Als ik de TeT rij gebruik ik osmand+ op mijn samsung galaxy S 20+had eerst een "rugged chinese" telefoon speciaal voor off-road maar die telefoon vond ik maar niksBedankt. Was osmand ook al ergens tegen gekomen, net als Locus. Heb jij persoonlijke ervaring met osmand+? En zo ja, bevalt het?
Bedankt. Ik ga eerst de gratis versie eens proberen. Als dat bevalt dan koop ik de + versie.Als ik de TeT rij gebruik ik osmand+ op mijn samsung galaxy S 20+had eerst een "rugged chinese" telefoon speciaal voor off-road maar die telefoon vond ik maar niks
Vandaar dat nu mijn dagelijks telefoon gebruik
Voor straat routes gebruik ik mijn garmin zumo xt,
Daar gaat off-road tracks ook wel mee maar ik vind osmand+ nauwkeurige.
Wel heeft osmand+ een steile leer curve
Er is ook een osmand+ Facebook pagina
En deze is ook wel handig
Android Smartphone Navigatie
Toch effe ook deze bijdrage lezen: Android motornavigatie waterdichtwww.motor-forum.nl
Ik heb motor + rekken + 3 koffers + handvatverwarming + middenbok (enfin heel de boel) aangeboden gekregen voor minder dan de tenere met dezelfde uitrusting, dat is al wat ik weet. Op de naakte motor zat €1900 korting + gratis 'mini R pakket', daarbij kwam een korting op de accessoires en dat was nog zonder onderhandelen en voor de 890 uitkwam. Bij yamaha betaal je bovendien nog klaarzetkosten.OK, maar gij hebt wel de duurste versie.. (die nu, met de nieuwe invoerder eigenlijk ook te duur geworden is)
Maar een KTM 790ADV aan minder dan 10 000€, nieuw?? Lukt dat? Uiteindelijk kocht je de Tenere 700 voor een dikke 9500€ he...
In NL is de 790R sowieso duurder (net als elke motor/auto). Ik heb in juni €15.500 betaald voor de R met handvatverwarming, quickshifter en gratis eerste beurt.Ik heb in juni 2020 mijn R-versie met enkel schakelassistent,GPSaansluiting , topcase en middenbok meer dan €14.500 betaald... dat was toch flink duurder dan een gelijk uitgeruste T700, met minder PKs en minder elektronische veiligheden.
Ik heb motor + rekken + 3 koffers + handvatverwarming + middenbok (enfin heel de boel) aangeboden gekregen voor minder dan de tenere met dezelfde uitrusting, dat is al wat ik weet. Op de naakte motor zat €1900 korting + gratis 'mini R pakket', daarbij kwam een korting op de accessoires en dat was nog zonder onderhandelen en voor de 890 uitkwam. Bij yamaha betaal je bovendien nog klaarzetkosten.
Mooie fiets, leuk die velgen.Inderdaad, was pakketdeal, beide zeg maar full option.
Het Aller goedkoopst is de oem hendels aanpassen(korte maken)afschrijven doe je helaas altijd snel. Alsnog enorm blij met me 790(s)!
Inmiddels mitas e07+ gemonteerd, maar moet de offroad stukjes nog opzoeken.
Ben alleen nog op zoek naar een setje goeie hendels die ik met 2 vingers kan bedienen zonder de rest klem te zetten.
Die van KTM zijn mooi maar vind ik met 150e p.s. toch iets aan de dure kant.. heeft iemand nog goeie alternatieven (geen Chinese rommel)?
Ik vind ze wel gaaf oldschool. Ouwe XT500 stijl. M.a.w. ik ben oud aan het wordenDank je.
Die velgen vind ik nu net een van de weinige dingen waar ik niet echt gek van ben.
Ik heb hard getwijfeld, vond zelf de zwart-blauwe minstens even mooi, maar zoals zo vaak gaat.. De man kiest de auto / motor, de vrouw kiest de kleur...
Compromissen moet je kunnen sluiten in't leven.
Die wild@heart zit ik ook al een tijd over te denken. Ze kosten 2950 Rand wat nu overeenkomt met € 165. Weet jij nog over je daar BTW en invoerrechten over hebt moeten betalen? Wat zijn de verzendkosten?Ik heb nu de wild@heart korte hendels bijna 190 euro maar wat een heerlijke hendels(en je moet je oem hendels verbouwen want je gebruikt de oem sluitwerk)
Veel geld maar elke keer dat ik rem of koppel is het genieten.
Een maat van mij heeft ze jaren gebruikt op zijn vorige motor zonder problemen. Ik ga het wel zien. Als het niet bevalt zijn ze er zo weer af.Mijn Kawadealer had een klant die zwaar onderuit ging, toen zo een Aliehendel bij het remmen gewoon afbrak....
Die dingen moeten aan geen enkele kwaliteitsnorm voldoen... behalve voor wat niet-elementaire blingbling, zou ik niks van die Chinese brol willen hebben , en dan nog... ik kocht bij Motea handkappen voor mijn GS, die een exacte kopie waren van het origineel.
Bleek dat de randen zo slecht afgewerkt waren, dat zij messcherp waren => toch maar de originelen gekocht...
Loctite 243?Ik heb met dure hendels van PP tuning gehad dat er zomaar een boutje uit was verdwenen.
Het is een boutje die je er normaal niet uithaald. Dus als daar loctite op moet hadden ze dat in de fabriek moeten doen. Achteraf had geen zin. Ik heb de verloren onderdelen nooit terug gevonden.Loctite 243?
Dat is waar. Maar ik ga ze eerst eens testen. Als ze niet goed voelen zet ik er sowieso weer andere op.Ik neem aan dat, als er geen (giet)fout zit in zo'n Chinese hendel, hij even sterk is als een Europese, ... echter, ik neem eveneens aan dat er weinig of geen controle wordt uitgevoerd bij de productie ervan om zo'n fout exemplaar (of een foute serie) eruit te halen...
De kwestie is dus, of je bereid bent dit risico te nemen voor wat minder centen.
Ik heb ze uit NederlandDie wild@heart zit ik ook al een tijd over te denken. Ze kosten 2950 Rand wat nu overeenkomt met € 165. Weet jij nog over je daar BTW en invoerrechten over hebt moeten betalen? Wat zijn de verzendkosten?
Die had ik ook al gevonden maar kon ze niet in NL vinden. tot nu dus.Ik heb ze uit Nederland
Bij Dave van
Ontzettend aardige vent
Die off-road reizen organiseerd
Ze waren om precies te zijn 188,70 inclusief BTW en verzenden
Ik kan ze echt aanraden
Enige nadeel je moet je oem hendels uit mekaar halen
Om ze compleet te maken
Maar het voordeel is dat er geen speling of ruimte is en alles gewoon strak in elkaar zit.