Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Hi allen, ben op zoek naar leuke led achterlichten die op de standaard hawk kont pakt. Iemand die toevallig nog een laatste bestelling van Ali aan kan raden of elders ?
Sowieso; Ali, ga je schamen ;) troep...
Maar zonder gekheid, er zijn geen LED-achterlichten voor de Hawk te krijgen, daarvoor is het model te oud en teveel een niche-model, helaas.
Je zou wel een los printbord in het originele achterlicht kunnen bouwen, dat zou een mooi project zijn :Y
 
Laatst bewerkt:
Sowieso; Ali, ga je schamen ;) troep...
Maar zonder gekheid, er zijn geen LED-achterlichten voor de Hawk te krijgen, daarvoor is het model te oud en teveel een niche-model, helaas.
Je zou wel een los printbord in het originele achterlicht kunnen bouwen, dat zou een mooi project zijn :Y
Hahaha ja nou 3 kwart van de spullen die wij kopen staat gewoon Made in China achterop 😂
Dat zou inderdaad een leuk projectje zijn, maar mijn technische kennis gaat niet zover
 
Hahaha ja nou 3 kwart van de spullen die wij kopen staat gewoon Made in China achterop 😂
Dat zou inderdaad een leuk projectje zijn, maar mijn technische kennis gaat niet zover
Yep, maar daar zit nog een Europese importeur en Quality Control achter ;) ik snap dat iedereen denkt dat wat je in de winkel koopt hetzelfde is als op Ali, maar de realiteit is dat er op Ali ook (/vooral?) veel imitatie zonder QC verkocht wordt. Made in China en Sold on Ali zijn niet hetzelfde ;)

Niets dat je niet kan leren! Gewoon beginnen, moeilijk zal het niet zijn. Printplaatje van een ander achterlicht, de juiste connectoren, en vastzetten met een goede kit :Y
 
Graag, als we daar even contact over kunnen houden, kom ik die pomp graag ff n keer ophalen voor n testje 👍
Ik heb vroeger defecte pompen wel overbrugt en dat maakte niet uit in snelheid of zo. Eentje heeft zo enige duizenden kilometers gereden zonder problemen.
 
XXXXXXXXXXXXX
Maar nog steeds niet de topsnelheid waar ik naar op zoek ben, nog steeds 140km/h op de teller :( Volgende stap, carburateurs nalopen, synchroniseren. Al verdenk ik ook de brandstofpomp nog, zou die niet genoeg op kunnen brengen? Iemand er nog eentje liggen in de randstad toevallig?
Je hebt toch niet toevallig van die begrensde carburateur rubbers erop zitten? Die hebben een kleinere doorgang dan de normale en temmen het vermogen.
 
Je hebt toch niet toevallig van die begrensde carburateur rubbers erop zitten? Die hebben een kleinere doorgang dan de normale en temmen het vermogen.
Nee, zijn origineel. Heb ze met 2 andere sets vergeleken.

Vanavond de carburateurs eens goed synchroniseren en een andere brandstofpomp testen. Heb ook nog een backup sets carburateurs liggen mocht deze 2 acties het nog niet oplossen
 
Forget it... het zijn geen standaard moeren, maar moeren met een kraag en een bolle kop:
10059899.jpg


Wellicht dat een specialist als Fabory hier aan kan komen, maar ik vermoed van niet.
Als er voldoende vraag is kan ik wel een balletje opgooien bij mijn leveranciers, maar dan moeten we wel serieuze aantallen afnemen.
Ik vind 6 stuks eigenlijk best wel een serieus aantal ;-)
Maar ik begrijp wel dat je bij een leverancier daarmee niet hoeft aan te komen.
Iemand die toevallig een Hawk sloopt en deze boutjes en moeren heeft liggen?
 
Ik vind 6 stuks eigenlijk best wel een serieus aantal ;-)
Maar ik begrijp wel dat je bij een leverancier daarmee niet hoeft aan te komen.
Iemand die toevallig een Hawk sloopt en deze boutjes en moeren heeft liggen?

Hahahaha ja, snap ik. Nee, voor industriële productie van dit soort kleine items praat je over 100 stuks+ of een hoge prijs per stuk...
 
een moer van 3,50 per stuk ex btw valt nog wel mee als je er maar 6 nodig hebt. De boutjes zijn nog wel te vinden maar die moeren wordt lastig idd.
Ik zal er eens uit mijn wiel halen en opmeten. Misschien is het wel te doen om een moer af te draaien naar de juiste diameter bus.
 
Ho
Mooi om te horen! :Y

Ik heb er nog wel eentje te leen, kun je even kijken of het scheelt.
Mocht je het nodig hebben dan is mijn CarbTune Pro synchronisatie apparaat ook te leen.

Hoe gaat dat als je een mikuni pomp gaat monteren, die gebruikt toch het vacuüm nippel de je nodig hebt voor het synchroniseren.
 
Stukje rijden.jpeg


Helaas alweer twee weken geleden dat ik een lekker tochtje kon maken met onder andere @guntherrex

Momenteel staat mijn Hawk weer in de stalling aan de lader met de hoes er overheen. Gezien het weer de komende tijd denk ik niet dat er dit jaar nog veel van rijden komt. Ik ben immers een mooi weer rijder :P

Ondertussen eens uitvogelen waar ik de hawk eens kan laten afstellen/nakijken. Want na 130 kilometer rijden (en een beetje) is de tank toch echt leeg. En als je achter me rijdt walmen de dooie dino's je tegemoet :+ Ondanks de minitank van slechts 10 liter moet ik toch wel verder kunnen komen dan deze afstand.


....en ja, dat is de ghetto oplossing om een scheur in het zadel te repareren :X
 
Laatst bewerkt:
Je zou eens bij madracing kunnen informeren. Zit in noordscharwoude. Heeft een tovami rollen bank en ervaring met de Hawk.
 
Oh dat klinkt wel interessant! Eens kijken of dat een optie is. Het gaat mij er vooral om dat de motor nu (denk ik, ik ben niet gehinderd door kennis van zaken) veel te rijk staat afgesteld, misschien is dat nog betrekkelijk eenvoudig op te lossen.

Heb een tijd terug ook een probleem gehad dat op een gegeven moment er één cylinder uitviel. Samen met @guntherrex hebben we dat kunnen fixen. De vlotters opnieuw afstellen heeft dat verholpen. Was wel heel vervelend, want het gebeurde nogal willekeurig als ik aan het rijden was. Snelheid was geen factor.
 
Bekijk bijlage 1549892

Helaas alweer twee weken geleden dat ik een lekker tochtje kon maken met onder andere @guntherrex

Momenteel staat mijn Hawk weer in de stalling aan de lader met de hoes er overheen. Gezien het weer de komende tijd denk ik niet dat er dit jaar nog veel van rijden komt. Ik ben immers een mooi weer rijder :P

Ondertussen eens uitvogelen waar ik de hawk eens kan laten afstellen/nakijken. Want na 130 kilometer rijden (en een beetje) is de tank toch echt leeg. En als je achter me rijdt walmen de dooie dino's je tegemoet :+ Ondanks de minitank van slechts 10 liter moet ik toch wel verder kunnen komen dan deze afstand.


....en ja, dat is de ghetto oplossing om een scheur in het zadel te repareren :X

Dat is toch geen origineel zadel, wel een mooi model.
Zelf gemaakt?
 
Het is een Corbin zadel :) Zit erg fijn trouwens! Uit mijn hoofd weet ik niet wanneer het zadel is gemaakt. Dat staat dacht ik ergens aan de onderkant, maar het zat er al op toen in de Hawk kocht.

Hier letterlijk om de hoek zit trouwen Tiger Leathers, misschien daar eens langs om te vragen wat/of ze iets aan het scheurtje kunnen doen.
 
Bekijk bijlage 1549892

Helaas alweer twee weken geleden dat ik een lekker tochtje kon maken met onder andere @guntherrex

Momenteel staat mijn Hawk weer in de stalling aan de lader met de hoes er overheen. Gezien het weer de komende tijd denk ik niet dat er dit jaar nog veel van rijden komt. Ik ben immers een mooi weer rijder :P

Ondertussen eens uitvogelen waar ik de hawk eens kan laten afstellen/nakijken. Want na 130 kilometer rijden (en een beetje) is de tank toch echt leeg. En als je achter me rijdt walmen de dooie dino's je tegemoet :+ Ondanks de minitank van slechts 10 liter moet ik toch wel verder kunnen komen dan deze afstand.


....en ja, dat is de ghetto oplossing om een scheur in het zadel te repareren :X

Ik dacht het te herkennen, maar bij mijn Hawk staan er nog mijlen op de teller _O- en dat dorstige Africa Twin blok helpt ook niet. Meestal kom ik rond de 180-160-180km uit, tussen 100 en 120 mijlen. Maar ook die motor stinkt enorm naar benzine, dat moet nog aangepakt worden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan