Het machtige Bandit topic Deel 26

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gegroet nieuwe collega's, vrienden, haters -O- *O* .
Sinds vandaag een Bandit 600 S (maar naked) tussen mijn klauwen hangen. Komende tijd gaan jullie me dus normaal gezien wel wat zien hier...

PS: Het is dus niet de "750" geworden :) .
 
Laatst bewerkt:
Donderdag heeft de bandit mij voor de eerste keer laten staan... Accu die een te lage spanning heeft. ANWB gebeld, en 3sec de lader erop en hij startte al. Even een nieuwe accu kopen en klaar.

Dan nog een vraag aan jullie die-hard bandit rijders: De voorrem van mijn bandit 600n (uit 2004) geeft mij weinig vertrouwen. Ik moet hem behoorlijk inknijpen tot ik het gevoel heb dat hij echt remt. Remvloeistof is 2 weken geleden ververst maar merk nog weinig verschil. Is dit een bekende bandit kwaal en moet er iets gedaan worden met de remmen?
knijp hem eens in, tijdens stilstand, en voel of je het hendel steeds verder in kan drukken of dat de druk constant blijft.
Als je het hendel steeds verder in kan knijpen, en je klauwen lekken niet, is je rempomp aan revisie toe.
Naar mijn mening zijn alle remmen sponzig met rubberleidingen, zeker icm met zwevende klauwen.

staalomvlochten leidingen is al een aardige verbetering, maar zolang er lucht in je systeem zit blijft de boel sponzig.
 
Haha lol vind je het erg als ik geen antwoord erop geef, weet wel waar de begrenzer ingaat, dus blijf er graag iets onder...... Moet bekennen dat ik graag hoge toeren rijdt. Immers boven de 6000 begint ie echt dus..... Kan mij een 1200 dus best wel voorstellen. Vind het jammer dat ik geen heb, maar misschien ook wel goed (heb jonge kids he).
Het beestje is goed voor mijn doen, dagelijks naar werk. Een goede prijs in de lotto en mijn subtitel veranderd......lolzzz })
Haha, vind het niet erg hoor, dat je er niet op reageerd.
Zolang je maar weet dat het allemaal tussen de oren zit, kun je hendig een 1200 kunt rijden :P
Ene, ik heb ook nog een jong kind, en volgens sommige rij is als een "malloot" :? :+
 
Ene, ik heb ook nog een jong kind, en volgens sommige rij is als een "malloot" :? :+

Andere zeggen dat, zolang jezelf de situatie in de hand heb is er niets aan de hand lijkt mij, en als je je eigen kunnen van je motor weet, kun je ECHT meer dan de rest. Zoals je wellicht weet rijdt ik dagelijks al 4 jaar naar werk, en steeds weer wordt ik verrast. Is niet erg je wordt er beter door.
Als je maar steeds de grenzen probeert te verleggen, anders wordt het saai.....niet? ;)
 
ai! vond je hem niet mooi :+

Mooi was hij zoiezo niet (zonder te poetsen) maar vertrouwde de verkoper onderhand niet meer. Ik denk dat hij onwetend was dat het een 600 was en geen 750 maar alsnog. Dit ding wat ik nu heb kon ik korterbij kopen, alles was geregeld op één dag en verkoper van die motor was wel te vertrouwen. Ben in elk geval blij nu! Ding rijdt echt wel zalig behalve dan de verhouding snelheid/toeren. Liggen volgens mij echt geen standaard tandwielen op... Straks/morgen tellen :r .

Hierboven, ik reed ook al 2 jaar bijna dagelijks en werd ook altijd nog wel eens verrast. Vooral dan door andere bestuurders maar ook af en toe eens door mijn eigen doen (vooral met te snel de bochten te nemen). Maar daar leer je wel uit :9 .

En rest, bedankt voor de welkom :) .
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips! Ik ga het morgen direct even proberen! En na de vakantie was ik al van plan staal omvlochten remleidingen te halen! Ik hou jullie op de hoogte!
 
Andere zeggen dat, zolang jezelf de situatie in de hand heb is er niets aan de hand lijkt mij, en als je je eigen kunnen van je motor weet, kun je ECHT meer dan de rest. Zoals je wellicht weet rijdt ik dagelijks al 4 jaar naar werk, en steeds weer wordt ik verrast. Is niet erg je wordt er beter door.
Als je maar steeds de grenzen probeert te verleggen, anders wordt het saai.....niet? ;)
Achja, zolang het maar leuk blijft he.
Ik rij gelukkig meestal in een auto naar het werk, maja, word ook lastig, om al dat gereedschap op de motor mee te nemen anders :+
Ma ben afgelopen week iedere dag naar het werk geweest met de motor, en heb eigenlijk niet zoveel last van de auto's, hun eerder van mij }) O-)
 
Bleh, denk ik vandaag weer lekker te rijden ... hij liep op een gegeven moment gister op 3 cilinders op lage toeren en beetje gas. Na stukje rijden (netjes warm rijden dus :-P ) ik kijken want ik had gereedschap bij me. Mis ik gewoon 1 van Mn mengselschroeven... wtf
 
Even snel een vraagje; Kan ik gewoon de tuinslang bovenaan de radiator inlet zetten en alles doorspoelen? al gedaan
En moet ik de motor laten draaien zonder nieuwe vloeistof om alles eruit te krijgen, of is doorspoelen voldoende?
 
Laatst bewerkt:
Even snel een vraagje; Kan ik gewoon de tuinslang bovenaan de radiator inlet zetten en alles doorspoelen? al gedaan
Kan wel, maar betwijfel of het doet wat je wil, aangezien de waterpomp de boel blokkeert (die draait niet mee).
En moet ik de motor laten draaien zonder nieuwe vloeistof om alles eruit te krijgen, of is doorspoelen voldoende?
Nee loopt er zo uit als het goed is, dan nieuwe erin en even aan denken te ontluchten, anders is je water in ene op straks :P
 
Oh ja erg ongevoelig voor fouten zo _O-


Gewoon tellen was te lastig? :P Denk dat jouw voortandwiel interessanter is...

Kan er amper 1 tand langs zitten dan hoor :D.
In elk geval, als ik een verhouding van 14/48 gebruik dan geeft hij aan 81 te rijden op 4500 toeren. Dat is hetgeen ik ondervind ook.
 
Gaat het niet om, het is gewoon niet heel veel meer moeite om de daadwerkelijke tande even te tellen :') Of wacht, nee, het is zelfs makkelijker dan paint er op loslaten :P
 
nou, vanmiddag mijn eerste motor-rijders-worden-niet-gezien/koekblikkers-spiegelen-niet moment gehad. Haal op m'n gemak drie auto's in op provinciale weg, besluit de middelste ook maar even een inhaalactie te beginnen als ik net naast m zit. gelukkig was er genoeg ruimte en reed ik al uiterst links...
 
Hey n bandieten.

Hier een mede n bandiet. Woonachtig in oudenbosch te brabant. Vroeg me af of er komende zomer eeens een tourtochtje

Hoe plaats je een foto in een berichtje? En
 
Hey n bandieten.

Hier een mede n bandiet. Woonachtig in oudenbosch te brabant. Vroeg me af of er komende zomer eens een tourtochtje gepland kan worden? Of staat er al iets op de planning?

Hoe plaats je eigenlijk een foto in een berichtje? En

Groet,

Bob
 
Hey n bandieten.

Hier een mede n bandiet. Woonachtig in oudenbosch te brabant. Vroeg me af of er komende zomer eeens een tourtochtje

Hoe plaats je een foto in een berichtje? En
Welkom ;)

Toertochten zijn er naar Duitsland en Luxemburg, zie "reizen en toeren".

Foto plaatsen: [img ] link naar je foto [/img ] en dan de spaties weghalen.
 
Laatst bewerkt:
Kan wel, maar betwijfel of het doet wat je wil, aangezien de waterpomp de boel blokkeert (die draait niet mee).Nee loopt er zo uit als het goed is, dan nieuwe erin en even aan denken te ontluchten, anders is je water in ene op straks :P
Toch gedaan, kwam nadat ik alles uit had laten lopen nog heel wat groene zooi uit toen ik de slang er op zette.




Maar loopt het reservoir ook gewoon leeg als je die bout onderaan los haalt? Er zat namelijk een slang vanaf de bovenkant er in. Kon me zo snel niet voorstellen hoe dat er dan uit moest komen.

Moet ik bij ontluchten na motordraaien via radiator inlet spul bijgieten (indien nodig) of in reservoir?
 
Toch gedaan, kwam nadat ik alles uit had laten lopen nog heel wat groene zooi uit toen ik de slang er op zette.

[~[url="http://img863.imageshack.us/img863/9264/photo0917.th.jpg"]afbeelding~][/URL]


Maar loopt het reservoir ook gewoon leeg als je die bout onderaan los haalt? Er zat namelijk een slang vanaf de bovenkant er in. Kon me zo snel niet voorstellen hoe dat er dan uit moest komen.

Moet ik bij ontluchten na motordraaien via radiator inlet spul bijgieten (indien nodig) of in reservoir?
Reservoir ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan