En dan direct de uitlaat en de achterbrug moeten vervangen, ook leuk.
Haha, inderdaad.
Elke motor heeft zo weer zijn eigen euvel. Ik vind de Pan Europeans net iets te groot en krachtig en vier cilinders is eigenlijk twee teveel als je het mij vraagt
Heb destijds voordat ik de NTV kocht wel naar Pan Europeans gekeken want ik vind ze wel mooi en vooral erg praktisch. Daarna kwam ik op de Deauville's uit maar uiteindelijk toch voor een NTV gegaan omdat die kwa formaat en formfactor meer leek op de CB500r twin waar ik op ben begonnen. Wat een fijn fietsje was dat zeg. De Yamaha SRX600 vond ik dan weer niks.
De drie cilinders van de K75 vind ik wel weer iets hebben, ze klinken net als naaimachientjes. Ben er wel een beetje verliefd op. Maar inderdaad, sowieso bij BMW's een bekend probleem die koppelingen. Er staat in bijna elke marktplaats advertentie die ik zie dat de koppeling is vervangen haha.
Voorlopig zal het nog de NTV blijven, maar het kan geen kwaad om een beetje te dromen
Nu ik wat meer ervaring heb met rijden weet ik dat er een aantal dingen zijn die ik graag wil:
- grotere actieradius
- standaard kofferset plus topkoffer
- duidelijk waarschuwingslampje voor bijna leeg en reserve
- ABS
- kuip (en dan met name eentje die ook de benen een beetje afschermt)
- middenbok (en niet alleen een jiffy)
- cardan
- alarmlichten ipv alleen knipperlichtfunctie
- liefst lichtgewicht frame
- veel van gemaakt, dus veel onderdelen beschikbaar
- betaalbaar zowel in aanschaf als in onderhoud
- optioneel injectie
- twee of drie cilinders
- geen kolos, ik ben 1m76
Beetje blijven rondkijken, ik heb zeker het komende jaar geen concreet plan om de NTV te verwisselen voor iets anders.