Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Zijn er hier eigenlijk die de 790 hebben ingeruild voor de 890?
(hoeveel zou ik bij moeten leggen? (zit er stiekem aan te denken, maar weet t absoluut nog niet zeker))
 
Niét goedkoop, maar wel uitstekend op de weg en heel licht off-road (gravelpaden) en leverbaar in onze maat zijn de PIRELLI Scorpion Trail 2 banden ,
Ik ben nu maar voor de Karoo Street gegaan. Een van de weinige banden die momenteel als set verkrijgbaar zijn voor niet te veel geld.
En waar je nog redelijk positieve verhalen over hoort.
Kom ik het najaar wel mee door.

Iemand een adres waar je de Goldentyre GT823KH kunt bestellen?
Of iemand die weet wat prijzen doen? Ik vind dat wel een erg interessante band wanneer de prijs een beetje redelijk is.
 
Ik wil graag zadelverwarming op mijn KTM.
Kan echter alleen zadels vinden voor de niet R versie.
Of toch laten inbouwen?
 
Als ik het topic zo eens doorlees lijkt het of er alleen maar problemen zijn 😵‍💫maar hier geen centje pijn op wat losgetrilde boutjes na 😮‍💨 in een ruk 1100 kilometer naar frankrijk (wel wat pijnlijke billetjes ) maar het powerparts verhoogde zadel is zijn geld waard👍🏻 En daarna heerlijk onverhard de bergen door stuiteren . Een echte aanrader
 

Bijlagen

  • 1465E260-1486-4751-AE97-5D9AB0F7FFD7.jpeg
    1465E260-1486-4751-AE97-5D9AB0F7FFD7.jpeg
    682,7 KB · Weergaven: 78
  • 246810DB-C51B-4962-AA7B-C88D03253714.jpeg
    246810DB-C51B-4962-AA7B-C88D03253714.jpeg
    521,1 KB · Weergaven: 74
Mooi man! Die banden zijn stuk beter voor de 1.100 km naar Frankrijk dan de Karoo's. Welke banden zijn dat?
Ging het onverhard goed?
 
Het zijn de tkc 70 en achter de tkc70 rocks. Een super band voor op de weg het complete loopvlak gebruikt en geen krimp gegeven en ook op nat wegdek supergrip . Op de losse keien en gravelpaden ook perfect maar we gingen een modderige skie helling af en daar had het profiel wat grover mogen zijn . Maar het is gelukt zonder vallen beneden te komen 😂
 
Als ik het topic zo eens doorlees lijkt het of er alleen maar problemen zijn 😵‍💫maar hier geen centje pijn op wat losgetrilde boutjes na 😮‍💨 in een ruk 1100 kilometer naar frankrijk (wel wat pijnlijke billetjes ) maar het powerparts verhoogde zadel is zijn geld waard👍🏻 En daarna heerlijk onverhard de bergen door stuiteren . Een echte aanrader
mooi, welke streek is dat?
 
De Col de Sommeiller is een bergpas in de Cottische Alpen op de Frans-Italiaanse grens. Het is de hoogste, met de auto te bereiken, bergpas van de Alpen. De Col de Sommeiller ligt ingebed tussen de Punta Sommeiller en
 
De Col de Sommeiller is een bergpas in de Cottische Alpen op de Frans-Italiaanse grens. Het is de hoogste, met de auto te bereiken, bergpas van de Alpen. De Col de Sommeiller ligt ingebed tussen de Punta Sommeiller en
Ik was er begin september. Dat is de enige col die ik in die buurt niet gedaan heb vanwege de offroad (was met de nuda..). Mooie streek, veel offroad!
 
Van de week maar eens olie verversen (doe ik zelf) en dan t weekend nog stuk knallen met het mooie weer op komst 8-)
Mocht ie dan daarna paar maanden stilstaan dan zit er iig versie olie in.

Welke olie gebruiken jullie trouwens?
Nieuw filtersetje heb ik al binnen.
 
Ik had nog Motul 300V staan, die ik (eerst) op moest maken.
Maar de motor schakelt daar erg goed op :t
Vooral merkbaar bij terug schakelen naar zijn vrij, doet het nu een stuk makkelijker :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog interesse in een origineel 790 adventure R zadel
zwart oranje ?

verkocht ondertussen …
meteen maar een tkc 80 besteld voor en een15 T tandwiel voor de winter ritjes 😇
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de 790 en heb heel stuk op de 890 gereden.
ALS ik het zou moeten zeggen, EN als je regelmatig in het terrein zou rijden (wat ik veel met de 890 gedaan) heb, dan is de 890 vanwege z'n zwaardere vliegwiel iets rustiger bij het langzaam rijden.
Je merkt wel iets verschil, maar veel is het niet.
 
Domme vragen bestaan niet, maar 😁😁
Ik rij bijna alleen offroad in spanje / Portugal. En vind de 790 qua karakter beter passen. Heb hier het meeste plezier op en kan ook meer het maximale eruit ( driveability ) halen. Leeftijd dat cijfertjes belangrijk zijn, ben ik voorbij is 😋
 
Heeft er iemand ervaring met het 'Rally' zadel?
Hoe is deze qua comfort? De prijs vind ik meevallen.

Ik zit met het originele zadel vaak net tegen de verhoging aan wat na een tijdje niet echt lekker meer zit.

 
Ik ben voor Seat Concepts gegaan, dan kan je echt alles zelf bepalen.
wil je een zadel die lekker zit, voor lange reizen, of juist om actief te rijden, in de modder of droog enz enz
Zowel de vorm en het materiaal maakt waarvoor hij het beste geschikt is.
Anders eerst me ze mailen, om je goed te laten informeren, zodat je neemt wat je nodig hebt.
Schermafbeelding 2021-10-17 om 15.14.25.png
 
Heeft er iemand ervaring met het 'Rally' zadel?
Hoe is deze qua comfort? De prijs vind ik meevallen.

Ik zit met het originele zadel vaak net tegen de verhoging aan wat na een tijdje niet echt lekker meer zit.

Ik heb m. Is voor lange asfalt ritjes wat on-comfortabeler, omdat ie iets smaller en wat harder is, maar ik vind het prima.
Vooral de iets hogere zit bevalt mij goed.
 
Ik heb m. Is voor lange asfalt ritjes wat on-comfortabeler, omdat ie iets smaller en wat harder is, maar ik vind het prima.
Vooral de iets hogere zit bevalt mij goed.
Ik heb hem ook .
Gekocht voor mijn laatste vakantie en ik vind hem juist beter op de lange afstanden ik heb mijn laatste vakantie 1100kilometer achter elkaar gedaan . En ik zou niet anders meer willen
 
Kon je kiezen, wat zou de keus zijn: de 790 of 890?
Ik heb zelf nu al twee jaar een 790 en die bevalt super. Ik denk wel ongeveer de fijnste motor die ik ooit heb gehad in mijn ruim 45-jarige motorcarriere. Maar ik heb nu een aantal keren proefgereden op de 890R, en er ook eentje een paar dagen meegehad toen mijn motor voor onderhoud bij de dealre stond. Dat extra stuk koppel en vermogen - en de in combinatie met het zwaardere vliegwiel soepeler motorkarakter - maakte dat ik die 890 toch wel een stukje beter vond. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de net iets betere remmen en de instelbare vering van de R.
Hoewel de R voor mij - met mijn 1.70m - eigenlijk wat te hoog is, heeft die qua uiterlijk en instelbare vering toch wel mijn voorkeur. Maar dit is uiteraard allemaal erg persoonlijk, ik houd nu eenmaal van een pittig motorkarakter en stevig sturen. Als dat extra vermogen en koppel minder relevant voor je is heb je aan de 790 een superfijne motor, waar je erg veel rijplezier aan kunt beleven in vrijwel alle omstandigheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan