Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Ik heb een Wild at heart gefreesde en verkorte 2 vinger remhendel over, past 1 op 1 op een standaard rempomp van een 790/890 Adventure.

Aan de kopse kant heb ik 'm wat afgeschuurd om 'm snel passend te krijgen achter een andere handkap, mag voor het mooi ff schuurpapierje overheeen. Heeft er nog geen 500 km opgezeten.

Setje kost normaal 145 euro, deze mag voor 5 tientjes weg.
 

Bijlagen

  • 16723146463978402169559533633390.jpg
    16723146463978402169559533633390.jpg
    249 KB · Weergaven: 18
  • 16723147783798443337639238790022.jpg
    16723147783798443337639238790022.jpg
    182 KB · Weergaven: 18
En ook alle onderdelen uitgezocht die ik over heb en weg mogen, handig als reserve of ter vervanging van reeds kapotgevallen spullen :+

Alles is max 1k oud, sommige zaken zelfs nog nieuw.

- koplamp compleet met gehele ophanging

- smoke windscherm

- stuurklemmen

- rempedaal

- rem- en koppelingshendel

- rallyzadel zadelovertrek

- origineel zadel

- winddeflectors

- winddeflector beugels

- handkappen wit

- skidplate

- kettingbeschermer

- kettingkap voor

- radiateurbeschermer

- duo handgrepen

- duo voetsteunen

- bagagerek

- voetsteunen inclusief rubbers

- gashendel (het electronische deel)

- stuurdemper

- linker binnenkap radiateurbeschermer

- remklauwen voor

- rempomp voor

- alle remleidingen voorzijde

- heelplate/rempompbeschermer achter

- radiateur waterslangen

En vast nog wel meer waar ik zo niet aan denk, als je iets zoekt dan laat maar ff weten!

-
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik het een weergaloos goede fiets vind heb ik toch besloten mijn KTM 890 Adv te verkopen.
Is van maart 2022 dus nog ruim 1 jaar in de garantie. 6k gelopen. De meest gewilde opties zitten er op:
Cruise controle, quickshifter, rally rijmodus, handvatverwarming.
Mocht er iemand interesse of vragen hebben, dan is een direct berichtje het handigst.
 
Logische vraag. Ik wil terug naar mijn niet perfecte maar o zo karakter volle oude liefde. Tja motorkeuzes voor mij zijn toch echt keuzes met het hart en minder met ratio. Heb het een paar keer geprobeerd maar dat werkt toch niet voor mij ;)
Ik snap absoluut dat bij anderen deze fiets wel degelijk het hart sneller doet kloppen maar voor mij niet.
 
Hoe heb je het puntje zo mooi omgebogen?
Is het gewoon te kloppen met een hamer!
ziet er netjes uit 👌
Aftekenen waar je de kromming wilt, daar verwarmen met een gasbrander en om hameren. Toe afgezaagd en enigszins in vorm gezaagd, de rest met de vijl, dremel, erna nat opgeschuurd met 120, 180, 240, 400, 800 korrel, toen met dremel en tandpasta gepolijst erna nog met een "kras" verwijderaar polish.

Erna nog eens verhit en laten afkoelen.
 
Een standaard hendel drukt je ringvinger en pink plat als je met 2 vingers werkt :+
Voordeel, op een technisch stuk kan je met twee handen blijven sturen en indien nodig koppeling en rem blijven bedienen
Qua kracht, sommige gebruiken alleen de wijsvinger, hefboom genoeg :t
 
Mooi gedaan, maar wat is het voordeel versus het met twee vingers remmen met de standaardhendel ?
Je hebt nu toch én minder kracht én minder hefboom ter beschikking ?
Dus dat wat @ZoEchtWaar zegt.
De voorrem klemde mijn pink en ringvinger niet, maar heb het wel graag gelijk aan beide kanten. Daarbij ben ik niet anders gewend als met 2 vingers remmen en de koppeling bedienen, komt door het jarenlang mountainbiken.
 
Voor diegenen die minder handig zijn, heb ik nog een kant en klaar gefreesd exemplaar liggen dat ook nog eens sterker is dan het origineel.

En mocht je het toch zelf willen proberen, dan heb ik ook nog een nieuwe set originele hendels liggen.
 
Je kan ook gewoon de standaard hendel 2 cm meer naar binnen zetten.
Klem je je pink niet meer, heb je meer remkracht én feeling.
 
Dan staat voor mij de hendel te ver van het stuur af, door de kromming. Zelf met de hendel ingesteld op het dichtsbij.

Persoonlijk vind ik het einde van de hendel juist de minst fijne feeling geven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan