Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oorzaak slechte behandeling:
1- swing arm bouten te strak of te los
2- hoge druk water reiniging
3- te hoge ketting spanning
Ja en als je het idiot proof wil hebben, dan vinden ze weer een nwe idiot uit. Dus welkom tot de club
Ja, waarom een MV?
Ik denk dat iedereen voor zichzelf een andere reden heeft. Als eerste vind ik dat iedereen moet kiezen wat hij leuk vindt en wat voor hem daarbij qua budget past.
Ik heb jaren japans gereden. Met heel veel plezier. Yamaha en veel Kawasaki. Maar na jaren supersport was ik gewoon toe aan wat anders. Ik had niet meer het wauw-gevoel.
Ik wist wel wat ik wel wilde. Ik wil een motorfiets die je niet op iedere straathoek ziet staan en ik wil een naked bike.
Ik heb veel rond gekeken bij bv Benelli en bij Moto Morini.
Uiteindelijk werd het een nieuwe MV Brutale. Ik reken de km-prijs niet uit, ik reken het verbruik niet uit. Ik weet alleen dat hij betaald is en dat ik met een big smile iedere km onder me door laat gaan. En staat hij in de garage dan denk ik iedere keer, wat een mooie motor.
Let wel, ik kan dit ook doen (financieel) en mijn partner (zelf rijdend op een Kawa Z1000) vind dit ook leuk. Maar ik weet zeker dat ik ook veel plezier zou hebben op een Honda/Kawasaki/Yamaha/KTM of op mijn woon-werk verkeer Kymco.
Geniet van je motor en bepaal zelf wat je voor dit genot over hebt.
Laat ook anders denkenden in hun waarde en we hebben samen nog vele fijne km's.
Ant: van harte gefeliciteerd!
Precies.... gewoon zelf doen. Destijds ben ik naar een MV Agusta dealer gegaan. Kreeg ik te horen dat ik een nieuwe hub moest hebben voor een dikke € 600,00. Daarna even rondgeneust welk lager het moest zijn en inderdaad zelf er in zetten.Heb toch maar gisteren uit voorzorg de lagers van de Hub vervangen....naald lager was nog goed en dubbelrijig kogellager minder dus was op tijd.. was 100 euro kwijt 2 lagers en twee seals..gewoon bij de lagerboer, moest bij Dipi 300 Euro betalen,als ik de losse Hub zou brengen,en dat was zonder arbeidsloon ppppppfffffffffff,het was ongeveer op het gemakkie 4 uur werk..wel belangrijk een goede moment sleutel,die zowel links als rechts om kan..
Zou het INA lager dan van mindere kwaliteit zijn?Precies.... gewoon zelf doen. Destijds ben ik naar een MV Agusta dealer gegaan. Kreeg ik te horen dat ik een nieuwe hub moest hebben voor een dikke € 600,00. Daarna even rondgeneust welk lager het moest zijn en inderdaad zelf er in zetten.
€ 100 voor de hele handel is wel goedkoop. Ik was toen alleen voor de "dubbel" lager van SKF iets van € 90,00 kwijt. SKF werd aangeraden vanwege de kwaliteit en minimale tolleraties die de lagers hebben. Omdat het al een bedenkelijk onderdeel is op de motor, heb ik maar het zekere voor het onzekere genomen.
Nee, helaas is dit niet waar. Het komt er op neer dat de constructie (en m.n. het lager) niet goed is. Ook bij mij is het lager stuk gegaan na 10.000km
hm ok dat wilde ik maar al te graag voorkomen. Ik heb er nu ook weer INA's in zitten. Heb ook een kijkje genomen op de blogspot waar een Nederlander een manual heeft gemaakt bij het vervangen van de lagers. Niet dat ik iets merkte aan de lagers maar dan weet ik zelf tenminste wanneer ze zijn vervangen. Voor de rest wil ik in bijvoorbeeld iedere winter even de hub eruit pakken om te kijken en het naaldlager opnieuw in te vetten.Ina zit er origineel in meen ik. Of dat slechter/beter is weet ik niet. Mijn info komt van www.mvagusta.net, waar dit werd aangeraden. Volgens mij gebruiken ze nog steeds Ina (dus dat zal wel goed zijn). Alleen is het geen dubbel-lager meer, maar eentje met 3 rijen. Althans dat gaf die van MV Agusta toen aan. Heb zo'n nieuwe Hub nog nooit gezien.
Zelf doe ik om de 2 jaar even checken in de winter hoe het er voor staat. Ik heb namelijk 1x gehad dit ik onderweg in Duitsland met een kapot lager ben komen te staan en dan is het einde oefening.