Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat betekent evengoed dat ze die ruimte niet moeten eisen ,t is ook een beetje geven en nemen he´,
Als verkeersdeelnemers zich meer sociaal en niet zo hufterig en egocentrisch zouden gedragen hoeven ze dat ook niet op te eisen.

Daar is dan ook wetgeving voor nodig om dat geregeld te krijgen want verkeersgedrag verandering heeft meer kans door verkeerswetgeving en handhaving.
 
Als verkeersdeelnemers zich meer sociaal en niet zo hufterig en egocentrisch zouden gedragen hoeven ze dat ook niet op te eisen.

Daar is dan ook wetgeving voor nodig om dat geregeld te krijgen want verkeersgedrag verandering heeft meer kans door verkeerswetgeving en handhaving.
Je doet t een beetje voorkomen alsof er onder de vrachtwagenchauffeurs geen hufters zitten,en die zitten er evengoed ,t zijn niet allemaal lieverdjes :N
 
Je doet t een beetje voorkomen alsof er onder de vrachtwagenchauffeurs geen hufters zitten,en die zitten er evengoed ,t zijn niet allemaal lieverdjes :N

Jupp rijdend op de snelweg en snel inlopend op het andere verkeer en zeker geen ruimte genoeg voor een vragtwaggel gaat toch bij zo'n zak hooi van een bediener van zo'n sloom zwaar kut ding het linkerknipperlicht aan en schuift zo een baan opzij.
Waar jij heen moet interesseert zo'n lamlul geen zak.
Om dan met 1km/u verschil de andere olifant in te halen.
Onee toch niet want inmiddels gaat het wat omhoog vanwege een brug oid en is de rechter olifant toch sneller.
Afijn 10 minuten later ben je eindelijk die 2 olifanten voorbij.
En dat dagelijks.
 
Je doet t een beetje voorkomen alsof er onder de vrachtwagenchauffeurs geen hufters zitten,en die zitten er evengoed ,t zijn niet allemaal lieverdjes :N
Dat heeft dus weer te maken met dat ze soms wel ruimte moeten opeisen omdat ze dat vaak niet krijgen, de één doet dat doordachter dan de ander.

Als er wettelijk geregeld wordt dat aan beroepschauffeurs met C/D rijbewijs, in bepaalde verkeerssituaties de ongehinderde doorgang verleend moet worden, zullen zij zich ook socialer opstellen.
 
Dat heeft dus weer te maken met dat ze soms wel ruimte moeten opeisen omdat ze dat vaak niet krijgen, de één doet dat doordachter dan de ander.

Als er wettelijk geregeld wordt dat aan beroepschauffeurs met C/D rijbewijs, in bepaalde verkeerssituaties de ongehinderde doorgang verleend moet worden, zullen zij zich ook socialer opstellen.
Jij gelooft in sprookjes :t
 
Dat heeft dus weer te maken met dat ze soms wel ruimte moeten opeisen omdat ze dat vaak niet krijgen, de één doet dat doordachter dan de ander.

Als er wettelijk geregeld wordt dat aan beroepschauffeurs met C/D rijbewijs, in bepaalde verkeerssituaties de ongehinderde doorgang verleend moet worden, zullen zij zich ook socialer opstellen.

Gewoon 1 separate rijbaan voor die olifanten. Kunnen ze niet meer inhalen en rijden ze niet meer in de weg
En dan alleen naar grote distributie/verdeel centra en daar vandaan met kleine voertuigen verder distribueren.
Tis van de idiote dat zo'n A50 bv het grootse gedeelte van de dag maar bestaat uit 1 rijstrook voor al het overige verkeer omdat de rechter rijstrook bumper aan bumper vol rijdt met die olifanten.
En dan ook nog heel sociaal elkaar steeds inhalen.
 
Gewoon 1 separate rijbaan voor die olifanten. Kunnen ze niet meer inhalen en rijden ze niet meer in de weg
En dan alleen naar grote distributie/verdeel centra en daar vandaan met kleine voertuigen verder distribueren.
Tis van de idiote dat zo'n A50 bv het grootse gedeelte van de dag maar bestaat uit 1 rijstrook voor al het overige verkeer omdat de rechter rijstrook bumper aan bumper vol rijdt met die olifanten.
En dan ook nog heel sociaal elkaar steeds inhalen.
Deze reactie zegt genoeg over je verdraagzaamheid naar andere weggebruikers.
Want zelf rijd je hen natuurlijk nooooooooit in de weg...
 
Bus- en vrachtwagenchauffeurs moeten gewoon alle ruimte kunnen krijgen, zij hebben een cruciale en vitale functie, zeker in deze periode :t

Zelfs de grootste verkeersaso en egotripper heeft boodschappen nodig en zijn familie maakt gebruik van het OV, niet dat hij zich dat met zijn egocentrische gedrag realiseert, des te hoger mogen huftergedragingen beboet worden.:Y

Bus- en vrachtwagenchauffeurs moeten maar 1 ding en dat is zich aan de verkeersregels houden.
Net als andere weggebruikers.

Zo simpel is het, hoeveel argumenten je ook bedenkt.

De termen cruciaal en vitaal zijn achterlijk, op deze manier gebruikt.
Een weggebruiker in een Opel Calibra zou wel s 5000% belangrijker kunnen zijn dan die vrachtwagen met tempex. WIe ben jij om de ene weggebruiker belangrijker te maken dan de ander.
Het kan dus prima zo zijn dat die Opel een chirurg als bestuurder heeft, onderweg naar een spoedoperatie. Dan mogen die paar pakken isolatiemateriaal toch meer geduld hebben.


Dat je daarnaast rekening met elkaar moet houden en zult moeten anticiperen lijkt me duidelijk, maar ook dat werkt beide kanten op.
 
Bus- en vrachtwagenchauffeurs moeten maar 1 ding en dat is zich aan de verkeersregels houden.
Net als andere weggebruikers.

Zo simpel is het, hoeveel argumenten je ook bedenkt.

De termen cruciaal en vitaal zijn achterlijk, op deze manier gebruikt.
Een weggebruiker in een Opel Calibra zou wel s 5000% belangrijker kunnen zijn dan die vrachtwagen met tempex. WIe ben jij om de ene weggebruiker belangrijker te maken dan de ander.
Het kan dus prima zo zijn dat die Opel een chirurg als bestuurder heeft, onderweg naar een spoedoperatie. Dan mogen die paar pakken isolatiemateriaal toch meer geduld hebben.


Dat je daarnaast rekening met elkaar moet houden en zult moeten anticiperen lijkt me duidelijk, maar ook dat werkt beide kanten op.
ik heb helemaal geen Opel :?

Voor de rest :t
 
Dat heeft dus weer te maken met dat ze soms wel ruimte moeten opeisen omdat ze dat vaak niet krijgen, de één doet dat doordachter dan de ander.

Als er wettelijk geregeld wordt dat aan beroepschauffeurs met C/D rijbewijs, in bepaalde verkeerssituaties de ongehinderde doorgang verleend moet worden, zullen zij zich ook socialer opstellen.

Die laatste zin.... dat meen je toch niet echt he ?? :X :+

Wat doe jij voor je beroep eigenlijk.... vrachtwagenchauffeur ?
 
Bus- en vrachtwagenchauffeurs moeten maar 1 ding en dat is zich aan de verkeersregels houden.
Net als andere weggebruikers.

In mijn optiek ontkomt de bestuurder van een vrachtwagen van 12 meter of langer er soms niet aan om gewoon een voorrangskruising of rotonde op te rijden waarbij het hem niet lukt die weg weer helemaal vrij te maken voor een andere weggebruiker. In theorie verleent hij dan geen voorrang, in de praktijk kan die andere weggebruiker ook heel eventjes inhouden en dat komt de doorstroming zeker ten goede.

En dan heb ik het niet over gewoon maar doordouwen, maar gewoon rustig optrekken als er ruimte komt waar een "gewone" weggebruiker voldoende aan zou hebben. Anders staan er wel heel veel bussen en vrachtwagens gewoon overal stil, inclusief het verkeer dat achter ze zit.
 
In mijn optiek ontkomt de bestuurder van een vrachtwagen van 12 meter of langer er soms niet aan om gewoon een voorrangskruising of rotonde op te rijden waarbij het hem niet lukt die weg weer helemaal vrij te maken voor een andere weggebruiker. In theorie verleent hij dan geen voorrang, in de praktijk kan die andere weggebruiker ook heel eventjes inhouden en dat komt de doorstroming zeker ten goede.

En dan heb ik het niet over gewoon maar doordouwen, maar gewoon rustig optrekken als er ruimte komt waar een "gewone" weggebruiker voldoende aan zou hebben. Anders staan er wel heel veel bussen en vrachtwagens gewoon overal stil, inclusief het verkeer dat achter ze zit.
Dat is wat anders dan klakkeloos eisen m.i 👍
 
Vandaag tijdens AVD lessen:

Ik moet bekennen dat ik het als lesser lastig vind te groeten/zwaaien. Meestal net op de momenten dat je op moet schakelen of net wanneer ik in een (voor mij) lastige bocht zit.

Máár: er kwam ons een motorrijder tegemoet, en die stak een duimpje op naar ons. Hoe klein 't ook lijkt, it made my day zoals de Engelsen zeggen!
 
Vandaag tijdens AVD lessen:

Ik moet bekennen dat ik het als lesser lastig vind te groeten/zwaaien. Meestal net op de momenten dat je op moet schakelen of net wanneer ik in een (voor mij) lastige bocht zit.

Máár: er kwam ons een motorrijder tegemoet, en die stak een duimpje op naar ons. Hoe klein 't ook lijkt, it made my day zoals de Engelsen zeggen!

Dan moet je vooral niet groeten. Komt wel!

ik groet ook altijd naar toekomstige motor collega’s, vaak krijg ik niks terug. Snap ik wel, gaat t niet om.
 
Vandaag ben ik even een boodschapje wezen doen, vanuit Emmen in Rotterdam :] . Op de motor, zodat ik geen parkeergedoe zou hebben. En dat kwam mooi uit, ik kon haar precies voor de deur kwijt tussen een paar scooters en een andere motor.

Terug kwam ik door de Maastunnel! Ik heb nog geen andere tunnel meegemaakt die het geluid van de motor zo mooi terug geeft. Ik moest de neiging onderdrukken om achter me te kijken wat er voor een bijzonder mooie motor achter me reed: ik was vrijwel alleen. Bijna omgekeerd voor een tweede keer *O*
 
Vandaag ben ik even een boodschapje wezen doen, vanuit Emmen in Rotterdam :] . Op de motor, zodat ik geen parkeergedoe zou hebben. En dat kwam mooi uit, ik kon haar precies voor de deur kwijt tussen een paar scooters en een andere motor.

Terug kwam ik door de Maastunnel! Ik heb nog geen andere tunnel meegemaakt die het geluid van de motor zo mooi terug geeft. Ik moest de neiging onderdrukken om achter me te kijken wat er voor een bijzonder mooie motor achter me reed: ik was vrijwel alleen. Bijna omgekeerd voor een tweede keer *O*
Niet doen je mag niet tegen de richting de tunnel door.....
 
Deze reactie zegt genoeg over je verdraagzaamheid naar andere weggebruikers.
Want zelf rijd je hen natuurlijk nooooooooit in de weg...

Godsonmogelijk dat ik die olifanten in de weg rij. }) tenzij die ineens allemaal minimaal 15km/u harder kunnen rijden als de toegestane maximum snelheid.
Ik rij nergens te langzaam namelijk.
En nee nadat ik met 130km/u van de weg af ben gedrukt door een olifant bestuurder die ineens naar links kwam terwijl ik ter hoogte van de koppeling tussen olifant en sleep reed en ik met meer geluk als wijsheid en een middenberm die gelukkig breed genoeg was en zonder obstakels nog wel opzij kon en door het gras een veilig heenkomen kon zoeken.
Toen ik weer op het asfalt was en de enorme stofwolk weg was die ik gemaakt had stond alles stil op de snelweg en is die olifant bestuurder zich nu nog aan het afvragen wat er gebeurt was en hoe het kon dat het goed is afgelopen.
Dat kwam in ieder geval niet door zijn stuurmanskunsten.
Vanaf die dag haat ik tot in mijn tenen olifant bestuurders.
En ja ik weet hoe het is olifant bestuurder te zijn. Heb alle rijbewijs categorieën
 
Godsonmogelijk dat ik die olifanten in de weg rij. }) tenzij die ineens allemaal minimaal 15km/u harder kunnen rijden als de toegestane maximum snelheid.
Ik rij nergens te langzaam namelijk.
En nee nadat ik met 130km/u van de weg af ben gedrukt door een olifant bestuurder die ineens naar links kwam terwijl ik ter hoogte van de koppeling tussen olifant en sleep reed en ik met meer geluk als wijsheid en een middenberm die gelukkig breed genoeg was en zonder obstakels nog wel opzij kon en door het gras een veilig heenkomen kon zoeken.
Toen ik weer op het asfalt was en de enorme stofwolk weg was die ik gemaakt had stond alles stil op de snelweg en is die olifant bestuurder zich nu nog aan het afvragen wat er gebeurt was en hoe het kon dat het goed is afgelopen.
Dat kwam in ieder geval niet door zijn stuurmanskunsten.
Vanaf die dag haat ik tot in mijn tenen olifant bestuurders.
En ja ik weet hoe het is olifant bestuurder te zijn. Heb alle rijbewijs categorieën
Hè, gelukkig kan dat niet meer. Daar zijn vangrail voor uitgevonden.....🙄
 
Vandaag weer eens wat meegemaakt.

Was lekker op een lege snelweg de lange linkshander van de A1 naar de A27 richting Utrecht aan het draaien, toen ik voelde dat m'n achterkant ging zwabberen.

Rustig uit laten rollen naar de vluchtstrook, en ja hoor, plat bandje.

Was een behoorlijk gat, ik had twee dynaplugs nodig voor ik weer verder kon rijden. En vreemd genoeg zat er niks in.

Aangezien dit al het tweede lek is op deze achterband gaat er nu toch maar een nieuwe om, ook al zit er pas 11000 km op. Met de vakantie voor de deur ga ik geen risico nemen, en zeker niet met een dubbele plug.
 
In mijn optiek ontkomt de bestuurder van een vrachtwagen van 12 meter of langer er soms niet aan om gewoon een voorrangskruising of rotonde op te rijden waarbij het hem niet lukt die weg weer helemaal vrij te maken voor een andere weggebruiker. In theorie verleent hij dan geen voorrang, in de praktijk kan die andere weggebruiker ook heel eventjes inhouden en dat komt de doorstroming zeker ten goede.

En dan heb ik het niet over gewoon maar doordouwen, maar gewoon rustig optrekken als er ruimte komt waar een "gewone" weggebruiker voldoende aan zou hebben. Anders staan er wel heel veel bussen en vrachtwagens gewoon overal stil, inclusief het verkeer dat achter ze zit.

Ik weet t.

Maar jij en ik lijken beiden te kunnen relativeren en te snappen dat het gaat om de geest van de wet ipv de letter van de wet.

90% van de weggebruikers lijken dat niet (meer) te kunnen en dan moet het maar kort en duidelijk.
 
Vandaag tijdens AVD lessen:

Ik moet bekennen dat ik het als lesser lastig vind te groeten/zwaaien. Meestal net op de momenten dat je op moet schakelen of net wanneer ik in een (voor mij) lastige bocht zit.
Dan hoef je niet te zwaaien hoor
Máár: er kwam ons een motorrijder tegemoet, en die stak een duimpje op naar ons. Hoe klein 't ook lijkt, it made my day zoals de Engelsen zeggen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan