Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Ik heb nog wel een bsm demper liggen. Als je er een collector voor kunt maken kan het wel iets zijn. Ik heb ze vaker gebruikt
 
Ik heb nu een bochten set erop zitten die ik in heb moeten korten voor de einddemper, alleen de ingebouwde demper werkt dus echt totaal niet want het klinkt als een open pijp. Ik heb nog een ander bochten setje waar ik een stukje donor pijp af kan halen. Ik kan daar nog wel beiden uiteinden van inslijpen om ze in elkaar te schuiven.
 
dan zou ik even langs een zaak rijden die dat voor je kan trompen om een goede passing te maken. uit m'n hoofd weet ik dat startwin en mille pajic het kunnen
 
Ik weet niet of je een Ratbike hebt waar dat prima op kan staan, maar als ik je beschrijving zo lees wordt het een nog een klusje om het passend te krijgen. Je hebt dus een collector op de oude demper zitten? De eerste poging om iets anders te bouwen was voor mij een oude originele ducati demper van een monster. Dat is een reflectiedemper met een aluminium huls maar met een RVS achterkant. Als je de collector van de originele honda demper af slijpt, zou je die op de demper van de monster kunnen vastlassen. Dat werkte prima. Zag er alleen nog niet zo mooi uit.
Ik heb nu even geen tijd maar kan wel weer eens een demper klaar maken voor een NTV of een Hawk. Ik heb de mallen voor die fietsen nog liggen. Alleen of-the-shelf collectoren heb ik niet meer. Die moet ik dan zelf weer maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik grossier niet in NTV's, maar als ik op marktplaats kijk, vind t altijd wel leuk om een beetje in de gaten te houden, zie je ze meestal ruim onder de 1000 weg gaan. Niet super populair helaas. Dus ik denk zelf dat 1400,- wel ver boven die 1000,- is.

Denk dat je met iets rond de 1000,- wel meer kans maakt. Maar geduld en de goede koper vinden is ook een optie. Hoeveel geduld je dan nodig hebt met 1400 is een ander verhaal...

Maar misschien weet iemand anders hier het nog wel iets beter op waarde te schatten, een aantal hebben er al een stuk meer gekocht opgeknapt en verkocht.
 
Ik grossier niet in NTV's, maar als ik op marktplaats kijk, vind t altijd wel leuk om een beetje in de gaten te houden, zie je ze meestal ruim onder de 1000 weg gaan. Niet super populair helaas. Dus ik denk zelf dat 1400,- wel ver boven die 1000,- is.

Denk dat je met iets rond de 1000,- wel meer kans maakt. Maar geduld en de goede koper vinden is ook een optie. Hoeveel geduld je dan nodig hebt met 1400 is een ander verhaal...

Maar misschien weet iemand anders hier het nog wel iets beter op waarde te schatten, een aantal hebben er al een stuk meer gekocht opgeknapt en verkocht.

Nee hoor, voor een nette NTV met zoveel accessoires is € 1400,- momenteel een heel reële vraagprijs. Vraag je 1000, krijg je 750/800, en dat is onder wat deze NTV waard is. Ze gaan momenteel sowieso in waarde omhoog, dus ik zou niet al te veel van die 1400 afwijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
geduld hebben dus? ik heb nog geen enkele reactie gekregen namelijk. Eerder stond hij overigens voor hoger bedrag (incl de tomtom).
Ik heb geen idee hoe populair een NTV nu nog is.
 
Ik heb een kleinigheid met mijn NTV:

1 van de "knoppen" (die pinnen die in de rubber ogen gaan) aan de binnenkant van het rechter zijdeksel is op de een of andere wijze afgebroken.
Heb dat al geprobeerd te lijmen (bison combi plastic; en ook wel andere lijmsoorten); ook geprobeerd met verhitten (smelten) aceton en zelfs met MEK (Methyl-Ethyl-Keton) maar dat houdt niet; die knop breekt iedere keer weer van het deksel af.
Ben er van uit gegaan dat het abs kunststof is, maar het materiaalsoort staat niet in het deksel.

Ben een beetje door de opties heen.

Wie heeft een oplossing (en dan graag niet een ander deksel, want die moet maar net dezelfde rode kleur hebben) ?
 
Ik overweeg afscheid te nemen van mijn NTV 650 uit '93 met 45000 km op de klok.

Het frame, de velgen, de voorvorkpoten zijn gepoedercoat. De motor staat op vrij nieuwe Metzeller Roadtec 01 banden en heeft net een beurt gehad. Kan compleet met koffers, navigatie, klein windscherm en een verlaagd zadel worden overgenomen (mits je bod reëel is). Verder heeft deze NTV handvat verwarming, een dubbel USB contact, een nieuwe koplamp, accu, remblokken en meer. De originele handgreep wordt overigens ook meegeleverd en ook die is in onberispelijke staat. Verder heeft deze NTV handvat verwarming, een dubbel USB contact, een nieuwe koplamp, accu, remblokken en meer. Kortom, een rijklare bruikbare en betrouwbare NTV...

Als je belangstelling hebt dan stuur maar een pm'etje...
 

Bijlagen

  • 20200913_144512.jpg
    20200913_144512.jpg
    341,2 KB · Weergaven: 38
Ik overweeg afscheid te nemen van mijn NTV 650 uit '93 met 45000 km op de klok.

Het frame, de velgen, de voorvorkpoten zijn gepoedercoat. De motor staat op vrij nieuwe Metzeller Roadtec 01 banden en heeft net een beurt gehad. Kan compleet met koffers, navigatie, klein windscherm en een verlaagd zadel worden overgenomen (mits je bod reëel is). Verder heeft deze NTV handvat verwarming, een dubbel USB contact, een nieuwe koplamp, accu, remblokken en meer. De originele handgreep wordt overigens ook meegeleverd en ook die is in onberispelijke staat. Verder heeft deze NTV handvat verwarming, een dubbel USB contact, een nieuwe koplamp, accu, remblokken en meer. Kortom, een rijklare bruikbare en betrouwbare NTV...

Als je belangstelling hebt dan stuur maar een pm'etje...
Oh shiiiiit, verkeerde moment, maar die zou ik graag hebben gehad *O*
 
Zo, dat is zeker een hele knappe NTV. Staat erg goed dat groen... Ik rij nog even door op de mijne, net nieuwe knippers gemonteerd en hem over de 250.000 heen gereden.

En nieuwe remleidingen voor en achter. En ga ook weer wat meer woon-werk doen dus kilometers zullen weer een beetje door gaan tellen nu.



1624289431168.png
 
Ik ben bezig met me tank te schuren om te laten spuiten, nu zie ik dat de nieuwe coating los laat 😅 iemand tips wat te doen. Negeren, spuiten en vullen met benzine of ?
 

Bijlagen

  • 20210622_211525.jpg
    20210622_211525.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 13
Ik heb een kleinigheid met mijn NTV:

1 van de "knoppen" (die pinnen die in de rubber ogen gaan) aan de binnenkant van het rechter zijdeksel is op de een of andere wijze afgebroken.
Heb dat al geprobeerd te lijmen (bison combi plastic; en ook wel andere lijmsoorten); ook geprobeerd met verhitten (smelten) aceton en zelfs met MEK (Methyl-Ethyl-Keton) maar dat houdt niet; die knop breekt iedere keer weer van het deksel af.
Ben er van uit gegaan dat het abs kunststof is, maar het materiaalsoort staat niet in het deksel.

Ben een beetje door de opties heen.

Wie heeft een oplossing (en dan graag niet een ander deksel, want die moet maar net dezelfde rode kleur hebben) ?
Je kan het eens propberen met Q-Bond daarmee heb ik al delen ven de kappen geplakt en dat zit nog steeds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan