Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Eigenlijk niets bijzonders meegemaakt, gebruikelijke dingen.
Wielrenner.JPG
 
Ik heb geleerd:
100m binnen bk
200m buiten bk
300m snelweg

En je zet hem pas weer uit als je van richting veranderd bent, op een uitvoegstrook nadat de blokmarkering is overgegaan in een doorgetrokken streep (in welke vorm dan ook)
Ech Fleurr? Daar gebruik im mijn intuitie voor?
 
Gisteravond een mooi rondje gedaan om nieuwe bandjes in te rijden. Op de terugweg via Everdingen over de Lingedijk naar Leerdam, werd ik in Leerdam aangehouden. De agent reed blijkbaar al evenachter me en ik kwam op een rechte (50km) weg boven de 80.
Het was een gemoedelijk praatje, waarbij hij wel door liet schemeren dat het (rustige) rijgedrag op de dijk, zoals fietsers ff de ruimte geven en niet aggressief te rijden, de reden was dat er geen bekeuring geschreven werd.
Kwam ik weer goed weg 8-) 8-) . Bedankt nog.
 
Beetje maffe situatie...
Die brug in de N57 moet natuurlijk ieder uur open voor drie of 4 zeilbootjes, prima. Je wordt ver van tevoren gewaarschuwd voor een geopende brug, die uiteindelijk nog steeds dicht is en er staat inderdaad een stopstreep op het wegdek, verderop staan een paar rode harlekijnlichten om en om te knipperen. heel veel verkeer voor me rijdt door terwijl de bomen gaan sluiten, die bomen stoppen uiteraard met dichtgaan. Onze voorrijder gaat daar in mee, wij stoppen en blijven met 2 man, als eerste voor de boom, voor het afgekruisde vlak staan. Best, boom gaat dicht en ineens knettert er uit die hoorntjes die daar hangen "IEDEREEN DIE VOOR DE STOPSTREEP STAAT IS DOOR ROOD GEREDEN EN KRIJGT EEN BEKEURING THUISGESTUURD" vraag ik me af of dat de officiele mededeling is na een staandehouding, hoe men mijn kenteken registreert, uiteindelijk staat er een camera die tegen het verkeer inkijkt en ik heb geen kenteken voor en waarop gebaseert wordt dat ik door rood ben gereden omdat er nergens een officieel verkeerslicht staat dat continue rood brand... Schiet mij maar in de feestverlichting. Een terechte prent betaal ik gewoon....

1596869300195.png
 
Beetje maffe situatie...
Die brug in de N57 moet natuurlijk ieder uur open voor drie of 4 zeilbootjes, prima. Je wordt ver van tevoren gewaarschuwd voor een geopende brug, die uiteindelijk nog steeds dicht is en er staat inderdaad een stopstreep op het wegdek, verderop staan een paar rode harlekijnlichten om en om te knipperen. heel veel verkeer voor me rijdt door terwijl de bomen gaan sluiten, die bomen stoppen uiteraard met dichtgaan. Onze voorrijder gaat daar in mee, wij stoppen en blijven met 2 man, als eerste voor de boom, voor het afgekruisde vlak staan. Best, boom gaat dicht en ineens knettert er uit die hoorntjes die daar hangen "IEDEREEN DIE VOOR DE STOPSTREEP STAAT IS DOOR ROOD GEREDEN EN KRIJGT EEN BEKEURING THUISGESTUURD" vraag ik me af of dat de officiele mededeling is na een staandehouding, hoe men mijn kenteken registreert, uiteindelijk staat er een camera die tegen het verkeer inkijkt en ik heb geen kenteken voor en waarop gebaseert wordt dat ik door rood ben gereden omdat er nergens een officieel verkeerslicht staat dat continue rood brand... Schiet mij maar in de feestverlichting. Een terechte prent betaal ik gewoon....

Bekijk bijlage 1531188
Volgens mij geld dat wel als een rood stoplicht.

Bij een spoorwegovergang is het tenslotte ook niet continu rood.
 
Bij een spoorwegovergang is het tenslotte ook niet continu rood.
Ohnee???????? Echt? kan me de tijd niet heugen... een witte en twee knippers inderdaad toch???

:?

Plaatjes opgezocht, zelfde situatie inderdaad.
Het rare bij die brug is echter dat er geen geel is, dus geen waarschuwing voor rood... De borden dat de brug opengaat branden, terwijl er nog niks gebeurt en je je afvraagt of de brug dicht geweest is of dichtgaat en ineens gaan die harlekijnen aan.
 
Laatst bewerkt:
Beetje maffe situatie...
Die brug in de N57 moet natuurlijk ieder uur open voor drie of 4 zeilbootjes, prima. Je wordt ver van tevoren gewaarschuwd voor een geopende brug, die uiteindelijk nog steeds dicht is en er staat inderdaad een stopstreep op het wegdek, verderop staan een paar rode harlekijnlichten om en om te knipperen. heel veel verkeer voor me rijdt door terwijl de bomen gaan sluiten, die bomen stoppen uiteraard met dichtgaan. Onze voorrijder gaat daar in mee, wij stoppen en blijven met 2 man, als eerste voor de boom, voor het afgekruisde vlak staan. Best, boom gaat dicht en ineens knettert er uit die hoorntjes die daar hangen "IEDEREEN DIE VOOR DE STOPSTREEP STAAT IS DOOR ROOD GEREDEN EN KRIJGT EEN BEKEURING THUISGESTUURD" vraag ik me af of dat de officiele mededeling is na een staandehouding, hoe men mijn kenteken registreert, uiteindelijk staat er een camera die tegen het verkeer inkijkt en ik heb geen kenteken voor en waarop gebaseert wordt dat ik door rood ben gereden omdat er nergens een officieel verkeerslicht staat dat continue rood brand... Schiet mij maar in de feestverlichting. Een terechte prent betaal ik gewoon....

Bekijk bijlage 1531188
Ik heb het een keer andersom meegemaakt. Met een zeeschip de van Brienenoordbrug passeren. Voor de geopende brug stond een lange rij auto's. Heerlijk!*O*
 
Maar misschien dat Rèswèk er andere ideeen op nahoudt.
Zoals ik al zei, de laatste overgang die we hier in het reguliere verkeer hadden was over de vliet en die is opgetild. Ik kan me de tijd niet heugen dat ik voor een overgang heb gestaan.
 
Ik heb het een keer andersom meegemaakt. Met een zeeschip de van Brienenoordbrug passeren. Voor de geopende brug stond een lange rij auto's. Heerlijk!*O*
In die lange rij stond ik ook, een paar auto's voor mij een wegwerker, gewoon als deelnemer. Brug dicht, alles rijdt behalve de wegwerker, die was lekker zijn middagdutje aan het doen.
Ik heb trouwens geen "heerlijk" of "sjezus, die brug weer open" gevoel. Het is er en hoort er bij.

Je ziet trouwens nog net het portaal met die harlekijnlichten. Beemerboy kwan later aan, buurten. Daarom is ook wachten voor een brug "heerlijk" *O*

1596871228959.png
 
In die lange rij stond ik ook, een paar auto's voor mij een wegwerker, gewoon als deelnemer. Brug dicht, alles rijdt behalve de wegwerker, die was lekker zijn middagdutje aan het doen.
Ik heb trouwens geen "heerlijk" of "sjezus, die brug weer open" gevoel. Het is er en hoort er bij.

Je ziet trouwens nog net het portaal met die harlekijnlichten. Beemerboy kwan later aan, buurten. Daarom is ook wachten voor een brug "heerlijk" *O*

Bekijk bijlage 1531198
Ik was aan boord van het schip.
 
Dat begreep ik, alleen de euforie begreep ik niet... Ik herken dat "win" gevoel niet zo, jullie moeten wachten en wij mogen door... so be it.
 
Als ik mij voorstel hoeveel imaginaire last de gemiddelde automobilist denkt te hebben van een klein oponthoud, waardoor zijn ten onrechte vermeende rechten gedwarsboomd worden, dan is het puur genieten voor mij. Vooral als de rij erg lang is.O-)
 
Ik werd gisteravond met de auto vanuit het niets staande gehouden.. Wilden m’n ID hebben maar natuurlijk net niet bij me want ging alleen even stukje dijk rijden en een ijsje halen. Toen mijn ID via tel gecheckt, niets aan de hand, kon weer door. Vroeg wel wat er nou was en blijkbaar iets met m’n auto. Of beter: iemand die ook zo’n auto rijdt. Ze konden berijder niet via kenteken checken omdat het een leaseauto is. Beetje vaag verhaal, heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Verder was het opvallend rustig op de dijkjes met motoren. Echt maar paar motoren gezien. Vond het zelf ook te warm, vandaar de auto gepakt :+
 
Als ik mij voorstel hoeveel imaginaire last de gemiddelde automobilist denkt te hebben van een klein oponthoud, waardoor zijn ten onrechte vermeende rechten gedwarsboomd worden, dan is het puur genieten voor mij. Vooral als de rij erg lang is.O-)
Hahaha, ja sowieso... helaas heb ik daar geen last van en is een oponthoud voor mij een moment van bewondering voor dat waar ik stil voor sta...
 
Net terug van een ochtendritje, om 05:30 met 't eerste licht aangereden, heerlijk rustig en niks bijzonders meegemaakt :] .

Op de terugweg de nieuwbouw in de omgeving 's bekeken, wat een kastelen worden er weer neergezet. je kan wel zien waar 't geld zat.
En op sommige stukken écht veel vliegbeestjes ! Zometeen 't ruitje van de helm maar 's schoonmaken, zit aardig vol. Oow en ik ben kei blij met 't ingebouwde zonneruitje, als de zon zo net boven de huizen uitkomt is dat echt een uitkomst 8-).


gr. Leo
 
Net terug van een ochtendritje, om 05:30 met 't eerste licht aangereden, heerlijk rustig en niks bijzonders meegemaakt :] .

Op de terugweg de nieuwbouw in de omgeving 's bekeken, wat een kastelen worden er weer neergezet. je kan wel zien waar 't geld zat.
En op sommige stukken écht veel vliegbeestjes ! Zometeen 't ruitje van de helm maar 's schoonmaken, zit aardig vol. Oow en ik ben kei blij met 't ingebouwde zonneruitje, als de zon zo net boven de huizen uitkomt is dat echt een uitkomst 8-).


gr. Leo
Ik had deze week hetzelfde gevoel, "er zijn in NL veel te weing woningen, maar wat er gebouwd wordt zijn halve kastelen" 8-)
En volgens mij zit daar het geld nog steeds haha
 
Ik had deze week hetzelfde gevoel, "er zijn in NL veel te weing woningen, maar wat er gebouwd wordt zijn halve kastelen" 8-)
En volgens mij zit daar het geld nog steeds haha
Gemiddelde nieuwbouwprijs zit zo rond de 400.000 volgens mij.

Wie dat kan betalen zonder zn hele maandsalaris erin te gooien snap ik ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan