Het MV Agusta topic Deel 2

"And she is a good very good fellow, she's a jolly good fellow!"

Prettige verjaardag!!

full




Jawel…. het is zover……. *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Twee violen en een trommel en een fluit
En Meisje die is jarig en de vlaggen hangen uit.
Twee violen en een trommel en een fluit
En Meisje die is jarig en de vlaggen hangen uit!

Ei, ei, ei, en we zijn zo blij
want Meisje die is jarig en dat vieren wij,
Hoera, hoera, is de koffie nog niet klaar
Nee, nee, nee, nee, geef me dan een kopje thee.
Zij leve, zij leve, zij leve 100 jaar.
100 jaren leven, 100 jaren leven,
100 jaren leven in de gloria,
in de gloria, in de gloria.....
Hieperdepiep HOERA!!!!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Van harte gefeliciteerd lieverd….. en nog vele jaren….. –XXX-

(Afbeelding)
 
Dag lieve mensjes,

allemaal heel hartelijk dank voor jullie gelukswensen, mijn verjaardag zit er weer bijna op, leuke cadeautjes gehad en een leuke dag gehad, maar...............zaterdag is pas het echte feest!

full



:W
 
Nou, het weer lijkt nog niet echt 'tourvriendelijk' te worden. Toch dagelijks gereden deze week, met als resultaat dat m'n Brutale® er uitziet alsof ik dagelijks met Benny J. en kornuiten naar de motorcross ben geweest en heb meegedaan.... :N Tijd dus voor een poetsbeurt en aan de heren en dames MV-rijders zou ik willen vragen of jullie nog wat nuttige cq. MV-specifieke poetstips hebben, zodat ik mijn fietsje spik en span kan houden!
 
Eerst het zout, met koud water alleen afspoelen, zacht sponsje. Gebruik geen hoge druk reiniger, slecht voor de lagers! Eerst afspoelen met water zodat de stof van de lak af is (krassen!) Voor de rest haar shampoo, dat is niet agressief en een zachte spons. Naspoelen met water. Als je fiets schoon is kun je je lak beschermen met siliconen spray en je blokdelen welke niet te heet worden met WD40.
Je kuipruit kun je goed schoonmaken met glasreiniger.

Tip, houd de achterkant van je blok goed schoon, daar verzameld zich veel vuil, net als (bedankt Piet voor de tip) de onderkant van je tank en je radiator radiator, liefst van achter naar voor uitspuiten als je erbij kunt, door het opspatten van het voorwiel. Gebruik ketingwas voor je ketting, dat spat geen vetresten op je velg, mocht dat er toch opkomen gebruik ik altijd lampenolie of een beetje petroleum, daarna met zeep ontvetten.

Poets-se O-)



Nou, het weer lijkt nog niet echt 'tourvriendelijk' te worden. Toch dagelijks gereden deze week, met als resultaat dat m'n Brutale® er uitziet alsof ik dagelijks met Benny J. en kornuiten naar de motorcross ben geweest en heb meegedaan.... :N Tijd dus voor een poetsbeurt en aan de heren en dames MV-rijders zou ik willen vragen of jullie nog wat nuttige cq. MV-specifieke poetstips hebben, zodat ik mijn fietsje spik en span kan houden!
 
even een vraagje.
ik heb nog een acumen gear indicator liggen waar ik een aansluiting voor de agusta voor heb gekocht.
heeft iemand ervaring of enig idee waar de aansluiting hiervoor zich bevind???
 
even een vraagje.
ik heb nog een acumen gear indicator liggen waar ik een aansluiting voor de agusta voor heb gekocht.
heeft iemand ervaring of enig idee waar de aansluiting hiervoor zich bevind???

Deze week heb ik toevallig een vergelijkbaar apparaat geïnstalleerd, de zogenaamde DiGi8 van Datatool. Waarschijnlijk zijn ze, qua aansluiting, gelijk aan elkaar. Bij de DiGi8 komen er 6 draden uit het huis.
1. massa
2. neutraal indicator
3. tacho pulse
4. RPM pulse
5. geschakelde plus (contact)
6. massa (voor het progammeren)
Al deze draden kunnen het beste gesoldeerd worden aan de zijtak van de kabelboom die naar de instrumenten gaan. Om daar makkelijk aan te kunnen werken moet je eerst de kuip verwijderen. Zij en onderpanelen met de snelsluiters. De bovenkuip zit vast met 2 imbusbouten (maat 5), steken naar voren (rijrichting). Die zie je zitten waar de koppeling en remhandels bijna de kuip raken bij maximale stuuruitslag. Draai die bouten los, ga voor de motorfiets staan en pak de kuip met beide handen vast en geef een korte ferme ruk aan de kuip en je hebt hem in je handen.
Verwijder vervolgens het rechter "wire harness" deksel met de 3 imbusbouten (maat4). Nu heb je volledig toegan tot de kabelboom, trek voor makkelijker werken de kabel los van het instrumentarium, is geborgd met een palletje, even inknijpen.
Zelf heb ik een insnede gemaakt van 3 cm in lengterichting met aan beide uiteinden nog een insnede dwars daarop, in feite een brede H |--------| .
Nu is ieder kabeltje toegankelijk. Zelf heb ik met een scherp mesje een reepje isolatie weggesneden van alle individuele kabel (niet helemaal rondom wegsnijden dus). Dan solderen en iedere soldering afwerken met isolatietape. Dan de boom ook weer dichttapen. Ik gebruik hiervoor het liefst zelfvulcaniserende tape, isotape kan ook.
Montage van de indicator. Ik heb hem bevestigd aan de voorzijde van het balhoofd, bovenaan vlak tegen de bovenste kroonplaat.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het duidelijk was. Succes

Harry
img309.jpg

img310.gif
 
bedankt voor de uitleg :}
ik zal er vanavond ens op mijn gemak naar kijken,ik denk dat het wel goed gaat komen :Y
Nog een aanvullende tip.
Om te voorkomen dat de hete soldeerbout andere draden laat smelten: Doe, tijdens het solderen, een kantonnetje tussen het te solderen kabeltje en de rest van de kabelboom.
Een extra paar handen zijn welkom die, bijvoorbeeld, de soldeertin vasthouden...
Maar met wat handigheid lukt het ook in je eentje.
En voor degenen die ook wel zo'n handige indicator zien zitten, voor nog geen 47 Pound (€70) koop je hem, inclusief verzendkosten, op ebay.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8050832278&ssPageName=MERC_VIC_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT
In Nederland betaal je er €100 voor...
 
Laatst bewerkt:
@ Maximum Velocity, Als je bij Piet bent om de motor op te halen zou je dan wat voor me mee willen nemen. Ik had begrepen dat je zondag 9 April ook naar Pekela komt.

Mail me even floris.kooiman@hetnet.nl
 
Leuk tooltje, ik luister voornamelijk naar het toerental en betrap me erop nog niet eens meer naar de snelheidsindicatie te kijken, uitgezonderd als ik op een afslag afsteven, dan kun je je nog wel eens vergissen in de snelheid als je langere tijd een hoge snelheid hebt gereden. De vrij en eerste versnelling vind ik altijd goed, dus voor mij niet zo'n noodzakelijkheid zo een versnellings indicator. Slipper koppeling is wellicht het enige welke ik een keer ga monteren. Nu ik veel hoger in toeren rijd (op mijn donder gehad omdat ik te laag reed) bemerk ik wel eens bij terugschakelen dat het achterwiel eventjes opzij reageert, wat trouwens veel minder voorkomt als ik tussengas geef. Oude gewoonte nog van vroeger. Voornamelijk van 3 naar 2 en natuurlijk van 2 naar 1 springt ie eventjes opzij.




Nog een aanvullende tip.
Om te voorkomen dat de hete soldeerbout andere draden laat smelten: Doe, tijdens het solderen, een kantonnetje tussen het te solderen kabeltje en de rest van de kabelboom.
Een extra paar handen zijn welkom die, bijvoorbeeld, de soldeertin vasthouden...
Maar met wat handigheid lukt het ook in je eentje.
En voor degenen die ook wel zo'n handige indicator zien zitten, voor nog geen 47 Pound (€70) koop je hem, inclusief verzendkosten, op ebay.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8050832278&ssPageName=MERC_VIC_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT
In Nederland betaal je er €100 voor...
 
Nog een aanvullende tip.
Om te voorkomen dat de hete soldeerbout andere draden laat smelten: Doe, tijdens het solderen, een kantonnetje tussen het te solderen kabeltje en de rest van de kabelboom.
Een extra paar handen zijn welkom die, bijvoorbeeld, de soldeertin vasthouden...
Maar met wat handigheid lukt het ook in je eentje.
En voor degenen die ook wel zo'n handige indicator zien zitten, voor nog geen 47 Pound (€70) koop je hem, inclusief verzendkosten, op ebay.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8050832278&ssPageName=MERC_VIC_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT
In Nederland betaal je er €100 voor...
ik had de gear-indigator nog liggen voor mijn vorige motor.
maar nog voordat ik hem kon monteren is de motor gestolen.
nu heb ik er speciaal voor de mv een plug and play stekker bij gekocht die ik vanmiddag kan komen ophalen.
ben benieuwd
 
Speedwax van Turtle; snel, effectief en vriendelijk voor je lak. ;)

Absoluut! Niet alleen dat: bij ter water geraakte MV's blijkt Speedwax zodanig vriendelijk en effectief te zijn dat kroos, modder ed. makkelijk van de lak af glijden... zodanig dat hij "schoongespoten" lijkt. Proefondervindelijk bevestigd. B| Tip: die proef hoef je dus alvast niet meer op de som te nemen.
 
ik had de gear-indigator nog liggen voor mijn vorige motor.
maar nog voordat ik hem kon monteren is de motor gestolen.
nu heb ik er speciaal voor de mv een plug and play stekker bij gekocht die ik vanmiddag kan komen ophalen.
ben benieuwd

Ik heb bij mijn eigen motor ook de plug en play versie geinstalleerd. Je hoeft niks aan de kabelboom te veranderen of open te maken of te solderen!
Je haalt de aansluitplug die je instrumentenpaneel ingaat los, plug en play kabelboom ertussen en weer op je instrumentenpaneel aansluiten.
Nu je je gear indicator op het losse stekkertje op de p&p kabelboom aansluiten.

Oh ja, het tweede vrije stekkertje is voor een shiftlight van Acumen, kun je er later gelijk inklikken!

Succes!
 
Ik heb bij mijn eigen motor ook de plug en play versie geinstalleerd. Je hoeft niks aan de kabelboom te veranderen of open te maken of te solderen!
Je haalt de aansluitplug die je instrumentenpaneel ingaat los, plug en play kabelboom ertussen en weer op je instrumentenpaneel aansluiten.
Nu je je gear indicator op het losse stekkertje op de p&p kabelboom aansluiten.

Oh ja, het tweede vrije stekkertje is voor een shiftlight van Acumen, kun je er later gelijk inklikken!

Succes!

Toppie :} :}
 
Ik heb bij mijn eigen motor ook de plug en play versie geinstalleerd. Je hoeft niks aan de kabelboom te veranderen of open te maken of te solderen!
Je haalt de aansluitplug die je instrumentenpaneel ingaat los, plug en play kabelboom ertussen en weer op je instrumentenpaneel aansluiten.
Nu je je gear indicator op het losse stekkertje op de p&p kabelboom aansluiten.

Oh ja, het tweede vrije stekkertje is voor een shiftlight van Acumen, kun je er later gelijk inklikken!

Succes!

Dat is dan het verschil tussen de Datatool en de Acumen, het optionele adapterje.
Wat kost die Acumen?
 
Daar moest ik iets van 70 euro voor betalen.
en nu kost de plug en play aansluiting 25 euro
dus alles bij elkaar nog geen 100 euro
 
En het shiftlight kostte mij 60 EUR.
Ik heb dus alleen het shiftlight en geen gear indicator. De shiftlight is he-le-maal instelbaar. Binnenste led onafhankelijk van de buitenste ring. Branden of knipperen. Ook de kleur kun je zelf aanpassen.

Voorbeeld: Bij mij gaat de centrale LED branden bij max. koppel. De buitenste ring loopt vanaf 6000 rpm mee totdat ie bij 9000 rpm max PK aangeeft door rood in te duiken. Daarna gaat de ring knipperen om aan te duiden dat het schakelmoment daar is. Erg leuk! Functioneel: Niet op de openbare weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan