder, die veel sneller is, toch gewoon even doorgaan.

Maar aan motorrijders wordt wel vaker niet de ruimte gegund of voorrang verleend, als ze die wel hebben, door zelfingenomen egotrippers in bepaalde automerken (leasebakken).
Zie hier genoeg verhalen met dan ff van de andere kant bezien. Draai het om. Ik de motorrijder werd gesneden door een auto van rechts maar ik ree op een voorrangsweg......Kon nog net voor die klotehommel. Heb daarna mn gas bewust ingehouden.......ben wel na het volgende stoplicht geflist want die klotehommel trok op en zonder kijken reed ik toen door rood.....
 
Ja, toch een beetje genoegdoening na zijn toch wel ego gedrag op die kruising en daarna bewust niet doorrijden bij groen licht.

Hij reed waarschijnlijk zelf geen motor, want als je ziet dat een motorrijder de bocht al haast genomen heeft, en jij de bocht nog moet nemen, laat je die motorrijder, die veel sneller is, toch gewoon even doorgaan.

Maar aan motorrijders wordt wel vaker niet de ruimte gegund of voorrang verleend, als ze die wel hebben, door zelfingenomen egotrippers in bepaalde automerken (leasebakken).

Ach, hetzelfde geldt voor vrachtwagens hoor. Die vrachtwagen heeft meer ruimte nodig dan ik en hij blokkeert door zijn ruimte de straat die ik in wil vanaf de voorrangsweg, laat ik even op tijd een lichtsignaal geven dat ik hem voorrang geef zodat we allebei sneller zijn. In plaats van ernaast zetten, zodat je allebei niets meer kunt. Iets met "Let op, zwaait uit" en "die achterkant loopt naar binnen in de bocht"
 
Je moest eens weten hoeveel onwetende koekblikbestuurders en sters totaal geen idee en benul hebben van hoeveel ruimte een vrachtwagen ( bakwagen/trekker-trailer ) nodig heeft.
Kom ze dagelijks tegen en ze snappen er werkelijk niks van.
Of ze hebben daadwerkelijk het verkeersinzicht van een garnaal of ze zijn echt super egoïstisch tot op het bot en denken alleen maar: zo snel mogelijk naar plaats van bestemming te gaan.
In beide gevallen is het om te janken.
 
Je moest eens weten hoeveel onwetende koekblikbestuurders en sters totaal geen idee en benul hebben van hoeveel ruimte een vrachtwagen ( bakwagen/trekker-trailer ) nodig heeft.
Kom ze dagelijks tegen en ze snappen er werkelijk niks van.
Of ze hebben daadwerkelijk het verkeersinzicht van een garnaal of ze zijn echt super egoïstisch tot op het bot en denken alleen maar: zo snel mogelijk naar plaats van bestemming te gaan.
In beide gevallen is het om te janken.

Tussenversie: er wordt gewoon totaal niet nagedacht en niet verder gekeken dan de voorbumper ;)
 
Gelijk heb je.
Voor zulke figuren ( en helaas zijn dat er veel ) zullen in de toekomst die volautomatische elektrische auto’s een bijzondere uitkomst zijn.
Dan hoeven die lambekken helemaal niet meer na te denken.
 
Je moest eens weten hoeveel onwetende koekblikbestuurders en sters totaal geen idee en benul hebben van hoeveel ruimte een vrachtwagen ( bakwagen/trekker-trailer ) nodig heeft.
Kom ze dagelijks tegen en ze snappen er werkelijk niks van.
Of ze hebben daadwerkelijk het verkeersinzicht van een garnaal of ze zijn echt super egoïstisch tot op het bot en denken alleen maar: zo snel mogelijk naar plaats van bestemming te gaan.
In beide gevallen is het om te janken.
Heel onhandig; ik geef een vrachtwagen regelmatig de ruimte om een bocht te kunnen maken of achteruit te kunnen steken.
Ook op een smal weggetje die vrachtwagen al aan zien komen en op een breder stuk gewoon even wachten zodat hij door kan.
Hoe vaak er niet een koekblikker mij voorbij rijdt en daardoor een probleem veroorzaakt (vooral voor zichzelf) is onvoorstelbaar.
Meestal lach ik erom, maar als ik ze moet gaan helpen hun problemen op te lossen, wordt het soms vervelend.
Als ze gewoon verder kijken dan hun neus lang is, kunnen ze ook zien dat het niet gaat werken als ze gewoon doorraggen.
Als er zomaar een auto/motor stilstaat, kun je je ook gewoon afvragen of daar een goede reden voor is?
Maar dat geldt voor meer dingen.
Ik snap het een stuk beter als iemand richting aangeeft en vervolgens remt, dan als iemand remt en op het moment dat hij afslaat richting aangeeft.
 
Agh ,er zit aan beide kanten ook wel wat waardeloos volk achter t stuur 👎niet klagen ,er zijn zelfs tractoren waar je last van kan hebben las ik pas 😂
 
zullen in de toekomst die volautomatische elektrische auto’s een bijzondere uitkomst zijn.
Dan hoeven die lambekken helemaal niet meer na te denken.
Als die dan ook de rijkwaliteiten van de bestuurder overnemen, maar dat zal nog zeker 10 jaar gaan duren...en tot die tijd...is daar de Tesla rijder...Toy for stupid, pathetic, behaving boy })
 
Je moest eens weten hoeveel onwetende koekblikbestuurders en sters totaal geen idee en benul hebben van hoeveel ruimte een vrachtwagen ( bakwagen/trekker-trailer ) nodig heeft.
Kom ze dagelijks tegen en ze snappen er werkelijk niks van.
Of ze hebben daadwerkelijk het verkeersinzicht van een garnaal of ze zijn echt super egoïstisch tot op het bot en denken alleen maar: zo snel mogelijk naar plaats van bestemming te gaan.
In beide gevallen is het om te janken.
Vergeet niet dat er door gemeentes vaak niet goed nagedacht is over welk verkeer er over het traject rijdt en hoe ze daarvoor kruispunten e.d. inrichten. Voor een dergelijk ambt heb je een goeie opleiding nodig, maar als je er als gebruiker overheen rijdt kom je vaak genoeg onmogelijke situaties tegen en vraag je je af hoe goed ze onderzoek hebben gedaan naar wat daar langs komt.

Denk bvb aan stopstrepen voor een verkeerslicht. Iedereen weet dat vrijwel iedereen daar strak tegenaan, vaak zelfs overheen gaat staan. Als er tegelijkertijd een door vrachtwagens druk bereden korte bocht in zit kun je daar niet staan zonder de vrachtwagen zijn bocht onmogelijk te maken. Zouden ze de stopstreep 2 meter naar achteren hebben gelegd, was er niets aan de hand geweest. Ik kan je in mijn woonomgeving zo 3 kruispunten aanwijzen die dergelijke zaken onmogelijk hebben ingericht en één daarvan is afgelopen zomer nog opnieuw ingericht.
 
Denk bvb aan stopstrepen voor een verkeerslicht. Iedereen weet dat vrijwel iedereen daar strak tegenaan, vaak zelfs overheen gaat staan. Als er tegelijkertijd een door vrachtwagens druk bereden korte bocht in zit kun je daar niet staan zonder de vrachtwagen zijn bocht onmogelijk te maken. Zouden ze de stopstreep 2 meter naar achteren hebben gelegd, was er niets aan de hand geweest. Ik kan je in mijn woonomgeving zo 3 kruispunten aanwijzen die dergelijke zaken onmogelijk hebben ingericht en één daarvan is afgelopen zomer nog opnieuw ingericht.

Op busroutes is dat vaak weer wel goed geregeld. Maar dan zijn er nog wat flink wat motorrijders die zich niet realiseren dat er opzettelijk een paar meter is tussen stopstreep en kruising. Daan gaan dan een eind voor de eerste auto staan wachten voor het rode licht. Dat wordt dan lastig als net die bus er aan komt die van links wil indraaien.
 
Op busroutes is dat vaak weer wel goed geregeld. Maar dan zijn er nog wat flink wat motorrijders die zich niet realiseren dat er opzettelijk een paar meter is tussen stopstreep en kruising. Daan gaan dan een eind voor de eerste auto staan wachten voor het rode licht. Dat wordt dan lastig als net die bus er aan komt die van links wil indraaien.
En dan hier in het 'Wat heb jij onderweg meegemaakt'-topic klagen over die eikel van een buschauffeur die voorang nam, natuurlijk!
 
Eergisteren een mooi rondje gemaakt met mijn zoon achterop. Een kleine 145 km in 4 uur gereden. En in die 4 uur maar 2 dingetjes gehad. Op een weg langs een industrieterrein vlak bij Tiel een vrachtwagenchauffeur die mij eerst recht in de ogen kijkt en vervolgens toch optrekt, waardoor ik, en nog een tweede motorrijder, vol in de ankers moeten om er niet onderdoor te schuiven. De auto die 50 meter voor mij reed liet hij wel passeren. Het tweede akkefietje was in Molenhoek bij het vd Valk-hotel. Daar staat een bord met verplichte rijrichting rechtdoor of rechtsaf, maar daar gaan vaak mensen op het laatste moment op de rem om dan toch linksaf te gaan. Hij had zijn auto daarvoor bij een stoplicht er ook al voor geduwd, terwijl er achter mij een zee van ruimte was. Zal wel een leaseauto geweest zijn...
 
....klagen over een buschauffeur die voorang nam, natuurlijk!
Bus- en vrachtwagenchauffeurs moeten gewoon alle ruimte kunnen krijgen, zij hebben een cruciale en vitale functie, zeker in deze periode :t

Zelfs de grootste verkeersaso en egotripper heeft boodschappen nodig en zijn familie maakt gebruik van het OV, niet dat hij zich dat met zijn egocentrische gedrag realiseert, des te hoger mogen huftergedragingen beboet worden.:Y
 
Bus- en vrachtwagenchauffeurs moeten gewoon alle ruimte kunnen krijgen, zij hebben een cruciale en vitale functie, zeker in deze periode :t

Zelfs de grootste verkeersaso en egotripper heeft boodschappen nodig en zijn familie maakt gebruik van het OV, niet dat hij zich dat met zijn egocentrische gedrag realiseert, des te hoger mogen huftergedragingen beboet worden.:Y
Dat betekent evengoed dat ze die ruimte niet moeten eisen ,t is ook een beetje geven en nemen he´,
 
Ik kan me voorstellen dat als ze niet minstens 50% van de tijd die ruimte eisen ze de hele dag stil staan. Want er is altijd wel iemand die dan denkt dattie er ook nog wel even langs kan. Jij staat toch al stil?

/insert willekeurig argument van de tegenpartij
- Groen is gas
- Ik heb voorrang
- Ik rem niet voor oranje
- Ik ben sneller
- Ik heb haast
- Ik ben een motorrijder en ik vind dat iedereen me dood wil rijden dus stel me standaard agressief op
- Mijn whatsapp leidt me af
- Mijn schreeuwende koter leidt me af
- Jij hoort hier niet te rijden
etc

OT: Ik heb helemaal niets meegemaakt behalve 50% hoffelijkheid en 50% debielen met alle kleuren kentekens en type voertuigen. Beetje gemiddelde dag dus.


(...) dan als iemand remt en op het moment dat hij afslaat richting aangeeft.
Richting geef je toch pas aan als je al van baan gewisseld bent? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan