Het grote ZXR400 topic Deel 2!

Wat is de beste 400cc

  • ZXR 400

    Stemmen: 42 73,7%
  • VFR 400

    Stemmen: 5 8,8%
  • Noem eens wat:?

    Stemmen: 2 3,5%
  • Toch maar de ZXR :Y

    Stemmen: 8 14,0%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Status
Niet open voor verdere reacties.
iemand nog tips voor me voor morgen waar ik goed op moet letten als ik ga proefrijden???


Dat je je voeten goed op de stepjes houdt en knieen tegen de tank.. :+

Gekheid.

- Opletten of t blok niet lekt, tikt, ratelt of iets in die geest.
- Kijken of electra netjes zit, zitje er even afschroeven.
- Doet alles het wat elektra betreft.
- Kijken of voorvorken niet lekken.
- Geen speling in t balhoofd (kan je controleren door langzaam rijden en ff flink remmen of doortegen een muur aan te rijden met de voorband en hopen dat ie geen tik zegt.. dan zit er speling in de lagers en moeten ze ws vervangen worden)
- Trilt de motor niet als je onder het rijden t stuur loslaat.
- Letten op t bandenprofiel.
- Onderhoudsboekje vragen aan garage/particulier?.
enz.. enz..

Ik geloof dat er wel een checklijst ergens ronddwaalt op t forum.. moet je even zoeken onder aankoop checklist of zoiets. Doe alles in ieder geval met verstand!

Enjoy! :]
 
Dat je je voeten goed op de stepjes houdt en knieen tegen de tank.. :+

Gekheid.

- Opletten of t blok niet lekt, tikt, ratelt of iets in die geest.
- Kijken of electra netjes zit, zitje er even afschroeven.
- Doet alles het wat elektra betreft.
- Kijken of voorvorken niet lekken.
- Geen speling in t balhoofd (kan je controleren door langzaam rijden en ff flink remmen of doortegen een muur aan te rijden met de voorband en hopen dat ie geen tik zegt.. dan zit er speling in de lagers en moeten ze ws vervangen worden)
- Trilt de motor niet als je onder het rijden t stuur loslaat.
- Letten op t bandenprofiel.
- Onderhoudsboekje vragen aan garage/particulier?.
enz.. enz..

Ik geloof dat er wel een checklijst ergens ronddwaalt op t forum.. moet je even zoeken onder aankoop checklist of zoiets. Doe alles in ieder geval met verstand!

Enjoy! :]



Moet wel zeggen dat de koppeling van een ZXR best wel veel herrie maakt, beetje ratelend geluid. Dat moet ophouden als je de koppeling inknijpt.

Ook even op de temperatuurmeter letten, als deze met dit weer tot de helft of er over gaat, kan dat duiden op een lekke koppakking (schijnt nogal een kwaaltje te zijn van de ZXR;-been there, done that B| ).
 
Moet wel zeggen dat de koppeling van een ZXR best wel veel herrie maakt, beetje ratelend geluid. Dat moet ophouden als je de koppeling inknijpt.

Ook even op de temperatuurmeter letten, als deze met dit weer tot de helft of er over gaat, kan dat duiden op een lekke koppakking (schijnt nogal een kwaaltje te zijn van de ZXR;-been there, done that B| ).


luisteren naar borrelen in koelvloeistof reservoir wanneer ie op temperatuur is
 
Ik heb echt heerlijk gereden :}

Geen rare geluiden gehoord, wel vond ik dat hij van de 1 soms lastig naar de 2 gaat ( had m een paar x in de neutraal ..) Maar ik had al gelezen dat dat vaker voorkomt. Banden zijn nog goed, bedrading netjes, mooi geluidje ook :+ Verder gewoon heerlijk gereden!!!

Woensdag bellen we terug of de koop doorgaat :Y
 
Ik heb echt heerlijk gereden :}

Geen rare geluiden gehoord, wel vond ik dat hij van de 1 soms lastig naar de 2 gaat ( had m een paar x in de neutraal ..) Maar ik had al gelezen dat dat vaker voorkomt. Banden zijn nog goed, bedrading netjes, mooi geluidje ook :+ Verder gewoon heerlijk gereden!!!

Woensdag bellen we terug of de koop doorgaat :Y

mooi man! Dat van zn 1 naar zn 2 had ik ook weleens in het begin, gewoon wat harder trappen, komt t helemaal goed.
 
Ik heb echt heerlijk gereden :}

Geen rare geluiden gehoord, wel vond ik dat hij van de 1 soms lastig naar de 2 gaat ( had m een paar x in de neutraal ..) Maar ik had al gelezen dat dat vaker voorkomt. Banden zijn nog goed, bedrading netjes, mooi geluidje ook :+ Verder gewoon heerlijk gereden!!!

Woensdag bellen we terug of de koop doorgaat :Y


Ja klopt, hoor erbij!!!
Daar schrikt elke zixxerrijder van, de eerste keer. Went vanzelf. Flink doorschoppen })
 
Ben (nog steeds :X ) bezig met die uitlaat te vervangen, heb hem net even gestart ermee (Mooi geluid :} :} ) maar uit één van die aansluitpunten komt wat rook. Is dit normaal? Had ik het moeten invetten met kopervet ofzo?

Oh ja, wat moet ik allemaal loshalen om die stuurdemper te monteren, heb zo'n idee dat de hele kroonplaat er af moet, inclusief clipon?

 
Laatst bewerkt:
geen nieuwe pakkingen gemonteerd? hoefd niet altijd persee, maar dat zal het wel zijn...

Bovenste kroonplaat los halen en clipon slelt niets voor en is 5 minuten werk
 
geen nieuwe pakkingen gemonteerd? hoefd niet altijd persee, maar dat zal het wel zijn...

Bovenste kroonplaat los halen en clipon slelt niets voor en is 5 minuten werk


Nooit gedacht dat er pakkingen in zouden zitten... 'k Bedoel, het wordt toch behoorlijk heet daar, dacht dat pakkingen het niet uit zouden houden. Binnenkort maar eens halen dan.

Mij mag je bij de lijst afvalligen zetten :)

Zegt ze met een Big smile.. -O-
 
Hebben jullie ook z'n moeite met de koude start? :?

geen enkele moeite. Choke stukje open, startknop aanraken en starten maar. Tot gisteren had 'ie toch wel paar weken stilgestaan, maar geen enkel probleem.

Maar wat bij mij een stuk lastiger is, is juist een "warme" start. Vooral in de zomer. Als ik dan een flink stuk gereden heb en hij heeft dan een kwartiertje stilgestaan, dan moet ik soms wel enkele keren proberen wil 'ie aanslaan...
:?
 
ik hoef zelfs met dit weer nog geen choke aan te raken, en heb in de zomer ook nergens last van.

waar ik echter wel last van heb is dat hij moeilijk start als ik geen gas geef. ik moet altijd iets het gas open houden met starten...
 
ik hoef zelfs met dit weer nog geen choke aan te raken, en heb in de zomer ook nergens last van.

waar ik echter wel last van heb is dat hij moeilijk start als ik geen gas geef. ik moet altijd iets het gas open houden met starten...


:^

Nog een tip die ik van Pas geleerd heb: Wanneer hij niet wilt starten, in plaats van de startknop in blijven duwen en zo je accu leegtrekken, even het contact weer uit en aan zetten. Om de één of andere vage reden start 'ie daarna altijd in één keer.
 
die tip heb ik ook regelmatig gehoord.

Dit komt Ws. omdat je brandstofpomp dan een kleine hoeveelheid benzine doorpompt naar je carbs
 
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan