Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Mijn motor identificeert zich als fiets, en ik, hoe erg ik me er ook voor schaam, als fietser.




:+

Ik vind het niet kunnen dat het in 2021 nog steeds niet algemeen geaccepteerd is dat voertuigen gevoelens hebben. Er wordt al helemaal te weinig aandacht besteed aan identiteitscrisissen van voertuigen. Mensen verbouwen van alles maar wie vraagt zijn voertuig wat die wil? Als jouw motor zich een fiets voelt heeft niemand daar iets over te zeggen!! En als iemand dat doet moet hij aan de schandpaal op social media en zijn baan verliezen. Zeker agenten mogen op geen enkele mogelijke manier een mening door laten schemeren want zij hebben een voorbeeldfunctie. Geen agent die jou een boete durft te geven als je op de dijk gaat rijden en als hij het doet slachten we hem op facebook en Twitter.
 

Toch maar weer een beetje on topic: Wij motorrijders doen het hartstikke goed!
Slechts 1 op de 150 motoren maakt te veel geluid, volgens de steekproef.

Dat zijn statistieken waar veel sub-culturen in nederland erg trots op zouden zijn.
Om even een andere groep te vergelijken die worstelt met discriminatie en vervelende statistieken.

Quote van de CBS: "Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht."

Als we geen Marokkanen-probleem hebben in Nederland en er ook niet minder van willen dan kunnen we deze dijkafsluitingen ook acuut opheffen.
 

Toch maar weer een beetje on topic: Wij motorrijders doen het hartstikke goed!
Slechts 1 op de 150 motoren maakt te veel geluid, volgens de steekproef.

Dat zijn statistieken waar veel sub-culturen in nederland erg trots op zouden zijn.
Om even een andere groep te vergelijken die worstelt met discriminatie en vervelende statistieken.

Quote van de CBS: "Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht."

Als we geen Marokkanen-probleem hebben in Nederland en er ook niet minder van willen dan kunnen we deze dijkafsluitingen ook acuut opheffen.

Wat je vergeet is dat er naast een groep blerpijpen ook nog een groep is met een legaal geluid bij meting maar het dan nodig vindt om 60-70km/u in zijn 1 voorbij te komen. Zijn pijp is niet illegaal maar toch worden de bewoners stront ziek van zo'n eikel.

Als het er één is ach dan vergeten we dat weer snel. Een paar per uur wordt je al gallisch van en tientallen per uur en je zou ze het liefst afschieten.

Het is dan ook een probleem dat uit verschillende oorzaken komt.
1. Blerpijp
2. Veel te hoog in toeren rijden en dus te veel herrie
3. Asociaal rijgedrag
4. Veel te hard rijden.

Alles bij elkaar maakt dat mensen gaan klagen en de vinger wijzen naar een gehele groep.
Dan heb je uiteraard ook nog een groep die zich aan alle vier de zaken schuldig maken.
 

Toch maar weer een beetje on topic: Wij motorrijders doen het hartstikke goed!
Slechts 1 op de 150 motoren maakt te veel geluid, volgens de steekproef.

Dat zijn statistieken waar veel sub-culturen in nederland erg trots op zouden zijn.
Om even een andere groep te vergelijken die worstelt met discriminatie en vervelende statistieken.

Quote van de CBS: "Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht."

Als we geen Marokkanen-probleem hebben in Nederland en er ook niet minder van willen dan kunnen we deze dijkafsluitingen ook acuut opheffen.
Wel een beetje flauw om de Marokkanen erbij te halen, maar het is toch al gebeurd.

Ik heb ook een hekel aan die Marrokkanen maar vraag me wel af waarom die groep hier totaal mislukt, ondanks de kansen die ze krijgen.
En de uitkering. Allemaal weten ze dat ze in Marokko niets krijgen, behalve een trap onder de kont en stokslagen. (En dit is nog het minste wat ze kunnen krijgen daaro)

En toch maar die zandbak daar in Afrika blijven verheerlijken _O-
 

Toch maar weer een beetje on topic: Wij motorrijders doen het hartstikke goed!
Slechts 1 op de 150 motoren maakt te veel geluid, volgens de steekproef.

Dat zijn statistieken waar veel sub-culturen in nederland erg trots op zouden zijn.
Om even een andere groep te vergelijken die worstelt met discriminatie en vervelende statistieken.

Quote van de CBS: "Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht."

Als we geen Marokkanen-probleem hebben in Nederland en er ook niet minder van willen dan kunnen we deze dijkafsluitingen ook acuut opheffen.
In ieder geval goed te lezen dat de overige groepen schijnbaar verstek lieten gaan, geeft m.i aan waar het werkelijke probleem ligt.
 
Ik doe absoluut niet lacherig om mensen met PTSS. Het is een serieus probleem, en ik ben blij dat we in een land wonen waar het ook serieus genomen wordt.

Ik doe er alleen lacherig om dat een dijkbewoner die af en toe een luide uitlaat voorbij hoort komen vergeleken wordt met iemand met PTSS. Ik ben er dus ook niet helemaal zeker van of je nu zelf wel serieus bent of gewoon ontzettend sarcastisch. :t

Zullen we wedden dat de chronische jankers PTSS erbij halen om hun klachten zo legitiem mogelijk te laten klinken? En vervolgens aan vastklampen omdat hun klachten dan een echte medische basis hebben en niet... leeg, intolerant en overdreven gezeik is.

Anyway, de statistieken geven niet hetzelfde plaatje weer dat de omwonenden proberen te schetsen.

Wow, I'm shocked.

Statistieken zijn veel te makkelijk te manipuleren, en je hebt maar 1 burgemeester of wethouder of whatever nodig om de boel grandioos te verzieken. Als statistieken op een goeie manier worden ingezet en op een eerlijke manier worden geïnterpreteerd als basis van verdere besluitvorming (zoals in het KNMV artikel het geval is) dan kan de oppositie stomen en blaten wat ze willen, maar cijfers liegen niet.

By the way, niet dat een groep van 150 man de gehele motorrijdende bevolking vertegenwoordigt, maar verdere en nog beter representatieve onderzoeken zijn er niet. Dus dat 1 op de 150 zich misdraagt werkt in ons voordeel. Dit argument gaat de tegenpartij natuurlijk gebruiken om het onderzoek te ontkrachten, maar dan hebben ze wel de plicht om met betere onderbouwing te komen.

Tot slot, we hebben er pas iets aan wanneer het vrijdag-maandag rijverbod opgeheven wordt als een rechter het bewezen acht dat het verbod gebaseerd is op onvoldoende onderbouwing.

Het was namelijk hun verwachting of gevoel dat met name veel Harley-Davidson niet aan de normen zouden voldoen. Maar na meting bleek dat al deze motoren prima binnen de wettelijke normen pasten. Het bewijst voor ons – wederom – dat beleid maken op basis van gevoelens in plaats van feiten niet de juiste manier is.”

Die citaat is een stap in de goeie richting, voorzover dat niet allang duidelijk was. Zelfs een peuter snapt dat.
 
Zullen we wedden dat de chronische jankers PTSS erbij halen om hun klachten zo legitiem mogelijk te laten klinken? En vervolgens aan vastklampen omdat hun klachten dan een echte medische basis hebben en niet... leeg, intolerant en overdreven gezeik is.

Anyway, de statistieken geven niet hetzelfde plaatje weer dat de omwonenden proberen te schetsen.

Wow, I'm shocked.

Statistieken zijn veel te makkelijk te manipuleren, en je hebt maar 1 burgemeester of wethouder of whatever nodig om de boel grandioos te verzieken. Als statistieken op een goeie manier worden ingezet en op een eerlijke manier worden geïnterpreteerd als basis van verdere besluitvorming (zoals in het KNMV artikel het geval is) dan kan de oppositie stomen en blaten wat ze willen, maar cijfers liegen niet.

By the way, niet dat een groep van 150 man de gehele motorrijdende bevolking vertegenwoordigt, maar verdere en nog beter representatieve onderzoeken zijn er niet. Dus dat 1 op de 150 zich misdraagt werkt in ons voordeel. Dit argument gaat de tegenpartij natuurlijk gebruiken om het onderzoek te ontkrachten, maar dan hebben ze wel de plicht om met betere onderbouwing te komen.

Tot slot, we hebben er pas iets aan wanneer het vrijdag-maandag rijverbod opgeheven wordt als een rechter het bewezen acht dat het verbod gebaseerd is op onvoldoende onderbouwing.



Die citaat is een stap in de goeie richting, voorzover dat niet allang duidelijk was. Zelfs een peuter snapt dat.
Toch zit het dieper, dat chronische gejank.

Je ziet het overal in het land met allerlei onderwerpen.

En nee, we moeten niet zeuren want we hebben het al zo goed allemaal 👍
Dat is dan daarna weer het verhaal van mensen die weer ergens anders over zeuren.

Een dieper liggende nationale onvrede dus.
In het buitenland speelt dit ook.
 
Wel een beetje flauw om de Marokkanen erbij te halen, maar het is toch al gebeurd.

Ik heb ook een hekel aan die Marrokkanen maar vraag me wel af waarom die groep hier totaal mislukt, ondanks de kansen die ze krijgen.
En de uitkering. Allemaal weten ze dat ze in Marokko niets krijgen, behalve een trap onder de kont en stokslagen. (En dit is nog het minste wat ze kunnen krijgen daaro)

En toch maar die zandbak daar in Afrika blijven verheerlijken _O-

Ik heb helemaal geen hekel aan de Marokkanen die ik ken. De Marokkaanse collega's die ik heb (en heb gehad) waren stuk voor stuk toffe gasten om mee samen te werken, altijd vrolijk, en leveren goed werk af.

Onze schoonmaakster is ook een echte Marokkaanse. Doet vreselijk haar best om de taal te leren, te begrijpen en te spreken. Heel knap hoe ze in een jaar tijd van een paar woordjes naar vrijwel vloeiend Nederlands is gegroeid. Ze is sociaal, werkt precies en netjes, en ondanks dat ze het financieel erg lastig hebben, blijft ze positief en oplossingsgericht.

Daar kunnen een hoop Nederlandse jongeren qua houding en instelling een voorbeeld aan nemen.
 
Ik heb helemaal geen hekel aan de Marokkanen die ik ken. De Marokkaanse collega's die ik heb (en heb gehad) waren stuk voor stuk toffe gasten om mee samen te werken, altijd vrolijk, en leveren goed werk af.

Onze schoonmaakster is ook een echte Marokkaanse. Doet vreselijk haar best om de taal te leren, te begrijpen en te spreken. Heel knap hoe ze in een jaar tijd van een paar woordjes naar vrijwel vloeiend Nederlands is gegroeid. Ze is sociaal, werkt precies en netjes, en ondanks dat ze het financieel erg lastig hebben, blijft ze positief en oplossingsgericht.

Daar kunnen een hoop Nederlandse jongeren qua houding en instelling een voorbeeld aan nemen.
Twijfel ik absoluut niet aan, zeg ik ook verder niks negatiefs over. Helaas zitten er van die komaf ook héél veel rotte minpunten tussen. Keiharde cijfers die er niet om liegen.
 
Ik heb helemaal geen hekel aan de Marokkanen die ik ken. De Marokkaanse collega's die ik heb (en heb gehad) waren stuk voor stuk toffe gasten om mee samen te werken, altijd vrolijk, en leveren goed werk af.

Onze schoonmaakster is ook een echte Marokkaanse. Doet vreselijk haar best om de taal te leren, te begrijpen en te spreken. Heel knap hoe ze in een jaar tijd van een paar woordjes naar vrijwel vloeiend Nederlands is gegroeid. Ze is sociaal, werkt precies en netjes, en ondanks dat ze het financieel erg lastig hebben, blijft ze positief en oplossingsgericht.

Daar kunnen een hoop Nederlandse jongeren qua houding en instelling een voorbeeld aan nemen.
Dat zal.
De goeien zal je natuurlijk tegenkomen tijdens het werk.
Meestal kan ik er ook goed mee overweg maar dan denk ik waarschijnlijk dat het een Turk is, ofzo.
(Het verschil tussen een neger en... kan ik wél zien)
 
Ik word trouwens wel beinvloed door mijn omgeving.
Mijn vrouw heeft een bloedhekel aan alles wat een kleurtje heeft, en loopt gelijk door als ze staan te schreeuwen bij bijvoorbeeld een vakantie.
Ik maak er altijd een praatje mee.

Mijn vader heeft zijn laatste deel van zijn werkbare leven in een bekertjesfabriek gewerkt, en daar liepen ook meerdere Turken rond.
Hij heeft nooit wat slechts gezegt, alleen dat hij mee at uit de broodtrommel van die gasten _O-

De familie van mijn vrouw heeft minder op met kleurtjes, misschien omdat die een bedrijf hebben.
Geen idee eigenlijk.

En mijn zussen hoor ik ook nooit over enge swarte mannen.
 
Wel een beetje flauw om de Marokkanen erbij te halen, maar het is toch al gebeurd.

Ik heb ook een hekel aan die Marrokkanen maar vraag me wel af waarom die groep hier totaal mislukt, ondanks de kansen die ze krijgen.
En de uitkering. Allemaal weten ze dat ze in Marokko niets krijgen, behalve een trap onder de kont en stokslagen. (En dit is nog het minste wat ze kunnen krijgen daaro)

En toch maar die zandbak daar in Afrika blijven verheerlijken _O-
Ik weet wel hoe dat is gekomen.
In de begin-jaren toen ze hier net waren, werd alles getolereerd onder het mom van cultuur-verschil.
Bij links-NL was het een stokpaardje om alle criminaliteit uit die hoek te bagatelliseren of anders onder het tapijt te vegen.
Vooral de andere kant op blijven kijken. Als er wel iets werd gezegd dan werd direct het woord 'Discriminatie' uit de kast gehaald.
Welke kut-streek dat ze ook uithaalden. Niets mocht er worden aangepakt. Die gasten gingen zich onaantastbaar wanen.

En ja, net als veel NL-ers heb ik ook een pest-hekel aan die gasten!
 
Ik weet wel hoe dat is gekomen.
In de begin-jaren toen ze hier net waren, werd alles getolereerd onder het mom van cultuur-verschil.
Bij links-NL was het een stokpaardje om alle criminaliteit uit die hoek te bagatelliseren of anders onder het tapijt te vegen.
Vooral de andere kant op blijven kijken. Als er wel iets werd gezegd dan werd direct het woord 'Discriminatie' uit de kast gehaald.
Welke kut-streek dat ze ook uithaalden. Niets mocht er worden aangepakt. Die gasten gingen zich onaantastbaar wanen.

En ja, net als veel NL-ers heb ik ook een pest-hekel aan die gasten!
Ik had 1 collega die Marokkaan is, geboren in Nederland.
Een vieze vuile rat was het, niet te vertrouwen.
De Turk daarentegen praatte gewoon plat en had een kameel met een onmundige lul eronder op zijn werkplek staan, toen hij vader werd.
 
Wel een beetje flauw om de Marokkanen erbij te halen, maar het is toch al gebeurd.

Ik heb ook een hekel aan die Marrokkanen maar vraag me wel af waarom die groep hier totaal mislukt, ondanks de kansen die ze krijgen.
En de uitkering. Allemaal weten ze dat ze in Marokko niets krijgen, behalve een trap onder de kont en stokslagen. (En dit is nog het minste wat ze kunnen krijgen daaro)

En toch maar die zandbak daar in Afrika blijven verheerlijken _O-

Ik heb de Marokkanen enkel erbij gehaald als voorbeeld, omdat er zoveel controverse in de maatschappij is over die groep. Dat motorrijders een heleboel overlast zouden geven wordt echter wel als consensus gepresenteerd. Daarbij heb ik bewust een CBS citaat opgezocht. Als land maken we besluiten op basis van proportionaliteit en CBS gegevens.

Het gaat helemaal niet over mijn mening over Marokkanen.
 
Ik heb de Marokkanen enkel erbij gehaald als voorbeeld, omdat er zoveel controverse in de maatschappij is over die groep. Dat motorrijders een heleboel overlast zouden geven wordt echter wel als consensus gepresenteerd. Daarbij heb ik bewust een CBS citaat opgezocht. Als land maken we besluiten op basis van proportionaliteit en CBS gegevens.

Het gaat helemaal niet over mijn mening over Marokkanen.
Het is ook geen kritiek. Wel ideaal om te vergelijken ja _O-

Maar dit mag niet van ehhh... ja van wie eigenlijk?
De rechter.
 
Ja, want we moeten wel 'politiek correct' blijven in dit land.
Iemand met een 'witte kuif' die net even de verkeerde opmerking maakte, werd direct voor de rechter gedaagd!
(eeeh, en ik stem niet eens op die man)
 

Toch maar weer een beetje on topic: Wij motorrijders doen het hartstikke goed!
Slechts 1 op de 150 motoren maakt te veel geluid, volgens de steekproef.

Dat zijn statistieken waar veel sub-culturen in nederland erg trots op zouden zijn.
Om even een andere groep te vergelijken die worstelt met discriminatie en vervelende statistieken.

Quote van de CBS: "Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht."

Als we geen Marokkanen-probleem hebben in Nederland en er ook niet minder van willen dan kunnen we deze dijkafsluitingen ook acuut opheffen.
Maar hoe zit het dan met motorrijdende Marokkanen :+?
 
Dit weekend was er weer een ride out, waarbij bij IJsselstein verschillende deelnemers tegen elkaar aan zijn gereden (knap gedaan op een rechte snelweg |(). Ik zie zelf de lol er niet van in om met een paar honderd man over een snelweg te gaan rijden, maar gezien het weggedrag bij dit soort ‘toerritten’ levert het ons motorrijders geen goodwill op (er werd expliciet gevraagd om de db killer osso te laten). Zal wel straattaal zijn of zo, ik ben te oud om dat allemaal bij te houden B|.
 
Dit weekend was er weer een ride out, waarbij bij IJsselstein verschillende deelnemers tegen elkaar aan zijn gereden (knap gedaan op een rechte snelweg |(). Ik zie zelf de lol er niet van in om met een paar honderd man over een snelweg te gaan rijden, maar gezien het weggedrag bij dit soort ‘toerritten’ levert het ons motorrijders geen goodwill op (er werd expliciet gevraagd om de db killer osso te laten). Zal wel straattaal zijn of zo, ik ben te oud om dat allemaal bij te houden B|.

 
Dat dus
 
We zijn gelijk overgeschakeld van toezicht houden naar hulpverlenen _O-

Voor wat?

Het is wel duidelijk wie en wat er de baas is in Nederland.
En dat is de Plietsie niet :N
 
Marokkanen, turken, negers hoor ik allemaal voorbij komen. En dat allemaal door de afsluiting bij lekdijk🤣🤣🤣.
 
Maar hoe zit het dan met motorrijdende Marokkanen :+?
Die rijden op een gepikte motor. Trouwens, die Aboutaleb meegemaakt van dichtbij op mijn werk, ik vond hem irritant met een veel te grote bek. Had de onhebbelijkheid om mensen niet uit te laten praten. Maar goed, calm down, net paar uurtjes op de enduro vertoefd, was weer lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan