Het Knee-Down topic ,voor alle tips en trucs Deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat vind ik een veel mooiere natuurlijkere foto

zag ook dat je op bovenste foto met je linkervingers alleen maar je stuurkogelgewicht beethebt.ben je dan niet bang dat je weinig grip hebt?

en natuurlijk is een goede lekkere houding beter dan alleen een mooie houding.
alsof je die binnenste hand nodig hebtt :P

Foto-TQLMXO3J-D.jpg
 
Kan dat ? :o

Zat zo'n ding achter me bij de laatste cirquitdag, en maatje van me ( jeffrey t vriest ) had er laatst 1 bij zich ( ook van zn pa ) maar die uitlaten zitten zo laag dat je ze binnen no time aan de grond rijd, daarom zijn die slijtbouten aan de steppie's ook zo lang toch ?

Jeff kreeg het iig niet voor elkaar, en met zn r1 kan ie het met zn ogen dicht...

Als t lukt :} en ben benieuwd naar de foto's... Maar doe alstjeblieft voorzichtig...
Ja dat kan *D

mocht laatst ook stukje mochtjes maken (schoonpaps wilde ff horen hoe z'n nieuwe uitlaten nu klonken :P ) En toch maar ff geprobeerd.. Schraaaaaap *D
 
Michelin Pilot Road 2?

Mmmwoih, geven toch wel iets minder grip dan de 016 in 't droge. In 't nat is 't een heel ander verhaal... Als ik jou was zou ik de Qualifier II eens proberen :).

En anders de ouwe vertrouwde Mpp (II)'s, of misschien een paar Pirelli's.
 
Mmmwoih, geven toch wel iets minder grip dan de 016 in 't droge. In 't nat is 't een heel ander verhaal... Als ik jou was zou ik de Qualifier II eens proberen :).

En anders de ouwe vertrouwde Mpp (II)'s, of misschien een paar Pirelli's.

Ik rijd ook met de gewone MPP, perfecte bandjes hoor!
 
Foto van een jaar geleden (op mijn vorige motor), kheb helaas geen recentere foto's als vergelijkingsmateriaal :/.
full

Het is een bocht die je met +-80 neemt.

Tips wat betreft de houding?
Schouders meer de bocht indraaien en hoofd meer richting de spiegels?

P.S. Ik oefen niet meer bij die bocht nadat het een keer bijna flink mis ging en ik over die vluchtheuvel heen moest (gelukkig geen lantaarnpaal geraakt :X ) en nog netaan de stoeprand aan de overkant van de weg miste :X . Wat een knal was dat :o .
 
Laatst bewerkt:
Mmmwoih, geven toch wel iets minder grip dan de 016 in 't droge. In 't nat is 't een heel ander verhaal... Als ik jou was zou ik de Qualifier II eens proberen :).

En anders de ouwe vertrouwde Mpp (II)'s, of misschien een paar Pirelli's.
MPP's zijn volgens meerder testen overall nog steeds de betere sport straat band.

MPR's is niets mis mee. Ik denk dat nog geen 20% van de rijders op die forum die bandjes 'eruit' rijden.
 
metzeler roadtec z6 bevallen me uitstekend, beter dan de mpp

snel warm en meer dan genoeg grip tot nu toe. voordeel dat ze minder snel cuppen op een zware motor, en minder snel in de bocht vallen ( neutraler )


meestal rij ik gewoon om lekker te ontspannen, maar als ik probeer een knee down te maken dan moet ik echt geconcentreerd rijden en dat is toch best wel inspannend.

maar wel leukkkk.
 
Zie toch weinig ellebogen/armen aan de tank. Vind dat altijd fijner dan elleboog omhoog. Je kunt de motor nog beter aanvoelen met je elleboog tegen de tank.
 
Laatst bewerkt:
dit deed ik nog met een ughm textiel pak O-)
dus nog maar geen knietjes aan de grond :P




eergister eindelijk maar een pak gekocht, en gelijk kd geprobeerd :9

22072009318.jpg

22072009305.jpg
 
Zie toch weinig ellebogen/armen aan de tank. Vind dat altijd fijner dan elleboog omhoog. Je kunt de motor nog beter aanvoelen met je elleboog tegen de tank.

08ra33387325.jpg


Zoiets? :P
Vind 't ook prettig de buitenste elleboog tegen de tank. Extra contactpunt met de motor en daardoor een soort extra stuurdemper.
 
Zie toch weinig ellebogen/armen aan de tank. Vind dat altijd fijner dan elleboog omhoog. Je kunt de motor nog beter aanvoelen met je elleboog tegen de tank.
Klopt, ben der ook mee aan het oefenen maar als ik de foto's zie van de momenten dat het goed gaat/makkelijk agat zie ik bijna nooit me elleboog @ tank dusja, tis maar wat je fijn vind inderdaad :Y
 
als die gaat slaan houd je je arm echt niet meer op de tank hoor :+

ik voel met mijn arm de achterkant aan die wil glijden. Draait de motor/frame/tank om t stuur heen en dat voel je echt direct. :Y

Ik bedoel meer een soort anti-stuurdemper.
Doordat ik met mijn elleboog op de tank rust, heb ik meer rust in mijn onderarm. Daardoor houd ik het stuur nog minder hard vast, wat de rust in het stuur en de motor ten goede komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan