Het Knee-Down Topic, voor alle tips en trucs Deel XII

Hebben jullie tips om de motor platter te krijgen?
Als ik heel bewust naast mn zadel ga hangen ga ik wel iets sneller door de bocht, maar ik durf nog niet genoeg.
Heb op mn achterband nog steeds zon 2,5 cm ongebruikte band over.

Ik wil het graag kunnen. Niet omdat het stoer is, maar voor mijn zelfvertrouwen en beter te weten wat ik met de motor kan doen.
Ik heb in bochten nog steeds (als ik harder rijd) last van mn valpartij van 2 jaar geleden. Toen remde ik met nat weer mn motor onderuit voor een rotonde. Het vertrouwen moet groeien.

Niet gaan verzitten, en ontspannen rijden dan komt het vanzelf.
Sluit je aan bij een club met oudere rijders dan gaan je schaamranden
wel weg ;)
Probeer geen knee down dat komt later wel.
 
Ja het gaat me ook niet zozeer om het kneedownen. Ik ben al een beetje aan het zoeken naar mooie plekjes om te oefenen. Maar echt rustige plekjes vind ik.hier bijna niet
 
Afgelopen week nog een keer bochtjes wezen oefenen in Apeldoorn.
Was eerst richting De Steeg gereden om daar te kijken bij de parkeerplaats maar helaas, er liggen echt drempels midden in de bochten... ;(
Daarna maar doorgereden richting Apeldoorn omdat ik me deze op/afrit me nog herinnerde van een ander topic niet al te lang geleden.

Screenshot_2015-09-28-19-00-14_zps1mpfzzas.png


Fijn bochtje om te oefenen!
Na elk rondje effe voor het stoplicht wachten en voorbereiden en zo elke keer steeds iets harder en platter de bocht door gegaan.
Knie helaas nog niet aan de grond gekregen maar elke keer met 80/85 de bocht door m'n achterband al wel wat smeuïg gekregen. :o

IMAG0681_zpsmvbagyll.jpg


Enige puntje waar ik nog mee zit is het helemaal doorkijken van de bocht..
Voor m'n gevoel is het toch makkelijker om gewoon een paar meten voor me de bocht in te kijken.
 
Heel goed bezig! Wat betreft het kijken, ik vind dat zelf ook een van de moeilijkste dingen van het bochten rijden. Wat ik heb gemerkt met kijken, is dat je het niet moet forceren. Belangrijk is niet alleen het ver weg kijken, maar met name dat je telkens kijkt waar je naartoe wilt: dat betekent dat je in het eerste gedeelte van de bocht kijkt naar de apex. Of met je blik ga je op zoek naar de apex als je hem aan het begin nog niet kunt zien. Ben je bijna bij de apex, dan kijk je naar de uitgang van de bocht, waar je uit wilt komen. Ben je daar bijna, dan gaat je blik richting de volgende bocht. Denk ook aan hoe je de uitwijkoefening uitvoerde tijdens je examen. Wat echt fout is, is vlak voor je voorwiel kijken.
 
Afgelopen week nog een keer bochtjes wezen oefenen in Apeldoorn.
Was eerst richting De Steeg gereden om daar te kijken bij de parkeerplaats maar helaas, er liggen echt drempels midden in de bochten... ;(
Daarna maar doorgereden richting Apeldoorn omdat ik me deze op/afrit me nog herinnerde van een ander topic niet al te lang geleden.


Die pijlen moeten eraf pas dan ben je een man :+ Ga gewoon eens lekker rijden op Assen. :Y

Kei leuk daarbij kan je rijbewijs nooit 189 euro waard zijn om het kwijt te raken ;)

full
 
:^

Alleen de motor nog verder leren afschuinen, dan komt je techniek nog beter tot z'n werking!
 
Hey allemaal,

Wij zijn vandaag met drie wat gaan oefenen voor onze houding.
Niet perse om te kneedownen, dat volgt wel denken we.

Maar wat denken jullie van deze houding?

kej9n7.jpg


Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

Wij zijn vandaag met drie wat gaan oefenen voor onze houding.
Niet perse om te kneedownen, dat volgt wel denken we.

Maar wat denken jullie van deze houding?

[afbeelding]

Bedankt!

Die houding bij die snelheid slaat natuurlijk nergens op, zo krijg je nooit iets aan de grond, maar zo te zien heb je je ogen tenminste dicht.
 
Laatst bewerkt:
Die houding bij die snelheid slaat natuurlijk nergens op, zo krijg je nooit iets aan de grond, maar zo te zien heb je je ogen tenminste dicht.

Valt nog wel mee met de houding alleen knietje dan aan de grond met die bocht dan mag je snelheid wel rond de 200km/h zijn :+

Ik heb nog wel sets met versleten kneesliders voor de liefhebbert :]
 
Valt nog wel mee met de houding alleen knietje dan aan de grond met die bocht dan mag je snelheid wel rond de 200km/h zijn :+

Ik heb nog wel sets met versleten kneesliders voor de liefhebbert :]

Kan me vergissen, maar ik denk dat dit eerder een bocht is van hoogstens 120 km/h.
 
Terug
Bovenaan Onderaan