Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

10NM is ook niks de Bus wel links draad en met de bout zet je het geheel vast
bij het vastdraaien van de bout Bus tegenhouden dat hij niet verdraaid
En loctite 2701 gebruiken van wege de RVS bus

Groet Ap
 
Ik heb net mijn motor voor €120 een afslankkuurtje gegeven. Is 2,5 kg afgevallen hierdoor. Wie het denkt te weten mag raden wat ik heb veranderd.
 
Ik heb net mijn motor voor €120 een afslankkuurtje gegeven. Is 2,5 kg afgevallen hierdoor. Wie het denkt te weten mag raden wat ik heb veranderd.
Je hebt flink zitten schijten Schermafbeelding 2023-02-10 om 14.51.54.png
 
Is dat een 1 op 1 wissel, of moet je daar stukken opvullen ivm kleiner formaat?
Ik heb gekozen voor dezelfde maat als het origineel (YTX12 als ik me niet vergis). Een kleinere maat was mogelijk geweest die eenzelfde startstroom als de orginele kan leveren maar dan had ik opvulstukken moeten gebruiken en die was nog eens 200-300 gram lichter. Heb gekozen voor de extra capaciteit en de 1 op 1 wissel.
 
Kan iemand voor mij verifïeren of dit, 63511049000 artikelnummer.

De switch is die onder de koppelingshendel zit? Met het plastic pinnentje. Deze is stuk en dan werkt niet alles naar behoren, zoals cruise control.
 
Voor diegenen die naar de motorbeurs gaan:

Zoals gezegd staat mijn 890 R op de stand van Rallymotor.

Aanpassingen (wellicht onvolledig):

- Pro taper adventure stuur
- Cycra pro bend handbeschermers
- Wild at heart koppelingshendel
- Brembo RCS radiale rempomp met korte hendel
- Brembo koppelingsvloeistof reservoir als remvloeistof reservoir
- Brembo M50 monobloc remklauw
- Scotts stuurdemper
- Rebel X rallytoren
- Renthal rally handvatten
- Haan wielen, achter smaller
- Michelin Desert race banden
- Motomaster Flame remschijf voor
- Motomaster flame remschijfschijf achter
- aluminium tandwiel met 48 stalen tanden achter
- 15 tands voor tandwiel
- O2 sensoren verwijderd
- Power Commander V met 2 racemappings van Rottweiler
- snelgas
- SC project volledig titanium rally uitlaat zonder katalysator
- WP PRO t-stuk en balhoofdplaat
- WP PRO achterschokdemper
- WP PRO voorvork
- langer standaard
- BRP stuurmount met trillingsdempers
- Quadlock draadloze telefoonlader met trillingsdemper
- Rottweiler carbon airbox
- Rottweiler gasveer op schakelpook
- Vanasche casesaver
- Vanasche RVS voetsteunen
- KTM rallyzadel met Selle dalla valle rallyovertrek
- Vanasche rempedaal
- Ian Chappel skidplate
- KTM alu radiateur beschermer
- Rottweiler billet brandstofpomp beschermer
- Rottweiler brandstofleiding kit
- zelfdichtende snelsluiters op beide tankhelften
- Golan brandstoffilter
- Camel one dinger koppelingshendel
- Rottweiler rempomp beschermer achter
- Doubletake trail mirrors
- Samco koelvloeistofslangen
- BRP pro line ketting geleider
- Factory pro shiftkit
- Vanasche dongle zijstandaard
- Rottweiler cannister dongle
- abs sensor beschermer achter
- Rottweiler stickerset
- Tsubaki gold ketting
- motor is gewrapt
- eerste hulp kit in rallytoren
- Motohansa KTM Pro compact gereedschapset aan boord
- Motion Pro lichtgewicht bandenlichters en wielmoersleutel aan boord
- koppelingskabel buiten frame om gelegd
- USB snellader met laadspanningweergave
- auxilliry zekeringkast

Verwijderde delen:
- remschijf rechts voor
- remklauw rechtsvoor
- remleiding rechtsvoor
- zijstandaard beveiliging inclusief bedrading
- cannistersysteem
- katalysator
- kettingbeschermer
- duopassagier steunen
- bagagerek
- diverse kleine delen

Ik vergeet vast een en ander, maar mocht je op de beurs zijn dan weet je i.i.g. waar je naar kijkt.

De draaidop voor de brandstoftank staat helaas al tijden in backorder en zodra ik weer ga rijden komt er nog een lithium accu in en is het project klaar.

De meeste zaken zijn geleverd door Rallymotor, perfecte service en goede stroopwafels!

Mocht je vragen hebben n.a.v. de aanpassingen aan mijn motor, dan stel ze gerust.
 
Laatst bewerkt:
Je doelt op het feit dat ik de remschijf en remklauw rechtsvoor verwijderd heb?

Mijn motor is lichter dan standaard, wordt enkel offroad gebruikt, kan geen duopassagier vervoeren en is voorzien van betere remdelen dan standaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan