Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Ik heb ook een hekel aan die Marrokkanen maar vraag me wel af waarom die groep hier totaal mislukt,
Het heeft niks met dit topic te maken, maar je begint er over en toevallig heb ik zojuist de hond uitgelaten hier aan het eind van de straat, waar een grasveld is met een strook heesters en bomen.

Er naast is een voetpad, maar daar trekken mensen zich weinig van aan dus wordt er ook gefietst. En ik sta daar, de hond zit tussen de bosjes te schijten en er komen drie lichtgetinte jongens aan op schooters. En alle drie kijken ze me aan alsof ik elk moment in een steekvlam kan veranderen.

En halve minuut later komen er twee jongens aanrijden op de fiets, niet getint en die kijken me vriendelijk aan en zeggen 'hoi'.

Ik weet niet wat de oorzaak ervan is, want ik ben een heel vriendelijke oude heer met een hondje.
 
Ik denk dat een van die jongens (of meerdere) een keer per ongeluk in een drol van je hond hebben gestaan, zou ik ook niet blij van worden.
 
Ik denk dat een van die jongens (of meerdere) een keer per ongeluk in een drol van je hond hebben gestaan, zou ik ook niet blij van worden.
Mijn hond is 12 jaar en heeft nog nooit gescheten op plekken waar mensen lopen, altijd tussen of naast de bossages en mocht ze een ongelukje hebben, dan ruim ik het op, maar dat is nog niet gebeurd.
 
Daar hoor je het ook op te ruimen, behalve als het als hondentoilet gemarkeerd is.
Jaa, maar het ging even over het feit dat de witte jongeren mij bijna allemaal vriendelijk groeten en de lichtgetinte jongeren me aankijken alsof ik besmettelijk ben en ik vraag me af waarom.
 
Zondag zat ik in Vierhouten ff lekker op een terras , op de kruising Gortelseweg en Nunspeterweg,om es ff te genieten van een broodje bal. Kon ik gelijk ff de verkeersbewegingen obsereven. De groep die er het meest een zootje van maakten op de kruising waren toch echt de fietsers, met name de ouderen en de wielrenners. En eerlijk is eerlijk, de motoren waren luider qua geluid als auto's, maar dit is dan ook gewoon toegestaan. Bijna geen blerpijp gehoord of gezien.
 
Het heeft niks met dit topic te maken, maar je begint er over en toevallig heb ik zojuist de hond uitgelaten hier aan het eind van de straat, waar een grasveld is met een strook heesters en bomen.

Er naast is een voetpad, maar daar trekken mensen zich weinig van aan dus wordt er ook gefietst. En ik sta daar, de hond zit tussen de bosjes te schijten en er komen drie lichtgetinte jongens aan op schooters. En alle drie kijken ze me aan alsof ik elk moment in een steekvlam kan veranderen.

En halve minuut later komen er twee jongens aanrijden op de fiets, niet getint en die kijken me vriendelijk aan en zeggen 'hoi'.

Ik weet niet wat de oorzaak ervan is, want ik ben een heel vriendelijke oude heer met een hondje.
Haha Han je ziet er gevaarlijk uit. Groeten heeft ook met opvoeding te maken. Mijn schoonvader woont in Amsterdam tussen veel Marokkanen. Hij zei ook dat als hij langs een groepje loopt dat hij zich niet zo veilig voelde. Zij groeten nooit etc. Toen was ik met hem op straat en toen zei ik kijk we draaien het om wij groeten hun eens. Vervolgens een heel leuk gesprek gehad met die gasten😁
 
Nou, ik was vanmiddag in Hoorn, bij de Hoofdtoren, kwam ook nog langs de Pieter Poepsteeg (geen geintje), maar enniewee, bij de Hoofdtoren kwam een jonge vrouw aanrijden op een Ducati en die maakte echt een zootje pokkenherrie en op de een of andere manier vind ik dat zoiets niet meer kan. Er is al meer dan genoeg gezeik over motoren.
 
BACK ON TOPIC!

We hebben dus aan twee burgemeesters via een bewustwordingsactie laten zien dat de lawaaiclaims onzin zijn.

In andere woorden.

5m66jm.jpg
 
heerlijk nieuws dit!

en een vuist recht in het gezicht van NEFOM (getuige het citaat dat ´de andere partijen´ verstek lieten gaan). })
zo zie je maar weer: feiten spreken voor zich, maar dat zullen die huilers waarschijnlijk toch niet accepteren.
goed om te lezen dat er gewoon normaal gereden word (incluis reductie van geluid) en nu dus ook eens de andere kant van de zaak word belicht.
hopelijk kan hiermee een eerste stap worden gezet naar het einde van deze hetze tegen motorrijders als geheel. :Y
i.c.m. normaal lekker motorrijden (= minder geluid voor de beschaafde groep mensen aan de dijk) worden we daar op den duur allemaal beter van. :)

en de niet beschaafde mensen aan de dijk??? wel: die mogen verzuipen in hun eigen geklaag! })})})
 
Laatst bewerkt:
Het heeft niks met dit topic te maken, maar je begint er over en toevallig heb ik zojuist de hond uitgelaten hier aan het eind van de straat, waar een grasveld is met een strook heesters en bomen.

Er naast is een voetpad, maar daar trekken mensen zich weinig van aan dus wordt er ook gefietst. En ik sta daar, de hond zit tussen de bosjes te schijten en er komen drie lichtgetinte jongens aan op schooters. En alle drie kijken ze me aan alsof ik elk moment in een steekvlam kan veranderen.

En halve minuut later komen er twee jongens aanrijden op de fiets, niet getint en die kijken me vriendelijk aan en zeggen 'hoi'.

Ik weet niet wat de oorzaak ervan is, want ik ben een heel vriendelijke oude heer met een hondje.
Het is wel vaak zoals Zetje zegt, denk ik.

Ook al zijn het Marokkanen, als je als eerste groet ipv alleen maar kijken, zal het vaak meevallen.
Ik praat ook met iedereen, of het nu in het binnenland of in het buitenland is, en het valt altijd mee, ook al ziet het er niet al te fris uit.
Behalve dan die zigeuners bij Knossos op Kreta.
Dat was gewoon tuig, die erop waren om toeristen lichter te maken. Het waren nog gewoon kinderen.

En Marokkanen zijn het ook gewoon gewend om met de nek aangekeken te worden, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze uit zichzelf niet vriendelijk zijn.
Ik zie dat hier ook wel met toeristen die hier rondfietsen, ze kijken je nog niet eens aan, kijken zelfs weg, en als je ze groet klaart het gezicht op. Of er komt geen boe of bah, dat komt ook wel eens voor.

Ik verwonder mij altijd als ik in een stad loop hoe ongeïnteresseerd iedereen is, zelfs bang voor contact ofzo, en even later loop je in een dorp en dan is de sfeer heel anders.
Al is het alleen maar oogcontact en een lachje.

Hoorn is trouwens een mooie plaats, echt tof 👍 met goed volk.
Heel noord Holland trouwens.
Bijna hetzelfde volk als hier op het "platteland", heel open en een praatje kan ook.
Alleen het taaltje is nogal Danny de Munk, vooral daar in de Zaanstreek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ztje
1. En Marokkanen zijn het ook gewoon gewend om met de nek aangekeken te worden,

2. Alleen het taaltje is nogal Danny de Munk, vooral daar in de Zaanstreek.

3. Behalve dan die zigeuners bij Knossos op Kreta.
Dat was gewoon tuig, die erop waren om toeristen lichter te maken.
@1 Ik kijk ze idd nog niet met de nek aan. Ze zijn zogezegd 'lucht' voor me. Parallelle samenleving heet zoiets geloof ik?

@2 Ieder vogeltje zingt zoals die gebekt is. In de Achterhoek is taaltje altijd Benny Jolink.

@3 Ik kwam op een camping in buurt van La Spezia Italië. Ja, er was nog plek. Kijk zelf maar.
Tijdens opbouwen van de tent zag ik een groep een stukje verderop.
Komt mijn directe buurman (ongevraagd) naar mij toe en geeft aan dat ik moet opletten en meldt dat het een groep zigeuners is.
Mijn bedoeling was om enkele dagen wat mooie dingen in de buurt te gaan bekijken. Nee, dan ga je niet met gerust hart op stap.
Ik heb alles half-half weer vast op de motor gebonden en ben naar de andere camping die iets verderop was gegaan.
Om te zien of mijn vooroordeel bevestigd zou gaan worden, had ik weinig zin in.
Mss moet Femke Halsema maar een tijdje haar tent er vlak naast zetten. Kijken hoeveel of dat ze ineens 'kwijt' is!
 
En de Posbank is de volgende:


"Massale steun voor afsluiting Posbank: ‘Door de drukte komen mensen uit de buurt niet meer’
RHEDEN - De Posbank moet volledig worden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Daarvoor pleit een coalitie van dertien organisaties uit de gemeente Rheden. Het is er veel te druk geworden. "
 
En de Posbank is de volgende:


"Massale steun voor afsluiting Posbank: ‘Door de drukte komen mensen uit de buurt niet meer’
RHEDEN - De Posbank moet volledig worden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Daarvoor pleit een coalitie van dertien organisaties uit de gemeente Rheden. Het is er veel te druk geworden. "
Dat heeft een andere reden en er wordt niet gestreefd naar enkel voor motoren afsluiten. Van de andere kant, dan kunnen we het heuvelland hier ook wel sluiten voor alles en iedereen. Nee, wat gebeurt er, ze halen er nog 30000 Afghanen bij...en de rest...
 
Dat heeft een andere reden en er wordt niet gestreefd naar enkel voor motoren afsluiten. Van de andere kant, dan kunnen we het heuvelland hier ook wel sluiten voor alles en iedereen. Nee, wat gebeurt er, ze halen er nog 30000 Afghanen bij...en de rest...
Maar die Afghanen rijden geen motor, dus daar hebben we nog geen last van *O*.

En afsluiten voor alle gemotoriseerd verkeer heb ik minder moeite mee dan alleen afsluiten voor motoren :Y.
 
Zo reed ik vanmiddag op mijn paarse Supermagna en ik kwam in Bovenkarspel en dacht: kom, laat ik de Zuiderdijk nog eens pakken want het is prachtig motorweer en druk kan het er nu niet zijn.

Dus reed ik van Bovenkarspel tot Schellinkhout, want vanaf daar wordt het eenrichtingsverkeer en moet je dus het dorp in, ook geen straf.

Maar de bottom line: hoeveel motoren denk je dat ik ben tegengekomen? Want men wil de dijk ook door de week dicht voor motoren want die veroorzaken zoveel overlast immers.

Ik zal jullie niet langer in spanning houden: ik ben één motor tegengekomen, om een uur of half drie. 1 motor, one bike, het is toch verschrikkelijk, dicht die dijk want zoveel overlast kunnen we niet tolereren.
 
Zo reed ik vanmiddag op mijn paarse Supermagna en ik kwam in Bovenkarspel en dacht: kom, laat ik de Zuiderdijk nog eens pakken want het is prachtig motorweer en druk kan het er nu niet zijn.

Dus reed ik van Bovenkarspel tot Schellinkhout, want vanaf daar wordt het eenrichtingsverkeer en moet je dus het dorp in, ook geen straf.

Maar de bottom line: hoeveel motoren denk je dat ik ben tegengekomen? Want men wil de dijk ook door de week dicht voor motoren want die veroorzaken zoveel overlast immers.

Ik zal jullie niet langer in spanning houden: ik ben één motor tegengekomen, om een uur of half drie. 1 motor, one bike, het is toch verschrikkelijk, dicht die dijk want zoveel overlast kunnen we niet tolereren.
Dus? Negeren die borden, in NL kun je niks meer serieus nemen. Geloof me, het lucht op.
 
Maar de bottom line: hoeveel motoren denk je dat ik ben tegengekomen?
Want men wil de dijk ook door de week dicht voor motoren want die veroorzaken zoveel overlast immers.

Ik zal jullie niet langer in spanning houden: ik ben één motor tegengekomen, om een uur of half drie. 1 motor, one bike, het is toch verschrikkelijk, dicht die dijk want zoveel overlast kunnen we niet tolereren.
Dat soort actie-groepen meten vooral het eerste mooie weekend in het voorjaar.
Dan komt de motor uit de schuur voor het jaarlijkse ritje. Voor sommigen is dat letterlijk zo!
In de lente is 1e mooie dag topdruk, rest van het jaar veel minder, in het najaar bijna niemand meer, in de winter is zero.

De gemiddelde motorfiets staat met 3000km/ jr vooral onder een kleedje stof te verzamelen.
Bedenk dan, dat er ook motoren zijn die 30k+ rijden. Dan kan je uitrekenen dan anderen mss nog niet 500 halen.
 
Het heeft niks met dit topic te maken, maar je begint er over en toevallig heb ik zojuist de hond uitgelaten hier aan het eind van de straat, waar een grasveld is met een strook heesters en bomen.

Er naast is een voetpad, maar daar trekken mensen zich weinig van aan dus wordt er ook gefietst. En ik sta daar, de hond zit tussen de bosjes te schijten en er komen drie lichtgetinte jongens aan op schooters. En alle drie kijken ze me aan alsof ik elk moment in een steekvlam kan veranderen.

En halve minuut later komen er twee jongens aanrijden op de fiets, niet getint en die kijken me vriendelijk aan en zeggen 'hoi'.

Ik weet niet wat de oorzaak ervan is, want ik ben een heel vriendelijke oude heer met een hondje.
Dat komt omdat jij en je hond ongelovige honden zijn :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan