Het laat me niet meer los.....................

Lady j

MF veteraan
29 aug 2002
2.390
0
omgeving den haag
Het gebeurde gisteren tijdens me rijlessen en het laat me echt niet meer los. En aangezien jullie het wel weten te waarderen als het ff goed verhalend opgeschreven wordt zal ik dat nu ook doen:

Aan het begin van me rijles komt me instructeur naar me toe. Hij vraagt me wat ik wil doen met me rijlessen. Aangezien ik die oefeningen wel een beetje gezien heb zeg ik dat ik een lekker stuk wil gaan rijden.

Hij besluit mij en me mede cursiste naar de rottermeren te sturen. Daar heb je een leuke bochtige weg met iets moeilijkere bochtjes. Daar aangekomen krijgen we nog laatste instructies en dan ga ik als eerste voorop de weg op. Ik heb er zin in, ff laten zien dat ik beter ben geworden in het rijden van bochten. Met een gangetje van 60 knal ik over de weg. Ik heb vlinders in me buik. Wow wat gaat het lekker! Het zelf vertrouwen groeit met de bocht vooral omdat ik een aantal complimenten krijg van me instructeur.

Dan zie ik hem liggen. Een schitterende, overzichtelijke bocht naar links. Ik ga er goed bij zitten en besluit voor 1 keer met iets hogere snelheid de bocht in te gaan. Na 2 meter merk ik al dat ik me inschatting fout is geweest. Rechts van me licht een grote plas en de berm. Ik voel me motor steeds verder naar buiten gaan. Ik ben gehypnotiseerd door de plas. Shit hij komt nu wel erg dichtbij. Ik smeek in me hoofd om advies van me instructeur, maar het blijft stil......

Dan schiet er ineens een opmerking van me instructeur door me hoofd; "waar je naar kijkt rij je heen" Hoe moeilijk het ook voor me is ik richt me blik weer op de weg en kom wonder boven wonder zonder te vallen de bocht door. Ik gooi me knippertje aan en rij de eerst volgende parkeerplaats op. Me hartslag ligt rond de 200 slagen per minuut en de adrenaline giert door me lijf. Dag goed gevoel dag zelfvertrouwen.........................................

Hopen dat het de volgende les weer beter gaat
 
Het was in ieder geval een leerzaam dagje!

Gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
 
Dag goed gevoel dag zelfvertrouwen.........................................

:?
Je hebt het toch goed gedaan? Dat je een inschattingsfout maakt is toch niet raar? Je lest nog. Nog geen ervaring...
Maar je hebt het toch gered en je bent niet gevallen. De volgende keer maak je die fout niet meer zo snel.
Dus laat dat zelfvertrouwen maar weer komen.
:]
 
Geweldige reactie, joh! Vooral blijven lessen! Ik denk dat we allemaal wel een keer een "near-misser" hebben gehad. Belangrijk is, dat je daarbij kalm blijft en dus niet in paniek raakt. Dat het je voorlopig niet los laat, is een natuurlijke reactie. Maar je hebt prachtig gehandeld. Complimenten dus en doorgaan, doorgaan, doorgaan!
 
:?
Je hebt het toch goed gedaan? Dat je een inschattingsfout maakt is toch niet raar? Je lest nog. Nog geen ervaring...
Maar je hebt het toch gered en je bent niet gevallen. De volgende keer maak je die fout niet meer zo snel.
Dus laat dat zelfvertrouwen maar weer komen.
:]
ja das waar moet het idd wat positiever zien, maar ben er zo onwijs van geschrokken :o
 
Me hartslag ligt rond de 200 slagen per minuut en de adrenaline giert door me lijf. Dag goed gevoel dag zelfvertrouwen.........................................

had ik vandaag ook toen ik een rotonde lekker schuin nam. opeens grint op de weg :X meteen rechtop en in de ankers.... gelukkig reed er niemand acher me :X
 
Als zoiets je gebeurt en je handelt dan zoals je beschrijft ben je volgens mij rijp voor dat roze papiertje.
Goed opgelost Lady J :}
Hier zou je wat mij betreft zelfs zelfvertrouwen van mogen krijgen........
 
ja das waar moet het idd wat positiever zien, maar ben er zo onwijs van geschrokken :o
Toen ik net mijn motor had (paar maanden terug O-) ) schrok ik ook even toen die rotonde erg snel dichtbij kwam, moest toch wel erg hard remmen. Had het ook verkeerd ingeschat, de snelheid. Was niet die snelheid gewent.

Iedereen heeft wel eens zo'n schrikmoment gehad neem ik aan. :)
 
goed opgelost :} kijklijn is rijlijn en de reden dat de instructeur niks zei is omdat hij jou op dat moment alleen maar in de war kan brengen want je moet toch nadenken wat hij zei en dan is het meestal toch al te laat
 
Je hebt mijns inziens alleen maar goed gereageerd :}

Inderdaad NIET kijken daar waar je niet naar toe wil, maar wel naar daar je wel naar toe wil.
Heb ik ook meegemaakt en het enige wat je dan kan doen is inderdaad schreeuwen in jezelf: "NIET daar naar toe, sukkel, kijken waar je WEL naar toe wil!" En dat heb je gedaan. Goed dus. Kom maar op met dat roze papiertje :]
 
nou. dat ging toch prima? maar kan me voorstellen dat het effe schrikken was.

maar ja, dat heeft iedereen.
 
Je hebt mijns inziens alleen maar goed gereageerd :}

Inderdaad NIET kijken daar waar je niet naar toe wil, maar wel naar daar je wel naar toe wil.
Heb ik ook meegemaakt en het enige wat je dan kan doen is inderdaad schreeuwen in jezelf: "NIET daar naar toe, sukkel, kijken waar je WEL naar toe wil!" En dat heb je gedaan. Goed dus. Kom maar op met dat roze papiertje :]
Roze papiertje is er als het goed is over 22 dagen 8-) :]
 
Als ik zoiets aan de hand heb hoor ik de stem van mijn instructeur (die ik al een half jaar niet meer gezien heb) roepen: kijken, kijken, kijken!!! en geraak er dan wel uit.
Daar moet nog bij komen: ontspannen, ontspannen, ontspannen!!!
En dan zijn we weer een flink stuk verder.

Volhouden hoor!
 
het voordeel hiervan: je zult nu voortaan wel altijd KIJKEN WAAR JE HEEN WILT!
je hebt dus een belangrijk leermoment gehad en de motor is ook nog heel. wat wil je nu nog meer!


oh. en waarschijnlijk had je je motor vol door die plas heen kunnen gooien en was er ook niets aan de hand geweest. er zitten geen slicks onder, maar gewoon banden met profiel en die kunnen behoorlijk wat water kwijt.. dus een plas is vaak geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hey Lady J, haha dat soort situaties kent elke motorrijder wel hoor. Enne zoiets ga je gerust nog een keer krijgen, ik had het vanmiddag een keertje

We rijden achter elkaar, holec groepje, enne stoplicht springt op oranje. Ik dacht nou die rijdt wel door en ik geef ook nog ff gas om het te "halen". Maarnee,hij remde dus, dus ik redelijk vol in de remmen zie dat ik het niet haal. Handen van de voorrem af, "wijk uit" en rem opnieuw ---> ik ben er helemaal trots op dat het automatisch ging en dat ik niet EN remmen EN uitwijken tegelijk deed. *D

tipje, probeer idd niet al te overmoedig worden, blijf realistisch en doe rustig in bochten die je niet kent/of onoverzichtelijk zijn ;)
suc6, over 22 dagen ;)
 
You hebt een hele waardevolle les geleerd. Bravo voor de mate van zelfbeheersing.

Ongetwijfeld wordt er een betere motorrijdster door :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan