Het Knee-Down Topic, voor alle tips en trucs Deel XII

Posertime 8-)

Vandaag naar Test track Thedinga geweest in Emmen. Circuit is nog niet af, maar je kan er wel leuk kneedowns oefenen ;)

full
 
Ik dacht gisteren even een paar plaatjes te laten schieten door mijn vriendin, is toch minder makkelijk dan gedacht, dit is het beste wat eruit gekomen is.










Stepjes op de motor zitten overigens echt te laag, motor kan voor mijn gevoel nog wel wat platter anders.. Mag wel met mijn hoofd nog wat meer in gaan hangen zie ik :(
 
Laatst bewerkt:
Vandaag KD training op midland gehad met 2theexperience. Instructeurs zeide dat het nog echt 2-3cm scheelde ofzo. Laatste sessie erna werd ineens vroeg afgekapt :(
Daarna met de normale training vond ik de bochten niet zo fijn. Dus helaas nog niet gelukt vandaag ;( Zal binnenkort de foto's posten van circuitfotografie. Is even me houding onder de loep nemen :9
 
Laatst bewerkt:
ben echt geen bochtenkoning...maar weet wel dat het vertrouwen toeneemt als je het vaker doet. En lichaamshouding is superbelangrijk.

Dit is trouwens mijn laatste resultaat :Y

 
nah ...niet oefenen... gewoon aan het doen dus.
Het was me nog nooit gelukt in "die" bocht, en nu opeens wel .
Ga toch eens kijken voor sliders voor dit pak.
Nu ik dus dit gat heb in mijn broek, weet ik gelijk waar ik die sliders moet plakken *D
 
2ufr7z8.jpg


Gelukt! Mijn 1e ooit, rechts en links afgelopen vrijdag op zolder
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weken wat geoefend! Mijn eerste kneedown is een feit! Ik hoor graag jullie tips


http://s44.photobucket.com/user/ralphdingemans1/media/KD1_zps386528be.png.html?sort=3&o=1
Lastig te zeggen op zo'n foto..

Maar.... *O* :

Tops: je zit met je lichaam al naast het middelpunt van de motor, borst al richting de tank dus vanaf wat ik kan zien is het al vrij goed.

Verder kan je alleen maar andere dingen zeggen ( staandaard tips )

-binnenste voet de bocht indraaien ( zo wijst je knie de goeie kant al op en je lichaam buigt als iets mee.
-buitenste knie tegen de tank aandrukken en kracht zetten op je stepje ( hierdoor gaat je knie strak de tank in en heb je nog meer gevoel met de motor )
-goed de bocht doorkijken ( dan staat je lichaam mooi de bocht in en je kijkt waar je heen wilt, de bocht uit dus )
-handen ontspannen op het stuur ( juist hier aan denken, er staat kracht op je onderlichaam, je bovenlichaam moet kunnen bewegen en flexibel zijn)
-borst tegen de tank ( je zit dan een beetje tegen de zijkant van de tank aan, zorgt voor mij dat ik veel relaxter door de bocht ga )
- proberen in je handvat te bijten ( doordat je hoofd richting je handvat gaat volgt je lichaam in een betere positie )

Dat zijn natuurlijk allemaal standaard tips. De een doet dit teveel de ander doet dat weer te weinig en zo moet iedereen andere dingen werken.
Dus veel close-up foto's maken vanuit alle hoeken en met mensen rijden waarvan je wat kan leren :Y

en vooral veel lol hebben!
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor je "algemene" tips! Het is nog maar het begin dus het vertrouwen in deze houding wordt steeds meer! We blijven oefenen en nogmaals thnx!

Lastig te zeggen op zo'n foto..

Maar.... *O* :

Tops: je zit met je lichaam al naast het middelpunt van de motor, borst al richting de tank dus vanaf wat ik kan zien is het al vrij goed.

Verder kan je alleen maar andere dingen zeggen ( staandaard tips )

-binnenste voet de bocht indraaien ( zo wijst je knie de goeie kant al op en je lichaam buigt als iets mee.
-buitenste knie tegen de tank aandrukken en kracht zetten op je stepje ( hierdoor gaat je knie strak de tank in en heb je nog meer gevoel met de motor )
-goed de bocht doorkijken ( dan staat je lichaam mooi de bocht in en je kijkt waar je heen wilt, de bocht uit dus )
-handen ontspannen op het stuur ( juist hier aan denken, er staat kracht op je onderlichaam, je bovenlichaam moet kunnen bewegen en flexibel zijn)
-borst tegen de tank ( je zit dan een beetje tegen de zijkant van de tank aan, zorgt voor mij dat ik veel relaxter door de bocht ga )
- proberen in je handvat te bijten ( doordat je hoofd richting je handvat gaat volgt je lichaam in een betere positie )

Dat zijn natuurlijk allemaal standaard tips. De een doet dit teveel de ander doet dat weer te weinig en zo moet iedereen andere dingen werken.
Dus veel close-up foto's maken vanuit alle hoeken en met mensen rijden waarvan je wat kan leren :Y

en vooral veel lol hebben!
 
Thnx voor je "algemene" tips! Het is nog maar het begin dus het vertrouwen in deze houding wordt steeds meer! We blijven oefenen en nogmaals thnx!

Oohw ja en rustig opbouwen.

Ik ging te gretig, mijn eerste kneedown werd een seizoen later een elbow doen en werd een paar maanden later een crash.
Nu pas ik steeds stukje voor stukje aan.

Ene week op je armen letten andere week op je borst. Daarna op de voetjes enz.
Zo doe je alles op je eigen tempo..

Een KD is erg leuk, maar een glimmende motor is nog leuker!

Veel plezier man!
 
Terug
Bovenaan Onderaan