Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik zie dagelijkse meerdere bijna ongevallen met van zulke eikels.
Het wordt tijd dat ze die gaan vervolgen als zijnde voorwaardelijke opzet.
Ik vind het maar een zeer milde straf.
Vergis je niet. Die man is beroepschauffeur en kan tien maanden niet werken. Hij vliegt er dus uit en waar komt hij weer aan de bak?

En hij is ook nog eens verwijtbaar werkloos dus kan fluiten naar zijn WW-uitkering.
 
Laatst bewerkt:
Voor het besturen van een groot en zwaar voertuig is een grote en zware verantwoordelijkheid vereist. Bij een kinderfiets is dat een stuk minder.
 
Yep, altijd als ik een motorrijder in mijn achteruitkijkspiegel zie naderen dan geef ik ruimte indien nodig en krijgen ze een duimpje als er oogcontact is. Mijn dag ook weer goed. :Y Sinds ik op 2 km van mijn werk woon zit ik gelukkig 25.000 km per jaar minder ingeblikt.
Ik heb wel eens de behoefte om de passerende motorrijder te laten weten dat ik ook motorrijder ben, maar toevallig op dat moment veroordeeld tot koekblik. Daar bestaat geen 'teken' voor voor zover ik weet. :')
 
Ik heb wel eens de behoefte om de passerende motorrijder te laten weten dat ik ook motorrijder ben, maar toevallig op dat moment veroordeeld tot koekblik. Daar bestaat geen 'teken' voor voor zover ik weet. :')
Grote MF sticker achterop plakken, dan bereik je in iedergeval de MF motorrijders en kan je nog gespot worden ook.
 
Laatst bewerkt:
Voor het besturen van een groot en zwaar voertuig is een grote en zware verantwoordelijkheid vereist. Bij een kinderfiets is dat een stuk minder.
Helemaal mee eens. Zeker een beroepschauffeur hoort zijn aandacht bij het verkeer te houden. Een foto maken tijdens het chatten met uiteindelijk een dode onschuldige als gevolg? Die mag van mij nooit meer als (vrachtwagen)chauffeur aan de slag. Dan zoekt hij maar passend werk.
 
Vergis je niet. Die man is beroepschauffeur en kan tien maanden niet werken. Hij vliegt er dus uit en waar komt hij weer aan de bak?

En hij is ook nog eens verwijtbaar werkloos dus kan fluiten naar zijn WW-uitkering.
Maar misschien is het ook gewoon handig als hij ander werk gaat zoeken.

Met je telefoon spelen in de auto is al een no-go, laat staan met een vrachtwagen. Als het een werknemer van mij zou zijn, zou hij ook werkeloos zijn als ik erachter kom dat hij tijdens het rijden met z'n telefoon bezig is.
 
Gisteren tijdens mijn tocht van 225km’s over de NL wegen niks meegemaakt behalve dat bij Harreveld op de N18 een sprint getrokken werd tussen een golf GTI en nieuwe Audi SQ8. Ik zat erachter met mijn hybride en heb even kort de uitlaat tips van ze gezien.... _O-
 
Voor een taakstraf van 2,5 werkweek mag je dus iemand doodrijden. Ik weet niets van het slachtoffer, maar als het mijn partner was zou ik toch proberen smartengeld en vergoeding van de verloren inkomsten, partnerpensioen etc. op hem te verhalen. Van mij mag hij de rest van zijn leven schoffelen de tuin van het revalidatiecentrum.
niet alleen voor de taakstraf, maar ook voor 10 maanden geen rijbewijs en dat hij waarschijnlijk nooit meer als vrachtwagenchauffeur aan de bak komt (terecht oveigens).
Schadevergoeding enzo moet volgens mij worden geregeld via een civiele zaak. Maar het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat de verzekeringsmaatschappij al één en ander op zich genomen heeft.
 
Voor een taakstraf van 2,5 werkweek mag je dus iemand doodrijden. Ik weet niets van het slachtoffer, maar als het mijn partner was zou ik toch proberen smartengeld en vergoeding van de verloren inkomsten, partnerpensioen etc. op hem te verhalen. Van mij mag hij de rest van zijn leven schoffelen de tuin van het revalidatiecentrum.
Zo'n procedure zal er heus wel komen, maar het ging nu alleen over de strafrechtelijke kant van de zaak.
 
Ja en dat vind ik dus een absurd lage straf voor het doodrijden van iemand die willens en wetens zit te appen als beroepschauffeur. Rijbewijs door de versnipperaar en taakstraf van 180 dagen lijkt me meer rechtdoen aan de situatie. Dat hij niet meer kan werken als beroepschauffeur is terecht, maar niet eens zeker. Hij kan als eigen rijder wel degelijk verder, alleen niet in loondienst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan