Het MV Agusta topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een terug vind postje. :) Ben zeer geinteresseerd geraakt in de MV Agusta F3 675 na ze in de world supersport klasse in race trim gezien te hebben, hoop voor seizoen 2014 een F3 675 in race trim te kopen. Zijn er hier mensen met een F3 675? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Volgens mij heb je er wel wat aan om hier te kijken: www.mvagusta.net
 
Hallo daar :W

ik heb even een vraag voor de mv techneuten hier.

ik heb een schade agusta op het oog en wil die gaan opknappen

maar nu is het enige echte aandachts punt van de schadefiets, dat aan de linker kant het kleine ''timing'' dekseltje kapot is.

de motor is op de linker kant gevallen/gegleden.

en als ik het goed heb dan loopt daar alle olie het blok uit toch?
en daarop volgt gelijk mijn 2de vraag, als een f4 omvalt zit er dan een sensor in die de motor uitzet?

mijn gedachten achter deze vragen is, of het motorblok van binnen geen schade opgelopen heeft na een glij partij en alle olie eruit gelopen is.

als het blok verder in orde is zet ik er een nieuw kapje op en hoef ik daar verder niet naar om te kijken.
en opnieuw olie bij vullen uiteraard :+


groeten,
Arne :)
 
Laatst bewerkt:
Even een terug vind postje. :) Ben zeer geinteresseerd geraakt in de MV Agusta F3 675 na ze in de world supersport klasse in race trim gezien te hebben, hoop voor seizoen 2014 een F3 675 in race trim te kopen. Zijn er hier mensen met een F3 675? Ben benieuwd naar de ervaringen!

http://racesport.nl/WSBK/Supersport...-f3-675/tabid/101/iNews_ID/31668/Default.aspx

Hoop dat asl het heel blijft er betere resultaten uit komen:

1. Kenan Sofuoglu (MAHI Racing Team India) Kawasaki ZX-6R 23'32.480

2. Sam Lowes (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 23'34.379

3. Michael Vd Mark (Pata Honda World Supersport) Honda CBR600RR 23'39.251

4. Fabien Foret (MAHI Racing Team India) Kawasaki ZX-6R 23'43.575

5. David Salom (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) Kawasaki ZX-6R 23'44.556

6. Luca Scassa (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) Kawasaki ZX-6R 23'45.423

7. Andrea Antonelli (Team Goeleven) Kawasaki ZX-6R 23'56.448

8. Lorenzo Zanetti (Pata Honda World Supersport) Honda CBR600RR 23'57.016

9. Massimo Roccoli (Team Pata by Martini) Yamaha YZF R6 23'57.262

10. Jack Kennedy (Rivamoto) Honda CBR600RR 23'57.289

11. Vladimir Ivanov (Kawasaki DMC-Lorenzini Team) Kawasaki ZX-6R 24'05.305

12. Luca Marconi (PTR Honda) Honda CBR600RR 24'05.508

13. Roberto Tamburini (Suriano Racing Team) Suzuki GSX-R600 24'05.535

14. Mathew Scholtz (Suriano Racing Team) Suzuki GSX-R600 24'06.547

15. Alex Baldolini (Team Lorini) Honda CBR600RR 24'07.473

16. Mitchell Carr (AARK Racing) Triumph 675 R 24'10.751

17. Josh Hook (Team Honda Racing) Honda CBR600RR 24'15.832

18. Kev Coghlan (Kawasaki DMC-Lorenzini Team) Kawasaki ZX-6R 24'17.910

19. Nacho Calero Perez (Honda PTR) Honda CBR600RR 24'20.878

20. Matt Davies (Team Honda PTR) Honda CBR600RR 24'23.823

21. Christian Iddon (ParkinGo MV Agusta Corse) MV Agusta F3 675 24'25.021

22. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 24'25.753

23. Eduard Blokhin (Rivamoto) Honda CBR600RR 25'03.437

24. Sheridan Morais (PTR Honda) Honda CBR600RR 24'35.380

RT. Roberto Rolfo (ParkinGo MV Agusta Corse) MV Agusta F3 675 20'36.657

RT. Dino Lombardi (Pata by Martini Team) Yamaha YZF R6 19'31.741

RT. Kevin Curtain (Yamaha Racing Team) Yamaha YZF R6 6'27.435

RT. David Linortner (Team Honda PTR) Honda CBR600RR 4'54.366

RT. Raffaele De Rosa (Team Lorini) Honda CBR600RR 3'17.624

RT. Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 3'18.432

RT. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 3'18.444

RT. Luca Salvadori (Team Pata by Martini) Yamaha YZF R6 1'45.466

RT. Alex Schacht (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 1'47.279
 
Laatst bewerkt:
http://racesport.nl/WSBK/Supersport/voorlopige-eerste-startrij-voor-rolfo-en-de-mv-agusta-f3-675/tabid/101/iNews_ID/31668/Default.aspx

Hoop dat asl het heel blijft er betere resultaten uit komen:

1. Kenan Sofuoglu (MAHI Racing Team India) Kawasaki ZX-6R 23'32.480

2. Sam Lowes (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 23'34.379

3. Michael Vd Mark (Pata Honda World Supersport) Honda CBR600RR 23'39.251

4. Fabien Foret (MAHI Racing Team India) Kawasaki ZX-6R 23'43.575

5. David Salom (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) Kawasaki ZX-6R 23'44.556

6. Luca Scassa (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) Kawasaki ZX-6R 23'45.423

7. Andrea Antonelli (Team Goeleven) Kawasaki ZX-6R 23'56.448

8. Lorenzo Zanetti (Pata Honda World Supersport) Honda CBR600RR 23'57.016

9. Massimo Roccoli (Team Pata by Martini) Yamaha YZF R6 23'57.262

10. Jack Kennedy (Rivamoto) Honda CBR600RR 23'57.289

11. Vladimir Ivanov (Kawasaki DMC-Lorenzini Team) Kawasaki ZX-6R 24'05.305

12. Luca Marconi (PTR Honda) Honda CBR600RR 24'05.508

13. Roberto Tamburini (Suriano Racing Team) Suzuki GSX-R600 24'05.535

14. Mathew Scholtz (Suriano Racing Team) Suzuki GSX-R600 24'06.547

15. Alex Baldolini (Team Lorini) Honda CBR600RR 24'07.473

16. Mitchell Carr (AARK Racing) Triumph 675 R 24'10.751

17. Josh Hook (Team Honda Racing) Honda CBR600RR 24'15.832

18. Kev Coghlan (Kawasaki DMC-Lorenzini Team) Kawasaki ZX-6R 24'17.910

19. Nacho Calero Perez (Honda PTR) Honda CBR600RR 24'20.878

20. Matt Davies (Team Honda PTR) Honda CBR600RR 24'23.823

21. Christian Iddon (ParkinGo MV Agusta Corse) MV Agusta F3 675 24'25.021

22. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 24'25.753

23. Eduard Blokhin (Rivamoto) Honda CBR600RR 25'03.437

24. Sheridan Morais (PTR Honda) Honda CBR600RR 24'35.380

RT. Roberto Rolfo (ParkinGo MV Agusta Corse) MV Agusta F3 675 20'36.657

RT. Dino Lombardi (Pata by Martini Team) Yamaha YZF R6 19'31.741

RT. Kevin Curtain (Yamaha Racing Team) Yamaha YZF R6 6'27.435

RT. David Linortner (Team Honda PTR) Honda CBR600RR 4'54.366

RT. Raffaele De Rosa (Team Lorini) Honda CBR600RR 3'17.624

RT. Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 3'18.432

RT. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 3'18.444

RT. Luca Salvadori (Team Pata by Martini) Yamaha YZF R6 1'45.466

RT. Alex Schacht (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 1'47.279


Het uitvallen van Rolfo kwam door een kapot gereden band :) geen technisch mankement aan de mv zelf. Jammer dat hij P4 niet naar huis kon rijden! Wat is er met Iddon gebeurd?
 
zo echt zitten kwijlen op de beurs bij de MV agusta stand. Misschien dat zo'n f3 of f4 mijn volgende motor wordt! Alleen een vraag hoe zit het met het onderhoud van de nieuwe(re) modellen? is het vergelijkbaar met een nieuwe duc of hoe zit dat?
 
Hallo daar :W

ik heb even een vraag voor de mv techneuten hier.

ik heb een schade agusta op het oog en wil die gaan opknappen

maar nu is het enige echte aandachts punt van de schadefiets, dat aan de linker kant het kleine ''timing'' dekseltje kapot is.

de motor is op de linker kant gevallen/gegleden.

en als ik het goed heb dan loopt daar alle olie het blok uit toch?
en daarop volgt gelijk mijn 2de vraag, als een f4 omvalt zit er dan een sensor in die de motor uitzet?

mijn gedachten achter deze vragen is, of het motorblok van binnen geen schade opgelopen heeft na een glij partij en alle olie eruit gelopen is.

als het blok verder in orde is zet ik er een nieuw kapje op en hoef ik daar verder niet naar om te kijken.
en opnieuw olie bij vullen uiteraard :+


groeten,
Arne :)


Ik heb nog een nieuw dekseltje liggen voor je met pakking. ;)
Weet niet of het bij alle type f4's zo is maar op de vroegere blijft de motor gewoon draaien. Kans op schade aan het motorblok is er zeker wel, afhankelijk van de draaitijd die de motor plat heeft gelegen en bv. de hoeveelheid zand die naar binnen is gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Het uitvallen van Rolfo kwam door een kapot gereden band :) geen technisch mankement aan de mv zelf. Jammer dat hij P4 niet naar huis kon rijden! Wat is er met Iddon gebeurd?
56312250343829969864651.jpg


Ja, zo jammer dat dit net 2 ronden voor einde race gebeurde. Al met al blijft het een mega-prestatie hoe Rolfo zo goed stand hield tussen al het groene geweld.

Denk dat men wel heel veel data heeft kunnen verzamelen dit weekend.

Toegevoegd foto van de band. Kunnen we rustig van zeggen, die is stuk.

Update. Las via robyrolfo.eu in de vertaling dat ook Iddon met bandenproblemen kampte.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand suggesties hoe ik bagage mee kan nemen op mijn F4? Vorig jaar ben ik naar Schotland geweest met een tanktas en een rugzak, dit vond ik echter niet echt comfortabel rijden. Wilde eigenlijk iets achterop binden maar weet niet wat handig is in verband met voorkomen van lak beschadiging. De seatpipes maken het ook niet eenvoudiger.
 
Heeft er iemand suggesties hoe ik bagage mee kan nemen op mijn F4? Vorig jaar ben ik naar Schotland geweest met een tanktas en een rugzak, dit vond ik echter niet echt comfortabel rijden. Wilde eigenlijk iets achterop binden maar weet niet wat handig is in verband met voorkomen van lak beschadiging. De seatpipes maken het ook niet eenvoudiger.

Volgens mij heeft Startwin rekjes voor de F4 gemaakt.
 
[afbeelding]

Ja, zo jammer dat dit net 2 ronden voor einde race gebeurde. Al met al blijft het een mega-prestatie hoe Rolfo zo goed stand hield tussen al het groene geweld.

Denk dat men wel heel veel data heeft kunnen verzamelen dit weekend.

Toegevoegd foto van de band. Kunnen we rustig van zeggen, die is stuk.

Update. Las via robyrolfo.eu in de vertaling dat ook Iddon met bandenproblemen kampte.
Ah was dat dus de rede. Ik zag hem al naar achter kijken dat er iets aan de hand was :/

Foto's van de beurs
hu4ltx.jpg

351a9oj.jpg

fmouj6.jpg
 
Hallo allemaal, ik had de vraag al iets eerder gesteld, maar volgens mij is die bedolven onder de motorbeursfoto's ;) ik vroeg me af of iemand mij iets kan vertellen over het onderhoud van de nieuwere mv agusta's. Bijvoorbeeld in vergelijking met de nieuwe ducati's?
 
Hallo allemaal, ik had de vraag al iets eerder gesteld, maar volgens mij is die bedolven onder de motorbeursfoto's ;) ik vroeg me af of iemand mij iets kan vertellen over het onderhoud van de nieuwere mv agusta's. Bijvoorbeeld in vergelijking met de nieuwe ducati's?

Voor zover ik weet is het onderhoud betrekkelijk normaal. Ik denk dat de interval hoger ligt dan bij een Ducati, maar dat kosten binnen de perken zijn. Wellicht is het een idee om een dealer te bellen; die weten hun prijzen zo op te dreunen.
 
[afbeelding]

Ja, zo jammer dat dit net 2 ronden voor einde race gebeurde. Al met al blijft het een mega-prestatie hoe Rolfo zo goed stand hield tussen al het groene geweld.

Denk dat men wel heel veel data heeft kunnen verzamelen dit weekend.

Toegevoegd foto van de band. Kunnen we rustig van zeggen, die is stuk.

Update. Las via robyrolfo.eu in de vertaling dat ook Iddon met bandenproblemen kampte.
Wel heel erg jammer dit.
Had een mooi debut geweest.
Wellicht Aragon een nieuwe kans
 
Voor zover ik weet is het onderhoud betrekkelijk normaal. Ik denk dat de interval hoger ligt dan bij een Ducati, maar dat kosten binnen de perken zijn. Wellicht is het een idee om een dealer te bellen; die weten hun prijzen zo op te dreunen.
Thanks voor de info, als ik er een zou aanschaffen, ga ik inderdaad eerst de dealer om informatie vragen, maar dealers zijn niet altijd even 100% eerlijk als ze iets kunnen verkopen ;)
 
Ik heb nog een nieuw dekseltje liggen voor je met pakking. ;)
Weet niet of het bij alle type f4's zo is maar op de vroegere blijft de motor gewoon draaien. Kans op schade aan het motorblok is er zeker wel, afhankelijk van de draaitijd die de motor plat heeft gelegen en bv. de hoeveelheid zand die naar binnen is gekomen.

ik ga deze week kijken bij de motor en beoordelen of ik hem mee ga nemen of niet.
als ik hem meeneem, wat moet dat kapje van je kosten? :)
kan ik altijd nog in de berekeningen meenemen ;)

ik ben van plan een nieuwe kappenset te bestellen en daarna de hele set te laten carbon wrappen incl tank en airbox etc. :)
zal er dan animo zijn voor de motor als ik hem door verkoop?

of houd het menig augusta volk meer van de orriginele looks? :)
 
Ik vind dat het geen fiets is om mee te " rommelen" gewoon in originele staat behouden :Y
 
Eens...lekker origneel houden.
Maximum heeft bijvoorbeeld nog een aantal kappen te koop.
Imitatie en wrappen kost meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan