Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Nouja, paar tientjes olie, filter van een tientje ofzo? En een ringetje dat je bij de motorzaak te duur koopt voor een hele euro. Dus OK, als je het zelf doet ben je goedkoper uit. Want verder is de 6K beurt alleen wat controles zo uit m'n hoofd.

Maareuh, hoe was je trip @Timo1964? Ga je de 300 weer inruilen of ga je volgend jaar een groter rondje? ;)
Ze mogen van mij de beurt doen maar ze geven de olie en filter maar mee. Doe ik die zelf wel voor de winterstop.
Nee dit is een blijver. Misschien voor volgend jaar andere ketting en achter tandwiel. Originele grippuppies en mocht het nog te betalen zijn een aanpassing van het zadel. Al hoewel dat laatste niet echt prio heeft daar ik maar 2 weken per jaar pijn in me reet heb.
Voor volgend jaar ga ik zeker wat anders plannen, maar wel weer naar Zweden.
 
Iemand hier ervaring met de Versys 300 valbeugels van SW motech?

Wij hebben die van Givi voor de 2e keer gesloopt. Die gaan veel te snel krom door de constructie heb ik het idee.

Of toevallig ervaring met andere valbeugels (origineel?). Zowel pasvorm als eventuele crashtest.
 
Laatst bewerkt:
140 km lijkt mij voor jou ook geen pretje.
Doe gewoon 120 en het wordt aangenamer voor jou en je portemonnee.
Gemiddeld kwam ik uit op 1:26 op mij reis door Duitsland. Ik houd altijd aan dat ik voor langere periodes niet boven de 80% van toeren uit kom. Dus 12 x 80% ong 9500tpm max.
Ik heb een iets zwaardere gearing waardoor 9500 rpm bij mij 140 km/h is :)

Door het grote windscherm en koffer assortiment haal ik toch al geen gunstig verbruik. In Nederland zo'n 1 op 21,5. Motor heeft trouwens na bijna 45.000 km nog geen zichtbaar olieverbruik. Niveau in het pijlglas verandert niet. Best netjes!

Originele valbeugels doen het goed. Vlak voor mijn vakantie nog uitgebreid grondonderzoek uitgevoerd. Conclusie: Die is nog steeds hard. Zonder grappen, alle plastic kappen zijn mooi beschermt gebleven en de beugel zelf is nog recht.
 
Nog twee mooie plaatjes van de afgelopen vakantie om het topic aan te vullen :Y

VMVRVDR.jpg


JFNe98C.jpg
 
Nog twee mooie plaatjes van de afgelopen vakantie om het topic aan te vullen :Y

VMVRVDR.jpg


JFNe98C.jpg
Berichtje sturen aan kawasaki of ze nog behoefte hebben aan mooie kiekjes voor de kleine Versys (al mogen officieel de topkoffer en zijkoffers niet samen geloof ik).

Zeker dat eerste plaatje 😍
 
Laat hem maar effe zien als je hem hebt! Als je met een foto in de OP wilt, geef dan maar een gil. :)
 
Zeau, effe de Dremel op m'n Ali ruit losgelaten.
20210711_142138-COLLAGE.jpg


Hij is nog niet helemaal netjes, rechts (links voor de kijkertjes thuis) lijkt iets hoger. Eerst maar ff kijken hoe het zo bevalt.

Ik wilde hem eigenlijk iets hoger houden maar schoot uit... nouja, dan nog maar een klein stukkie. :+
 
Nou dat scheelt een bak aan turbulent gebeuk op m'n helm! Tuurlijk is er nog wel wat turbulentie (zelfs op een naked is er nog wel wat), maar het gebulder is enorm afgenomen. Ik kon op snelweg snelheden zelfs het motortje nog horen zoemen. :)
 
Kun je niet beter zonder ruitje rijden?

Hebben jullie nog tips mbt het inrijden? Als ik jullie moet geloven is het niet geheel haalbaar om de inrijprocedure uit het boekje te volgen?
Wat kan wel of is goed om te doen?
Ik mag voor het eerst een motor inrijden 😬

verder ben ik nog op zoek naar een schijfremslot, past elk slot op de schijfremmen van de kawa?
 
Kun je niet beter zonder ruitje rijden?

Hebben jullie nog tips mbt het inrijden? Als ik jullie moet geloven is het niet geheel haalbaar om de inrijprocedure uit het boekje te volgen?
Wat kan wel of is goed om te doen?
Ik mag voor het eerst een motor inrijden 😬

verder ben ik nog op zoek naar een schijfremslot, past elk slot op de schijfremmen van de kawa?
Gewoon rustig inrijden. Probeer onder de 8000 tpm te blijven. Maar bv 100 km/u op de snelweg moet geen problemen opbrengen. Probeer het alleen niet de hele tijd te rijden.
Veel verschillende toeren en lekker veel schakelen.
Schijfrem slot heb ik de Vector.
Je moet even kijken welke je verzekering accepteer.
 
Ik heb 1 keer een Versys 300 ingereden. (En diverse andere motoren en auto's). Mijn advies is om het advies uit het boekje te negeren, dit slaat m.i. nergens op.

Ik rijd de eerste 500 km vlot maar behouden. Vooral de motor boven de 4.000 en onder de 10.000 toeren houden. Vooral lekker afwisselen qua toerental en niet te lang op eenzelfde toerental rijden.
Niet meer dan 75% van het koppel en/of vermogen aanspreken.

Na 500 km olie- en filterwissel (als je het zelf doet) en anders rond de 1000km bij je onderhoudsmonteur/dealer. Tussen de 500 en 1000 km gebruik ik zo nu en dan 100% maar alleen voor hele korte stukjes, daarna weer rustig verder.

Na 1000 km kun je echt wel lekker door gaan trekken en ook eens een flink stuk op topsnelheid proberen.

Veel plezier ermee, ik vind het inrijden altijd een heerlijk proces..
 
Dit is hem geworden, misschien nog helemaal standaard in vergelijking met die van jullie.. zelfs alle stickers zitten er nog op!
@HighKing wil je deze bij de andere zetten?
 

Bijlagen

  • 63B0C20B-B491-46BF-ADF9-B2F920699308.jpeg
    63B0C20B-B491-46BF-ADF9-B2F920699308.jpeg
    518 KB · Weergaven: 424
Terug
Bovenaan Onderaan