Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Aan de andere kant, in Frankrijk rijden de motoragenten ook en overhemd met korte mouwen.

Zelf rij ik overigens wel altijd in motorpak, met alle ventilatieritsjes en -klepjes open is het prima te doen vind ik.

Het is nu ook wel gezellig vooraan bij de slagbomen bij de bruggen, meestal sta ik daar alleen met de motor, met dit mooie weer opeens met een hele groep.
 
Amazone-zit heb ik ook wel gedaan, dat is toch niet zo bijzonder? Soms krijg je gewoon ff kramp in je been, dan ga je ff staan, been onderdoor naar de andere kant en door.


Vroeger bij de ordonnans opleiding , moest dat ook gewoon.op de tank ,op de koplamp zitten .liggen op de motor .op de valsteun zitten ,de tankbaan op met de 3ta, allerlei gekkigheid onder t motto motorbeheersing ,paste wel in mijn straatje met m n 17j. :t
 
Vroeger bij de ordonnans opleiding , moest dat ook gewoon.op de tank ,op de koplamp zitten .liggen op de motor .op de valsteun zitten ,de tankbaan op met de 3ta, allerlei gekkigheid onder t motto motorbeheersing ,paste wel in mijn straatje met m n 17j. :t

Klopt, maar dan heeft dat nog enig nut en was het in een "beschermde" omgeving waarschijnlijk. Dit werd wild uitgevoerd met een snelheid van ca. 60 km/h op een 100 km/h weg terwijl het hartstikke druk is daar (Efteling en Tilburgse kermis).....volgens mij niet echt verantwoordelijk
 
Ik heb besloten een sprinkhaan taxi service te starten. Gisteravond bij het opstappen ontmoette ik Karel II (ervan uitgaande dat Karel I het niet heeft overleeft). Karel II was een stukje slimmer dan Karel I en had zich genesteld op mijn remkabels achter het kuipje.
Gisteravond kon ik mijn eerste succesvolle taxi rit vieren, Karel II is de eerste die (levend) op de plek van bestemming is aangekomen!
 
Bij mij in de buurt staat altijd een Triumph Street Triple. Gisteren, met temperaturen van 30+, stond hij er nog. Vandaag wordt het 35+ en is de motor weg. Nu staat zijn auto er. Er bestaan dus werkelijk motorrijders die alleen met 35+ rijden.:+
 
Ik heb juist geleerd het midden van de weg te pakken. Recentelijk (5 juli) m'n rijbewijs behaald. Niet dat ik er echt mee eens ben.

Serieus ? De midden van de weg is imo echt de allerdomste plek..
Goed dat je het er niet mee eens bent, want het gaat ook nergens over.

Uiteindelijk heeft meneer de afrit genomen, de afrit heeft een doorlopende strook en een afgesneden strook die je vlak voor het puntstuk pakt. Die laatste pakte meneer. Maar als je dan enkele honderden meters zo blijft rijden dan is dat niet bepaald veilig, mijn Mii kan ik zo naast die motor in dezelfde strook neerzetten. Daarnaast heb je weinig speelruimte voor het geval iemand op de afrit zich bedenkt, als je in het midden van de strook rijdt dan heb je nog de ruimte om uit te wijken of je hoorn te laten horen. Als iemand hier zonder goed te kijken naar links schuift geef ik je weinig kans. Ik had hem in het midden gepakt, in het ergste geval iets rechts van het midden.

De foto is inderdaad vanuit een vaste telefoonhouder gemaakt, anders had ik het niet gedaan. Anders had het onverantwoord geweest voor zo iets kleins.

Het had misschien met meer ingebouwde veiligheid gekund maar ik zie er absoluut ( ook na jouw uitleg ) 0.0 gevaar in , als je constant rekening moet en wilt houden met wat er eventueel zou kunnen gebeuren dan zou je de weg niet eens meer op kunnen ;)
 
Gisteravond kon ik mijn eerste succesvolle taxi rit vieren, Karel II is de eerste die (levend) op de plek van bestemming is aangekomen!
Misschien een keer voorstellen aan Henri, kunnen ze volgende keer samen reizen.

IMG_20181016_201523_089.jpg IMG_20181016_201523_088.jpg
 
Ik heb besloten een sprinkhaan taxi service te starten. Gisteravond bij het opstappen ontmoette ik Karel II (ervan uitgaande dat Karel I het niet heeft overleeft). Karel II was een stukje slimmer dan Karel I en had zich genesteld op mijn remkabels achter het kuipje.
Gisteravond kon ik mijn eerste succesvolle taxi rit vieren, Karel II is de eerste die (levend) op de plek van bestemming is aangekomen!
Ik had vorige week ook bezoek. :Y _O-

DSC_2030.jpg


En vorig jaar had ik mijn andere motor ingeruild en werd de allerlaatste rit voor vertrek nog tegen gehouden. :Y

DSC_1239.jpg


DSC_1239 Slakkie.jpg
 
Misschien een keer voorstellen aan Henri, kunnen ze volgende keer samen reizen.

Bekijk bijlage 1411837 Bekijk bijlage 1411838
Lijkt me een goed plan, de sprinkhaan tour groep :P

Ik had vorige week ook bezoek. :Y _O-

Bekijk bijlage 1411836

En vorig jaar had ik mijn andere motor ingeruild en werd de allerlaatste rit voor vertrek nog tegen gehouden. :Y

Bekijk bijlage 1411840

Bekijk bijlage 1411839
Vannacht heeft er ook een spin mijn motor geinspecteerd. Blijkbaar vond hij hem toch niet web waardig want ik vond alleen 1 draadje.

Die slak zal vast niet hebben geweten wat hem is overkomen met de snelheid tijdens het rijden. Nu verslaafd en is een superster bij de snail-x-games
 
Bij mij in de buurt staat altijd een Triumph Street Triple. Gisteren, met temperaturen van 30+, stond hij er nog. Vandaag wordt het 35+ en is de motor weg. Nu staat zijn auto er. Er bestaan dus werkelijk motorrijders die alleen met 35+ rijden.:+
Ik moet er niet aan denken met 35+ te rijden..... zelfs in m'n doorwaaipak vond ik het afgelopen maandag al warm.
Bovendien wil die temperaturen mijn gs500E-tje uit 1992 niet aandoen, ze zweet toch al langs de kleppendekselpakking en een heel klein beetje bij
bij de koppakking....
 
Ik moet er niet aan denken met 35+ te rijden..... zelfs in m'n doorwaaipak vond ik het afgelopen maandag al warm.
Bovendien wil die temperaturen mijn gs500E-tje uit 1992 niet aandoen, ze zweet toch al langs de kleppendekselpakking en een heel klein beetje bij
bij de koppakking....
Mijn horny (ha, Hornet, Horny, get it?) uit 2003 had het ook zwaar. Toen bleek dat het reservoir voor koelvloeistof dus gewoon leeg was. Bijgevuld en inmiddels alweer een beetje kwijt. Horny zweet ook, niet gek met deze temperaturen. Maar we blijven een die-hard, ik wilde woon-/werkverkeer doen met de motor dan ook in deze temperaturen
 
Als het zo warm is dan laat ik de Pan European thuis en ga met mn luchtgekoelde Duc Monster op pad.
Dat ding doet het perfect, ook met hoge temperaturen , Italiaanse kwaliteit! 😜
 
Mn oude 600 uit ‘97 wel, had lang stilgestaan toen ik het kocht.
Betrouwbaar ding en de grootste lol met dat vedergewicht-motorfietsje.

Door de vorige eigenaar door Biggelaar laten onderhouden, super afgesteld dus.
 
Ik moet wel zeggen dat vergeleken met de motor ik meer zweet. Vanmorgen nog stond ik naast een dakloze (cabrio) en die zat tegen me te lullen. Goed, vizier dicht dus ik dat ding open met een 'Pardon?' en hij met 'Heerlijk he zo rijden in de open lucht?' Ik heb hem maar verteld dat ik het bloedheet vond en me kapot zweette waarop ik een domme niet begrijpende blik terug kreeg.
 
Ik moet wel zeggen dat vergeleken met de motor ik meer zweet. Vanmorgen nog stond ik naast een dakloze (cabrio) en die zat tegen me te lullen. Goed, vizier dicht dus ik dat ding open met een 'Pardon?' en hij met 'Heerlijk he zo rijden in de open lucht?' Ik heb hem maar verteld dat ik het bloedheet vond en me kapot zweette waarop ik een domme niet begrijpende blik terug kreeg.
Je moet wel aangepaste motorkleding hebben. Ik had het gisteren helemaal niet warm op de motor, ook niet gezweet.

Een cabrio is juist ongezond met dit weer, je verbrandt en droogt uit. Tegenwoordig heeft toch bijna elke auto airco, het duurt alleen even voordat die de temperatuur omlaag heeft gebracht.
 
Je moet wel aangepaste motorkleding hebben. Ik had het gisteren helemaal niet warm op de motor, ook niet gezweet.

Een cabrio is juist ongezond met dit weer, je verbrandt en droogt uit. Tegenwoordig heeft toch bijna elke auto airco, het duurt alleen even voordat die de temperatuur omlaag heeft gebracht.
Ik heb ook officieel een doorwaai jas maar ik moet er ook bij vertellen dat ik bij warmere temperaturen al begin te zweten als een gek wanneer ik ook maar een vinger beweeg.

Broek is nu gewoon goed, warm op kantoor maar perfect op de motor. Er moet alleen nog een beter beschermende broek aangeschaft worden. Momenteel ben ik nog altijd beter beschermd dan die wappies met korte broek en teenslippers
 
Persoonlijk zie ik de lol van een cabrio ook totaal niet, het blijft een auto.
Gister mn auto weer bij de garage opgehaald, man wat is dat saai zeg dat autorijden. Alleen de airco is wel fijn met die warmte, vandaar dat ik me afvraag, wat is de lol of het nut van een cabrio.
 
Persoonlijk zie ik de lol van een cabrio ook totaal niet, het blijft een auto.
Gister mn auto weer bij de garage opgehaald, man wat is dat saai zeg dat autorijden. Alleen de airco is wel fijn met die warmte, vandaar dat ik me afvraag, wat is de lol of het nut van een cabrio is.
Ik vraag dat wel eens aan mijn vrouw, die had er vroeger een. Ik heb nooit een bevredigend antwoord gekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan