Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

De haynes manual heb ik wel digitaal voor je. Wel in het Engels. Stuur maar een PB als je hem hebben wilt.

Hoeveel werk het is, geen idee, maar lijkt me wel te doen met gezond verstand en het werkplaatshandboek. Dan zit ie in een paar uur toch wel weer in elkaar
 
De haynes manual heb ik wel digitaal voor je. Wel in het Engels. Stuur maar een PB als je hem hebben wilt.

Hoeveel werk het is, geen idee, maar lijkt me wel te doen met gezond verstand en het werkplaatshandboek. Dan zit ie in een paar uur toch wel weer in elkaar

Tnx, ik zie inmiddels dat ik hem toch al wel had hahahaha. Was in een verkeerd mapje neergezet. Paar uur is te doen. Ik kijk er meer tegenop om het blok deels open te halen aangezien ik dat nog nooit eerder heb gedaan.
 
2 vragen;

Heeft iemand een werkplaatshandboek dat gedeeld kan worden?

En weet iemand hoe lastig het is om een pakking te vervangen bij de cilinderkop. Volgens mij is die bij mij lek want er lekt olie langs.....

Werkje van niets, alleen even zorgen dat je tevoren een nieuwe pakking hebt liggen. Tank er af, luchtfilterkast er af, deksel lichten, nieuwe pakking er in en alles weer terug, no biggie :Y met een beetje handigheid doe je het binnen een half uur.
Het is in 99% van de gevallen namelijk alleen de klepdekselpakking die een beetje zweet, een lekke koppakking heb ik in 16 jaar NTV pas 1 keer meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad mijn bescheiden mening :P ,bedoel overigens niet de Deauville maar de Revere.
3 jaar een Revere gehad was niets mis mee zeker met de Schurgers kuip die ik er op heb laten zetten door Jos Schurgers, Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk mee bezocht, Fijne Fiets.
14 jaar een Deauville gehad Hoge ruit en grotere koffers er op en toen weer Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk, Frankrijk en Denemarken mee bezocht, fijne fiets met zelfde prestaties maar meer comfort.
Nu 2 jaar een NTV650 met kuip en koffers toer er nu mee in Nederland, fijne fiets maar minder comfort dan de Deauville.
Dus als je nog een leuke Deauville hebt om te ruilen *D
 
Werkje van niets, alleen even zorgen dat je tevoren een nieuwe pakking hebt liggen. Tank er af, luchtfilterkast er af, deksel lichten, nieuwe pakking er in en alles weer terug, no biggie :Y met een beetje handigheid doe je het binnen een half uur.
Het is in 99% van de gevallen namelijk alleen de klepdekselpakking die een beetje zweet, een lekke koppakking heb ik in 16 jaar NTV pas 1 keer meegemaakt.
Ja kleppendeksle pakking is inderdaad echt zo gebeurd :-) En die heb ik bij meerdere blokken al aan t zweten gehad. Maar het blok wat ik van jou overgenomen heb vorig jaar verbruikt nog steeds 0.0 olie (afkloppen...)
 
Ik probeer deze week wel ff te verdiepen in het werkplaatshandboek. Kan ook wel een foto sturen als verduidelijking sturen.

Ik keek er tegenop, maar als ik het zo hoor is het goed te doen.
 
Dat er nog maar zoveel Hawkjes zijn, toch maar zuinig op zijn..zal het motorpark maar weer eens opstarten...hebben al weer tijdje stilgestaan, vandaag met de Honda motorskoetah naar werk gegaan...
 
Ertje is voor het eerst sinds het begin van zijn motor carrière NTV loos 🙄
Ik heb de nieuwe eigenaar naar dit topic verwezen 😉 ik hoop dat hij zich hier meldt, en nog veel plezier van de NTV zal hebben!
 
Ik heb hier nog een knappe omgebouwde hawk te koop. Staat ook op mp.
Mijn zusje heeft er dit seizoen op gereden maar kan hem niet houden. Dus weet je nog iemand?
 

Bijlagen

  • 20211107_144810.jpg
    20211107_144810.jpg
    454,3 KB · Weergaven: 31
  • 20211107_144822.jpg
    20211107_144822.jpg
    276,7 KB · Weergaven: 32
  • 20211107_144806.jpg
    20211107_144806.jpg
    488,3 KB · Weergaven: 30
  • 20211107_144847.jpg
    20211107_144847.jpg
    292,7 KB · Weergaven: 31
Hoe lang zal het duren tot je er weer een hebt dan? 8-)
Ik verwacht niet dat er ooit weer 1 hier in de schuur komt te staan, deze had sinds 2016 iets meer dan 300km gereden
:X
Waarschijnlijk gaan de RD03 en de KLV1000 er ook uit. maar zeg nooit nooit
8-)
 
Ook geen vakantieritjes meer?
Volgens is er nog ergens een foto van fiets achterop jou ntv ,toch?
Met jouw geheugen gaat het nog goed! 😜 Als pure reismotor is de KLV comfortabeler, maar echte motor vakantie's gaan we niet meer doen dan gaan ze waarschijnlijk op een aanhanger mee 😉
De SV blijft, en de F700GS van mijn meisje heb ik wat meer aan mijn smaak aangepast aangezien zij eigenlijk alleen nog maar op haar MT07 rijdt 😇
 
Veel info, maar nog geen antwoord op de belangrijkste vraag: Welke banden rijden jullie mee? Als gezegd, ik wil betrouwbaarheid en dat heeft zn prijs. Zit zelf te denken aan Dunlop Roadsmart III, vooral vawege goede nat weer-eigenschappen en levensduur. k Hoor graag jullie adviezen en ervaringen.
Hoi, ik heb onlangs een NTV Revere uit 1991 gekocht en heb dezelfde vraag.

Hartelijke groet,

Ebele
 
Hoi, ik heb onlangs een NTV Revere uit 1991 gekocht en heb dezelfde vraag.

Hartelijke groet,

Ebele
En daarnaast, wat voor bandenspanning gebruiken jullie? De banden die momenteel nog om de velgen zitten zijn Michelin Pilot Activ, standaard maten. Ik weeg 'schoon aan de haak' 63kg. Momenteel 2.3 V en 2.5 A
 
Zal straks eens in de garage kijken.
Er zit bijna geen profiel meer op.
Maar ik vindt het een superband.
Heb al nwe liggen hier om erop te lepelen.
 
Ik heb Bridgestone BT023 er onder zitten. Bridgestone bevalt mij al een jaar of 20 goed met een uitstapje naar Michelin Pilot road die bevielen ook goed.
Je banden spanning vind ik wel erg laag bij mij staat hij voor op 2.6 en achter op 3.0, standaard voor de NTV is voor 2.5 en achter 2.9 als ik het goed herinner. om zeker te zijn zou ik op de sticker op de motor moeten kijken.
 
Ik had een tijdje geleden verteld dat mijn NTV helaas olie lekt bij de voorste cilinder. Nog ff beter gekeken en zie nu dat het lek veel hoger zit dan ik eerst dacht.

Op het moment ben ik bezig met het vervangen van enkele zaken, maar ben erachter gekomen dat de motor veel erger verwaarloosd is dan ik dacht.....

Mijn vraag aan jullie is of iemand weet waar het lek vandaan kan komen. Ik hoop dat ik zelf het lek kan verhelpen en het niet te veel kost. Als het te duur wordt is het namelijk niet verstandig om meer geld in dit barrel te stoppen.

x52Y8L3Ws8t5DSWrrJFCaJ6fzj85Gd0Q82sHp-pBvAftZOfW36p5_6dJu_dYmLdmYSv8n8V08hVgAk9PJX1D4s3aEUkf5Xm8dBEdQput4qJ0M-aj2neEmZGCwGdf-DGKML_AS59rMGmSn3j3v6Csorw2Mwd4UIgEvB-LgglMpCYlkS6LY94bWvXviHUUIjSFO2ebYKc77vm8We9Ot2lad2ZGs94vlPuHlio7AOR_7rxMql_rqnPFTHwF1QUbFojTN9upTXWXbicAqG7twkBHC7E4ZtdpxTiu247LpFID_87jlwjmt9nYfGSReZUr_PjHjxEBWgdBBUnw10Ap3HO5wMCP7_wkvYxtrtJZCD0IJAwxp3tCk-ZmUmj8ukIS-SK-Wki9-zxd-zmbjkxEecQEOdUzzhYCIid3F2XB2yeBh1ylXz9UU7Lk7LdszzXlTNsKp0-mycbdrqkdLCwPTkcChTVPSz3u4NaSQeWYC3aXJjZjhjJDU_XSzjK-k2Sm0UZQptlCISi5X2mMfj36IOscSm0Oa4o6apALxgdBEAN3IVLxfK0VIZQnRm2N_4LFiMYqdvbjsrqRzvpgHHJ6noI8Z4PhzFQezqAgf5J_Q2Oa7Fi6XGWZjIkHy9v-mrr2yDMsNpWhww1KXMrWs97GO56s_XMUF5iufhbyRkctsRRinngxyGevk39uOJ0-j7P_xbmGW8HBDsh7n1DRcCEoes6H_B4=w1730-h1297-no


66mkFROYirtSoKuGoR_08_--9kjqqJeohqJ1v2ZfQbeRTlrtX6FMF171CZNYo2JeOimOeRtyPEZXYIvBqjyuwGwQqDLJ3O-56hAvGd4aTMOygGalDd2C-bK5lyEwptj48oJ7eYJ1Lex0I8m5EKhxVsXAMFwwBIrjDtPQK-SpFSEMxidiVBxV4R5grXHXJXHnbki0buc0Q5OrPq93UHOWYAYafiEEVXDdGFoSmHY1ttFbJ-rM_DC_zaok3y3CFo3axIZ8J9YjF9MUIqhv7YUHsdXSYHY0q1sILWK6Ex6u6c3HGa2LcCvmRCCC2R4wVF-rgsrdn2P0wNgxBLndXT5HQtm-mqj6az60fwo44Rlsjkhm5FtIobuxOlsHKp3xnFKDgnPQwVv2weAKXZFfuNpXandI2epTi1GIm5fZr5idZeF5y1NCQhLqzEoRje9cj5bep6iq_WzHcl0jI2LbLgd6OUXruFZVisGSrG2jnl5S_vFvhutrTo32jgExeqRIeNe4UfHnQwdO3-DC245Y2jNvEKUcX8xQDrTDb2gtLCSMBmJBJxLO2pxYOM6BgRPfcNQIOSe1m8F86u5q1cL0gGnOTnQSml9Hrl-XikI8J3fSWcDdH9PajGDusj7kspyKsWvOtMc5Ru2ECR1JcC7wb9loaunCKJB8mX-q1igzd91CcFnXQUmeg7clXL5v2x6_B4UnZsqRBCIuyxi0rjZlenGofHQ=w1730-h1297-no
 
Heb je al kleppen gesteld?
Dan heb je de tank eraf gehad kopdeksels eraf dan moet je toch meer zien lijkt.
Anders eens goed schoonmaken.
Dan spoor je ook eerder lekkage op.
Anders koop je mijn Revere.
 
Heb je al kleppen gesteld?
Dan heb je de tank eraf gehad kopdeksels eraf dan moet je toch meer zien lijkt.
Anders eens goed schoonmaken.
Dan spoor je ook eerder lekkage op.
Anders koop je mijn Revere.

Tank is er nog niet afgeweest en de kleppen zijn nog niet gesteld.

Als er echt veel geld in de motor gedumpt moet worden komt er een deauville voor terug. Mis op de NTV toch wel de windbescherming.
 
Terug
Bovenaan Onderaan