Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Tjonge jonge, wat is het de laatste week? Teveel rijders die echt alleen met heel mooi weer rijden?
Het is de laatste week sowieso raak met ongelukken; ook koekblikkers rijden met bosjes tegen elkaar (of bomen) aan; misschien toch teveel afleiding achter het stuur 🤔?
 
Het valt me op dat er de laatste tijd slecht wordt gereden: vanochtend komt er een auto uit een uitrit (dus ‘moet’ mij voor laten gaan), maar zet ‘m dwars over de weg omdat er een tegenligger aankomt. Blokkeert dus wel mijn rijbaan 8)7. Hij had m.i. gewoon op de uitrit moeten wachten, totdat de kruisende weg vrij was.

Gisterenavond had mijn vriendin bijna een fietster op haar motorkap liggen; fietster rijdt schuin rechts vóór mijn vriendin, steekt haar hand uit, en gaat meteen naar links. Vervolgens gaat ze staan schelden en schreeuwen dat ze voorrang heeft |(.
 
Het valt me op dat er de laatste tijd slecht wordt gereden: vanochtend komt er een auto uit een uitrit (dus ‘moet’ mij voor laten gaan), maar zet ‘m dwars over de weg omdat er een tegenligger aankomt. Blokkeert dus wel mijn rijbaan 8)7. Hij had m.i. gewoon op de uitrit moeten wachten, totdat de kruisende weg vrij was.
Goed punt, jammer dat motorrijders nu zo erg het slachtoffer zijn
 
Het valt me op dat er de laatste tijd slecht wordt gereden: vanochtend komt er een auto uit een uitrit (dus ‘moet’ mij voor laten gaan), maar zet ‘m dwars over de weg omdat er een tegenligger aankomt. Blokkeert dus wel mijn rijbaan 8)7. Hij had m.i. gewoon op de uitrit moeten wachten, totdat de kruisende weg vrij was.

Gisterenavond had mijn vriendin bijna een fietster op haar motorkap liggen; fietster rijdt schuin rechts vóór mijn vriendin, steekt haar hand uit, en gaat meteen naar links. Vervolgens gaat ze staan schelden en schreeuwen dat ze voorrang heeft |(.
Ff aanrijden en terug achteruit om zeker te zijn bij die types...
 
i know , maar ik neem aan dat ze ze hebben laten keuren en dat het dan goed gekeurd wordt snap ik dan weer niet
Ik denk niet dat ze het laten keuren eerlijk gezegd.. Maar zolang je motor nog stabiel genoeg is en geen gekke dingen gaat doen mag er best veel. kost alleen wel veel geld.
 
Was vandaag nog even richting Elst (gld) gereden. Hoop drukte en drukte en file op de burgemeester matsersingel ter hoogte van de A325. Zie ik een motor in de berm staan.

Komt later moeders met dit artikel aan.

verkeerschaos-door-ongeval-op-afrit-a325-in-arnhem.html

Toen ik er langs kwam was het dus ongeveer een uur geleden. Bus is van een koeriers dienst.
Als de motor op de foto's de betrokken motor is valt het denkelijk mee, die ziet er niet zwaar beschadigd uit.
 
Gisteren op weg naar huis vanuit Duitsland op verzoek van onze jongens een rit via kleine weggetjes en daarbij ook een zandpad meegenomen............met een ID3.

Na halfuurtje stapvoets rijden :+ door het zand zien we in de verte twee motorrijders staan. Allebei zweet op het hoofd en er ligt wat prutsgereedschap op een stuk plastic in de berm. Uiteraard gestopt en gevraagd of ze hulp nodig hadden.

Eigenaar van de defecte KTM zegt dat hij wat stuk heeft. Ik bied aan om te helpen. Hij zegt dat als ik hem kan helpen het een godswonder zou zijn. Hij wijst naar een doorgebrande kabel, lag tegen de uitlaat aan en is doorgefikt. Onze oudste zoon van 13 doet kofferbak open en wijst naar mijn nieuwe Makita gereedsschapskoffer en tas met draad, zekeringen, lampen en stekkers die ik nog bij mijn ouders had liggen voor onze noordkaap trip met onze oude golf:) daar gaan we in juli heen.

Draad doorgeknipt, langere kabel ertussen met stekkers, nieuwe zekering erin en de mannen konden door. Adressen uitgewisseld en ze komen nog langs voor de koffie.
 
Tjonge jonge, wat is het de laatste week? Teveel rijders die echt alleen met heel mooi weer rijden?
Van het weekend reed ik net nadat het gebeurd was langs dit ongeluk


Auto dus frontaal op 2 motoren. Daar kan je ook niet heel veel aan doen zelf. Best een lastig stukje waar je beide richting uit een bocht komt, als de auto dan hard door de bocht vliegt ga je die niet echt kunnen ontwijken.
 
Best een lastig stukje waar je beide richting uit een bocht komt, als de auto dan hard door de bocht vliegt ga je die niet echt kunnen ontwijken
Misschien dat het op de video niet heel goed te zien is maar ik zie hier niet echt het lastige punt? Je nadert een kruispunt/komt van een kruispunt af dus hoe kan je daar veel te hard door de bocht?

Edit: even beter gekeken, ik snap je.
 
Gisteren op weg naar huis vanuit Duitsland op verzoek van onze jongens een rit via kleine weggetjes en daarbij ook een zandpad meegenomen............met een ID3.

Na halfuurtje stapvoets rijden :+ door het zand zien we in de verte twee motorrijders staan. Allebei zweet op het hoofd en er ligt wat prutsgereedschap op een stuk plastic in de berm. Uiteraard gestopt en gevraagd of ze hulp nodig hadden.

Eigenaar van de defecte KTM zegt dat hij wat stuk heeft. Ik bied aan om te helpen. Hij zegt dat als ik hem kan helpen het een godswonder zou zijn. Hij wijst naar een doorgebrande kabel, lag tegen de uitlaat aan en is doorgefikt. Onze oudste zoon van 13 doet kofferbak open en wijst naar mijn nieuwe Makita gereedsschapskoffer en tas met draad, zekeringen, lampen en stekkers die ik nog bij mijn ouders had liggen voor onze noordkaap trip met onze oude golf:) daar gaan we in juli heen.

Draad doorgeknipt, langere kabel ertussen met stekkers, nieuwe zekering erin en de mannen konden door. Adressen uitgewisseld en ze komen nog langs voor de koffie.
Ik vind dat ze jou moeten uitnodigen om langs te komen voor de koffie. En dat ze een taartje voor je mee moeten nemen!
 
Maar even, als ik zie hoe een groot deel van motorrijdend Nederland zich in de lente gedraagt, schaam ik me daar wel een beetje voor. Ik vind het niet gek dat een groot deel daarvan sneller eindigt dan ze gehoopt hadden.
Goed punt over het gedrag! Zag afgelopen weekend paar van die gasten op van die motorscooters kris-kras door het verkeer heen scheuren. Zwabberend van links naar rechts, inhalen waar het niet kon..... man man man... wat een ergernis was dat!

Maar vergeet ook niet de mooi-weer-rijders. Degene die alleen bij uitzonderlijk mooi weer (geen regen/geen wind/alleen maar zonnetje te zien) de weg op gaan. Die pluk je er ook zo uit. Zodra er wat is gaan deze types ook twijfelachtig en nerveus rijden. Verkeerssituaties verkeerd inschatten en er verkeerd op anticiperen. En soms is het dan ook vragen om ellende en droefenis (of een aanrijding).

Maar bovenal ben ik wel van mening dat de gemiddelde automobilist niet goed oplet of uitkijkt. Als je ziet waar ze soms mee bezig zijn in de auto..... Dat gaat van make-up aanbrengen (kantoormiepjes) tot aan internetten/appen/facetimen/zoomen achter het stuur tot aan de lunch naar binnen werken tot aan (ook paar keer meegemaakt) alle meegebrachte correspondentie doorlezen achter het stuur en op de bijrijdersstoel... |( |( |( En van die gasten die er heilig van overtuigd zijn dat knipperlicht aan doen automatisch voorrang hebben betekend. Zo is een collega van mij het ziekenhuis in beland, niet op de motor maar op zijn fiets. Reed op een weg met een aparte fietspad/baan met een onderbroken streep. Wordt ie op een kruising ingehaald door een auto met best wel wat hoge snelheid, die doet de knipper aan naar rechts en hupsssss..... schept daar mijn collega zo ff van zijn fiets af en flikkert em paar meter verder van de motorkap af. Linkerbeen gebroken, linker heup zwaar gekneusd, kneuzingen hier en daar aan de linkerkant en rechterkant, hoofd onder bloed, neus gebroken en factuur in kaak. Naja, zo gezegd: hij mocht blij wezen dat ie nog leefde. In plaats van dat die idioot eerste hulp verleent of de hulpdiensten belt, staat ie daar mijn collega compleet vies en vuil uit te schelden! Toeval of niet, zo'n kleerkast van een bodybuilder zag het toevallig net gebeuren en drukte die randdebiel tegen de grond tot de politie er was. Bleek die mongool stijf te staan van drugs.... Tjah, geen wonder dat je dan een vertroebelde kijk op de waarheid hebt... Volgens mijn collega is die vent goed bestraft daarvoor, althans, mijn collega kon er zich wel in vinden: rij-ontzegging, opdraaien voor alle kosten, boetes erbij. Maar echt fatsoenlijk fietsen kan mijn collega niet meer helaas....
 
Goed punt over het gedrag! Zag afgelopen weekend paar van die gasten op van die motorscooters kris-kras door het verkeer heen scheuren. Zwabberend van links naar rechts, inhalen waar het niet kon..... man man man... wat een ergernis was dat!

Maar vergeet ook niet de mooi-weer-rijders. Degene die alleen bij uitzonderlijk mooi weer (geen regen/geen wind/alleen maar zonnetje te zien) de weg op gaan. Die pluk je er ook zo uit. Zodra er wat is gaan deze types ook twijfelachtig en nerveus rijden. Verkeerssituaties verkeerd inschatten en er verkeerd op anticiperen. En soms is het dan ook vragen om ellende en droefenis (of een aanrijding).
Ik zie dat die 2 groepen een grote overlap hebben.
 
Geachte dames en heren blikbestuurders. Aan de linkerkant van de stuurkolom zit een klein pookje waar je waarschijnlijk je verlichting mee regelt als je er aan draait.
Maar het heeft nog een paar functies: als je het naar beneden beweegt, gaan er aan de linkerkant van de auto een paar gekleurde lampjes aan en uit en als je het pookje omhoog beweegt doen ze dat aan de rechterkant.
De bedoeling daarvan is voor veel mensen niet duidelijk, maar die kipperende lampjes zijn om het overige verkeer duidelijk te maken dat jij van richting gaat veranderen. Je wilt links of rechts af slaan, of je wilt van baan veranderen. Als er iemand achter je rijdt gaat die jou niet inhalen om een touché te voorkomen en motorrijders willen dat nog veel liever voorkomen, want die gaan vallen en komen misschien wel in het ziekenhuis terecht omdat jij het niet nodig vond om dat pookje even omhoog of omlaag te drukken.
Het kost je geen enkele moeite en het lukt je zelfs met een enkele vinger. Het helpt ook als je even voordat je besluit van richting te veranderen, in de spiegels te kijken, wie weet rijdt er iemand bij je in de buurt en misschien wel op twee wielen, hetgeen iets gevaarlijker is dan biljarten en dat gevaar ligt meestal niet aan degene die op die twee wielen rijdt.
Waarom dit verhaal? Omdat ik achter een Suzuki Alto reed in een dorp, die wel heel langzaam reed, met een dame er in en ik heb echt niets tegen dames, maar als ze in een Alto rijden ben ik extra op mijn hoede.
En verdomd, ze sloeg linksaf om een erf op te rijden en gaf pas richting aan toen ze ongeveer dwars op de weg reed. En zij reed al zeker een paar honderd meter met de gang van een naaktslak, dus ik dacht er al over na om dat spul maar eens te gaan inhalen. Heb ik gelukkig niet gedaan, want anders zat ik hier nu niet slap te ouwhoeren, hoewel het inhoudelijk nog niet echt heel verkeerd is.
Toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan