Het JM-Racing Topic deel 23

Status
Niet open voor verdere reacties.
heeft iemand mischien nog een originele linker clipon liggen voor een r6 2005? mail me dan ff pls.
 
Denk aan je hart Arnold. Hopelijk lukt het en kunnen we in Alés nog even in het zwembad dobberen met een pot bier ;)


gaat misschien nog wel lukken.....

Om de een of andere reden zijn 2 sets veren gewoon niet helemaal jovel. De andere 2 kregen ze er bij JR Tuning zo om. 1 sluitveer was al een beetje uit model, dus voor de zekerhed bestel ik gewoon 2 sets nieuwe veren :Y :Y

Nadeel is dat ze 2 week levertijd hebben -O-


maarrrrrr ik heb net ff met Boonstra gebeld, daar hebben ze nog een complete cilinderrij liggen dus die ga ik zo maar halen. Daar passen m'n oude zuigers weer in (welliswaar met overmatig olie verbruik :P ) zodat ie iig morgen weer inelkaar kan.

Als de nieuwe veren binnen zijn haal ik de kop etc er wel ff weer af en zet ik dan alsnog de nieuwe zuigers en nieuw gehonede cilinderpartij er weer op.
 
kerel wat een drukte met die blokken steeds


kan dat niet gewoon een keer normaal?
 
kerel wat een drukte met die blokken steeds


kan dat niet gewoon een keer normaal?


jawel, maar dan zou ik me vervelen :P


dit is helaas 90% een erfenis van de 2 blokken die ik had en waar ik de beste onderdelen had samengevoegd. Blijf nu dus (nadat er een drijfstang gebroken was) met de "mindere" onderdelen zitten waar ik wat van heb moeten vervangen. Die ringen zullen ongetwijfeld onder garantie vervangen worden, maar tijd kun je niet vervangen :N :N

Daarnaast heb ik het eigenlijk veel te druk waardoor ik er niet eerder aan begonnen ben ;)

Dit blok wat ik er nu onder heb, zat onder de motor toen ik deze kocht. Half vorig jaar ben ik er mee gevallen door een vastgelopen versnellingsbak. Toen een 2e hands blok gekocht en deze op de zolder gelegd.
Dat "nieuwe" blok rammelde behoorlijk, waardoor ik van de winter heb besloten om deze helemaal te reviceren zodat alles weer als nieuw zou zijn. Blok was dus weer als nieuw en liep echt geweldig, althans een uurtje op de testbank :P Zoals bekend heb ik dit blok dus in Frankrijk door een gebroken drijfstang af kunnen schrijven en het oude blok weer op moeten knappen daar in Frankrijk. Dit heb ik daar gedaan met de oude onderdelen die ik nog had en wat onderdelen uit het kapot gelopen blok die ik normaal niet weer zou gebruiken.

Goed, na hier nog 2 races te hebben gereden was er tijd tot aan de 3e race om dit blok op te knappen. Tuurlijk had ik ook weer een 2e hands blok kunnen kopen, maar dat was ook een gok qua kwaliteit en slijtage. 2 grootste problemen aan dit blok waren overmatig olieverbuik (door slijtage aan cilinder/zuiger) en schade aan de versnellingsbak door die klap in Frankrijk.

De versnelingsbak en alle lagers etc zijn nu het probleem niet, de cilinders heb ik opnieuw laten boren/honen zodat er een overmaatse zuiger in kon. Hier mag je normaal geen probleem van verwachten, alles is immers nieuw. Dat die klote veren gewoon niet werken zoals zou moeten geeft behoorlijk wat problemen nu met name voor de tijd! Heb nu eerst weer een stetje zuigers/cilinders dus het kan eerst weer inelkaar.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook even posten, cup 1000 oschie race 2 aanboord bij frank de lange:


Helaas na 1 ronde code rood..
 
pffff.... eindelijk zitten de zuigers en de cilinderrij erop. Wat normaal een klusje van een paar minuten is zit nu natuurlijk behoorlijk tegen :(

De gebruikte set had ook nog es een keer een kromme compressiering, maar daar had ik nog 1 van liggen. Doordat ik zo heb zitten kutten en de voetpakking van een soort blik gemaakt is, ziet m'n hand er nu bijna zo uit

full






maar dan een beetje minder erg :P


Straks kop erop en de kleppen stellen, dan kan blok er weer onder :Y :Y
 
pffff.... eindelijk zitten de zuigers en de cilinderrij erop. Wat normaal een klusje van een paar minuten is zit nu natuurlijk behoorlijk tegen :(

De gebruikte set had ook nog es een keer een kromme compressiering, maar daar had ik nog 1 van liggen. Doordat ik zo heb zitten kutten en de voetpakking van een soort blik gemaakt is, ziet m'n hand er nu bijna zo uit

[afbeelding]





maar dan een beetje minder erg :P


Straks kop erop en de kleppen stellen, dan kan blok er weer onder :Y :Y








nou nou :P




zal ik dan maar iets anders posten :P

gisteren is het begin gemaakt van de vering ombouw

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Arnold ik mag je graag, maar als je zulke fotos gaat posten is dat ook snel over :r

:P


:+ :+


kwam het tegen op een ander forum, iemand wou wat papier door een versnipperaar duwen toen ie vast zat :o

Blok zit btw weer inelkaar :Y :Y en loopt (met de hand tenminste ;) )weer helemaal soepeldepoepel. Nu ff kleppen etc stellen en hij kan er weer onder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan