Heb je een S of een R
Misschien toch een idee om de sbs blokken te proberen,
die hebben het gunstige eigenschap dat ze de schijf schoonmaken/schoonhouden
als dat niet helpt is waarschijnlijk je naaf krom
Misschien toch een idee om de sbs blokken te proberen,
die hebben het gunstige eigenschap dat ze de schijf schoonmaken/schoonhouden
als dat niet helpt is waarschijnlijk je naaf krom
Eind 2019 heb ik de voorrem een aardige upgrade gegeven, omdat de originele schijven enorm trilden
Brembo 17RCS radiale rempomp.
Galfer wave schijven met bijbehorende remblokken.
Hier was ik een tijd aardig tevreden over.
Vooral de doseerbaarheid vond ik beter.
Bij echt hard remmen duikt de voorvork erg ver en op een gegeven moment gaat het ABS in, dat had ik liever anders.
Maar na een weekje Alpen afgelopen najaar, was het weer aardig over met de pret.
Ook de waves trillen nu flink.
Heb nog niet nagegaan of ze nu slingeren of gewoon onregelmatig aangrijpen.
Dan denk/ hoop ik het laatste.
Op mijn XR had ik Brembo supersport schijven.
Die trekken echt niet krom, ze kunnen zoveel bewegen dat ze rinkelen als je de motor duwt.
Dan ga ik misschien eens zien of zoiets ook voor de 790 te krijgen is.
Eind februari zou de 890 in de showroom staan, eerst eens proefrijden voordat ik andere acties onderneem.
Bij BMW vond ik dat er veel waardeverlies was na korte tijd.
Maar ik denk/ vrees dat het bij KTM en specifiek de 790S nog een dimensie verder gaa