Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Ik ook, maar de mijne is van medio 2020... zou er dan reeds een verbeterd type zijn gemonteerd ?
Wordt bij omruiling de kilometerstand overgezet ?
Ja, dat moet en een nette dealer doet dat dan ook.
Ik had een defecte dash op de 701 sm, binnen garantie door dealer vervangen en de stand meegenomen.
 
Ik heb beide gereden voor ik beslist heb (790, niet de 890, kan heel anders zijn) en de T7 gekocht omdat ik 'm leuker en karaktervoller vond.
Niets mis met de vering.


En als het dan nog de vering is die het verschil maakt... en je de T700 mooier vind, en niet geïnteresseerd bent in de snufjes van KTM, dan nog kan je met de uitgespaarde Euro's investeren in een betere vering voor de Yamaha. :t
 
Laatst bewerkt:
Mijn dashboard beslaat ook en is aangemeld i.h.k.v. garantie. Volgens mijn dealer heeft KTM nog steeds geen definitieve oplossing. Ik wacht geduldig af. -O-
Mijn dealer wimpelde het af als ademen van het scherm. Ik had toen ook heel milde condensvorming. Nu met rijden in de huidige weersomstandigheden is het veel erger en ontstaan er ook watervlekken aan de binnenkant. Dus ik ga hem ook maar aanmelden als garantieclaim.

Met de olielekkage bij het voortandwiel probeerde ze het op kettingvet te gooien. Het originele vet zou smelten en dan een plasje vormen op de skidplate. Alleen had ik al 4k op de teller staan en de ketting al tig keer gesmeerd en meerdere plasjes opgeruimd. Nu met de nieuwe keerring geen lekkage meer gehad.

Waarschijnlijk krijgen ze vanuit KTM de opdracht om er met smoesjes onderuit te komen?
 
Laatst bewerkt:
ik rij ook nog met origineel dashboard.
Is er dan al een echte oplossing voor het beslaan (binnenkant)?
of wordt er nog alleen omgeruild?
Had ik met mijn ex 1090R ook.
Toen is er onder garantie een identieke voor teruggezet, de km-stand werd exact overgenomen van het oude exemplaar dus geen zorgen wat dat betreft.

Maar helaas kwam er toch weer een hele voorzichtige waas tevoorschijn na verloop van tijd. Ik ben niet meer in bezit van de motor dus weet niet hoe die er nu aan toe is.. Lijkt mij dat na vervanging opnieuw 24 maanden garantie rust op het bewuste onderdeel.
 
Mijn dealer wimpelde het af als ademen van het scherm. Ik had toen ook heel milde condensvorming. Nu met rijden in de huidige weersomstandigheden is het veel erger en ontstaan er ook watervlekken aan de binnenkant. Dus ik ga hem ook maar aanmelden als garantieclaim.

Met de olielekkage bij het voortandwiel probeerde ze het op kettingvet te gooien. Het originele vet zou smelten en dan een plasje vormen op de skidplate. Alleen had ik al 4k op de teller staan en de ketting al tig keer gesmeerd en meerdere plasjes opgeruimd. Nu met de nieuwe keerring geen lekkage meer gehad.

Waarschijnlijk krijgen ze vanuit KTM de opdracht om er met smoesjes onderuit te komen?
Van dat keering en ketting vet probleem was wel waar hoor
Er zijn een toch wel een aantal keeringen vervangen waar het achteraf ketting vet bleek te zijn.

In de moto plus duurtest eind uitslag van de 790 duke wordt er ook over geschreven
 
Had ik met mijn ex 1090R ook.
Toen is er onder garantie een identieke voor teruggezet, de km-stand werd exact overgenomen van het oude exemplaar dus geen zorgen wat dat betreft.

Maar helaas kwam er toch weer een hele voorzichtige waas tevoorschijn na verloop van tijd. Ik ben niet meer in bezit van de motor dus weet niet hoe die er nu aan toe is.. Lijkt mij dat na vervanging opnieuw 24 maanden garantie rust op het bewuste onderdeel.
Nope, de garantie op het vervangen onderdeel loopt samen af met de fabrieksgarantie op de gehele fiets.
 
Nope, de garantie op het vervangen onderdeel loopt samen af met de fabrieksgarantie op de gehele fiets.
Gelukkig is er ook verlengde garantie;)

Maar heel eerlijk mocht het zo zijn dat na afloop van een garantie termijn,
het desbetreffende onderdeel weer vervangen moeten worden omdat het probleem steeds terugkomt.

Heb ik goede hoop op een voor mij bevredigend antwoord.
 
Nog iemand belang bij een SW-Motech middenbok voor de 790S? Ik heb uiteindelijk toch de originele KTM-versie erop laten zetten, en heb deze dus over. Vraagprijs €100,- Zie MP voor andere foto’s.
≥ SW-Motech middenbok KTM 790 Adventure S - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl

9A35ABAA-2B4C-4E7E-A048-0A4CC0173DDA.jpeg
 
hallo iemand ervaring met de sysbag 15/15 SLC SMOTECH en heb een sc projects rally raid demper, is wel een pak warmer dan de originele.
Ben op zoek naar soft side bags maar geen zin om 1000 euro neer te tellen...
 
Zijn er nog mensen die moeite hebben om de 790 Adventure (R) op te bokken ?
Ik heb de originele middenbok en ik sleur me de pleuris aan deze toch niet echt zware motor...wegens dat korte hefboompje.
Ja, hij gaat niet echt soepel op de bok. Ik heb het nog niet met bagage op de motor geprobeerd, maar dat zal wel lastig zijn.
 
Het lijkt wel met de gewichtsverdeling van deze motor te maken te hebben : mijn voormalige Versys 1000 die ruim 60 kilo méér woog, trok je met 2 vingers in de neus op de bok.
M'n R1250GS idem.
Bij m'n 790 Adventure R, heb ik er eigenlijk graag mijn vrouw naast staan, om de motor voor omvallen te behoeden, als ik hem met volle kracht naar achteren trek om 'm op die bok te krijgen...
Of heeft iemand er reeds een truukje voor gevonden ?
 
Wat was voor jou de reden om de originele KTM bok te laten plaatsen ipv. deze?
Ik vond de hefboom te ver naar buiten uitsteken. Kreeg bij het de schuur uit manoeuvreren (korte haakse bocht, en ook nog een klein afritje/ramp af) mijn been soms tussen dat uitsteeksel en de deurpost. De originele lijkt ook iets lager, waardoor hij (in elk geval voor mij) nog iets makkelijker op te bokken lijkt (in tegenstelling dus tot wat Slijkmoto ervaart met zijn R).
 
Het lijkt wel met de gewichtsverdeling van deze motor te maken te hebben : mijn voormalige Versys 1000 die ruim 60 kilo méér woog, trok je met 2 vingers in de neus op de bok.
M'n R1250GS idem.
Bij m'n 790 Adventure R, heb ik er eigenlijk graag mijn vrouw naast staan, om de motor voor omvallen te behoeden, als ik hem met volle kracht naar achteren trek om 'm op die bok te krijgen...
Of heeft iemand er reeds een truukje voor gevonden ?
Gewoon met je volle gewicht erop gaan staan en aan de bullhorn omhoog trekken.
 
Ik heb altijd geleerd dat je eerst je middenbok tegen de grond aan drukt zegmaar zonder echt kracht te zetten. Vervolgens zorg je dat je voet goed op de hefboom staat en je dat uitsteeksel van je duosteun vastpakt. Dan kan je vanuit je been kracht zetten, met rechte rug en gestrekte arm en dan krijg ik, als ielig mannetje, de meeste motoren wel op de middenbok.

En hij kan niet zomaar omvallen, zolang je de middenbok zachtjes tegen de grondaandrukt is hij al gestabiliseerd en als hij op de middenbok staat ook. Dus dan moet je tijdens het opbokken zelf wel heel wild doen, wil dat fout gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan