Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het gaat om het moment waarop je de stopstreep passeert. Als je al voorbij de stopstreep bent op het moment dat het licht op rood springt, is er niks aan de hand. Ben je er nog voor word je geflitst bij het passeren ervan.
In theorie zouden die dingen pas een foto van een roodlichtovertreding mogen maken als het verkeerslicht een volledig geldige cyclus heeft doorlopen.
Dit klinkt logisch.

Als je wel de boete krijgt kan je bezwaar maken. Gezien de situatie kan het best wezen dat je uiteindelijk niets hoeft te betalen. (Betalen tijdens de bezwaarprocedure hoeft sws niet)
 
In theorie zouden die dingen pas een foto van een roodlichtovertreding mogen maken als het verkeerslicht een volledig geldige cyclus heeft doorlopen.
Ach ja zoiets inderdaad zou mijn "redding" kunnen zijn :Y

Ik ben een paar jaar geleden wel eens door rood gereden omdat 't zeikweer was, ik door dat zeikweer slecht zicht had en toen ik 't ding vlak voor m'n neus op rood zag springen niet durfde te remmen (ja stom, achteraf had ik voor dat voorval al even van de weg moeten gaan en m'n visier moeten schoonmaken ofzo). Nooit wat van gehoord. Sowieso zit er volgens mij een vertraging in zo'n flitspaal.... maar als ik 't zo lees ben jij er wel echt vol doorheen gereden en niet nèt?
Nee ik zag het ligt boven me, dus ook toen ik er nèt onderdoor ging, op rood gaan.
 
Nee ik zag het ligt boven me, dus ook toen ik er nèt onderdoor ging, op rood gaan.
Dan zou 't sowieso mee kunnen vallen. Ik heb iig wel eens begrepen dat er een vertraging in zit en de flitser dus niet op de miliseconde dat 't licht op rood springt al flitst.
 
Dan zou 't sowieso mee kunnen vallen. Ik heb iig wel eens begrepen dat er een vertraging in zit en de flitser dus niet op de miliseconde dat 't licht op rood springt al flitst.

Meestal iets van 0,7 a 0,8 seconden.
Als je al over de lijn bent op het moment dat het licht op rood springt dan zit je nog binnen deze marge.
 
Wat ik vandaag weer meemaak in de stad |( Zou bijna met de beelden naar de politie stappen,
Hoezo bijna? Ik zou echt even contact opnemen.
De scooterrijder laten weten dat je getuige was, was ook een optie geweest.
Stel je voor dat die chauffeur dit ook bij motorrijders doet. ;)

Is misschien ook wel iets voor Telegraaf - Dashcam.
 
<knip>
Uit reactie rem ik, maar dan schieten de afwegingen door mijn hoofd. Nat wegdek, geen ABS, zat er een auto achter me? Ik beslis - terwijl ik inmiddels al onder het licht door ben uiteraard - mijn remmen weer te lossen en ik rijd met 30 km/u het kruispunt over.

Gaan de flitspalen nu ook direct in werking? En kan ik dan dus een acceptgiro van 230 euro (+administratiekosten) verwachten? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou mijn eerste bekeuring op de motor zijn, dus als het zo is dan zij het zo, maar ben nu wel benieuwd...

Bijna, echt bijna, wilde ik hier de wijsneus gaan uithangen. Zo van; "Bij elke kruising of verkeerslicht, welke kleur dan ook, wil ik altijd weten wat er achter me zit." Want dat is ook zo, dat probeer ik écht... maar gelukkig realiseerde ik me dat ik weliswaar best goed ben, maar dat ik me ook nog wel een aantal fouten kan herinneren die ik maakte. En dan de fouten nog die ik me niet meer herinner, of de fouten die ik zelf niets eens heb ingezien.

Goh, had ik bijna het heilig boontje uitgehangen, phew, nog net op tijd nagedacht voor ik wat zei... _O-

Dit soort dingen is wél heel goed voor je bewustwording. Een soort mini 'if it doesn't kill you, it makes you stronger' gevalletje.

Overigens verwacht ik niet dat je een bekeuring zult ontvangen om eerder genoemde redenen van vertraging in flitsapparatuur etc. Ik hoop het voor je.
 
<knip>

Als je wel de boete krijgt kan je bezwaar maken. Gezien de situatie kan het best wezen dat je uiteindelijk niets hoeft te betalen. (Betalen tijdens de bezwaarprocedure hoeft sws niet)

Mijn idee. Overigens ook weer een pleidooi voor altijd een camera mee laten draaien, ik heb (nog) de illusie dat je dan een beroep kunt doen op coulantie bij je bezwaar.
 
Ik rijd vanmorgen om half 7 in de regen/donker richting een kruispunt waar de verkeerslichten oranje (geel) knipperen. Daar had ik ervoor ook al een van gehad maar bij deze staat een flitspaal. Aangezien de verkeerslichten nog niet in werking zijn observeer ik het kruispunt op ander verkeer, kijk op mijn snelheidsmeter of ik netjes 50 rijd, kijk nog een keer het kruispunt over, nog steeds geen verkeer te zien. Op het moment dat ik onder het verkeerslicht door ga rijden denk ik: "Hey brandt hij nu continu oranje?!" en terwijl ik dit denk zie ik 'm nog net op rood schieten.

Uit reactie rem ik, maar dan schieten de afwegingen door mijn hoofd. Nat wegdek, geen ABS, zat er een auto achter me? Ik beslis - terwijl ik inmiddels al onder het licht door ben uiteraard - mijn remmen weer te lossen en ik rijd met 30 km/u het kruispunt over.

Gaan de flitspalen nu ook direct in werking? En kan ik dan dus een acceptgiro van 230 euro (+administratiekosten) verwachten? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou mijn eerste bekeuring op de motor zijn, dus als het zo is dan zij het zo, maar ben nu wel benieuwd...
We horen het wel van je tzt.....
 
Vinden jullie dat dan gangbaar/te verwachten verkeersgedrag als iemand bewust met zijn auto tegen een scooter aanrijdt om deze weg te duwen? Ik namelijk niet.



Oh god, alle heilige boontjes vallen aan. Kostverlorenkade is al weken afgesloten, dat kleine stukje eenrichtingsverkeer scheelt mij een kilometer omrijden.
Ik heb geen enkele moeite met Timothy's manier van rijden.. Ook niet met wat Slons doet...
 
Bijna, echt bijna, wilde ik hier de wijsneus gaan uithangen. Zo van; "Bij elke kruising of verkeerslicht, welke kleur dan ook, wil ik altijd weten wat er achter me zit." Want dat is ook zo, dat probeer ik écht... maar gelukkig realiseerde ik me dat ik weliswaar best goed ben, maar dat ik me ook nog wel een aantal fouten kan herinneren die ik maakte. En dan de fouten nog die ik me niet meer herinner, of de fouten die ik zelf niets eens heb ingezien.

Goh, had ik bijna het heilig boontje uitgehangen, phew, nog net op tijd nagedacht voor ik wat zei... _O-

Dit soort dingen is wél heel goed voor je bewustwording. Een soort mini 'if it doesn't kill you, it makes you stronger' gevalletje.

Overigens verwacht ik niet dat je een bekeuring zult ontvangen om eerder genoemde redenen van vertraging in flitsapparatuur etc. Ik hoop het voor je.
Ja kennelijk kan het routinematig checken van het verkeer achter je zo'n routine worden, dat op zo'n moment je toch twijfelt aan je eigen waarnemingen. Beetje hetzelfde heb ik vaak bij een flitspaal langs de N3 waar ik bijna elke dag langs rijd. Zo heel af en toe denk ik ineens: "Huh, heb ik nou op mijn snelheid gelet toen ik er langs reed?".
Nog nooit een bekeuring gehad daar dus kennelijk let ik er wel altijd op, maar af en toe wordt dat gewoon niet meer opgeslagen ofzo...

En dat had ik vanmorgen ook: "Shit reed er iets achter me?". Er reed niks, en daarom wist ik het misschien ook niet zeker. Als ik eerder een auto achter me gezien had, dan had ik ook iets om me te herinneren.
Geen idee of dit ook wetenschappelijk (of juist niet) te onderbouwen is, daar heb ik net de verkeurde keuzevakken voor gekozen :+

Maar inderdaad zeker wel goed voor de bewustwording inderdaad :Y
We horen het wel van je tzt.....
Zekers! Ik zal het laten weten als m'n nier te koop staat in het "Te koop"-subforum
 
@Deeffox , in dit geval lijkt het mij wel beter dat je door bent gereden (aangezien je bewuste focus kennelijk wel op een vrije kruising lag) in plaats van botweg in de remmen te gaan. Liever een bekeuring dan een aanrijding van achter. :t
 
Ach ja zoiets inderdaad zou mijn "redding" kunnen zijn :Y


Nee ik zag het ligt boven me, dus ook toen ik er nèt onderdoor ging, op rood gaan.


Ik heb een keer geluk gehad,...

Werd geflitst op de groene kruisweg tussen Hoogvliet en Rhoon. Mijn instinct om gas bij te geven werd beloond: een boete voor 4 km/h te hard (tientjeswerk) ipv door rood rijden. 😆 *O*
 
Ben er een keer voor staande gehouden op de zuidhollandlaan, Den Haag (bij de RODE olifant)
mijn verklaring was dat de auto achter me, die ik overigens wel gezien had, over de stopstreep tot stilstand kwam en me dus geheid van mijn viets had geremd...
Ja, zegt bromsnor, dan is het verzekeringswerk, nu is het juridisch... 💸 💸 💸 💸 💸 💸

Hij was voor rede vatbaar en constateerde ook iets dergelijks.
 
Ik heb een keer geluk gehad,...

Werd geflitst op de groene kruisweg tussen Hoogvliet en Rhoon. Mijn instinct om gas bij te geven werd beloond: een boete voor 4 km/h te hard (tientjeswerk) ipv door rood rijden. 😆 *O*
Verkeersboetes boven de €150 komen meestal een week later.




:+
 
Vanochtend in de file op de a12 zat ik samen met een andere motorrijder vast achter een andere motorrijder die heel stuntelig en traag aan het filteren was.

Een klein persoon met Roof Boxer helm op een "grote" R1200GS met groen papieren kenteken die nauwelijks met z'n tenen aan de grond kwam. Als je zo'n slagschip niet aan kan, is het misschien beter om achteraan aan te sluiten.
Was het soms een “Adventure GS” die is nog veel groter dan de “GS” :P

Dat mannetje moet dan wel heel klein geweest zijn, want zo groot zijn de R1200GS-en niet.

Een persoon vanaf 1.70m zou geen probleem met een “R1200GS” moeten hebben en zeker met één voet bij de grond moeten kunnen, als je de motor iets schuin houdt, zoals dat ook bij veel motoren gebeurd.

Ze zijn wel stevig gebouwd, zien er solide uit en hebben een krachtige motor, maar natuurlijk kan de boxermotor ook indrukwekkend zijn. En met de stevige kofferset gemonteerd zien ze er nog veel indrukwekkender uit 😳

Ze zijn gebouwd om tegen een stoot(je) te kunnen en voelen zich, off-road pas echt, als een vis in het water, en komen dan tot hun recht, als een motor in de modder :]
 
Probleem is dat als je in de randstad woont, je een takke-end moet rijden voor je uberhaubt offroad kan. En dan is een GS heerlijk. Comfort op de snelweg, en capabel genoeg in het zand.
 
Precies, een GS is natuurlijk geen (wedstrijd) enduro, off-road met een GS doe je op avontuur in de natuur, in bosrijke omgeving, en er naar toe rijden doe dan via provinciale binnenwegen, laat je navigatie een spannende kronkelroute uitstippelen, en genieten maar :]
 
Afgelopen week heb ik, deels samen met guntherrex, de kleppen van m'n ZRX gesteld.

Gisteren mee te werk geweest. Niets aan de hand. Gisteravond naar de band ook niet, maar op de terugweg op de A7 begint ie opeens onregelmatig te lopen. Werd al erger, op een gegeven moment kwam ik in geen enkele versnelling nog boven de 100km/u... :?

Ik begon te denken, misschien iets niet goed gemeten? Of het dopje uit de airbox geschoten waardoor ie valse lucht aanzuigt (emissiezooi is ook verwijderd)? Wacht eens, misschien...

Juist, ik draai hem op reserve en hij gaat er weer als een malle vandoor.
full

Nog even getest maar even stevig doortrekken was geen enkel probleem meer. Moest dus gewoon tanken. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan