Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Nou hopen dat je ziekte snel voorbij is en beterschap.

Buellbloke ? je maat net zo'n grote verbouwing als jouw motorfiets ?
 
Nou hopen dat je ziekte snel voorbij is en beterschap.

Buellbloke ? je maat net zo'n grote verbouwing als jouw motorfiets ?
Yep, ktm 990 adventure is volledig gestript en opnieuw opgebouwd met Superduke blok, Rottweiler alles, Haan wielen, WP XPLOR vork en schokbreker, rallyuitlaat, Aurora rallykit...zo'n beetje alles wat je zou kunnen doen aan een 990.
 
Gaan er toevallig ook nog motorrijders van dit forum, ook Parijs Dunkerke rijden.


groet Ap
Dit jaar sla ik over, maar heb m vorig jaar gereden.
Was echt super leuk.

Wil volgend jaar weer deelnemen 8-)
Maar wil wel andere van dit soort evenementen doen dit jaar.
 
De vraag is of we dat halen, en sowieso zijn er maar beperkte plekken wat ik begreep?

Wat was overigens de moeilijkheidsgraad van de extreme? Of heb je deze niet gereden?
 
De vraag is of we dat halen, en sowieso zijn er maar beperkte plekken wat ik begreep?

Wat was overigens de moeilijkheidsgraad van de extreme? Of heb je deze niet gereden?
Er zijn inderdaad een beperkt aantal plekken. Op een gegeven moment is het vol.

Je hebt 3 versies van de route: Asfalt, Adventure (<- heb ik gedaan) en Extreme.
Extreme neemt af en toe wat extra lusjes t.o.v. de Adventure.
Naar wat ik begrepen heb valt Extreme heel erg mee. Klinkt heftiger dan het is en je kunt altijd zelf nog beslissen als je bijvoorbeeld snel naar het bivac wil om een stuk af te snijden via asfalt, of vanuit Adventure het stukje Extreme te nemen of andersom.

Het gaat echt puur voor het avontuur en vooral plezier.
Kan het iedereen aanraden 8-)
 
Mij leek de extreme inderdaad al niet al te lastig, zijn er wel bij die echt doorrijden of is het meer gezellig boemelen?
 
Mij leek de extreme inderdaad al niet al te lastig, zijn er wel bij die echt doorrijden of is het meer gezellig boemelen?
Mag je helemaal zelf bepalen. Als je maar rekening met andere deelnemers houdt en de geldende verkeersregels.
Het is geen wedstrijd. Voor mij was het een van de eerste keren off-road en wilde vooral genieten en heel aankomen.
Als je echt doorknalt ben je weer relatief snel in het bivac. Onderweg een terrasje pakken is ook gewoon gezellig.
 
Mag je helemaal zelf bepalen. Als je maar rekening met andere deelnemers houdt en de geldende verkeersregels.
Het is geen wedstrijd. Voor mij was het een van de eerste keren off-road en wilde vooral genieten en heel aankomen.
Als je echt doorknalt ben je weer relatief snel in het bivac. Onderweg een terrasje pakken is ook gewoon gezellig.
Ah, niet echt ons ding dan vrees ik haha! Gewoon doorgassen ligt ons beter geloof ik....
 
Dat zal wel grip gaan geven!
432750B8-F23C-4E09-B835-C1F4D598A49D.jpeg
 
Hier een betere foto, lijkt een grote inbus, maar de vlakke stukjes zit een bolling in.
101D0486-43C7-45C6-BA7F-4CDB3778A28C.jpeg
 
Hier een betere foto, lijkt een grote inbus, maar de vlakke stukjes zit een bolling in.
is toch precies het zelfde (maar dan andersom) bij je doppenset.. daar zit ook die bolling (voor je zeskant bout of moer)
Schermafbeelding 2023-02-07 om 15.26.02.png

Kortom gewoon de juist inbus erin en je kan je adjusting screw los halen.

PS eerst de M12 bout los (vanaf de andere kant)
De adjusting screw (M20LHx1.5 (let op je draairichting)) gaat maar met 10Nm (dat is niks he... met je duim erin moet al bijna voldoende zijn ;-) )
 
Laatst bewerkt:
Afstellen kan beter met de schokbrekers in de motor worden gedaan!
(eruit is alleen noodzakelijk voor service of om de veren te vervangen/aanpassen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan