Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

aan de heren NTV650 techneuten een vraag.
Na twee jaar stil te hebben gestaan het werkezeltje weer van stal gehaald. Motortje start met choke erop en blijft ongeveer een minuut of 5 lopen en valt daarna stil.
Choke eraf motor valt stil
Gas geven motor valt stil
NIeuwe bougies en verse benzine, geen verschil.
Carberateurs zien er schoon uit, ik zou deze nog eens extra kunnen reinigen

Vergis ik me, is dit een gevalletje teveel lucht en/of te weing brandstof...!?
Ik heb dit probleem ook gehad, oplossing voor mij was de carburateur uit elkaar en in een ultrasoon bad en de sproeier doorspuiten met lucht of even goed door heen blazen.
 
Heeft er al eens iemand verlaging van de voetsteunen gemaakt of gekocht?
Ik krijg regelmatig kramp doordat de steunen voor mij te hoog zitten, zou ze graag +/- 3 cm laten zakken.
 
Complete schetsplaten met voetsteunen van een Deauville maar dan moet er wel wat aangepast worden, er bestaan ook setjes voor diverse motoren maar of ook specifiek NTV? Misschien zijn die gewoon te gebruiken of aan te passen, ik heb ze wel eens zelfgemaakt gezien op een NTV.
Zou ze zelf ook ooit eens gaan maken maar nog niet van gekomen...
 
Complete schetsplaten met voetsteunen van een Deauville maar dan moet er wel wat aangepast worden, er bestaan ook setjes voor diverse motoren maar of ook specifiek NTV? Misschien zijn die gewoon te gebruiken of aan te passen, ik heb ze wel eens zelfgemaakt gezien op een NTV.
Zou ze zelf ook ooit eens gaan maken maar nog niet van gekomen...
Heb je een beroep zodat je makkelijk en goed metaal kan bewerken (CNC frasen of zo).
we wonen redelijk dicht bij elkaar zie ik.
 
Ik heb idd een beroep waar ik redelijk goed metaal kan bewerken..maar weer geen machinaal/cnc gebeuren
Het idee achter die verlaging is redelijk simpel: blokje metaal met gaatje voor het scharnierpunt van de oude bevestiging en daaraan 2 lipjes met gaatjes waar de voetsteun weer opgaat.. het kan los opgebouwd zijn met de lipjes gelast of uit massief staal/alu gevormd..
Zal eens zoeken op geproduceerde exemplaren
 
het beste kan je de complete set van een Deauville met rem en schakel pedaal nemen.
dan moet je zover ik weet alleen het rem pedaal aan te passen.
daarbij heb ik mijn zadel wat opgevuld/verhoogd.
 
het beste kan je de complete set van een Deauville met rem en schakel pedaal nemen.
dan moet je zover ik weet alleen het rem pedaal aan te passen.
daarbij heb ik mijn zadel wat opgevuld/verhoogd.
Heb je hier zelf ervaring mee met die schetsplaten en passen die er zo op?
Zadel verhogen gaat het bij mij niet worden ik wil niet 3 cm hoger komen te zitten want dan zit je op 81 cm en dat is net teveel voor mij.
 
ik heb er bij mij een complete set op zitten en voor zo ver ik nog weet heb ik alleen het rempedaal aan gepast.
is ook al weer even geleden.
maar het rem pedaal kwam te laag en moest wat omhoog gebogen worden.
dat ging niet dus ingezaagd op 2a3 plaatsen en weer laten lassen[kan ik zelf niet]
het verschil is plus/min 4 cm wat je lager uitkomt.
de complete set is dus met rempomp en schakelstangen
 
Dat zou dan best interessant zijn.
woon je in de omgeving van Gouda misschien dan zou ik een kunnen kijken bij jou en als het bevalt ze zien te vinden.
 
Heb even zitten zoeken naar schetsplaten voor een Deauville maar die dingen zijn €50,00 per stuk, daar gaan we eerst nog maar even heel goed over nadenken en kijken of de staatsloterij misschien wil helpen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik heb deze een tijdje geleden gevonden en voor mijn verjaardag op mijn verlanglijstje gezet.
Het zijn verlaagde voetsteunen die er hetzelfde uitzien: scheelt 2,5 cm [19,- p/st.]
Footrest Honda Slim CBR VFR - Left Hand Side Parts at Wemoto - The UK's No.1 On-Line Motorcycle Parts Retailer (links)
Footrest Honda Slim CBR VFR - Right Hand Side Parts at Wemoto - The UK's No.1 On-Line Motorcycle Parts Retailer (rechts)

Lijkt me een simpele en betaalbare oplossing.
Op de website word nergens gesproken over dat deze lage zouden zijn.
 
Je hebt een punt.
Ik heb deze tip gevonden op een ouder NTV-forum en ben er vanuit gegaan dat het dan ook klopt.
Had alleen de bestellink opgeslagen en kan de tip zelf niet meer terugvinden.
(Die 2,5 cm verlaging heb ik niet zelf verzonnen.)
Honda past vaak standaard onderdelen over heel verschillende modellen toe, deze zijn ook voor CBR en VFR.
En vallen dan voor de NTV blijkbaar een stuk lager uit dan de standaard NTV voetsteunen.
Nog een kanttekening die ik net bedenk: de NTV voetsteun is dikker met een bepaald doel, namelijk het dempen van trillingen....
 
Ik zit met een koppelingskabel issue. Vorige week wilde ik de Hawk weer eens uitlaten maar tijdens de rit lukte het ineens niet meer om te schakelen. Met als gevolg dat ik in z'n één door een tunnel moest. Was wel blij met mijn helm, want ik vond het wel asociaal :P (heb een BSM Vampire demper er op)

Na wat overleg met @guntherrex heb ik de koppeling bij de hendel een beetje afgesteld en kon ik weer verder rijden. Omdat er onzekerheid was of de kabel nog goed was, heb ik een nieuwe kabel besteld. Helaas, dit is de verkeerde, want de kabel is een tikkeltje te lang.
Met de oude kabel ben ik nog bij Bolman langs geweest en na een check bleek deze nog prima te zijn.

Maar nu komt het: De oude kabel krijg ik met geen mogelijkheid meer terug gemonteerd. Is ie vast bij het blok, dan krijg ik 'm er niet meer vast bij de hendel en vice versa. De kabel die er zat heeft ook geen stelbout. Daarentegen zat daar net zo'n bout die normaal ook bij de hendel zit.

Zie de foto's ter illustratie. De nieuwe kabel heeft dus wel een stelbout, maar die is te lang voor mijn Hawk. Op de tweede foto kan je zien hoe de oude kabel vast zat aan het blok. Ik heb daar de rubber cylinder even naar achter geschoven, je kan die wel zien op de eerste foto.

Ik heb deze dus gekocht: KOPPELINGSKABEL HONDA NT650V 22870-MBL-730 [22870-MBL-730]
Iemand een échte Hawk koppelingskabel die ik kan overkopen, of wellicht het juiste onderdeelnummer en shop waar ik die kan bestellen?
 

Bijlagen

  • Blok einde.jpg
    Blok einde.jpg
    118,9 KB · Weergaven: 12
  • Oude kabel.jpg
    Oude kabel.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 9
Als ik dat zo zie is het geen Hawk of zeker geen NTV kabel...weet niet of de lengte tussen Hawk/Revere/NTV echt veel scheelt maar kabeleinde bij hendelkant hoort tonnetje te zijn, deze ziet er wel afgekloven uit..
Ik heb op internet wel originele Deauvillekabel gevonden dus Hawk zou ook wel moeten, Michiel zal het ook kunnen leveren lijkt me.
 
Ik zit later de link te bekijken..kabel is idd voor NT650V, dus Deauville en die is zeker langer, Hawk is NT650GT..
Die Deauvillekabel wil ik wel overnemen evt. heb wel een NTV kabel voor je maar wel gebruikt...
 
Zou de NTV kabel passen op de Hawk? Op de NTV zit een grotere tank, weet niet of dat van invloed is op de lengte van de kabel. Mijn Hawk heeft ook maar een tien liter tankje, waardoor ik na 140km op lucht rij :P
 
Ik zit met een koppelingskabel issue. Vorige week wilde ik de Hawk weer eens uitlaten maar tijdens de rit lukte het ineens niet meer om te schakelen. Met als gevolg dat ik in z'n één door een tunnel moest. Was wel blij met mijn helm, want ik vond het wel asociaal :P (heb een BSM Vampire demper er op)

Na wat overleg met @guntherrex heb ik de koppeling bij de hendel een beetje afgesteld en kon ik weer verder rijden. Omdat er onzekerheid was of de kabel nog goed was, heb ik een nieuwe kabel besteld. Helaas, dit is de verkeerde, want de kabel is een tikkeltje te lang.
Met de oude kabel ben ik nog bij Bolman langs geweest en na een check bleek deze nog prima te zijn.

Maar nu komt het: De oude kabel krijg ik met geen mogelijkheid meer terug gemonteerd. Is ie vast bij het blok, dan krijg ik 'm er niet meer vast bij de hendel en vice versa. De kabel die er zat heeft ook geen stelbout. Daarentegen zat daar net zo'n bout die normaal ook bij de hendel zit.

Zie de foto's ter illustratie. De nieuwe kabel heeft dus wel een stelbout, maar die is te lang voor mijn Hawk. Op de tweede foto kan je zien hoe de oude kabel vast zat aan het blok. Ik heb daar de rubber cylinder even naar achter geschoven, je kan die wel zien op de eerste foto.

Ik heb deze dus gekocht: KOPPELINGSKABEL HONDA NT650V 22870-MBL-730 [22870-MBL-730]
Iemand een échte Hawk koppelingskabel die ik kan overkopen, of wellicht het juiste onderdeelnummer en shop waar ik die kan bestellen?
tip: je kunt de ook NTV ook zonder koppeling schakelen: gas open, snel terug, tikje tegen de schakelhevel en hij schakelt, en gas weer open uiteraard :)
 
tip: je kunt de ook NTV ook zonder koppeling schakelen: gas open, snel terug, tikje tegen de schakelhevel en hij schakelt, en gas weer open uiteraard :)
:^

Met een Alp 650 ook wel is een gebroken koppelingskabel gehad in het bos. Gewoon in de 1 gestart in het zand en vervolgens gewoon normaal naar huis gereden, alleen bij kruispunten even extra opletten.
 
Ik zit met een koppelingskabel issue. Vorige week wilde ik de Hawk weer eens uitlaten maar tijdens de rit lukte het ineens niet meer om te schakelen.
Kabel gebroken: ook zonder kun je prima schakelen, tenminste voor eventjes dan; de tandwielen (en dan met name de nokken op de tandwielen (de "dogbones") vinden het niet echt lekker. Die krijgen toch iedere keer een opdonder. En alles kan kapot. Zelfs Honda, zélfs NTV
Maar nu komt het: De oude kabel krijg ik met geen mogelijkheid meer terug gemonteerd. Is ie vast bij het blok, dan krijg ik 'm er niet meer vast bij de hendel en vice versa. De kabel die er zat heeft ook geen stelbout. Daarentegen zat daar net zo'n bout die normaal ook bij de hendel zit.
Zowel de stuurkant als de motorkant van de koppelingskabel heeft een "draadeind" dus aan beide kant kun je de speling instellen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je die aan het stuur helemaal ingedraaid hebt en dan met de stelmogelijkheid op het blok begint. Dat moet met twee steeksleuteltjes. Die op het stuur kan met de hand (kun je dus onderweg ook nog iets aan bijstellen)
 
Het is me inmiddels gelukt. Nuja, ik heb het laten lukkken :P

Blijkt dat er vlakbij de stalling een garagist/hobbyist/sleutelaar zit. Contact opgenomen, probleem uitgelegd en hij kon dat wel fixen. Ik heb de Hawk daar maar gewoon heen geduwd en twee dagen later was het klaar.
Het was trouwens ook wel iets wat ik niet zelf had kunnen oplossen, want ik heb daar noch de kennis noch het gereedschap voor.

Maar nu kan ik wel weer lekker rijden! ....en de motor eens wassen, is een beetje stoffig inmiddels.
 
Ben ik wel heel benieuwd wat er nu mee was. Zelfs voor een compleet a-technische persoon (niet verwijtend bedoeld) is het monteren en afstellen van de kabel prima te doen.

Tenzij er natuurlijk nog iets anders kapot was. Dat kan natuurlijk ook; is misschien zelfs wel logisch als hij er wat langer mee bezig is geweest. Kabel zelf is met een kwartiertje wel vervangen en afgesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan