Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Electrric94

Die hard MF'er
4 feb 2015
404
209
24
Hoogezand
Ik heb zojuist spanningsregelaar nr 3 naar de eeuwige jachtvelden. Zijn er mensen hier waarvan hun Pc37 ook regelaars vreet?

Ieder 1,5 sneuvelde de mijne wel en heb ze via Ten Kate wel van Ali express voor 'n prikkie maar dacht; zijn er geen betere versies? Ik kwam uit op een Electrosport regelaar maar heb geen idee of deze het euvel gaan verhelpen.

Enige tips of zeggen jullie gewoon een paar Ali regelaars op voorraad nemen?
Geen 600rr rijder, maar wel een Honda rijder :+

Ik heb een mosfet unit van een ZX10 gemonteerd ter vervanging van de standaard shunted versie.

De shunted versie word veel warmer dan de mosfet unit. Daarom gaat de mosfet unit ook veel langer mee!

Meende dat de latere versies van de 600rr ook een mosfet unit hebben. Misschien dat je die er op kunt zetten? Dat valt te herkennen aan de tekens op de regelaar zelf.

FH voor mosfet en SH voor de shunted versie

De ZX10 regelaar zul je op de standaard bekabeling moeten solderen en vervolgens zelf een ophangbeugeltje in elkaar flansen. Kan wel natuurlijk, maar kost je vermoedelijk iets meer moeite. :9

Laadspanning is veel constanter en vooralsnog geen problemen mee gehad. Ben ook nog geen halfjaar verder, maar dat terzijde.

Ali regelaars zijn in ieder geval 9 van de 10x troep. Kameraad van me heeft er in 10.000km 3 opgerookt. Zou ik mooi van af blijven.

IMG_20190414_130326.jpg

Zo zit de ZX10 regelaar op mijn 929 fireblade:t Hopelijk kun je er wat mee!
 

65x45.2

NU 75x56.5
21 jul 2007
3.739
352
55
Malden
Die krengen worden erg heet soms, koeling is dus het antwoord.
Mijn maatje heeft dit gemaakt op zijn 929 koeling.jpg

Vroeger een gsx 550 gehad, die stookte ze ook in rap tempo, totdat ik een flexibel pvc buisje erop heb gezet wat extra koellucht naar de regelaar voerde die ook ergens onder de zijkapjes verstopt zat.

Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat ze bij Honda en ook andere merken het niet voor elkaar krijgen om onze fantastische stukjes technisch speelgoed te voorzien van een goede NAKS en spanningsregelaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Electrric94

Evberkel

MF'er
11 aug 2014
41
5
Hoi mannen en vrouwen.

Hier een verse cbr600rr bezitter. Kom van een street triple R 2013 maar was op zoek naar iets voordeligers in de aanschaf. Heb altijd al een zwak gehad voor Honda. (Eerste auto was een Honda en ook mijn brommertjes waren Honda)

Ik moet zeggen dat dit erg goed rijd ondanks zn leeftijd! Hij is van 2005 en heeft 40k gelopen.

Ben al wel met wat mods bezig om hem iets persoonlijker te maken.

Rim stickers
Versnelling indicatit
Vtrec rem en koppelinghendel
En nog wat andere handigheidjes. 933B2E5F-A707-48D3-9FA9-4039177979FE.png
 
  • Like
Waarderingen: Mit46 en TylerFZ1

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
116
13
28
Oirschot
Mijn NAKS begint een beetje te ratelen. Kan dit kwaad? Ga er donderdag mee na 't circuit en geen tijd meer om er een andere in te zetten.

Heb nog een donorblok liggen waar ik de NAKS mee uitwissel. Is het mogelijk om dit te doen zonder iets te demonteren? Ik bedoel de kleppendeksel en koppelingsdeksel.

Of is het verstandiger om een handmatig verstelbare aan te schaffen? Heb er wat over opgezocht en gelezen, lijkt mij sterk dat deze elke 5000 km verlopen..
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.674
391
Mijn NAKS begint een beetje te ratelen. Kan dit kwaad? Ga er donderdag mee na 't circuit en geen tijd meer om er een andere in te zetten.

Heb nog een donorblok liggen waar ik de NAKS mee uitwissel. Is het mogelijk om dit te doen zonder iets te demonteren? Ik bedoel de kleppendeksel en koppelingsdeksel.

Of is het verstandiger om een handmatig verstelbare aan te schaffen? Heb er wat over opgezocht en gelezen, lijkt mij sterk dat deze elke 5000 km verlopen..
De handmatige APE naks en die hoef je niet elke 5k te verstellen. Dat is onzin. Werkt prima en ik heb die in 20k nooit hoeven bijstellen. Geen idee wanneer daarboven wel, want dan waren mij 600RR'en altijd verkocht.

Als die net begint met ratelen zou ik mij er niet zo druk om maken. Als die nu al klinkt als een tractor zou ik mij er niet prettig bij voelen.

De naks kan je via de zijkant monteren. Zijkuip er af en je kan er bij (uit mijn hoofd). Een 600RR sleutelt echt kut, maar dit hebben ze wel goed bedacht :)
Bij mijn GSXR moet zelf het f***** gasklephuis er vanaf, omdat je anders 1 boutje niet kan benaderen.

FF youtube checken.
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.674
391
Hoi mannen en vrouwen.

Hier een verse cbr600rr bezitter. Kom van een street triple R 2013 maar was op zoek naar iets voordeligers in de aanschaf. Heb altijd al een zwak gehad voor Honda. (Eerste auto was een Honda en ook mijn brommertjes waren Honda)

Ik moet zeggen dat dit erg goed rijd ondanks zn leeftijd! Hij is van 2005 en heeft 40k gelopen.

Ben al wel met wat mods bezig om hem iets persoonlijker te maken.

Rim stickers
Versnelling indicatit
Vtrec rem en koppelinghendel
En nog wat andere handigheidjes. Bekijk bijlage 1426254
Veel plezier er mee man!

Top fietsen zijn het. :Y
 
  • Like
Waarderingen: Evberkel

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.674
391
Die krengen worden erg heet soms, koeling is dus het antwoord.
Mijn maatje heeft dit gemaakt op zijn 929 Bekijk bijlage 1426228

Vroeger een gsx 550 gehad, die stookte ze ook in rap tempo, totdat ik een flexibel pvc buisje erop heb gezet wat extra koellucht naar de regelaar voerde die ook ergens onder de zijkapjes verstopt zat.

Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat ze bij Honda en ook andere merken het niet voor elkaar krijgen om onze fantastische stukjes technisch speelgoed te voorzien van een goede NAKS en spanningsregelaar.
Ik heb ook een GSXR750 uit 2008 en hier de lijst met kwaaltjes:
Spanningsregelaar
gear indicator sensor (heb ik last van!)
Exup klep (in de uitlaat)
lamme spiegels (door het inklappen)
Dynamo
Rempomp (terugroepactie)
(ik vergeet wat, maar kan er ff niet opkomen)

Bij het 2006 model ging de regelaar geheid stuk. Bij het 2008 model minder. Deze hebben ze verplaatst van achter de radiateur naar de zijkant (bij het frame met rijwind).
Er is wel een terugroepactie voor geweest dus dat zegt wat. Ik noem het altijd maar een "Honda regelaar" :o


Zo slecht zijn de Honda's nog niet.
Bij sommige ZX6'Ren is de 2e of 3e versnelling een kwaal. Moet je bak eruit. Ben je mooi klaar mee. Of dat kost een berg tijd of een berg centen.
Bij sommige Yamaha's de cilinders die kunnen scheuren.....!!

Wees maar blij met die naks en regelaars als kwaaltjes. _O-
Ben ik wel! :Y
 

Cas

MF veteraan
21 mrt 2012
1.448
47
Ik heb mijn motor verkocht en heb het een en ander overgehouden, komt van een pc37 2003.

-Mupo schokbreker
-WP voorvork
-Bagagerek
-Diverse kuipdelen, met en zonder schade, in rood/zwart, 2003 of 2004.
-Circuitkuip compleet
-Originele schokbreker
-Clipons
-Originele kuipruit
 

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
116
13
28
Oirschot
Gisteren toch nog een gaatje gevonden om de NAKS te vervangen, oude leek me gewoon nog goed maar de ratel is er nu wel een heel eind uit.
Rammelt nog wel wat in het blok bij koude motor maar zodra die warm is, is het weg.

Morgen het beestje even uitlaten op Assen :]
 

Nelus_V

MF'er
17 aug 2018
80
57
Goede avond iedereen, heb sinds kort een rr uit 2004. Nu wil ik een paddock stand aanschaffen voor het achterwiel.
Iemand tips of aanbevelingen ?
 

dartmaster85

MF veteraan
Donateur
25 jan 2009
7.929
48
54
Leiden
Goede avond iedereen, heb sinds kort een rr uit 2004. Nu wil ik een paddock stand aanschaffen voor het achterwiel.
Iemand tips of aanbevelingen ?
ik heb zelf deze als set,maar in alu kleur.
zeer tevreden over
 
  • Like
Waarderingen: Nelus_V

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.674
391
Zo'n type zoals dartmaster (erg licht).

Ik heb paddockstands van Constands (de Falcone, alle 3). Valtermoto heeft vergelijkbare (misschien wel dezelfde, maar met een andere naam).
Prettige dingen. Liften niet te hoog, grote wielen. Alleen en extra moer om te klemmen van de achter paddock gedaan. Kosten net zoals zo'n MotoGP variant wel iets meer.

En anders van die standaard rode dingen ofzo. Doen wat ze moeten doen.

Ik vind zelf met bobbins prettiger dan die onder de achterbrug moeten.
 
  • Like
Waarderingen: Nelus_V

TylerFZ1

MF'er
13 feb 2017
116
13
28
Oirschot
Ik weet dat de vraag al overal vaak gesteld is...
Aangezien een setje wielen voor een cbr 600 rr pc37/pc40 ultra zeldzaam zijn, en onbetaalbaar..
Zou er ook een set wielen van een 900rr sc33 in passen(heb deze een set gevonden)?
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.674
391
Wanneer je de juiste wiellagers monteert kan het met de voorkant. Achter is een andere maatvoering dus dat wil je niet denk ik.
Op mijn laatste PC37 (2004) had ik vorkpoten van een 929RR gemonteerd met het originele wiel. Enkel de lagers en spacers aangepast.

Misschien als je een 2005 model hebt dat het geen eens nodig is. Deze heeft al een upside down vork en dus (al) een andere voorwielas dan het 2003 model.
Het gaat er om dat de voorwielas hoort \ past bij de desbetreffende lagers en spacers.

PC37 en PC40 voorvelgen kan je ook niet "zomaar" uitwisselen. Het is aan te passen met de juiste lagers e.d.

Volgens mij zijn wel alle achterwielen uitwisselbaar. 2003 - heden en anders zeker 2003-2012 (maar volgens mij zelfs tot heden).
Hoe nieuwer hoe lichter de wielen. Als het voor het circuit is zou dat een afweging kunnen zijn.


Op bijvoorbeeld www.partzilla.com kan je de verschillende onderdeelnummers bekijken van de bouwjaren.
Zo kan je zien welke spacers en lagers je nodig hebt en of die wellicht ook in een ander wiel al zitten.
 
  • Like
Waarderingen: TylerFZ1

defik

MF'er
20 apr 2011
152
2
33
Geen 600rr rijder, maar wel een Honda rijder :+

Ik heb een mosfet unit van een ZX10 gemonteerd ter vervanging van de standaard shunted versie.

De shunted versie word veel warmer dan de mosfet unit. Daarom gaat de mosfet unit ook veel langer mee!

Meende dat de latere versies van de 600rr ook een mosfet unit hebben. Misschien dat je die er op kunt zetten? Dat valt te herkennen aan de tekens op de regelaar zelf.

FH voor mosfet en SH voor de shunted versie

De ZX10 regelaar zul je op de standaard bekabeling moeten solderen en vervolgens zelf
Geen 600rr rijder, maar wel een Honda rijder :+

Ik heb een mosfet unit van een ZX10 gemonteerd ter vervanging van de standaard shunted versie.

De shunted versie word veel warmer dan de mosfet unit. Daarom gaat de mosfet unit ook veel langer mee!

Meende dat de latere versies van de 600rr ook een mosfet unit hebben. Misschien dat je die er op kunt zetten? Dat valt te herkennen aan de tekens op de regelaar zelf.

FH voor mosfet en SH voor de shunted versie

De ZX10 regelaar zul je op de standaard bekabeling moeten solderen en vervolgens zelf een ophangbeugeltje in elkaar flansen. Kan wel natuurlijk, maar kost je vermoedelijk iets meer moeite. :9

Laadspanning is veel constanter en vooralsnog geen problemen mee gehad. Ben ook nog geen halfjaar verder, maar dat terzijde.

Ali regelaars zijn in ieder geval 9 van de 10x troep. Kameraad van me heeft er in 10.000km 3 opgerookt. Zou ik mooi van af blijven.

Bekijk bijlage 1426216

Zo zit de ZX10 regelaar op mijn 929 fireblade:t Hopelijk kun je er wat mee!
Ik heb nu ook een mosfet regelaar gekocht, passend voor op de mijne. Hij heeft echter wel 1 extra zwart kabeltje. Ignition sensor/ switch

Moet deze los op de massa gezet worden of wat is hiervan de bedoeling?

Nr 3 van het plaatje
 

Bijlagen