Het feit dat je dit op het motor forum zet zegt mij al genoeg. Dat je ook nog de politie niet meer vertrouwd door deze situatie zegt nog (veel) meer.Zie jij mij mezelf druk maken dan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het feit dat je dit op het motor forum zet zegt mij al genoeg. Dat je ook nog de politie niet meer vertrouwd door deze situatie zegt nog (veel) meer.Zie jij mij mezelf druk maken dan?
Ja, is er nog iets anders dan??Is dat wat je ziet. OK ....
Is dat wat je ziet. OK ....
Gewoon even 3 keer rond een rotonde rijden.Was dat niet gewoon een spitsstrook die open was maar alleen deze beste man had dat door?
Ik trok eergisteravond iets te sportief op met een politieauto naast me die op de strook voor rechtsaf stond. Niet dat ik te hard reed maar in 1 seconde naar 50km/h zeg maar.
Die politieauto ging dus niet meer rechtsaf maar heeft zo'n beetje tot mijn huis achter me gereden. Nogal irritant, want voor de zekerheid ga je dan toch maar wat meer volgens de regeltjes rijden dan normaal
De politie moet toch zo nodig een afspiegeling zijn van de Nederlandse bevolking? Nou, dan zitten er tien procent uitgesproken knuppels en zondagsrijders achter het stuur, dertig procent zeer matige rijders, vijftig procent die het niet al te slecht doen en tussen de rest zit een behoorlijk aantal hufters en nog wel een enkel natuurtalent ...Het feit dat je dit op het motor forum zet zegt mij al genoeg. Dat je ook nog de politie niet meer vertrouwd door deze situatie zegt nog (veel) meer.
Alleen in een beetje stad kom je dan nog nergens. Als je even iets te lang inhoudt dan rijdt iedereen gewoon door en gaat iedereen voor je langs.
Oftewel.... ik lijdt ook een beetje aan beroepsdeformatie. Als ik erover nadenk, snap ik dat weggebruikers ervan kunnen schrikken.
In de praktijk boeit het niet dat er iemand schrikt, je rijdt in 99% van de gevallen voor een slachtoffer of een situatie die iig levensbedreigend is dus dan mag er best iemand even schrikken.
Met die mensen ben ik het volledig eens! Bizar hoe hard die agenten rijden, onverantwoord hard maar vooral zo verdomd lastig om ze voor te blijven wanneer ze weer eens achter je aan zittenIk heb ook het idee dat de gemiddelde weggebruiker schrikt omdat hij niet goed oplet. Ik maak het vaak mee dat er van achter een voorrangsvoertuig aankomt. Bij de eerstvolgende zijstraat maak ik ruimte zodat ze er voorbij kunnen. En zie dan heel vaak dat andere weggebruikers in die ruimte die ik maak zodat het voorrangsvoertuig flink moet afremmen. Dat zijn waarschijnlijk ook de mensen die vinden dat de politie zo onverantwoord hard rijdt dat ze er van schrikken.
Jij had blijkbaar veel haast en hij wat minder. Voor dat laatste valt wel iets te zeggen. Het zou in het verkeer veiliger toegaan als we allemaal wat minder opgefokt achter het stuur zouden zitten omdat we bang zijn een paar seconden later aan te komen Ik zeg dus niet dat jij in dit geval opgefokt op de motor zat, maar wat meer rust in het verkeer in het algemeen zou de veiligheid en het rijplezier bevorderen.Net reed ik achter een persoon op een Triumph caferacer. Leuke motor met mooi geluid uit de uitlaat. Hij staat vooraan op de baan die linksaf slaat. Ik er schuin achter, omdat ik ook linksaf moest. Meneer gaat nonchalant rechtop zitten met armen naast zijn lichaam. Als het groen wordt moet hij eerst nog de armen naar het stuur brengen en gas geven. Omdat me dit iets te langzaam gaat en ik er makkelijk langs kan doe ik dat dan ook zonder aso hard op te trekken. Meneer vond dit blijkbaar niet zo leuk en komt bij het volgende stoplicht naast me staan en te gebaren. Heb het maar genegeerd.....
Je had moeten zeggen, “meneer....wat een mooie motor”, “u maakt welhaast een dansje van blijdschap zie ik”. En dan wijs je naar je hoofd en roept “oordoppen” ...Net reed ik achter een persoon op een Triumph caferacer. Leuke motor met mooi geluid uit de uitlaat. Hij staat vooraan op de baan die linksaf slaat. Ik er schuin achter, omdat ik ook linksaf moest. Meneer gaat nonchalant rechtop zitten met armen naast zijn lichaam. Als het groen wordt moet hij eerst nog de armen naar het stuur brengen en gas geven. Omdat me dit iets te langzaam gaat en ik er makkelijk langs kan doe ik dat dan ook zonder aso hard op te trekken. Meneer vond dit blijkbaar niet zo leuk en komt bij het volgende stoplicht naast me staan en te gebaren. Heb het maar genegeerd.....
Ik heb dit probleem dus ook regelmatig. Was ook een puntje waarmee ik mn rij instructeur tijdens het lessen gek mee kreg. In de auto heb ik er niet zo veel last van aangezien ik een vrij krachtloze Fiat Grande Punto 1.4 rijd met 77pk (alhoewel een Porsche er uit trekken door goed op het licht te letten altijd een uitdaging is). Ik schakel dan ook vrij vlot door en heb het wel eens dat ik zit te mopperen omdat diegene voor mij vrij ver terug valt qua snelheid bij het schakelen.Jij had blijkbaar veel haast en hij wat minder. Voor dat laatste valt wel iets te zeggen. Het zou in het verkeer veiliger toegaan als we allemaal wat minder opgefokt achter het stuur zouden zitten omdat we bang zijn een paar seconden later aan te komen Ik zeg dus niet dat jij in dit geval opgefokt op de motor zat, maar wat meer rust in het verkeer in het algemeen zou de veiligheid en het rijplezier bevorderen.
Vraag me wel af hoeveel tijd hij nodig had om zijn armen naar het stuur te brengen en gas te geven en of jij op een Boss Hoss zat, dat je er makkelijk langs kon ...
(0-60 in 1.7 seconds?)
Ik zie dat ook zo ja. Politieauto was al bezig met keren toen jij eraan kwam tuffen. Effe stoppen en netjes wachten is moeilijk?Is dat wat je ziet. OK ....
Uh nee, ik had geen haast en heb tot 10 geteld voordat ik er langs reed.Jij had blijkbaar veel haast en hij wat minder. Voor dat laatste valt wel iets te zeggen. Het zou in het verkeer veiliger toegaan als we allemaal wat minder opgefokt achter het stuur zouden zitten omdat we bang zijn een paar seconden later aan te komen Ik zeg dus niet dat jij in dit geval opgefokt op de motor zat, maar wat meer rust in het verkeer in het algemeen zou de veiligheid en het rijplezier bevorderen.
Vraag me wel af hoeveel tijd hij nodig had om zijn armen naar het stuur te brengen en gas te geven en of jij op een Boss Hoss zat, dat je er makkelijk langs kon ...
(0-60 in 1.7 seconds?)
Net reed ik achter een persoon op een Triumph caferacer. Leuke motor met mooi geluid uit de uitlaat. Hij staat vooraan op de baan die linksaf slaat. Ik er schuin achter, omdat ik ook linksaf moest. Meneer gaat nonchalant rechtop zitten met armen naast zijn lichaam. Als het groen wordt moet hij eerst nog de armen naar het stuur brengen en gas geven. Omdat me dit iets te langzaam gaat en ik er makkelijk langs kan doe ik dat dan ook zonder aso hard op te trekken. Meneer vond dit blijkbaar niet zo leuk en komt bij het volgende stoplicht naast me staan en te gebaren. Heb het maar genegeerd.....
Weet je, je liet me even schrikken. Ik rijd ook met een naked, vaak met een rugzak en regelmatig over die wegen. Totdat ik verder las en even goed nadacht. Heb tot nu toe weleens dichter op mn voorganger gezeten dan prettig was maar laat me dan ook rustig terug zakken. En ik stoot me niet twee keer (in een korte tijd) aan dezelfde steenMoet dit toch ff kwijt ter lering ende vermaak. Afgelopen woensdagmiddag via Botlekbrug richting Rotterdam (A15) zie ik een coureur op een naked bike (rugzakje op) een hele halve!!! motorlengte achter ene Volvo XC40 plakken. Vanaf de Botlekbrug lekker stoer op de bumber van die Volvo tot aan de in/uitvoeg stroken om te wisselen van A15 (richting Vaanplein)/A4 (richting Den Haag, A'dam). De volvo gaat naar de rechterbaan en meneer direct gas flink open en weg is ie. Zie ik hem in de bocht op Beneluxplein richting Beneluxtunnel weer stijf en stram hangen op de bumper van een werkbusje met weer nog niet eens een hele motorlengte tussen hem en het busje, net zoals bij de Volvo. Uiteindelijk gaat busje invoegen en onze motorheld kruipt direct langs het busje met flink wat gas en wederom verdwijnt ie in de horizon.....
Vraag me echt af, wat bezielt zulke idioten? Wie gaat er nu op nog geen halve motorlengte op de bumper van je voorganger zitten tot 2x toe wat ik heb waargenomen? Ben je hersendood ofzo dat je niet kan nadenken over de risico die je neemt? Ben je levensmoe? Zelfmoordterrorist?
Iemand hier zie zichzelf herkent als die vooral irritante bumperklever met een einde levens wens???
Voordat we bij het stoplicht aankwamen reed hij nog vlot door. Misschien om te laten zien hoe goed hij wel niet was en daarom dat gedrag voor het stoplicht.Mja kan de situatie niet inschatten want ik was er niet bij, maar ik vind het in principe wel een beetje aso om een motorrijder die voor het stoplicht staat via dezelfde rijstrook in te halen. Ga dan gewoon naast hem staan en trek sneller op, dan verras je hem niet.
Bovendien is er het risico, helemaal op een afslaande rijstrook, dat hij wel ineens hard optrekt als je naast hem zit en de bocht krapper/ruimer neemt dan je dacht.
Vond het zelf ook uiterst bizar om te zien hoe dicht ie erop zat. Letterlijk nog geen halve motorlengte op beide voertuigen! Daar ik zelf al weet hoe hachelijk het kan zijn om ineens vol te moeten remmen bij 100/120 km/u met voldoende ruimte tussen jezelf en je voorligger lijkt me 1 meter afstand op jouw voorligger helemaal geen pretje. Laat staan een zeer prettige rij ervaring... Wat als 1 van die twee auto's ineens moet afremmen? Zo zit je op een meter achterop je voorligger, zo lig je met van alles en nog wat in het ziekenhuis... Liever hij dan ik.Weet je, je liet me even schrikken. Ik rijd ook met een naked, vaak met een rugzak en regelmatig over die wegen. Totdat ik verder las en even goed nadacht. Heb tot nu toe weleens dichter op mn voorganger gezeten dan prettig was maar laat me dan ook rustig terug zakken. En ik stoot me niet twee keer (in een korte tijd) aan dezelfde steen
Plus dat ik woensdag tot een uur of 8 in de avond op kantoor zat. Dat maakte het ook vrij onmogelijk dat ik dat was op de a15.
Als je het ziekenhuis al haalt...Vond het zelf ook uiterst bizar om te zien hoe dicht ie erop zat. Letterlijk nog geen halve motorlengte op beide voertuigen! Daar ik zelf al weet hoe hachelijk het kan zijn om ineens vol te moeten remmen bij 100/120 km/u met voldoende ruimte tussen jezelf en je voorligger lijkt me 1 meter afstand op jouw voorligger helemaal geen pretje. Laat staan een zeer prettige rij ervaring... Wat als 1 van die twee auto's ineens moet afremmen? Zo zit je op een meter achterop je voorligger, zo lig je met van alles en nog wat in het ziekenhuis... Liever hij dan ik.
Je moet behoorlijk levensmoe zijn wil je zo rijden.
Dus eigenlijk helemaal niets om je druk over te maken, of om het op het motorforum te zetten.De politie moet toch zo nodig een afspiegeling zijn van de Nederlandse bevolking? Nou, dan zitten er tien procent uitgesproken knuppels en zondagsrijders achter het stuur, dertig procent zeer matige rijders, vijftig procent die het niet al te slecht doen en tussen de rest zit een behoorlijk aantal hufters en nog wel een enkel natuurtalent ...
Maar dan zouden er toch ook juist een aantal bij de politie zitten die zich ook over dingen druk maken en het op het politieforum zettenDus eigenlijk helemaal niets om je druk over te maken, of om het op het motorforum te zetten.
Maar dan zouden er toch ook juist een aantal bij de politie zitten die zich ook over dingen druk maken en het op het politieforum zetten
En - dit slaat werkelijk alles! - ook nog beslissen wat een ander er (niet) op mag zetten!Er zijn zelfs politieagenten die dingen op het motorforum zetten, de brutaliteit