Ik heb zojuist spanningsregelaar nr 3 naar de eeuwige jachtvelden. Zijn er mensen hier waarvan hun Pc37 ook regelaars vreet?
Ieder 1,5 sneuvelde de mijne wel en heb ze via Ten Kate wel van Ali express voor 'n prikkie maar dacht; zijn er geen betere versies? Ik kwam uit op een Electrosport regelaar maar heb geen idee of deze het euvel gaan verhelpen.
Enige tips of zeggen jullie gewoon een paar Ali regelaars op voorraad nemen?
De handmatige APE naks en die hoef je niet elke 5k te verstellen. Dat is onzin. Werkt prima en ik heb die in 20k nooit hoeven bijstellen. Geen idee wanneer daarboven wel, want dan waren mij 600RR'en altijd verkocht.Mijn NAKS begint een beetje te ratelen. Kan dit kwaad? Ga er donderdag mee na 't circuit en geen tijd meer om er een andere in te zetten.
Heb nog een donorblok liggen waar ik de NAKS mee uitwissel. Is het mogelijk om dit te doen zonder iets te demonteren? Ik bedoel de kleppendeksel en koppelingsdeksel.
Of is het verstandiger om een handmatig verstelbare aan te schaffen? Heb er wat over opgezocht en gelezen, lijkt mij sterk dat deze elke 5000 km verlopen..
Veel plezier er mee man!Hoi mannen en vrouwen.
Hier een verse cbr600rr bezitter. Kom van een street triple R 2013 maar was op zoek naar iets voordeligers in de aanschaf. Heb altijd al een zwak gehad voor Honda. (Eerste auto was een Honda en ook mijn brommertjes waren Honda)
Ik moet zeggen dat dit erg goed rijd ondanks zn leeftijd! Hij is van 2005 en heeft 40k gelopen.
Ben al wel met wat mods bezig om hem iets persoonlijker te maken.
Rim stickers
Versnelling indicatit
Vtrec rem en koppelinghendel
En nog wat andere handigheidjes. Bekijk bijlage 1426254
Ik heb ook een GSXR750 uit 2008 en hier de lijst met kwaaltjes:Die krengen worden erg heet soms, koeling is dus het antwoord.
Mijn maatje heeft dit gemaakt op zijn 929 Bekijk bijlage 1426228
Vroeger een gsx 550 gehad, die stookte ze ook in rap tempo, totdat ik een flexibel pvc buisje erop heb gezet wat extra koellucht naar de regelaar voerde die ook ergens onder de zijkapjes verstopt zat.
Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat ze bij Honda en ook andere merken het niet voor elkaar krijgen om onze fantastische stukjes technisch speelgoed te voorzien van een goede NAKS en spanningsregelaar.
Goede avond iedereen, heb sinds kort een rr uit 2004. Nu wil ik een paddock stand aanschaffen voor het achterwiel.
Iemand tips of aanbevelingen ?
Geen 600rr rijder, maar wel een Honda rijder
Ik heb een mosfet unit van een ZX10 gemonteerd ter vervanging van de standaard shunted versie.
De shunted versie word veel warmer dan de mosfet unit. Daarom gaat de mosfet unit ook veel langer mee!
Meende dat de latere versies van de 600rr ook een mosfet unit hebben. Misschien dat je die er op kunt zetten? Dat valt te herkennen aan de tekens op de regelaar zelf.
FH voor mosfet en SH voor de shunted versie
De ZX10 regelaar zul je op de standaard bekabeling moeten solderen en vervolgens zelf
Geen 600rr rijder, maar wel een Honda rijder
Ik heb een mosfet unit van een ZX10 gemonteerd ter vervanging van de standaard shunted versie.
De shunted versie word veel warmer dan de mosfet unit. Daarom gaat de mosfet unit ook veel langer mee!
Meende dat de latere versies van de 600rr ook een mosfet unit hebben. Misschien dat je die er op kunt zetten? Dat valt te herkennen aan de tekens op de regelaar zelf.
FH voor mosfet en SH voor de shunted versie
De ZX10 regelaar zul je op de standaard bekabeling moeten solderen en vervolgens zelf een ophangbeugeltje in elkaar flansen. Kan wel natuurlijk, maar kost je vermoedelijk iets meer moeite.
Laadspanning is veel constanter en vooralsnog geen problemen mee gehad. Ben ook nog geen halfjaar verder, maar dat terzijde.
Ali regelaars zijn in ieder geval 9 van de 10x troep. Kameraad van me heeft er in 10.000km 3 opgerookt. Zou ik mooi van af blijven.
Bekijk bijlage 1426216
Zo zit de ZX10 regelaar op mijn 929 firebladeHopelijk kun je er wat mee!
Ik heb nu ook een mosfet regelaar gekocht, passend voor op de mijne. Hij heeft echter wel 1 extra zwart kabeltje. Ignition sensor/ switch
Moet deze los op de massa gezet worden of wat is hiervan de bedoeling?
Nr 3 van het plaatje
Goedenavond,
Sinds kort heb ik een probleem(pje) met mijn 600rr uit 2003. Koud start de motor perfect, maar zodra deze op bedrijfstemperatuur is en zet de motor uit en ik wil de motor direct weer starten dan lukt dat niet. Startmotor gaat dan erg langzaam rond en dashboard valt uit. Alsof de accu leeg is. Wanneer temperatuur gedaald is dan start de motor weer vlot. Accu en de massa van de accu en startmotor heb ik gecontroleerd.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de suggesties!
Bedankt voor je reactie. Ik heb het getest op de manier zoals beschreven in de link en de spanningsregelaar lijkt ook goed.how to - accu en laadsysteem controleren
Ten eerste, een groen lampje op je druppellader betekent alleen dat er onbelast voldoende spanning is. Dat zegt niets over de staat van de accu. Bron motorzotwww.motor-forum.nl
Al gekeken of de spanningsregelaar nog goed is.
Het bijladen gaat prima. Tijdens het koud starten gaat de multimeter even terug naar 9,8v en slaat gelijk aan. Wil ik de motor warm starten dan gaat de startmotor amper rond. Wacht ik een uurtje dan start de motor weer perfect. Dus het is niet de accu die leeg getrokken is. Ik zal morgen de stekkers van de spanningsregelaar checken. Wederom bedankt!Heb je ook gemeten hoeveel hij bijlaad,als dat te laag is dan trek je zo de accu leeg tijdens het starten,maar het kan ook
de startmotor zelf zijn.Kijk verder ook de stekkers na op corrosie of inbranden en dan met name die van de spanningsregelaar,
kijk ook of de draden op je accupolen goed vastzitten en goed schoon zijn.
Leuk klusje om je startmotor te verwijderen, die zit weggefrommeld onder je tank en thermostaat.Het kan ook zo maar zijn dat je startmotor aan het eind van zijn latijn is,ik weet niet hoeveel km,s je motor al heeft gereden ,maar
je zou de startmotor uit elkaar kunnen halen en kijken of de koolborstels nog goed zijn.