Het MV Agusta topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb gisteren olie en filter vervangen. Het originele MV filter heeft inkepingen voor een sleuteldop waardoor je het filter er af kunt halen zonder ook maar enig deel te hoeven verwijderen (behalve natuurlijk de plastic borgring).
 
Ik heb nu de upgrade waterpomp onder m'n 910R. Nou stond ik vanmiddag bij het stoplicht en wordt het apparaat nóg 104 graden Celsius.....hoe heet loopt die van jullie?
Kijk naar deze info zocht ik al een tijdje. Ben zelf ook al lang aan het twijfelen om die upgrade te doen. Ik kan mij voorstellen dat bij mooi weer en bij even/langdurig stilstaan er niet zoveel veranderd aan de max. temp. De fan's moeten tenslotte al de warmte ook kunnen afvoeren. Maar wat is je watertemp onder het rijden. En hoe lang duurt het voor je die 104 graden haalt.

Je zou eigenlijk met een niet gemodificeerde 910R dezelfde rit moeten maken. Heb jij trouwens een Euro 2 of een Euro 3 model?
 
Wel geweest maar ga altijd op fiets.
ja zelfde verhaal hier. Tenminste, het laatste stuk met de fiets :9

Je kan er ook een lange stevige schroevendraaier door tikken...draai je hem zo los,of een oliefilter sleutel met een ketting..
ja ik heb een dergelijke soort klem gebruikt. Alleen ik zag dat er op het filter een aanhaal moment op stond. Om hem op moment te kunnen zetten zou je een geschikte dop nodig hebben en genoeg ruimte, dus zouden de uitlaten eraf moeten. Vandaar mijn vraag hoe andere dit normaal uitvoeren.
 
Kijk naar deze info zocht ik al een tijdje. Ben zelf ook al lang aan het twijfelen om die upgrade te doen. Ik kan mij voorstellen dat bij mooi weer en bij even/langdurig stilstaan er niet zoveel veranderd aan de max. temp. De fan's moeten tenslotte al de warmte ook kunnen afvoeren. Maar wat is je watertemp onder het rijden. En hoe lang duurt het voor je die 104 graden haalt.

Je zou eigenlijk met een niet gemodificeerde 910R dezelfde rit moeten maken. Heb jij trouwens een Euro 2 of een Euro 3 model?

Mijn F4 met grote waterpomp werd gisteren in de file terug van TT ook 106....beetje warm, een echter eierkoker!
 
ja zelfde verhaal hier. Tenminste, het laatste stuk met de fiets :9
Ok, ik ben eerlijk. Ik doe 12km met de auto. Parkeer hem bij mijn kameraad en stap op de fiets. Even bij de Bagelhuizerplas langs en we zijn in 10 minuutjes aan de baan.
 
Ok, ik ben eerlijk. Ik doe 12km met de auto. Parkeer hem bij mijn kameraad en stap op de fiets. Even bij de Bagelhuizerplas langs en we zijn in 10 minuutjes aan de baan.
haha wij 2 uur met de auto en laatste 15 min fietsen ofzo _O-
 
Of mijn 910R een euro2 of 3 is weet ik niet. Onder het rijden vanmorgen schommelde de temp tussen 80-90C. Nou was 't vandaag natuurlijk niet zo warm als gister. Het is vooral tijdens een stevig ritje en stilstaan bij de stoplichten dat de temp omhoog loopt.
 
Of mijn 910R een euro2 of 3 is weet ik niet. Onder het rijden vanmorgen schommelde de temp tussen 80-90C. Nou was 't vandaag natuurlijk niet zo warm als gister. Het is vooral tijdens een stevig ritje en stilstaan bij de stoplichten dat de temp omhoog loopt.
Ja, deze temperaturen zijn redelijk gelijk aan wat ik ook ervaar. Snelweg of binnenweg zo'n 87 graden. Langzaam door de woonwijk 92/93. De oprit bij huis oprijdend meestal net 95 graden.

Stilstaan in de file op een hete dag 105 graden.
 
Ik moet en nieuwe voorband. Ik rij nu de Pirelli Dragon Supercorsa Pro. Geen idee hoe lang die er nu op ligt maar ondanks dat het profiel nog ruimschoots voldoende is, stuurt de band niet lekker meer.
Heeft iemand ervaring met een andere band? De Pirelli Supercorsa SP bijvoorbeeld? En hoe lang bleef die band goed?
 
Zaterdag naar de TT geweest vanuit Antwerpen. Alles ging goed tot ik bijna weer terug was. Kreeg het gevoel dat mijn achterwiel bewoog. Kort gestopt, maar niets gezien. Toen ik thuis aankwam deed ie het opnieuw en nu zag ik metaalvijzel op mijn velg liggen :(

Gisteren alles nagekeken en blijkbaar loopt mijn remschijf nu tegen mijn 8000A3243 Gear Flange Support. Als ik van achter kijk hoort normaal de ketting parallel te lopen met mijn remschijf, maar nu neigt mijn remschijf iets naar de Gear Flange Support.

Mijn sterk vermoeden is dus dat de lagers in de achteras overleden zijn en deze dus het achterwiel niet meer goed ondersteunen. Wat denken jullie? En als het zo is. Hoe veel kost zoiets normaal om bij een dealer te laten maken?

Ik heb nu ook 19k km gereden dus de MV is ook toe aan de 18k beurt. Hoeveel kost zo'n beurt normaal bij een MV Dealer (in Belgie) en kan je verwachten dat ze de motor dan ook ophalen?

Bedankt voor jullie mening! :}
 
Bekende??
dit was op de vrijdag @ assen
DSC03608.jpg

DSC03600-1.jpg

DSC03595.jpg
 
Zaterdag naar de TT geweest vanuit Antwerpen. Alles ging goed tot ik bijna weer terug was. Kreeg het gevoel dat mijn achterwiel bewoog. Kort gestopt, maar niets gezien. Toen ik thuis aankwam deed ie het opnieuw en nu zag ik metaalvijzel op mijn velg liggen :(

Gisteren alles nagekeken en blijkbaar loopt mijn remschijf nu tegen mijn 8000A3243 Gear Flange Support. Als ik van achter kijk hoort normaal de ketting parallel te lopen met mijn remschijf, maar nu neigt mijn remschijf iets naar de Gear Flange Support.

Mijn sterk vermoeden is dus dat de lagers in de achteras overleden zijn en deze dus het achterwiel niet meer goed ondersteunen. Wat denken jullie? En als het zo is. Hoe veel kost zoiets normaal om bij een dealer te laten maken?

Ik heb nu ook 19k km gereden dus de MV is ook toe aan de 18k beurt. Hoeveel kost zo'n beurt normaal bij een MV Dealer (in Belgie) en kan je verwachten dat ze de motor dan ook ophalen?

Bedankt voor jullie mening! :}

Het is je achterwiellager... '(


Als de HUB er zelf uit haalt,weet niet hoe handig je bent...kost het 300 euro bij Dipi,zonder het arbeidsloon...als je het zelf doet ben (ik) 100 euro kwijt aan lagers..en een twee uurtjes werk..
 
Het is je achterwiellager... '(


Als de HUB er zelf uit haalt,weet niet hoe handig je bent...kost het 300 euro bij Dipi,zonder het arbeidsloon...als je het zelf doet ben (ik) 100 euro kwijt aan lagers..en een twee uurtjes werk..

Is er een manier om te controleren of deze versleten is zonder dat het te laat is? Mijne heeft namelijk rond de 12 duizend gelopen en zit er aan te twijfelen om hem preventief te vervangen....
 
Is er een manier om te controleren of deze versleten is zonder dat het te laat is? Mijne heeft namelijk rond de 12 duizend gelopen en zit er aan te twijfelen om hem preventief te vervangen....

Ik denk als er aluminium vijlsel onder ligt...het al te laat is..en er geen meter mee meer mee rijden.. :N
 
Even een vraag over de Belly Pan (onderkuip) van een F4 die beweegt nogal onder het rijden,zitten verder geen steuntje's op,wel op de nieuwe modellen,daar zitie nu afgesteund ter hoogte van de achterrempomp,dat zal alles schelen denk ik,nu kan gewoon de nieuwe steuntjes bestellen...maar weet niet of dat past...of zelf iets moois maken...iemand heir ervaring mee?
 
Ik denk als er aluminium vijlsel onder ligt...het al te laat is..en er geen meter mee meer mee rijden.. :N

Dat probeer ik dus juist nu te voorkomen... Vandaar de vraag: kan je voor tijd zien of hij bijna versleten is of moet ik hem gewoon preventief direct vervangen?

Alvast bedankt!
 
Dat probeer ik dus juist nu te voorkomen... Vandaar de vraag: kan je voor tijd zien of hij bijna versleten is of moet ik hem gewoon preventief direct vervangen?

Alvast bedankt!

Je kan hem gewoon preventief vervangen..

Wat je kan controleren achterwiel,vrij laten lopen,(dus niet opbokken)en het wiel met je hand draaien,en voelen of er een zwaar punt in zit,en of er speling op zit..in beiden gevallen vervangen..

als je zelf handig bent...is het geen "rocket science"

En ga je het verder los halen kan je het net zo goed vervangen.. naaldlager schijnt minder vaak kapot te gaan als het kogellager..maar zou altijd beiden vervangen..
 
Even een vraag over de Belly Pan (onderkuip) van een F4 die beweegt nogal onder het rijden,zitten verder geen steuntje's op,wel op de nieuwe modellen,daar zitie nu afgesteund ter hoogte van de achterrempomp,dat zal alles schelen denk ik,nu kan gewoon de nieuwe steuntjes bestellen...maar weet niet of dat past...of zelf iets moois maken...iemand heir ervaring mee?
als je even op deze foto klikt zie je een zelf gemaakt steuntje zitten.
DSC03595.jpg
 
Je kan hem gewoon preventief vervangen..

Wat je kan controleren achterwiel,vrij laten lopen,(dus niet opbokken)en het wiel met je hand draaien,en voelen of er een zwaar punt in zit,en of er speling op zit..in beiden gevallen vervangen..

als je zelf handig bent...is het geen "rocket science"

En ga je het verder los halen kan je het net zo goed vervangen.. naaldlager schijnt minder vaak kapot te gaan als het kogellager..maar zou altijd beiden vervangen..

Bedankt voor je snelle reactie, zal hem dit weekend even nalopen. Wellicht dat ik dan meteen besluit om hem te vervangen :Y

Is er iets van een "how to" ? Of spreekt het voor zich?
 
zal de howto even opzoeken

edit: MV Agusta FAQ

heb dit bij mij ook recent gedaan. Spreekt voor zich enkel de lagers op z'n plek krijgen kan wat lastiger zijn. Lager in de vriezer gooien en met een verfbrander de naaf heet stoken werkte met name bij het kogellager zeer goed. Deze viel er in 1x in.
 
Laatst bewerkt:
zal de howto even opzoeken

edit: MV Agusta FAQ

heb dit bij mij ook recent gedaan. Spreekt voor zich enkel de lagers op z'n plek krijgen kan wat lastiger zijn. Lager in de vriezer gooien en met een verfbrander de naaf heet stoken werkte met name bij het kogellager zeer goed. Deze viel er in 1x in.

Mocht je vragen hebben, de "blogspot" uitleg is van mij. O-)

En voor de file rijders naar Assen, wij zitten om de hoek en brengen je er graag heen en je fiets bij ons veilig binnen staat. :Y
 
Laatst bewerkt:
zal de howto even opzoeken

edit: MV Agusta FAQ

heb dit bij mij ook recent gedaan. Spreekt voor zich enkel de lagers op z'n plek krijgen kan wat lastiger zijn. Lager in de vriezer gooien en met een verfbrander de naaf heet stoken werkte met name bij het kogellager zeer goed. Deze viel er in 1x in.


:Y :Y :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan